بلاگ

برای زیبایی جنین چه چیزهایی توصیه می شود

فهرست مطلب

برای داشتن نوزاد زیبا و سالم مصرف گیاهان و خوردنی های سالم اهمیت دارد، هر چه می خورید بر فرزند شما اثر دارد زیرا جنین مستقیم از مادرش تغذیه می کند و تمام موادی که وارد بدن مادر می شود در واقع وارد بدن فرزندش هم می شود، گیاهان و مواد خوراکی مختلف هر یک خواصی دارند و بسیاری از آن ها می توانند به شفاف شدن پوست و مو و زیبایی ظاهری کمک کنند، علاوه بر این در دوران تشکیل چهره ی جنین می توان با مصرف مواد مناسب در تکمیل و زیبایی چهره کودک نقش داشت.

برای زیبایی جنین چه چیزهایی توصیه می شود

عوامل موثر در زیبایی جنین

شرایط مختلفی در چهره و پوست و موی نوزاد نقش دارند که برخی از آن ها قابل دست کاری هستند و برخی دیگر نه، می توانید با شناخت این عوامل و تغییر شرایطی که امکان تغییر در آن ها وجود دارد به بهبود سلامتی ظاهری فرزند خود کمک کنید، در ادامه به بررسی این عوامل می پردازیم.

ژنتیک و ارث

مهم ترین عامل در ظاهر کودک ژنتیک است که قابل تغییر نیست، اگر جنین پدر و مادر زیبایی داشته باشد به احتمال زیاد خودش نیز زیبا خواهد بود، البته به دلیل اینکه ژن ها شکل های مختلفی کنار هم قرار می گیرند ممکن است کودک چهره ای متفاوت از پدر و مادرش داشته باشد، ژن ها به تنهایی تصویری کامل از زیبایی کودک نمی سازند.

تاثیر محیط بر جنین

محیط می تواند شکل ظاهر نوزاد را تحت تاثیر قرار دهد، جنین در زنانی که محیط آرامی ندارند و یا در معرض انواع مشکلات، مواد مخدر، الکل و مواردی از این قبیل قرار دارند می تواند دچار مشکلات بیشتری شود، توجه کنید که مصرف داروهای مختلف بدون تجویز پزشک می تواند باعث ایجاد شکاف در کام یا لب نوزاد شود.

جفت جنین

جفت عضوی از بدن زنان باردار است که با بند ناف به جنین وصل می شود و بعد از زایمان از بدن مادر خارج می شود، نارسایی جفت باعث می شود که نوزاد نارس رشد کند و اکسیژن و مواد مغذی را از خون دریافت کند، همین جفت نیز اهمیت دارد و نقش موثری در زیبایی و سلامتی نوزاد ایفا می کند‌.

تغذیه‌ی مادر

اهمیت چیزهایی که مادر و پدر قبل از بارداری می خورند و چیزهایی که مادر در حین بارداری می خورد زیاد است، رژیم غذایی مادر به تکامل جنین کمک می کند و نقش فعال در خلق و خو و زیبایی و به طور کلی سلامتی بدن دارد، می توان با مصرف گیاهان دارویی مختلف و مواد سالم ایمنی بدن نوزاد را تامین کرد.

مواد غذایی موثر در زیبایی جنین

برای اینکه فرزند سالم و جذابی داشته باشید بهتر است مصرف تمام مواد مختلف را در رژیم غذایی خود بگنجانید و در مصرف مورد خاصی زیاده روی نکنید، مشورت با پزشک متخصص نیز اهمیت دارد زیرا متناسب با بدن مادران ممکن است رژیم غذایی خاصی توسط پزشک تجویز شود‌.

سبزیجات مختلف بخورید

سبزیجات به طور کلی در رژیم غذایی اهمیت دارند و باعث سلامتی و ایمنی بدن افراد می شوند، به همین ترتیب مصرف سبزیجات در دوران بارداری هم مفید است و به بهبود عملکرد در دستگاه گوارش و زیبایی پوست و مو کمک می کند، رسیدن این مواد به بدن کودک باعث اثرات مثبت می شود و اندام های مختلف داخلی را تقویت می کند، از جمله سبزی هایی ک می توانید به آن ها توجه کنید اسفناج و سبزی هایی است که برگ های سبز پررنگ دارند.

سبزیجات مختلف بخورید

تاثیر سیب زمینی شیرین در سلامتی جنین

سیب زمینی شیرین می تواند با بتاکاروتن و ویتامین آ سرشاری که دارد به رشد بهتر سلول های بدن کمک کند، این ماده سرشار از مواد مغذی و ضروری است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، به همین جهت مصرف آن در بارداری توصیه شده است.

سویا برای سلامتی مادران و جنین ها

سویا پروتئینی گیاهی است که می تواند به تقویت بدن نوزاد کمک کند و تاثیر زیادی در زیبایی نوزاد دارد، سویا سرشار از مواد معدنی مختلف است و از جمله ویتامین های آن می توان به ویتامین های آ، ب ۲ و دی اشاره کرد که همه به زیبایی و سلامت جنین کمک می کنند.

مصرف حبوبات در بارداری

حبوبات مختلف تاثیر زیادی در سلامتی بدن دارند و می توانند جنین را از بیماری ها و عفونت های مختلف ایمن نگه دارند، می توانید عدس، لوبیا، نخود و مواد دیگر را در برنامه رژیم غذایی خود قرار دهید و برای زیبایی و بهبود ظاهر فرزندتان از آن ها کمک بگیرید، یادتان باشد که حبوبات مختلف سرشار از فیبر، کلسیم، آهن و پروتئین هستند.

اوتمیل برای زنان باردار

اوتمیل دارای کربوهیدرات است و فواید زیادی برای زنان باردار دارد، این ماده سرشار از سلنیوم، فسفر، کلسیم و ویتامین ب است که برای صبحانه مصرف می شود و در تقویت سلامتی نوزاد و بهبود پوست و موی او نیز موثر است، اوتمیل یا بلغور جوی دو سر برای رژیم غذایی زیبا شدن جنین جزو اولویت هاست.

تاثیر زعفران در زیبایی کودک

با اینکه در ماه های اول و آخر بارداری باید در مصرف زعفران احتیاط کرد به طور کلی مصرف آن در اندازه محدود و در اواسط دوران بارداری می تواند باعث زیبایی جنین و آرامش بیشتر او شود، توجه کنید که زعفران باعث تولید گرما در بدن می شود و شرایط بارداری را برای مادران سخت می کند، به طور کلی مصرف این ماده باید تحت نظر پزشک صورت گیرد.

ماهی سالمون برای مادران باردار

ماهی سالمون از جمله غذاهای دریایی مفید برای بدن است که اسیدهای چرب امگا ۳ دارد و سلامت قلب و عروق زنان باردار را هم تامین می کند، این غذا در رشد مغز جنین نقش دارد، بینایی نوزاد را بهتر می کند و سرشار از ویتامین دی است که برای تقویت سیستم ایمنی و استخوان های نوزاد مفید است، به طور کلی مصرف سالمون برای زیبایی ظاهری کودک نیز توصیه می شود.

لبنیات برای دوران بارداری

لبنیات در دوران بارداری تاثیر زیادی در سلامتی مادر و فرزند خواهد داشت، کلسیم و پروتئین را می توان از این طریق کسب کرد و باعث رشد بهتر جنین شد، اگر جنین در شرایط بهتری رشد کند می تواند ظاهر بهتری داشته باشد.

سراغ کره بروید

طبق تحقیقاتی که انجام شده است مصرف کره بخصوص کره آب شده می تواند روند زایمان طبیعی را کم درد تر کند و علاوه بر این که نقش زیادی در قوت گرفتن زنان دارد باعث براقی و روشنی پوست نوزاد نیز می شود.

مصرف شیر برای مادران باردار

روزانه دو تا سه لیوان شیر بنوشید تا سلامتی جنین و خودتان حفظ شود، مصرف شیر بخصوص در سه ماه اول بارداری بسیار مفید خواهد بود و به بهبود ظاهر جنین کمک خواهد کرد.

مصرف شیر برای مادران باردار

تخم مرغ برای روشن شدن پوست جنین

مصرف تخم مرغ در دوران بارداری مفید است و علاوه بر این که باعث تقویت کودک می شود می تواند در زیبایی اون نیز نقش داشته باشد، مصرف تخم مرغ بخصوص در سه ماه اول بارداری می تواند باعث سفید شدن پوست نوزاد شود.

گوجه فرنگی برای مادران باردار

برای داشتن پوست سالم تر هم جنین و هم مادر می توان از گوجه فرنگی کمک گرفت، این گیاه سرشار از لیکوپن است و پتاسیم، فولات، ویتامین کا و ویتامین ث فراوانی دارد که باعث زیبایی و سلامتی فرزند می شود.

فواید بادام برای جنین

مصرف منظم بادام می تواند در روشن کردن رنگ پوست نوزاد موثر باشد، بادام خشک و ترکیب آن با شیر تاثیر زیادی در سلامتی بدن خواهد داشت و باعث تقویت بدن نوزاد می شود، علاوه بر این برای داشتن نوزاد با عضلات قوی تر می توان از آن کمک گرفت، بادام از جمله آجیل های مفید برای مادر و جنین شناخته می شود‌.

میوه های موثر در زیبایی جنین

میوه ها از جمله مهم ترین مواد برای زیبایی فرزند هستند که فواید بسیاری هم دارند، در عین حال که انتخاب زیادی بین میوه ها دارید می دانید که آن ها انتخاب های خوشمزه ای هستند و خوردنشان لذت بخش خواهد بود، در ادامه به برخی از میوه ها که مصرفشان برای ظاهر بهتر کودک توصیه شده است می پردازیم.

تاثیر گلابی در قشنگ شدن نوزاد!

مصرف این میوه در ماه دوم بارداری بسیار توصیه شده است، گلابی قبل از تشکیل جنین اگر توسط مرد بیشتر مصرف شود تاثیر بیشتری خواهد داشت، این میوه که هم قبل از بارداری و هم در حین آن مفید است برای تشکیل اعضای صورت نوزاد کمک کننده است و باعث زیبایی فرزند می شود.

تاثیر گلابی در قشنگ شدن نوزاد!

مرکبات را فراموش نکنید

مرکبات مختلف مانند پرتقال همگی می توانند به آرامش و زیبایی نوزاد کمک کنند، زنان بارداری که دغدغه سلامتی فرزند خود را دارند می توانند با این ماده آن را حفظ کنند، پرتقال و میوه های دارای ویتامین ث همه در سلامتی پوست نوزاد کمک کننده اند و می توانند رشد جنین در رحم را تقویت کنند.

خربزه در دوران بارداری

خربزه از جمله میوه های تابستانی پر طرفدار است که می تواند به زیبایی و خوش اخلاقی فرزند شما کمک کند، این میوه حتی از جانب پیامبر نیز توصیه شده است و مصرف آن مفید است، البته توجه کنید که خربزه از جمله میوه هایی است که باید تحت نظر پزشک مصرف شود، خانم هایی که فشار خون بارداری دارند با مصرف آن ممکن است دچار مشکل شوند.

فواید به برای زنان باردار

به میوه ای موثر در زیبایی جنین است که مصرف آن در بارداری بسیار توصیه می شود، این میوه از سقط جنین جلوگیری می کند و در هوش و خوش عطری نوزاد نقش دارد، علاوه بر این باعث تقویت قلب می شود و از این جهت مصرف آن در ماه اول مهم تر است زیرا در این ماه قلب نوزاد ایجاد می شود.

آب انگور بنوشید!

اسیدهای آلفا هیدروکسی که در آب انگور وجود دارند می توانند میزان رشد جنین درون رحم را افزایش دهند، به طور کلی مصرف این نوشیدنی خوش طعم برای زیبایی کودک و قوی بودنش توصیه می شود و معمولا کودکان بدون بیماری های مختلف به دنیا می آیند، علاوه بر این مصرف روزانه ۶۰ میلی لیتر از آن توسط زنان در دو وعده باعث تاثیر بیشتر آن خواهد شد.

مصرف هلو برای جنین

هلو از میوه های مفید برای زنان باردار است که می توان در فصل تابستان از آن استفاده کرد، البته برگه های خشک آن نیز در فصول دیگر قابل دسترس هستند، این میوه فواید زیادی دارد و به زیبایی و سلامت جنین کمک می کند‌.

فواید نارگیل برای جنین

نارگیل و بخصوص شیر داخل آن تاثیر زیادی در زیبایی نوزاد دارد و می تواند باعث سالم و قوی شدن نوزاد شود، برای این منظور البته بهتر است قبل از مصرف با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

گیلاس و انواع توت

زغال اخته، توت فرنگی، تمشک، شاه توت و گیلاس همگی میوه هایی سرشار از خواص آنتی اکسیدانی هستند که می توانند به سلامت مادر و جنین کمک کنند، این میوه ها که در پیشگیری از پیری زودرس موثرند باعث زیبایی پوست و موی جنین هم می شوند.

مصرف آووکادو برای جنین

آووکادو سرشار از ویتامین ث و ای است و خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد، این میوه التهاب بدن را کاهش می دهد و برای تولید کلاژن مفید است، علاوه بر این تاثیر زیادی در سلامتی رنگ پوست جنین دارد.

تاثیر سیب در سلامتی جنین

روزانه می توانید سه عدد سیب بخورید و از زیبایی نوزاد خود مطمئن تر شوید، در ماه هشتم بارداری خوردن سیب قرمز بسیار توصیه شده است و خواص مختلف آن به طور کلی برای مادر و فرزند خوب است.

تاثیر سیب در سلامتی جنین

عناب و تاثیر آن در سلامتی نوزاد

عناب میوه ای بسیار مفید است که می تواند به زیبایی فرزند شما کمک کند و باعث شود که پوست نوزاد متولد شده بهتر و سالم تر باشد، مصرف این میوه در ماه دوم بیشتر توصیه شده است، زیرا زمانی است که چهره نوزاد تشکیل می شود، استفاده از این میوه هم به شکل تازه و هم خشک شده قابل توجه است که همین باعث می شود در تمام فصول سال بتوان آن را مصرف کرد.

فواید موز برای بدن

موز سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که تاثیر زیادی در افزایش انرژی بدن دارد، این میوه را در طول روز می توانید مصرف کنید و خواص مختلف از جمله فولیک اسید، پتاسیم، کلسیم، ویتامین ب۶ و مواردی از این قبیل را دریافت کرده و به جنین منتقل کنید، موز میوه ای موثر در قشنگ شدن نوزاد است.

نظرتان در مورد آناناس چیست؟

آناناس از جمله میوه های مفید برای زنان باردار است که هندی ها از آن برای بهتر شدن رنگ پوست فرزند خود استفاده می کنند، این میوه که ویتامین ث فراوانی هم دارد بهتر است یک بار در هفته مصرف شود تا نوزاد سالم و قوی با پوستی شفاف و زیبا به دنیا بیاید.

فواید انار برای جنین

انار میوه ای بی خطر در دوران بارداری است که می تواند به سلامت و زیبایی نوزاد کمک کند، این میوه بهشتی که سرشار از خواص مختلف است به تصفیه خون کمک می کند و سرشار از فیبر و پتاسیم است، این میوه آنتی اکسیدان هایی موثر دارد و می تواند از مغز جنین محافظت کند.

موارد دیگری که بهتر است رعایت کنید:

علاوه بر مصرف گیاهان و میوه های مختلف استفاده از مکمل ها و ایجاد آرامش برای مادر در کنار مصرف آب کافی و مواردی از این قبیل همگی تاثیر زیادی در سلامت و زیبایی نوزاد دارند که باید به آن ها توجه کرد، در ادامه به بررسی دقیق تر این موارد می پردازیم، توجه کنید که مصرف مکمل ها همگی باید تحت نظر پزشک باشند.

سراغ اسید فولیک بروید

اسید فولیک برای مادر باردار بسیار مفید است و می تواند به تشکیل سلول های مغزی جنین کمک کند، این ماده که معمولا به شکل مکمل مصرف می شود می تواند پوست و موی نوزاد را سالم نگه دارد و باعث زیبایی اش شود، علاوه بر این تاثیر زیادی در پیشگیری از اوتیسم دارد، برای مصرف آن مصرف مواد خوردنی سالمی مانند اسفناج، مرکبات، عدس، غلات صبحانه و ماکارونی توصیه می شود.

مکمل های دوران بارداری را سرسری نگیرید

مکمل های مختلف در دوران بارداری و ویتامین ها و مواد معدنی همگی باعث زیباتر شدن فرزند شما می شوند، این مکمل ها سلامت پوست و موی جنین را تامین می کنند و مصرف آن ها اهمیت دارد، علاوه بر نوزاد مصرف این مکمل ها برای سلامتی و زیبایی مادر نیز لازم هستند، البته حتما باید تحت نظر پزشک آن ها را مصرف کرد.

انواع مکمل های مفید برای دوران بارداری

مکمل فولات مفید در جلوگیری از نقص لوله عصبی
مکمل آهن برای پیشگیری از کم خونی و کمبود وزن نوزاد
ویتامین ث مفید برای بالا بردن جذب آهن و خواص آنتی اکسیدانی
مکمل ید برای کمک به شکل گرفات سیستم عصبی و رشد استخوان ها و مغز
ویتامین ب۶ برای تقویت سیستم ایمنی بدن
مولتی ویتامین دارای مواد مغذی و ویتامین های لازم بدن
مکمل ب ۱۲ برای کارکرد بهتر سلول های مغزی جنین و تولید گلبول های قرمز خون
مکمل امگا سه برای رشد مغز و چشم جنین
منیزیم برای تقویت ایمنی بدن و رشد بیشتر عضلات
مکمل کلسیم و ویتامین دی برای رشد استخوان و سلامت چشم، سلامت پوست

انواع مکمل های مفید برای دوران بارداری

آب زیاد بنوشید

مصرف آب برای تمام افراد توصیه می شود، روزانه ۸ لیوان آب می تواند باعث سلامت پوست و مو شود و تاثیر زیادی در زیبایی ظاهر نوزاد خواهد داشت، آبرسانی به بدن حتی اگر خودش باعث زیبایی نشود باعث عملکرد بهتر بدن مادر شده و وضعیت جنین را سالم تر می کند که همین در هنگام تولد باعث سرحالی او می شود.

سعی کنید که محیط آرامی برای خود بسازید

قطعا استرس و بخصوص استرس مزمن برای سلامتی جنین در دوران بارداری خوب نیست، این مسئله علاوه بر این که در رشد مغز نوزاد اثر دارد باعث تاثیر در چهره اش هم می شود، بهتر است استراحت کافی داشته باشید و اگر به تنهایی از پس اضطراب خود بر نیامدید حتما با پزشک مشورت کنید و کمک بگیرید.

مواردی که برای زیبایی جنین مناسب نیستند:

در کنار مصرف گیاهان و مواد خوردنی طبیعی و سالم بهتر است از برخی موارد نیز پرهیز کنید تا فرزندتان سالم تر و زیباتر باشد، برای این منظور بهتر است دور کافئین زیاد و الکل را خط بکشید، تا حد ممکن سبزیجات و مواد مختلف را نشسته میل نکنید، اگر از محصولات لبنی استفاده می کنید از پاستوریزه بودنشان مطمئن شوید، تخم مرغ و گوشت خام یا کامل پخته نشده میل نکنید و غذاهایی که مانده اند یا چند بار گرم شده اند استفاده نکنید.

سوالات رایج

زمان مناسب برای تشکیل چهره زیبا در نوزاد چه زمانی است؟
نوزاد معمولا بین هفته های چهارم تا هشتم چهره اش ایجاد می شود و این بهترین زمان برای مصرف مواد لازم جهت زیبایی فرزند است‌.

آیا می توان از تمام روش های زیبایی جنین استفاده کرد؟
اکثر این روش ها کاملا بی خطر و مفید هستند اما در برخی موارد متناسب با بدن مادر یا زمان بارداری بهتر است مراقب بود و با پزشک مشورت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من