گیاهان طعم دهنده چای

فهرست مطلب

چای از جمله نوشیدنی های پر مصرف در ایران است که مصرف آن بسیار رایج است، اگر می خواهید طعم های متنوعی در کنار این نوشیدنی تجربه کنید و از طعم تکراری خسته شده اید می توانید از گیاهان طعم دهنده استفاده کنید، علاوه بر طعم دادن این گیاهان سرشار از فواید مختلف هستند و بسته به مشکل خاصی که دارید می توانید از فواید آن ها نیز استفاده کنید.

گیاهان طعم دهنده چای

چای یک نوشیدنی محبوب!

از جمله نوشیدنی های بسیار رایج در ایران چای است، این نوشیدنی که از برگ های همیشه سبز گیاه کاملیا سیننسیس به دست می آید برای اولین بار در چین و بیش از 6000 سال پیش کشف شده است، بعدها توسط بازرگانان هلندی در قرن چهاردهم چای وارد اروپا شد و کم کم به کل جهان منتقل شد.

کشف چای در چین

همانطور که اشاره شد، 6000 سال پیش چای در چین کشف شد، چینی ها قبلا برگ چای را می جویدند یا در فرنی استفاده می کردند، بعدها مردم متوجه شدند که دم کردن این برگ های معطر در آب گرم طعمی بسیار لذت بخش دارد، بعد از این بود که چای وارد زندگی روز مره مردم شد، طبق افسانه های چینی چای اولین بار توسط امپراطور چین، شنونگ زمانی که برگ چای به طور تصادفی در کاسه آب گرم افتاد کشف شد، این شاه که به گیاهان دارویی علاقه داشت به این مسئله توجه کرد.
بعد از چند سال برگ های خشک چای آماده به صورت قالب های فشرده و یا به صورت پودر در چین رایج شدند، به این شکل اولیه درست کردن چای به شکل تجاری matcha یا muocha می گفتند.

اکنون تولید چای در جهان چگونه است؟

الان بیشترین چای تولیدی جهان را چین، هند، کنیا و سریلانکا عرضه می کنند، یعنی در مجموع بیش از 75 درصد تولید کل چای جهان را، در کشورهای دیگر نیز چای کشت می شود، مانند کشورهای آفریقا، آمریکای جنوبی و مناطق مختلف اطراف دریای خزر.

توجه کنید که چای با دمنوش گیاهی فرق دارد

شاید برخی اصطلاحات شما را گیج کنند، دمنوش یا چای گیاهی بدون کافئین است و از انواع گل، میوه، دانه و قسمت های مختلف گیاهان به دست می آید، که ممکن است به شکل خشک یا تازه مصرف شوند، اما چای عادی همان چای سیاهی است که در خانه مصرف می کنید و می توان از گیاهان دیگر برای طعم دار کردن آن کمک گرفت.

طعم دهنده های گیاهی چای:

خب! حالا برویم سراغ گیاهانی که می توان از آن ها برای خوش عطر و طعم کردن چای کمک گرفت، می توانید بسته به ذائقه خود گیاه مناسب را انتخاب کنید و از آن برای طعم دار کردن چای خود کمک بگیرید.

زنجبیل

زنجبیل با نام علمی Zingiber officinale از جمله گیاهان خوش عطر و بویی است که می توان از آن برای طعم دار کردن چای استفاده کرد، این گیاه که کاربرد زیادی در غذاهای آسیایی و داروهای گیاهی دارد ترکیبات فعالی دارد سرشار از آنتی اکسیدان است و از مواد موثر موجود در آن می توان به ویتامین ب1، ویتامین ب2، ویتامین ب3، پانتوتنیک اسید، ویتامین ب6، اسید فولیک، ویتامین ث، ویتامین ای، منگنز، فسفر، سدیم، روی، پتاسیم، منیزیم، آهن و کلسیم اشاره کرد.

درمورد خواص زنجبیل چه می دانید؟

این گیاه باعث تند و تیز شدن چای می شود و گرمای بدن را افزایش می دهد، علاوه بر این تعریق را افزایش می دهد و این اتفاق تاثیر زیادی در رفع بیماری ها و سموم بدن دارد، زنجبیل کورکومین های موثری در خود دارد که برای از بین بردن مشکلات معده و روده موثر است، التهاب را از بین می برد، باعث کاهش درد می شود، در آرامش دوران قاعدگی موثر است، آسم و آلرژی را کاهش می دهد و به کاهش بیماری های پوستی مانند اگزما کمک می کند، علاوه بر این در کاهش استفراغ و حالت تهوع نیز کمک کننده است.

درمورد خواص زنجبیل چه می دانید

به چای خود زعفران اضافه کنید

زعفران از جمله ادویه های محبوب در ایران است که عطر بی نظیری دارد، این گیاه سرشار از ویتامین ث، منیزیم، ویتامین ب6، آهن، کلسیم، سدیم، پتاسیم و فیبر است، این ادویه گران از گیاهی کوچک به دست می آید که ارتفاع آن نهایتا تا 30 سانتی متر می رسد، ایران از جمله مهم ترین تولید کنندگان این گیاه در جهان است.

فواید زعفران

زعفران به طور کلی به شادی بخشی معروف است و می تواند به کاهش حس بد و افسردگی کمک کند، این ادویه که به تقویت حافظه و مغز کمک می کند باعث بهتر شدن تنظیم خواب می شود و می تواند به درمان ریزش مو کمک کند، استفاده از آن برای رفع اختلالات تنفسی و سرفه نیز قابل توجه است، علاوه بر این زعفران می تواند دردهای عضلانی را کاهش دهد، سکته های قلبی و مغزی را رفع کند و به پیشگیری از ابتلا به سرطان کمک کند، علاوه بر این دستگاه گوارش را در ایمنی حفظ می کند، باعث پیشگیری از بیماری های مربوط به مغز مانند آلزایمر، پارکینسون و افول عقل می شود، زعفران برای بهبود بینایی نیز بسیار موثر است و می تواند سلامت عمومی بدن را به طور قابل توجهی بالا ببرد.

دارچین، ادویه ای خوش عطر و بو

دارچین گیاهی سرشار از آهن، ویتامین ث، ویتامین ب6، منیزیم، پتاسیم، سدیم و فیبر است که فواید زیادی برای بدن دارد، می توانید از چوب درسته این گیاه یا از پودر آن استفاده کنید، البته پیشنهاد ما برای دم کردن چای استفاده از چوب دارچین است، در صورت استفاده از پودر باید مقدار بسیار کمی از آن را استفاده کنید.

فواید دارچین

دارچین که تاثیر زیادی در کاهش قند خون و کنترل آن دارد می تواند سطح کلسترول را تحت تاثیر قرار دهد، این ادویه عفونت را کاهش می دهد، به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند، عملکرد بدن را تقویت می کند، در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی نقش دارد، گردش خون را کنترل می کند، دردهای عضلانی را رفع می کند، در پیشگیری از بیماری های سخت مانند سرطان موثر است و می تواند بهداشت دهان و دندان را افزایش دهد، اگر دچار سرماخوردگی و سرفه هستید نیز می توانید از این ماده کمک بگیرید، به طور کلی این گیاه برای دستگاه گوارش نیز بسیار موثر است و علاوه بر کاهش مشکلاتی مانند حالت تهوع، استفراغ، اسهال، ناراحتی معده و نفخ می تواند به هضم بهتر غذا کمک کند.

فواید دارچین

استفاده از گل محمدی برای طعم دار کردن چای

گل محمدی که نوعی گل رز است و با نام علمی Rosa damacena شناخته می شود سرشار از فواید مختلف است که استفاده از آن در فرهنگ ایرانی نیز بسیار مرسوم است و علاوه بر ایراان در هند، ترکیه و افعانستان نیز مصرف دارد، پیشینه آن را مربوط به دوران هخامنشی و کاشان می دانند و بیشتر برای درست کردن گلاب، عطر، مربا، اسانس، بستنی و چیزهای این چنینی از آن استفاده می کنند، برای این منظور بسیار از افراد گل محمد را برای خوش عطر و طعم کردن چای نیز استفاده می کنند.

فواید گل محمدی برای بدن

این گیاه خاصیتی آرامش بخش دارد، پوست را پاکسازی می کند و چین و چروک های آن را از بین می برد، می تواند به درمان التهاب و افزایش رطوبت پوست نیز کمک کند، علاوه بر این تاثیر زیادی در تقویت و زیباسازی مو نیز دارد، گرفتگی های دوران پریود را کاهش می دهد، به کنترل علائم یائسگی کمک می کند و می تواند به درمان اسهال خونی، تب، سنگ کلیه، افسردگی، سرطان و یبوست کمک کند، گل محمدی خاصیتی خوش بو کننده دارد و بوی بد دهان را از بین می برد، می تواند سلامت چشم را افزایش دهد، با عفونت مقابله کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و به پاکسازی کبد و کلیه کمک کند.

از هل کمک بگیرید

از جمله معطر ترین گیاهانی که می توانید به چای خود اضافه کنید هل (Elettaria cardamomum) است، برای این منظور می توانید از هل درسته یا هل پودر شده استفاده کنید، جالب است بدانید که هشتاد درصد هلی که در دنیا مصرف می شود از هند به دست می آید و این گیاه با عطر خوشایند و طبع گرم خود می تواند بسیاری از بیماری ها را رفع کند.

فواید هل برای بدن:

هل تاثیر زیادی در از بین بردن نفخ دارد، کولیت را تسکین می دهد، سوءهاضمه را از بین می برد و می تواند از ترشح بیش از حد اسید معده پیشگیری کند، علاوه بر این در کاهش حالت تهوع موثر است، بی حالی را از بین می برد و باعث بهتر شدن حالت روحی شما خواهد شد، با استفاده از هل انرژیتان مضاعف می شود و روزتان ساخته خواهد شد.

فواید هل برای بدن

کاکوتی برای طعم دار کردن چای

کاکوتی که به آن مشک طرامشک هم می گویند، با نام علمی Ziziphora شناخته می شود و مانند نعناع عطر تندی دارد، این گیاه که استفاده از آن در آشپزی و طب سنتی رایج است معمولا به عنوان اسانس نیز استفاده می شود، کاکوتی گیاهی خودرو است و بیشتر در مناطق کوهستانی رشد می کند، ارتفاع بوته های آن بیست تا پنجاه سانتی متر هستند و گل های بنفشی دارد، برگ های آن که به عنوان طعم دهنده استفاده می شوند ریز و سبز رنگند.

تاثیر کاکوتی در افزایش سلامتی بدن

این گیاه با طبع گرم و خشک خود می تواند تاثیر زیادی در تنظیم قاعدگی داشته باشد، علاوه بر این می تواند به روشن تر شدن پوست کمک کند، باعث کاهش قندخون شود و التهاب های گوارشی را از بین ببرد، کاکوتی تاثیر زیادی در کاهش دل درد دارد، فشارخون را تنظیم می کند و می تواند قوای جنسی مردان را افزایش دهد، این گیاه ضد نفخ، بادشکن، ضد سرفه و حساسیت است و آنتی بیوتیکی قوی به حساب می آید.

مصرف بهارنارنج همراه با چای

بهارنارنج که دمنوش آن بسیار پر کاربرد است گیاهی بسیار مناسب برای درست کردن دمنوش است، اگر به طعم و عطر آن علاقه داشته باشید می توانید به عنوان طعم دهنده ای خوشایند و مفید در چای خود نیز از آن استفاده کنید، برای این منظور کافیست وقت دم کردن چای مقدار کمی از آن را مانند چاشنی به چای خود اضافه کنید.

خواص بهار نارنج برای سلامتی بدن

این گیاه می تواند اختلالات دستگاه گوارشی مانند نفخ، سوءهاضمه، سکسکه و اسپاسم های عضلانی را رفع کند، علاوه بر این خواب با کیفیت تری به شما هدیه می کند، می تواند آرامش ذهنی شما را بیشتر کند، بهارنارنج سنگ کلیه را رفع می کند، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش دهد و بزرگی طحال را کمتر کند، علاوه بر این تاثیر زیادی در کنترل تشنج ها و حملات قلبی دارد، یبوست را رفع می کند و می تواند به لاغری کمک کند، بهار نارنج گیاهی ضد سرطان است و می تواند مشکلات خانم ها را کاهش دهد، در دوران یائسگی مصرف آن توصیه شده است.

بابونه می تواند طعم دهنده ای مفید باشد

به طور کلی مصرف بابونه در درمان بسیاری از مشکلات پیشنهاد می شود و در عین حال مصرف بیش از حد آن نیز توصیه نمی شود، با این حال می توانید از بابونه به عنوان طعم دهنده کمک بگیرید و در عین متفاوت و خوشایند کردن طعم چای از فواید آن نیز بهره ببرید، از جمله فواید آن می توان به رفع افسردگی، زیبایی پوست و مو، افزایش سلامتی و ایمنی بدن، مقابله با افسردگی و اضطراب، کمک به تقویت هاضمه و هضم غذا، کاهش درد و التهاب، درمان سرطان، رهایی از احتقان و مشکلات مربوط به سرماخوردگی اشاره کرد، علاوه بر این بابونه به بهتر شدن وضعیت پوست و مو کمک می کند، سلامتی دهان و دندان را افزایش می دهد و می تواند از مشکلات قلبی پیشگیری کند، علاوه بر این در رفع مشکلات مربوط به قاعدگی موثر است، ضد حساسیت است و سردردهای میگرنی را کاهش داده باعث از بین رفتن میکروب های مختلف می شود.

بابونه می تواند طعم دهنده ای مفید باشد

استفاده از پونه برای طعم دار کردن چای

پونه با نام علمی Mentha pulegium گیاهی از خانواده نعناعیان است که عطر تندی دارد و در طب سنتی مصرف آن بسیار رایج است، این گیاه البته برای کبد سمی است و در مصرف آن نباید زیاده روی کرد، اسانس آن حتی در عطرسازی نیز رایج است و می تواند به عنوان حشره کش و دفع کننده آفت نیز استفاده شود، البته مصرف آن به عنوان طعم دهنده چای بسیار موثر و خوشایند است.

فواید پونه

پونه می تواند قاعده آور باشد، به درمان سرماخوردگی و علائم آن کمک کند و تب و سرفه را کاهش دهد، علاوه بر این در رفع سوءهاضمه موثر است، مشکلات مربوط به کلیه و کبد را رفع می کند و می تواند در درمان آنفولانزا تاثیر گذار باشد، پونه گرفتگی شکم را کاهش می دهد، در درمان آبله و سل موثر است، تعریق را افزایش می دهد و در عین حال برای کودکان و نوزادان به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث مرگشان شود، بهتر است مصرف پونه به صورت دوره ای باشد، یعنی به طور مداوم آن را ننوشید و در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

به لیمو طعم دهنده ای خوشایند

به لیمو گیاهی بسیار خوش عطر و بوست که با گیاهان مختلفی می توان آن را دم کرد تا به خوشایند کردن دمنوش کمک کند، علاوه بر این اضافه کردن آن به چای نیز بسیار موثر است و باعث خوش عطر شدن چای می شود، به لیمو را به طور تازه و یا خشک می توانید استفاده کنید.

فواید به لیمو برای بدن

به لیمو که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است می تواند سلامتی پوست را افزایش دهد، این گیاه اعصاب را آرام می کند، به تقویت و بهبود هضم کمک می کند و می تواند در سم زدایی و تقویت ایمنی بدن موثر باشد، به لیمو با خاصیت آرامش بخش خود خواب خوبی به ارمغان می آورد، می تواند سرگیجه را کاهش دهد و تاثیر زیادی در درمان سرماخوردگی و رفع تپش قلب دارد، متابولیسم را تنظیم می کند، در کاهش وزن کمک کننده است و حافظه را تقویت می کند.

نعناع برای طعم دار کردن چای

نعناع از جمله گیاهان پر طرفداری است که خاصیتی خنک کننده دارد و استفاده از آن در انواع آدامس ها و شیرینیجات نیز رایج است، این گیاه که دمنوش محبوبی است به عنوان طعم دهنده برای چای سیاه نیز به کار می رود و می تواند طعم خاصی به چای شما بدهد.

نعناع برای طعم دار کردن چای

نعناع چه کمکی به بدن می کند؟

نعناع حالت تهوه، سوءهاضمه و مشکلات گوارشی مختلف را کاهش می دهد، می تواند ویروس ها و باکتری های مختلف را از بین ببرد، و تاثیر زیادی در کاهش وزن، پیشگیری از آلرژی، تقویت کبد، بهبود بهداشت دهان، مراقبت از حافظه، زیبایی پوست، پیشگیری از افسردگی، از بین بردن عوامل سرطان زا در بدن، کاهش گرفتگی ماهیچه ها، پیشگیری از سرماخوردگی، کاهش درد و کاهش گاز معده دارد، این گیاه در بدن معجزه می کند و مصرف آن در فصل تابستان بسیار کمک کننده است.

میوه هایی که می توانید به چای خود اضافه کنید:

علاوه بر مصرف گیاهان می توانید از میوه های تر و خشک مختلف نیز برای بهتر کردن طعم چای خود کمک بگیرید، این میوه ها سرشار از فواید هستند و طعم خاصی به نوشیدنی شما می دهند.

سراغ لیمو بروید

لیمو می تواند به بهتر شدن طعم تلخ چای کمک کند و تاثیر زیادی در خوش عطر شدن آن دارد، این میوه که مقدار زیادی اسید سیتریک دارد و ترش است بسته به ذائقه افراد می تواند به نوشیدنی شان اضافه شود، لیمو معمولا در مناطق گرمسیر عمل می آید و تقریبا همیشه میوه و گل و برگ دارد، میوه های آن در اواخر پاییز و اوایل زمستان آبدارتر هستند.

خواص لیمو برای بدن

لیمو با نام علمی C.limon طبعی سرد و خشک دارد، این میوه سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، در دوران سرماخوردگی معجزه می کند و به بهبود باروری در مردان کمک می کند، علاوه بر این می تواند بینایی را تقویت کند، باعث درمان یبوست شود، سنگ کلیه را دفع کند و تاثیر زیادی در هضم بهتر غذا داشته باشد، می توانید علاوه بر خود میوه از پوست آن نیز برای طعم دار کردن چای استفاده کنید، پوست لیمو نیز خواص زیادی دارد و می تواند تسکین دهنده باشد، گاز روده را بگیرد و باعث کاهش التهاب روده شود، علاوه بر این سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند فشارخون را کم کند.

ترنج میوه ای خوش عطر

ترنج، بالنگ یا برگاموت با نام علمی Citrus bergamia Risso گیاهی از خانواده مرکبات است که میوه اش اندازه پرتقال است، این میوه به رنگ زرد لیمویی است، عطر و طعم خوشایندی دارد و مزه اش کمی تلخ تر از گریپ فروت است، ولی میزان ترش بودن آن کمتر از لیمو است، به احتمال زیاد ترنج از ترکیب لیمو و نارنج به دست آمده، این گیاه بیشتر در مناطق مدیترانه ای می روید و در کشورهایی مثل ایتالیا و فرانسه به صورت تجاری کشت می شود و استفاده از اسانس آن برای طعم دار کردن چای و شیرینی بسیار رایج است.

ترنج میوه ای خوش عطر

ترنج چه فوایدی برای بدن دارد؟

این میوه می تواند باعث پیشگیری از مسمومیت غذایی شود و میکروب های گوارشی را از بین ببرد، علاوه براین تاثیر زیادی در تقویت مغز دارد، ترنج سرشار از فلاونوئیدها، کارتنوئیدها، اسیدهای ارگانیک مانند مالیک اسید و سیتریک اسید است، املاحی همچون آهن، کلسیم و فسفر دارد و به هضم بهتر غذا کمک می کند، موادی که در ترنج وجود دارد ترشح هورمون های کاهش دهنده حس درد را افزایش می دهد، می تواند به رفع تب کمک کند و تاثیر زیادی در بهبود حرکات روده دارد، این ماده باعث رفع یبوست شده و از نفخ پیشگیری می کند، می تواند احتمال ابتلا به بیماری های پوستی را کاهش دهد، به ضد عفونی کردن بدن کمک کند و سموم بدن را دفع کند.

از آلبالو به عنوان طعم دهنده استفاده کنید

همانطور که می دانید آلبالو به تنهایی دمنوش بسیار محبوبی است که می توان از آن به عنوان نوشیدنی استفاده کرد، اما استفاده از آلبالو برای طعم دادن به چای نیز می تواند خوب باشد، البته نباید در تعداد آلبالو های مورد استفاده زیاده روی کرد، این میوه که کالری کمی هم دارد سرشار از مس، ویتامین ث، آ، ب6، آهن، منگنز، پتاسیم، کلسیم، روی، سدیم و فیبر غذایی است.

خواص آلبالو برای بدن

آلبالو تاثیر زیادی در رفع التهاب و درد دارد، آنتی اکسیدانی موثر است و می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند، علاوه بر این آلبالو ضد سرطان است، قلب را تقویت می کند، به رژیم لاغری کمک می کند، در کاهش فشارخون موثر است و می تواند به درمان آسم کمک کند، علاوه بر این آلبالو عملکرد کلیه ها را بهبود می بخشد، نقرس و رماتیسم را برطرف می کند، از مغز محافظت می کند و می تواند بینایی را بهبود بخشد، برای رفع مشکلات دستگاه گوارشی مانند یبوست و اسهال نیز می توان از این میوه کمک گرفت.

کمی سیب به چای خود اضافه کنید

سیب می تواند به ملایم کردن طعم چای کمک کند، دمنوش سیب نیز به تنهایی مانند دمنوش آلبالو قابل استفاده است اما می توان از سیب به عنوان طعم دهنده نیز استفاده کرد، سیب میوه ای سرشار از فواید است که هرچه بیشتر در زندگی روزمره مصرف شود باعث افزایش سطح سلامتی خواهد شد.

فواید سیب برای بدن

مصرف سیب باعث تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد و با مصرف آن می توانید سلامتی قلب خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید، علاوه بر این سیب به بهتر شدن بینایی کمک می کند، یبوست را رفع می کند، به افزایش سلامتی استخوان ها کمک می کند، برای افرادی که علائم دیابت دارند مفید است و می تواند به درمان کم خونی کمک کند، در کاهش وزن نیز استفاده از سیب بسیار کمک کننده خواهد بود.

عناب و چای

عناب نام میوه ای از تیره سنجدیان است که سرشار از آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، روی، ویتامین ث، ویتامین ب6، ب12، نیاسین و ریبوفلاوین است، این میوه که طرفداران مخصوصی دارد جزو میوه های هسته دار است که دانه هایی شبیه خرما دارد و رنگش بین قرمز و قهوه ای است.

عناب و چای

درمورد فواید عناب چه می دانید؟

این میوه می تواند مشکلات مربوط به خواب را رفع کند و تاثیر زیادی در تنظیم گردش خون دارد، علاوه بر این استخوان ها را تقویت می کند و باعث بهتر شدن اوضاع سیستم ایمنی بدن می شود، عناب استرس و اضطراب را کم می کند، ضد سرطان است و التهابات پوستی ناشی از پسوریازیس، اگزما و آکنه را کاهش می دهد، علاوه بر این سلامتی دستگاه گوارش را بیشتر می کند و تصفیه کننده خون است، مغز و قلب را تقویت می کند، می تواند در بهبود زخم ها موثر باشد و رویش مو را بیشتر می کند، مصرف آن برای تنظیم قندخون نیز بسیار توصیه شده است.

پوست پرتقال چای را خوش عطر می کند

یکی از بهترین طعم دهنده های چای پوست پرتقال است، این ماده که بافتی چرمی شکل دارد دارای غدد روغنی زیادی است و استفاده از آن در طب سنتی و حتی آشپزی سابقه طولانی دارد، می توانید مقداری پوست خشک شده پرتقال را به چای خود اضافه کنید و آن را دم کنید.

فواید پوست پرتقال

این پوست سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، می تواند میکروب ها و باکتری ها را از بین ببرد، تاثیر زیادی در درمان سرماخوردگی و علائم آن مانند سرفه دارد، سیستم گوارشی را تقویت می کند و می تواند گردش خون را بهبود بخشد، علاوه بر این استرس را کاهش می دهد و خاصیتی آرامش بخش دارد، این پوست سرشار از ویتامین ث و ب1، فولیک اسید، فلاونوئید، آلفاکاروتن و بتاکاروتن است.

سوالات رایج:

آیا اضافه کردن طعم دهنده باعث کم شدن خاصیت خود چای سیاه می شود؟

خیر اضافه کردن دمنوش گیاهی تاثیر زیادی در ویژگی های خود چای سیاه ندارد و تنها ویژگی های خود دمنوش را به چای اضافه می کند.

آیا تمام طعم دهنده ها آرامش بخش هستند؟

این بستگی به خواص گیاه دارد و نمی توان این را به طور کلی مشخص کرد، هر چند اکثر این گیاهان آرامش بخش هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *