روان کننده طبیعی واژن

فهرست مطلب

اندام جنسی زنان معمولا در دسترس انواع بیماری ها و مشکلات مختلف قرار دارد که هر یک از آن ها اگر درمان و رفع نشوند می توانند مشکلات بزرگ تری را در پی داشته باشند، از جمله این مشکلات که برای زنان بسیاری پیش می آی خشک شدن واژن است، این مشکل در رابطه جنسی تاثیر مستقیمی دارد، باعث ایجاد درد و کاهش لذت می شود و علاوه بر این امکان ابتلا به بیماری های مختلف و افزایش عفونت را بیشتر می کند، روان کننده ها موادی هستند که از آن ها برای رفع این مشکل استفاده می شود، روان کننده های طبیعی واژن قطعا بهتر از انواع دیگر هستند اما هر یک از انواع این روان کننده ها کاربرد مخصوص خود را دارند، بهتر است با آگاهی سمت آن ها بروید و اگر مشکل خاصی دارید یا از ماده خاصی می خواهید استفاده کنید قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

روان کننده طبیعی واژن

درمورد مشکل خشکی واژن چه می دانید؟

خشکی واژن مشکلی است که می تواند به کیفیت رابطه جنسی آسیب بزند و درد زیادی در زنان ایجاد کند، این مشکل اغلب به خاطر کاهش میزان سطح هورمون استروژن در بدن اتفاق می افتد و این اتفاق نیز به دلایل مختلفی مانند تغییرات هورمونی و یائسگی، درمان های مربوط به سرطان مانند شیمی درمانی و رادیوتراپی، برداشته شدن تخمدان ها با عمل جراحی و استفاده از داروهای ضد استروژن برای درمان سرطان سینه و آندومتریوز پیش می آید، تخمدان ها هورمون استروژن را که وظیفه رشد اندام های زنانه مانند سینه را بر عهده دارند تولید می کنند، این هورمون در چرخه قاعدگی و باردار شدن نقش مهمی دارد.
استروژن بافت واژن را سفت، مرطوب و سالم نگه می دارد و به همین دلیل ترشح آن در بدن اهمیت بسیار زیادی دارد، با کاهش ترشح آن بافت واژن نازک تر شده، خشک می شود و حالت الاستیکی خود را از دست می دهد، رنگ صورتی آن هم به سمت رنگ آبی تمایل پیدا می کند، این تغییرات در ناحیه واژن با نام آتروفی معروف هستند.

علائم خشکی واژن:

از علائم مهم خشک شدن واژن علاوه بر کاهش رطوبت و مایعات آن می توان به خارش واژن، سوزش و التهاب اشاره کرد، این اتفاق باعث افزایش امکان ابتلا به عفونت و بیماری های زنان می شود.

علت های دیگری که می توانند باعث خشکی محیط واژن شوند:
مهم ترین دلیل در اغلب زنان تغییرات مربوط به هورمون استروژن است که باعث خشکی واژن می شود و در بسیاری موارد این اتفاق در طبیعت بدن رخ می دهد و قابل حل است، اما گاهی دلایل دیگری نیز برای خشکی واژن وجود دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

استفاده از داروهای ضد افسردگی

به طور کلی داروهای ضد افسردگی عوارض زیادی برای بدن دارند، این داروها میل جنسی را هم کاهش می دهند و باعث کاهش احتمال ارگاسم می شوند، علاوه بر این تاثیر زیادی در خشک شدن واژن و کاهش کیفیت سکس دارند.

استفاده از داروهای ضد افسردگی

سندرم شوگرن

این سندرم عارضه ای پیچیده است که به مشکل خود ایمنی مربوط است، باعث التهاب غدد بزاقی و پارگی غدد اشکی می شود، بافت هایی که واژن را پوشانده اند تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند و در نتیجه خشک می شوند.

از دخانیات اجتناب کنید

مصرف دخانیات باعث یائسگی زودرس می شود، این مواد خشکی واژنی که در اثر یائسگی ایجاد می شوند را هم نزدیک تر می کنند و باعث مشکلات جنسی می شوند.

آنتی هیستامین ها

آنتی هیستامین ها داروهایی هستند که می تواند باعث خشکی واژن شوند، این داروها شامل داروهای دیفن هیدرامین هستند برای علائم سرماخوردگی و حساسیت به کار می روند و باعث خشکی ترشحات می شوند، از عوارض جانبی آن ها می توان به خشکی واژن و سخت شدن پروسه ادرار کردن اشاره کرد.

درمورد مشکلات یائسگی چه می دانید؟

یائسگی دورانی است که در آن فرد دچار مسائل مختلفی می شود و ممکن است اذیت شود، اما باید توجه کنید که این دوره گذراست و می توان با بهتر کردن شرایط روحی و جسمی از آن به آسانی عبور کرد، از مشکلات مهم این دوران خشکی واژن است، خشکی واژن به خاطر کم شدن سطح استروژن ایجاد می شود و طبق تحقیقات صورت گرفته بیست درصد زنان در صدد درمان آن هستند، هرچند نزدیک 50 درصد از زنان دچار این مشکل می شوند، آتروفی یا خشکی واژن درد رابطه جنسی را زیاد می کند و باعث ابتلا به عفونت می شود، کاهش سطح استروژن می تواند باعث نازک شدن دیواره های دستگاه ادرار شود و باعث تکرر ادرار و عفونت باشد، به این علائم سندروم یائسگی دستگاه ادراری یا GSM می گویند.

آیا روان کننده تنها به منظور رفع خشکی واژن به کار می رود؟

استفاده از این مواد می تواند تاثیر زیادی در جلوگیری از خارش واژن، سوزش، درد و سایر ناراحتی ها داشته باشد، علاوه بر این برخی از روان کننده ها این ویژگی را دارند که عملکرد جنسی را تقویت کنند و باعث برانگیختگی شوند.

چه کسانی بهتر است از روان کننده های طبیعی واژن استفاده کنند؟

کسانی که مشکل درد یا خارش واژن در هنگام رابطه جنسی دارند، کسانی که به دلیل مصرف دارو یا یائسگی دچار خشکی واژن هستند، افرادی که دچار خشکی موقت شده اند و علت آن تغییرات هورمونی است که معمولا به دلیل بارداری و زایمان صورت می گیرد، کسانی که رابطه جنسی طولانی مدتی دارند و در طول آن واژن خشک می شود.

چه کسانی بهتر است از روان کننده های طبیعی واژن استفاده کنند

روان کننده طبیعی چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است در حین رابطه جنسی خود دچار مشکل شوند و لغزندگی و رطوبت کم باعث ایجاد سایش، درد و کاهش لذت جنسی شود، برای جلوگیری از مواد خشن و خطرناک در قسمت های حساس بدن مانند واژن و مقعد از روان کننده طبیعی استفاده می کنند، روان کننده های طبیعی از مواد شیمیایی و سمی در خود ندارند و معمولا از مواد آرایشی و محصولات مختلف پوست و مو که شیمیایی هستند نیستند، معمولا استفاده از این مواد به بدن آسیب خواهد زد.

به تفاوت ارگانیک بودن و طبیعی بودن دقت کنید

مسئله ای که در همین ابتدای بحث باید به آن توجه کنید تفاوت ارگانیک بودن و طبیعی بودن است، می توان گفت موادی که ترکیبات آلی ندارند و مواد شیمیایی مصنوعی، کودهای مصنوعی و هورمون ها در آن ها کم هستند روان کننده ای طبیعی به حساب می آیند، اما ممکن است روان کننده ای طبیعی مانند روغن نارگیل را ببینید که به جای ساخته شدن در آزمایشگاه توسط میوه ها به دست آمده و با این حال ارگانیک نیست چون در تولید میوه از سموم دفع آفات و مواد شیمیایی مختلف استفاده شده است، برای فهمیدن دقیق جزئیات ماده ای که از آن استفاده می کنید باید تولید آن را از ابتدا در نظر داشته باشید.

روغن های طبیعی روان کننده:

از روش های موثر طبیعی برای افزایش کیفیت سکس استفاده از روغن های طبیعی است، البته این روغن ها را نمی توان همراه با کاندوم لاتکس استفاده کرد زیرا می توانند باعث پاره شدن کاندوم شوند.

روغن زیتون

از پرکاربردترین روغن های جهان روغن زیتون است، این روغن که فواید زیادی برای بدن دارد می تواند به عنوان روغنی مناسب برای ماساژ نیز استفاده شود، علاوه بر این رطوبت را افزایش می دهد و می تواند سایش را به کمترین میزان برساند، پوست نیز آن را به سرعت جذب نمی کند و می توانید از آن استفاده کنید تا رابطه ای لذت بخش و طولانی داشته باشید.

روغن بادام شیرین

از جمله روان کننده های طبیعی که در رابطه جنسی خود می توانید از آن استفاده کنید روغن بادام شیرین است، این روغن برای پوست های حساس مفید است و می تواند آن ها را نرم و مرطوب کند، علاوه بر این عطر آن خوب است، اگر خورده شود ضرری ندارد و قدرت ماندگاری آن بالاست، اگر می خواهید رابطه جنسی خوبی تجربه کنید که در آن هم رابطه دهانی و هم مقعدی داشته باشید این روغن بدون عوارض است و نیاز به تجدید کردن ندارد.

از روغن نارگیل خالص استفاده کنید:

روغن نارگیل روان کننده ای خانگی است که می تواند به مرطوب کردن واژن کمک کند، این روغن جذب پوست می شود و اگر می خواهید بعد از رابطه جنسی حس کثیفی نداشته باشید می توانید از آن استفاده کنید، علاوه بر این اگر این روغن تصفیه نشده یا خالص باشد تاثیرش بیشتر خواهد بود، این نوع از روغن کمترین فرم فرآوری را دارد و مانند روغن نارگیل تصفیه شده سفید نشده است، البته این مسئله درمورد این روغن وجود دارد که باعث ایجاد لکه روی لباس و ملحفه خواهد شد.

از روغن نارگیل خالص استفاده کنید

نظرتان درمورد روغن آووکادو چیست؟

روغن آووکادو طعم و بوی خاصی ندارد و می تواند با ماندگاری زیادی که دارد به بهبود کیفیت رابطه جنسی کمک کند، این روغن هر چند اندازه روغن نارگیل و بادام طرفدار ندارد ولی تاثیر زیادی در کاهش مشکلات خواهد داشت

آیا می توان از روغن های حیوانی برای روان کردن واژن استفاده کرد؟

برای استفاده از روغن های حیوانی باید به این نکته توجه کنید که این روغن ها ماندگاری دارند و ممکن است با درست تمیز نشدن واژن باعث بد بویی آن شوند، علاوه بر این استفاده از این روغن ها شاید در زمان عادی مناسب باشد اما در هنگام سکس زیاد توصیه نمی شود زیرا می تواند باعث ایجاد مشکل شود.

کره تفت داده شده، گی یا روغن حیوانی

در برخی از مناطق به کره تفت داده شده روغن حیوانی می گویند، این روغن بیشتر در آسیای جنوبی به کار می رود و معمولا به جای کره سنتی هم استفاده می شود، محبوبیت بیشتری هم دارد، این روغن خاصیت مرطوب کنندگی دارد، بدن را نرم می کند و در تامین کردن اسیدهای چرب سالم نقش دارد، اما باید توجه کنید که به دلیل حیوانی بودن امکان فاسد شدن آن بیشتر و سریع تر است، به همین جهت باید آن را زودتر بشویید و نگذارید که داخل قسمت های مختلف بدن بماند، البته باعث پاره شدن کاندوم هم می شود، از طرفی دیگر به دلیل محصول لبنی بودن انتخاب مناسبی برای کاربرد طولانی مدت نیست.

روغن خراطین

روغن خراطین خاصیتی حجم دهنده دارد و معمولا از آن برای تنگ کردن واژن استفاده می کنند، توجه کنید که مصرف آن در هنگام رابطه جنسی و به عنوان روان کننده به هیچ عنوان توصیه نمی شود و می تواند مشکل آفرین باشد.

روغن خراطین

مواد دیگری که می توانید از آن ها استفاده کنید:

علاوه بر روغن های گیاهی و حیوانی از دیگر روش های رایج طبیعی برای روان کردن واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یم کوهی (ناگایمو)

یم کوهی که با نام انگلیسی Nagaimo شناخته می شود نوعی یم است که خاستگاه آن چین، ژاپن و ویتنام است، این گیاه سایش و تحریک واژن را کم می کند و می تواند باعث لیز شدن شود، به طور کلی بافت خود گیاه هم لغزنده و نازک است، البته بهتر است برای استفاده از آن مقداری روغن نارگیل به آن اضافه کنید، البته در این مورد نیز نباید از کاندوم استفاده کنید.

سراغ آلوئه ورا بروید

آلوئه ورا از جمله مواد طبیعی بسیار پر کاربرد است که خواص زیادی دارد، ژل آلوئه ورا می تواند به رفع آفتاب سوختگی کمک کند و درد را در رابطه به حداقل برساند، تاثیر زیادی در کاهش تحریک پوستی و افزایش آب رسانی دارد و می تواند همراه با کاندوم استفاده شود، البته از محصولاتی که ترکیبی از آلوئه با مواد افزدونی مانند الکل دارند باید اجتناب کنید.

سفیده تخم مرغ چه می کند؟

شاید برایتان جالب باشد که می توانید از سفیده تخم مرغ بعنوان روان کننده استفاده کنید، این ماده روی پوست می ماند و حالتی لغزنده به آن می دهد، سایش را کاهش می دهد و تاثیر زیادی در افزایش کیفیت رابطه جنسی دارد، برای استفاده از آن کافیست از قبل در کاسه ای سفیده های خود را آماده کرده باشید، به اندازه نیاز خود چند قطره از سفیده تخم مرغ را در دمای اتاق نگه دارید و اگر لازم بود از قطره چکان مایع کمک بگیرید.

سفیده تخم مرغ چه می کند

از ماست استفاده کنید

اگر ماده خاصی در خانه ندارید اما ماست دارید می توانید از ماست کمک بگیرید، ماست ساده و بدون طعم تاثیر زیادی در افزایش رطوبت واژن خواهد داشت، این روان کننده که طبیعی است به ضد عفونی کردن واژن نیز کمک می کند.

روان کننده هایی که نباید برای واژن استفاده کنید:

استفاده از روان کننده هایی که دارای پارابن، نفت، گلیسیرین و سایر قندها هستند برای بدن مضر است، محصول اگر این مواد را دارد باید درصد بسیار ناچیزی داشته باشد و توسط متخصص تایید شود، بسیاری از روان کننده های طبیعی پارابن ندارند، پارابن ماده ای نگه دارنده است که استفاده از آن برای بدن خطرناک خواهد بود، روان کننده های غیرطبیعی می توانند با این ماده به بدن شما آسیب بزنند.
از جمله موادی که در برخی روان کننده ها وجود دارد و بسیار مضر است گلیسیرین، nonoxynol-9، پروپیلن گلیکول و کلرهگزیدین گلوکونات است که التهاب و سوزش زیادی در پی خواهد داشت و بهتر است افراد حساس از آن ها اجتناب کنند.

از روغن کودک به هیچ وجه استفاده نکنید:

به طور کلی مصرف هر ماده ای که دارای نفت یا مواد روغنی معدنی است مضر است، روغن کودک نیز جزو این مواد است و مصرف آن برای رابطه جنسی مضر است، می توانید از موادی که گیاهی هستند بهترین استفاده را ببرید، روغن کودک عوارضی مانند عفونت واژینوز باکتریایی را در پی دارد و به همین سادگی هم شسته نمی شود، علاوه بر حس ناخوشایندی که در ادامه خواهد داشت این روغن خطرناک هم هست، روغن کودک باعث خراب شدن کاندوم و اسباب بازی جنسی می شود.

سراغ وازلین نروید

شاید وازلین برای شما نیز از روغن های اساسی در منزل باشد که دسترسی به آن بسیار ساده است، این روغن که نوعی ژل نفتی به حساب می آید حالتی مرطوب کننده دارد و می تواند به نرم و صاف کردن کمک کند اما توجه کنید که روان کننده نیست، وازلین در اصل چرب است تا لغزنده و روی لباس ها و رخت خواب شما می چسبد، امکان ابتلا به واژینوز باکتریایی در کسانی که از وازلین استفاده می کنند نیز 2.2 برابر بیشتر است.

روغن اسانس

روغن های اسانس برای استفاده در رابطه جنسی زیاد مناسب نیستند، به این نکته توجه کنید که هر چیزی که در ناحیه هایی مانند مهبل، مقعد و دهان به کار می برید جذب بدنتان می شود و این باعث اهمیت استفاده از روان کننده سالم شده است، اگر از روغن اسانس کمک می گیرید نباید در قسمت های داخلی بدن به کار ببرید، مگر اینکه تحت حمایت یک متخصص این کار را انجام دهید، اگر از این روغن استفاده شود معمولا در ترکیب با روغن های اساسی است و رقیق می شود، مقدار کمی از آن کافیست و حتما باید به مقدار آن توجه کرد، معمولا از روغن اسانس کمتر از پنج درصد استفاده می کنند.

از روغن های آشپزخانه تان استفاده نکنید

استفاده از روغن های آشپزخانه مانند روغن نباتی و روغن کانولا که تصفیه شده و هیدروژنه هستند تحت دوره فرآوری سنگین قرار می گیرند و استفاده از آن ها جایز نیست، این مسئله گرمایش، سفید کنندگی و فرآیندهای شیمیایی را شامل می شود، می توانید به جای آن سراغ روغن های تصفیه شده ای مانند روغن زیتون بروید، به طور کلی روغن های تصفیه شده کاملا طبیعی نیستند و می توانند لباس و رخت شما را کثیف کنند و لکه شان از بین نرود، باقی مانده آن ها نیز روی پوست خواهد ماند و باید به خوبی شسته شوند، خطر ابتلا به عفونت در استفاده از آن ها زیاد است.

قبل از استفاده از هر روان کننده ای از عدم حساسیت خود مطمئن شوید

ممکن است بدن افراد به برخی از مواد حساسیت نشان دهد، برای این منظور بهتر است قبل از مصرف روان کننده ها با انجام یک تست سریع از عدم حساسیت خود و شریک جنسیتان مطمئن شوید، برای این منظور بازو را کامل بشویید و خشک کنید، ترجیحا از صابونی بی رایحه استفاده کنید، بعد از این کار چند قطره از ماده خود را روی پوست بمالید، آن را با باند پانسمان ببندید و 24 ساعت صبر کنید، بعد از این مدت اگر قرمزی، تورم یا خارش و تاولی مشاهده کردید باید از آن ماده اجتناب کنید زیرا برای شما حساسیت زا خواهد بود، هر زمانی که علائم حساسیت را دیدید فورا محل آسیب دیده را با آب و صابون بشویید.

قبل از استفاده از هر روان کننده ای از عدم حساسیت خود مطمئن شوید

اگر در هنگام استفاده در رابطه جنسی دچار حساسیت شدیم چه کنیم؟

اگر بدون مطمئن شدن از حساسیت ماده از آن استفاده کردید و دچار حساسیت شدید به هیچ عنوان نگران نباشید و دست و پای خود را گم نکنید، ممکن است علائمی مانند مشکلات تنفسی، کهیر، جوش، خارش، تورم در زبان، گلو و صورت را تجربه کنید، در صورت بروز این علائم به سرعت ماده را بشویید و بدن را خشک کنید، در صورت شدید بودن علائم باید به پزشک مراجعه کنید.

واژینوز باکتریایی چیست؟

واژینوز باکتریال در واقع به نوعی از التهاب های واژن می گویند که بخاطر رشد بیش از حد یکی از باکتری های موجود در واژن ایجاد می شود، در این اتفاق تعادل باکتری های واژن به هم می خورد و در سال های باروری ابتلا به آن بیشتر رخ می دهد، از علل ابتلا به آن می توان نزدیکی جنسی محافظت نشده و یا استحمام زیاد را برشمرد، از علائم آن خارش واژن، سوزش وقت ادرار، ترشحات واژن که نازک و سفید خاکستری هستند، حس کردن بوی بد ماهی از واژن بخصوص بعد از نزدیکی اشاره کرد، البته برخی از خانم ها ممکن است علامتی نداشته باشند.

استفاده از روان کننده های داروخانه ای

اگر می خواهید از بهداشت خود مطمئن شوید و نگران مضر بودن موادی که استفاده می کنید نباشید می توانید از روان کننده هایی که در داروخانه ها عرضه می شوند استفاده کنید، البته در این روش دیگر از حالت طبیعی استفاده نمی کنید، این روان کننده ها معمولا دو نوع هستند، مبتنی بر آب و مبتنی بر روغن.

روان کننده هایی که مبتنی بر آب هستند:

روان کننده های مبتنی بر آب از نوع روان کننده های رایج هستند که در دو نوع گلیسیرینی با طعم شیرین و بدون گلیسیرین ساخته می شوند، از مزایای آن ها می توان به این نکته اشاره کرد که مقرون به صرفه تر هستند و به سادگی در دسترس عموم قرار می گیرند، علاوه بر این می توان به سادگی آن ها را با کاندوم استفاده کرد و نگران پارگی آن نبود، محصولاتی که گلیسیرین ندارند تحریک واژن کمتری به دنبال دارند و عمر مفیدشان بیشتر است، البته وجود گلیسیرین در روان کننده به این معنیست که به سرعت خشک خواهد شد و حتی ممکن است باعث ابتلا به عفونت مخمر در زنان شود، اما نبودن گلیسیرین نیز طعم واژن را تلخ می کند، هر دو نوع این روان کننده ها با گذر زمان باعث چسبندگی می شوند که از معایب آن ها به حساب می آید.
اگر اصرار دارید که از روان کننده های مبتنی بر آب استفاده کنید پیشنهاد ما به شما درمورد روان کننده دارای گلیسیرین استفاده از محصولات آستروگلید، ژله کی و دکتر جانسون GoodHead است، اگر می خواهید از نوع بدون گلیسیرین استفاده کنید می توانید مارک های ایزابل فی و کاراگینان را به کار ببرید.

روان کننده هایی که مبتنی بر روغن هستند:

روان کننده های روغنی در اصل از دو بخش طبیعی که به آن ها اشاره کردیم و مصنوعی مانند وازلین تشکیل پیدا می کنند، این روان کننده ها مطمئن تر و ارزان ترند و می توان از نوع طبیعی آن ها نیز کمک گرفت که حتی در داروخانه ها هم یافت می شوند، البته در استفاده از آن ها باید از روان کننده های مبتنی بر آب دوری کرد، روغن تاثیر زیادی در تحریک پوست واژن نیز خواهد داشت.
بهتر است از روان کننده های روغنی طبیعی برای ماساژ دستگاه تناسلی و انواع وسایل جنسی استفاده کرد و از روغن های مصنوعی برای استمناء خارجی کمک گرفت، روغن های طبیعی باعث از بین رفتن کاندوم لاتکس می شوند و محصولات مصنوعی می توانند واژن را تحریک کنند، علاوه بر این پاک کردن روان کننده های مصنوعی دشوار است و می تواند باعث ایجاد عفونت واژینال شود.

کرم های استروژن چه کار می کنند؟

از روش های دیگری که برای کاهش مشکلات جنسی و روان کردن واژن می توانید از آن ها کمک بگیرید کرم های استروژن هستند، این کرم ها خشکی واژن را که به دلیل کاهش سطح استروژن در زنان اتفاق می افتد از بین می برند و البته باید زیر نظر پزشک مصرف شوند، پزشک ممکن است با گذشت زمان میزان دوز مصرف این کرم ها را کاهش دهد، کرم های استروژن تاثیر زیادی برای بدن دارند، البته برای افرادی که نسبت به افزایش استروژن حساسیت دارند شاید مفید نباشند، به هر حال استفاده از این کرم ها به طور خودسر توصیه نمی شود.

روان کننده های سیلیکونی

نوع دیگری از روان کننده ها وجود دارند که جنس سیلیکونی بی بو و بی مزه دارند که لغزنده هستند، روان کننده های این دست نسبت به دیگر روان کننده ها طول عمر بیشتری دارند و زمانی که از آن ها استفاده می شود نیازی به استفاده مجدد از روان کننده های مبتنی بر آب نیست، می توان از کاندوم لاتکس با آن ها استفاده کرد و نگران حساسیت هم نبود، البته این روان کننده ها مدت زمان بیشتری روی واژن تاثیر دارند و شست و شویشان سخت است، بدون آب و صابون امکان شستن آن ها از روی پوست وجود ندارد، علاوه بر این می توانند وسایل جنسی سیلیکونی را تجزیه و پاره کنند.
اگر می خواهید از روان کننده سیلیکونی استفاده کنید می توانید سراغ محصولاتی همچون Replens، Wet Platinum، Penchant Premium بروید.

روان کننده ژل لوبریکانت

ژل لوبریکانت اصطکاک را کاهش می دهد و از روش های غیرطبیعی برای روان کردن است، از این روش برای روان کردن در معاینات پزشکی توشه واژینال، رکتان سونداژ الکترو تراپیو و عمل های جراحی زنان استفاده می شود، این ماده ژلی شفاف و قابل حل در آب است که به بافت بدن آسیب نمی زند و حساسیت ایجاد نمی کند، باعث سقط جنین نمی شود و مخصوص استفاده برای واژن است نه مقعد.
توجه کنید که این ژل با رایحه ها، خواص، سرد کننده یا گرم کننده بودن و همینطور ویژگی های مختلف دیگر در بازار وجود دارد و چیزی که درمورد خرید آن اهمیت دارد پی هاش یا اسیدته بودن آن است، محیط سالم واژن پی هاش 5.3 تا 5.4 دارد و روان کننده ای که استفاده می کنید هم بهتر است پی هاشی در همین محدوده داشته باشد.

روان کننده ژل لوبریکانت

روش استفاده از ژل لوبریکانت

برای استفاده از این ژل روی حوله دراز بکشید، مایع را در دست بریزید و قبل از دخول در واژن خود اعمال کنید، می توانید آن را به آلت جنسی مرد نیز بزنید، در مقدار مصرف آن محدودیتی وجود ندارد و می توانید به میزان دلخواه از آن استفاده کنید، اگر می خواهید با کاندوم از آن استفاده کنید بهتر است از ژل هایی که بر پایه روغن هستند استفاده کنید تا لذت جنسی را در رابطه افزایش دهید.

برای اینکه دچار کمترین مشکل شوید نکات زیر را رعایت کنید:

اول اینکه توجه کنید هر گونه خارش یا درد واژن نشانه بدی است و در صورت بروز باید آن را جدی بگیرید و در صورت داشتن حساسیت از ماده ای که استفاده می کنید پاک شوید.
دوم اینکه اگر روان کننده را از داروخانه تهیه می کنید حتما از متخصص کمک بگیرید و طبق دستورالعمل روی برگه راهنمای آن ها عمل کنید.
سوم اینکه اگر از روان کننده روغنی استفاده می کنید از کاندوم اجتناب کنید، اگر می خواهید از وسایل جنسی هم کمک بگیرید بهتر است از روان کننده های مبتنی بر آب کمک بگیرید.
روان کننده باید درست قبل از نفوذ یا دخول استفاده شود.
اگر از روان کننده زیر دوش حمام استفاده می کنید بهترین گزینه روان کننده سیلیکونی است، به شرطی که بعد از استفاده به طور کامل آن را بشویید.
می توانید روان کننده را روی آلت یا وسایل جنسی مختلف بمالید.
می توانید در صورت نیاز در طول رابطه جنسی دوباره از روان کننده ها استفاده کنید.
روان کننده ها را در دست خود گرم کنید و بعد استفاده کنید.
برای رفع خشکی واژن از روان کننده هایی که خاصیت گرم کنندگی دارند استفاده نکنید، زیرا دارای گلیسیرین هستند و زود خشک می شوند، روان کننده های سیلیکونی برای این مشکل بهترین گزینه هستند.
می توانید در پیش نوازی های رابطه جنسی از این مواد کمک بگیرید تا به تقویت برانگیختگی کمک کند.

روان کننده با مرطوب کننده فرق دارد!

توجه کنید که روان کننده ها و حتی مرطوب کننده ها تاثیر زیادی در کاهش خارش و سوزش واژن دارند اما استفاده از مرطوب کننده در جلوگیری از مقاربت دردناک موثر نیست، مرطوب کننده ها برخلاف روان کننده ها جذب پوست می شوند و به همین جهت خشکی واژن را رفع نمی کنند، اما برای تاثیر طولانی مدت موثر خواهند بود و با استفاده متناوب می توان کیفیت رابطه جنسی را افزایش داد، روان کننده برای کسانی که خشکی شدید واژن دارند بسیار موثر است، البته استفاده از مرطوب کننده در کنار روان کننده بی خطر است.

اگر می خواهید باردار شوید به روان کننده ای که استفاده می کنید دقت کنید
به طور کلی تمام روان کننده ها برای بارداری مفید نیستند و می توانند باعث ایجاد مشکل شوند، برخی از این ها عملکرد اسپرم را تحت تاثیر قرار می دهند و شانس بارداری را کاهش می دهند، زنانی که می خواهند باردار شوند بهتر است از روان کننده ای استفاده کنند که روی بسته آن نوشته دوستدار اسپرم یا دوستدار باروری، برخی از روان کننده ها روی تحرک اسپرم ها تاثیر منفی می گذارند.

عوارض عمومی روان کننده های واژن

این روان کننده ها مهم ترین عارضه ای که ممکن است برای تمام زنان در پی داشته باشند حساسیت است، البته بسته به نوع روان کننده ای که استفاده می شود ممکن است انواع عفونت ها و امراض دیگر نیز در بدن ایجاد شود، روان کننده های مصنوعی علت اصلی خشکی واژن را درمان نمی کنند و باعث افزایش استروژن یا احیای بافت واژن نمی شوند، اگر مشکل جدی تری دارید می توانید تحت نظر پزشک سراغ مصرف کرم های استروژن بروید.

راهکارهای طبیعی دیگر برای بهبود کارکرد واژن:

علاوه بر استفاده از روان کننده می توانید با بهبود کیفیت زندگی خود به کارکرد بهتر بدن کمک کنید و واژنی سالم داشته باشید، مصرف آب کافی در روز اهمیت بالایی دارد، علاوه بر این افزایش تعداد دفعات رابطه جنسی نیز می تواند کمک کننده باشد، می توانید برقراری رابطه جنسی را فقط هنگام برانگیختگی انجام دهید، زیرا در صورت تحریک نپذیرفتن فرد امکان خیسی واژن کمتر می شود، برای این منظور پیش نوازی هنگام رابطه اهمیت بالایی دارد.

سوالات رایج:

اگر عفونت مخمر داشتیم از چه روان کننده ای استفاده کنیم؟

اگر عفونت مخمر دارید بهتر است از روان کننده های گلیسیرینی دوری کنید، این روان کننده ها واژن را تحریک می کنند و باکتری های مفید واژن را از بین می برند باعث بدتر شدن عفونت می شوند.

آیا استفاده از بزاق دهان برای روان کردن مناسب است؟

خیر استفاده از این روش توصیه نمی شود زیرا بزاق دهان می تواند حاوی میکروب و بیماری باشد.


یک پاسخ

  1. عالي بود ، من يك فرمولاتور هستم و ميخوام با نويسنده مطالب آتروفي واژن تماس داشته باشم و براي يك كرم واژينال آترفي راهنمايي بگيرم ممنون ميشم تماس بگيريد و مشكلم حل كنيد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *