روش های گیاهی موثر برای درمان ورم روده

فهرست مطلب


ورم روده به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود که قبل از هر کاری اول باید دلیل آن را دریابید، بهترین راه برای تشخیص مراجعه به پزشک است، بعد از مراجعه به پزشک و تحت درمان گرفتن می توانید از روش های گیاهی موثر برای درمان ورم روده استفاده کنید که باید زیر نظر پزشک این کار صورت گیرد، توجه کنید که ورم روده مسئله مهمی است و نباید آن را سرسری گرفت و خودسر سراغ درمان رفت.

روش های گیاهی موثر برای درمان ورم روده

گیاهان موثر در درمان ورم روده


به طور کلی بعد از تشخیص بیماری می توانید از گیاهان مختلف برای کاهش ورم روده و مشکلات مربوط به آن مانند اسهال و استفراغ یا عوارض دیگر استفاده کنید، باز هم توصیه می کنیم که مصرف هر یک از این گیاهان باید زیر نظر پزشک صورت گیرد.

سیب برای کاهش ورم در روده


سیب از جمله میوه های بسیار مفید برای دستگاه گوارشی به حساب می آید که می توانید از آن برای درمان خود استفاده کنید، یکی از روش های موثر این است که دو تا سه عدد سیب را تکه تکه کرده و با پوست در یک لیتر آب جوش یک ربع بجوشانید، بعد از این مدت مقداری شیرین بیان به آن اضافه کرده و میل کنید.

برای کاهش درد روده موز بخورید


موز که سرشار از پتاسیم، منیزیم و مواد معدنی دیگر است تاثیر زیادی در روند حرکت دستگاه گوارش دارد و به درمان اسهال و استفراغ کمک می کند، این میوه آمیلاز موثری برای درمان علائم بیماری گوارشی دارد و پتاسیم و منیزیم آن نیز دو الکترولیت مهم برای بهبود کار دستگاه گوارشی هستند، این میوه در بهبود روند هضم نیز تاثیر زیادی دارد و می توانید آن را همراه با سوپ یا حتی ماست میل کنید تا تاثیرش چند برابر شود.

تاثیر عناب در کاهش ورم روده


عناب از جمله گیاهانی است که برای کاهش مشکلات گوارشی به کار می رود و تاثیر زیادی در تقویت دستگاه گوارشی، درمان کم اشتهایی، کاهش امکان ابتلا به اسهال و تنظیم حرکات روده و کاهش ورم روده دارد، برای استفاده از عناب 30 تا 40 گرم از عناب خشک شده را با یک لیتر آب جوش نیم ساعت بجوشانید و بعد میل کنید.

مصرف ریحان برای درمان ورم روده


ریحان از جمله گیاهان بسیار مفید برای دستگاه گوارشی است و خاصیتی ضد اسپاسم دارد، این گیاه خوش عطر در رفع اسهال و استفراغ نیز مفید است و می توانید چای آن را برای کاهش مشکلات روده استفاده کنید، برای این منظور ده تا پانزده برگ از ریحان را با یک لیوان آب داغ ترکیب کرده و ده دقیقه دم کنید، روش دیگر استفاده از ریحان این است که آب آن را به مقدار برابری از آب ریشه زنجبیل ترکیب کرده و سه بار در روز بنوشید که این کار برای درمان درد معده بیشتر توصیه می شود.

مصرف ریحان برای درمان ورم روده

نعناع و رفع مشکلات دستگاه گوارش


نعناع گیاه بسیار مفیدی برای دستگاه گوارش به حساب می آید که در نابود کردن میکروب های مختلف و گرفتگی و اسپاسم بسیار موثر است، کافیست یک قاشق چای خوری از پودر نعنای خشک را با یک لیوان آب داغ ترکیب کرده و ده دقیقه دم کنید، دمنوش به دست آمده را روزانه سه بار و بین وعده های غذایی میل کنید تا به بهبودی حالت تهوع و ورم روده کمک کند.

تاثیر انقوزه در درمان مشکلات گوارشی


انقوزه گیاهی سرشار از خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی است که می توانید آن را برای درمان اسهال و استفراغ استفاده کنید، برای این منظور کافیست یک دوم قاشق چای خوری از آن را با یک لیوان آب داغ به خوبی ترکیب کرده و روزانه دو بار میل کنید، این کار هضم غذا را سرعت می بخشد و اسهال، استفراغ و یا مشکلات دیگر گوارشی را درمان می کند.

تاثیر انقوزه در درمان مشکلات گوارشی

تاثیر زنجبیل در کاهش مشکلات گوارشی


به طور کلی زنجبیل ادویه ای بسیار مفید برای دستگاه گوارشی به حساب می آید که می تواند مشکلات مختلف مربوط به آن را رفع کند، این ادویه اسهال و استفراغ را که از علائم مهم بیماری هستند رفع می کند و خاصیتی ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد که حائز اهمیت است، توجه کنید که زنجبیل در درمان عفونت معده نیز تاثیر زیادی دارد و می توان آن را به شکل های مختلف استفاده کرد، یکی از بهترین راه ها برای مصرف زنجبیل درست کردن دمنوش آن است، زنجبیل تازه را خرد کنید و با یک فنجان آب داغ تا یک ربع دم کرده و میل کنید، می توانید این نوشیدنی را روزانه تا سه بار نیز مصرف کنید، البته افرادی که فشارخون بالایی دارند در مصرف این گیاه باید مراقب باشند.

موارد دیگری که در کاهش مشکلات روده موثرند:
علاوه بر گیاهان معرفی شده برخی دیگر از روش ها مانند سرکه یا جوش شیرین نیز می توانند کمک کننده باشند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

استفاده از سرکه سیب برای رفع اسهال و استفراغ


سرکه سیب را در مصرف روزانه خود قرار دهید تا علاوه بر تنظیم ph بدن به دفع سموم هم کمک کند و حالت تهوع، گاز یا استفراغ را درمان کند، توجه کنید که سرکه سیب را نباید به صورت ناشتا و بیش از حد استفاده کنید، یکی از بهترین روش های استفاده از آن این است که یک قاشق چای خوری از سرکه را با یک لیوان آب گرم نیم ساعت قبل از وعده غذایی روزانه بنوشید، می توانید آن را به آب انگور هم اضافه کرده و میل کنید.

جوش شیرین


ماده دیگری که برای رفع مشکلات مربوط به معده و روده می توانید سراغ آن بروید جوش شیرین است، این ماده آنتی اکسیدانی طبیعی به حساب می آید و می تواند اسید معده را کاهش دد، برای این منظور در درمان سوزش سر دل نیز موثر خواهد بود، نصف قاشق چای خوری از این ماده را با نصف قاشق چای خوری نمک و چهار قاشق غذاخوری شکر ترکیب کرده و در یک لیتر آب بریزید هم بزنید، بعد از آماده شدن می توانید آن را دو تا سه بار در روز بنوشید، البته استفاده از آن نباید ادامه دار باشد و کسانی که فشارخون بالایی دارند باید از مصرف آن اجتناب کنند.

جوش شیرین

استفاده از نمک برای کاهش اسهال و استفراغ


نمک کم آبی را که به دلیل اسهال و استفراغ ایجاد می شود از بین می برد و علت اصلی آن سدیم موجود در آن است که نوعی الکترولیت به حساب می آید، علاوه بر این نمک در کاهش عفونت ها و تنظیم ph بدن نیز نقش موثری دارد و باعث بهبود کارکرد دستگاه گوارش می شود، می توانید یک قاشق چای خوری نمک را با یک لیتر آب ترکیب کرده و دو قاشق غذاخوری شکر نیز به آن اضافه کنید و روزانه با فاصله های کم زمانی بنوشید.

تاثیر پروبیوتیک ها در درمان مشکلات گوارشی


پروبیوتیک ها باکتری های خوبی هستند که می توانند به بهبود هضم کمک کنند و جای باکتری های بد دستگاه گوارش را بگیرند، توجه کنید که مصرف پروبیوتیک در درمان اسهال، استفراغ و حالت تهوع موثر است و می توانید آن را در ماست و مواد غذایی مختلف پیدا کنید، اگر بیماری گوارشی خاصی دارید قبل از مصرف حتما با پزشک مشورت کنید.

استفاده از کمپرس آب گرم


اگر از کمپرس آب گرم استفاده کنید درد و گرفتگی تا حد زیادی کاهش خواهد یافت، کافیست کیسه آب گرم را رویی شکم خود بگذارید و استراحت کنید.

دمنوش های موثر در درمان ورم روده


اگر اهل چای و دمنوش هستید می توانید نوشیدنی های گرم مختلفی را به منظور کاهش درد و ورم روده استفاده کنید که در ادامه به بررسی چند مورد از آن ها می پردازیم.

چای بابونه التهاب روده را درمان می کند


چهار قاشق چای خوری از بابونه را همراه با یک لیوان آب جوش دم کنید تا چای غلیظی از این گیاه به دست آید و آن را صبح ناشتا بنوشید، بعد از نوشیدن در رختخواب به پشت دراز بکشید و چهار دقیقه همانطور بمانید، بعد از یک ربع نیز می توانید سراغ صبحانه بروید، این کار تاثیر زیادی در درمان زخم و ورم معده و دستگاه گوارشی خواهد داشت و می توانید آن را تا دو هفته تکرار کنید.

چای بابونه التهاب روده را درمان می کند

فواید دمنوش بومادران برای روده


دمنوش بومادران را به سادگی و مانند دم کردن چای عادی می توانید درست کنید و میل کنید، این چای را قبل از ناهار و شام میل کنید تا تاثیر آن را در کاهش ورم روده ببینید، توجه کنید که زنان باردار نباید سراغ این دمنوش بروند

درمان شکم درد با طب سوزنی


طب سوزنی نیز از روش های سنتی برای درمان درد روده و معده به حساب می آید که در درمان ورم روده و معده موثر است، برای این منظور حتما باید از مهارت کامل طبیب مطمئن شوید و بعد سراغ درمان طب سوزنی بروید.

افرادی که ورم یا درد روده دارند باید از چه چیزهایی پرهیز کنند؟


از مصرف چای تا حدی که امکان دارد پرهیز کنید.
میوه و ترشیجات را با معده خالی میل نکنید.
عصبانیت و هیجان های مختلف را کنترل کنید، این کار بخصوص در زمان میل کردن غذا بسیار اهمیت دارد.
از دود سیگار اجتناب کنید، این کار هنگامی که معده خالی است اهمیت بیشتری دارد.
غذا و بخصوص گوشت یا مواد غذایی سخت را به طور خام مصرف نکنید و از مغز پخت شدن آن ها مطمئن شوید.
میوه ها و سبزیجات مختلف را به خوبی بشویید.
روزانه سعی کنید که حداقل هشت لیوان آب را بنوشید، نوشیدن آب در کاهش مشکلات مختلف بدن کمک کننده است.
شیر و محصولات لبنی را تا چند روز میل نکنید.
مواد غذایی مانند موز، برنج سفید، سیب و نان تست خشک را در رژیم غذایی خود قرار دهید.
اجتناب از غذاهای اسید دار مثل آب پرتقال و نوشیدنی های کافئین دار و نیکوتین نیز ممنوع است.

علل ایجاد ورم روده چیست؟


ورم روده دلایل بسیار زیاد و مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه چند مورد شاخص از این علل و روش های گیاهی درمان آن ها را معرفی می کنیم، این بیماری ها شامل موارد زیر هستند:
انسداد روده
کولیت روده
سندرم تنبلی روده

علل ایجاد ورم روده چیست

انسداد روده چیست؟


اگر روده شما دچار کم تحرکی یا مسدود شدن شود اصطلاحا به آن انسداد روده می گویند که در انتقال غذا، نوشیدنی و حتی گاز بدن را دچار مشکل می کند، این اتفاق ممکن است بعد از جراحی اتفاق بیفتد و علل متفاوتی دارد، افرادی که دچار این بیماری هستند اما اطلاعی از بیماری خود ندارند ممکن است بیش از حد غذا را در بدن خود انباشته کنند و باعث پاره شدن روده شوند، علاوه بر این در پراکنده شدن باکتری ها و مشکلات دیگر نیز موثر خواهد بود، در ادامه می توانید با نشانه ها و علائم انسداد روده آشنا شوید:

علائم انسداد روده:
دل پیچه
احساس سرگیجه
دچار یبوست شدن
ورم معده و روده، ورم شکم
ناتوانی در دفع گاز
کاهش اشتها
حالت تهوع
سفت و سخت شدن شکم بخاطر تجمع غذا و دفع نشدن

چرا دچار انسداد روده می شویم:


این مشکل به دلایل مختلفی می تواند ایجاد شود که رایج ترین دلیل آن جراحی است، در هنگام عمل جراحی برای آرام کردن حرکات روده دارو تجویز می کنند که این دارو می تواند باعث انسداد روده شود، از جمله داروهای موثر در این اتفاق می توان به مورفین، اوکسی سودون، هیدرومورفون و داروهای ضد افسردگی تریسیلیک مثل آمیتریپتیلین و ایمیپرامین اشاره کرد، از دیگر دلایل انسداد روده بیماری هایی مانند سرطان روده، بیماری کرون، دایورتیکولیتیس، بیماری پارکینسون و مشکل در جذب روده است که مشکل آخر معمولا در نوجوانان و جوانان و بیشتر در کودکان رایج است.

بیماری کرون چیست؟


بیماری کرون بیماری خاصی است که باعث ضخیم شدن دیواره روده می شود و التهابات مختلفی ایجاد می کند که سیستم ایمنی را تحت تاثیر قرار می دهد، این بیماری حالتی مزمن دارد و می تواند از دهان تا مقعد تمام قسمت های گوارشی را تحت تاثیر خود قرار دهد، از علائم مهم آن اسهال، کاهش وزن و درد شکم است که در ادامه ممکن است باعث انسداد روده نیز بشود.

بیماری پارکینسون چیست؟


این بیماری که اختلالی پیش رونده و مخرب برای دستگاه عصبی به حساب می آید تاثیر مستقیمی بر ماهیچه ها و اعصاب روده ها دارد و آثار مشخص و زودرس آن در فرد لرزش، خشک شدن بدن، دشواری در راه رفتن و به طور کلی کاهش سرعت حرکات است که می تواند به انسداد روده نیز منجر شود.

احتمال ابتلا به انسداد روده بعد از عمل جراحی در افراد زیر بیشتر است:
افرادی که در آن ها الکترولیت ها تعادل ندارند، مانند پتاسیم و کلسیم.
افرادی که قبل دچار اختلالات روده ای شده اند.
کسانی که به سرعت وزن زیادی را کم کرده باشند.
کسانی که دچار مسمومیت های عفونی شده باشند.
کسانی که بیماری های مربوط به سرخرگ داشته باشند.
افرادی که سن بالایی دارند نیز به طور طبیعی حرکات روده شان کم کم کند می شود.

بیماری پارکینسون

دو مشکل رایج که بعد از انسداد روده در افراد ایجاد می شود؟


دو مشکل شدید در افرادی که دچار انسداد روده شده اند ایجاد می شود که باعث آسیب به این افراد می شود، یکی از این مشکلات بافت مردگی و دیگری التهاب صفاق است که به ترتیب توضیح می دهیم.

مشکل اول: مردن بافت


در این اتفاق خون رسانی به روده قطع می شود و اکسیژن به روده نمی رسد که این کار باعث مرگ خود روده نیز می شود، علت اصلی چنین مشکلی بافت مرده یا سلول مرده است که دیواره روده را دچار انسداد می کند و همین در پارگی یا نشت محتویات روده به بالا نیز تاثیر می گذارد، سوراخ شدن روده ممکن است آسیب هایی جدی به بدن برساند.

مشکل دوم: التهاب صفاق


زمانی که روده سوراخ می شود التهاب صفاق ایجاد می شود که التهاب شدیدی است و علت اصلی آن باکتری و قارچ است، باکتری ای.کولی از جمله مهم ترین این باکتری هاست که توسط روده منتقل شده و زندگی فرد را تهدید می کند، نارسایی اعضای دیگر بدن در ادامه همین مشکل پدیدار می شوند.

روش پیشگیری از انسداد روده


برای جلوگیری از بدتر شدن این بیماری ابتدا باید نشانه های آن را بدانید و در صورت بروز سریعا به درمان اقدام کنید، اما پیشگیری از آن به صورت کلی امکان چندانی ندارد، این مشکل مانند بیماری مزمن یا آسیب دیدگی خارجی است که نمی توان جلوی آن را گرفت، البته میوه ای مانند کیوی یا نوشیدنی های خاصی مانند قهوه و همین طور روغنی مانند روغن بذر کتان در کاهش امکان ابتلا به انسداد روده موثر هستند.

درمان انسداد روده به چه شکلی است؟


برای درمان این بیماری حتما باید به پزشک مراجعه کنید، پزشک متناسب با میزان مشکل شما و با معاینه دقیق روش مناسب درمان را پیش خواهد گرفت، از جهت دارویی معمولا اوپییوئیدها معرفی می شوند که البته باعث یبوست می شوند و به همین جهت پزشک همراه با آن مسهل نیز تجویز می کند.

درمان انسداد روده به چه شکلی است

استفاده از لوله


لوله های باریکی را از دماغ وارد شکم می کنند که می توانند مایعات و گازهای حبس شده در شکم را خارج کنند و فشار را کاهش دهند به کاهش ورم کمک کنند، این کار در کاهش درد و حالت تهوع نیز موثر است.

درمان مکانیکی به طور جزئی


اگر گرفتگی ایجاد شده در روده بسیار جزئی باشد و غذا و مایعات مختلف بتوانند از آن البته به سختی رد شوند برای درمان می تواند از روش مکانیکی استفاده کرد که در آن پزشک رژیم های غذایی کم فیبر را توصیه می کند تا هضم و جذب آن برای روده ساده تر باشد.

درمان مکانیکی به صورت کامل


در این روش روده دیگر هیچ راهی برای عبور غذا از خود باقی نگذاشته است و کاملا مسدود است، برای کمک به دستگاه گوارش و روده در این وضعیت بخشی از روده که گرفته یا مرده را با عمل جراحی بر می دارند تا گرفتگی از بین برود، در این روش از استنت فلزی گشاد کننده که با اندوسکوپ و از دهان یا مقعد وارد روده بزرگ می شود به گشاد کردن روده کمک می کند، این کار در افراد مبتلا به سرطان روده بزرگ بیشتر به کار می رود.

استفاده از روش مایع درمانی


در این روش پزشک داروی خاصی را وارد روده می کند که در درمان یبوست موثر است و به آن مایع درمانی می گویند.

درمان انسداد روده فلج شده


گاهی دلیل انسداد در روده مشکلی به نام ایلئوس فلجی است که خود نیز به تنهایی می تواند بهبود پیدا کند، اما اگر بهتر نشد داروی مخصوص انقباض عضلات روده توصیه می شود که البته حتما باید پزشک آن را تجویز کند، این دارو حرکت غذا و مایعات را در روده بهتر می کند، معمولا زمانی که مشکل به دلیل بیماری زمینه ای یا دارو است پزشک با قطع دارو یا درمان بیماری زمینه ای به رفع مشکل انسداد روده کمک می کند.

عمل جراحی در درمان انسداد روده


معمولا در روش عمل جراحی بخش های آسیب دیده و دچار انسداد شده را بر می دارند و با بریدن و بخیه زدن روده آن را بزرگ تر می کنند تا عمل دفع به راحتی صورت گیرد.

عمل جراحی در درمان انسداد روده

برای مقابله با بیماری روده چه داروها و کارهایی معمولا تجویز می شوند؟


در این دوران پزشک داروی ضد تهوع، داروی مسکن برای کاهش دردهای مختلف گوارشی و آنتی بیوتیک تجویز می کند تا عفونت های گوارشی هم رفع شوند، از جمله مهم ترین توصیه های پزشک نیز مراقبت های غذایی و سبک زندگی است، برای مثال پزشک به شما خواهد گفت که کمتر غذا میل کنید، غذا حتما نرم تر و نرم تر پخته شده باشد، غذاهای پر فیبر مصرف نکنید، کافئین مصرف نکنید، غذاهای چسبناک مانند کرفس یا گوش خشک شده ممنوع است، برای خوردن میوه و سبزی حتما پوست آن را دور بیندازید و غذاهای رطوبت دار را بیشتر میل کنید.
علاوه بر این پزشک ورزش بیشتر را توصیه خواهد کرد، مرطوب ماندن بدن اهمیت دارد پس مصرف آب نیز باید افزایش پیدا کند، علاوه بر این الکل و سیگار یا مواد مخدر دیگر حتما باید ترک شوند و استرس نیز کاهش پیدا کند.

آیا کودکان هم دچار انسداد روده می شوند؟


انسداد روده بیماری ای نیست که فقط رده سنی خاصی را در بر بگیرد، تمام افراد مختلف می توانند به آن ابتلا شوند، ممکن است حتی این مشکل بخاطر اختلالی مادرزادی در کودک ایجاد شود و نوزاد مجرای روده چسبنده، تنگ یا بسته داشته باشد که در این صورت کودک از همان ابتدا علائم خود را نشان خواهد داد، استفراغ و ورم شکم از جمله مهم ترین علائم هستند که پزشک معمولا با عمل جراحی این مشکل را درمان می کند.

چه روش هایی برای درمان انسداد روده در خانه وجود دارد؟


روش های گیاهی مختلفی در طب سنتی وجود دارند که برای رفع انسداد روده تجویز می شوند، اما قبل از اینکه سراغ این روش ها بروید باید توجه داشته باشید که هیچ کدام از آن ها بدون تجویز پزشک نباید مصرف شوند، در هر صورت زمانی که به انسداد روده دچار شدید حتما باید زیر نظر پزشک باشید زیرا این بیماری خطرناک و مرگ آور است و باید آن را جدی گرفت، قبل از مصرف هر یک از موارد زیر نیز با پزشک مشورت کنید.

تاثیر انجیر در درمان انسداد روده


برای درمان انسداد روده چهارده عدد انجیر نیاز دارید، آن را با مفداری آب بجوشانید و بعد آب به دست آمده از آن را بنوشید، این کار به کاهش مشکلات مختلف دستگاه گوارشی کمک خواهد کرد.

تاثیر انجیر در درمان انسداد روده

تخم کتان برای درمان انسداد روده


تخم یا بذر کتان از جمله گیاهان بسیار موثر برای پاکسازی روده به حساب می رود که در کاهش وزن نیز کمک کننده است، این گیاه که ضد یبوستی موثر است در انگل زدایی نیز نقش مهمی ایفا می کند و به همین منظور در کاهش مشکلات مختلف گوارشی سراغ آن می روند، تخم کتان کولون را به طور کامل پاک خواهد کرد و به همین جهت در درمان انسداد روده مفید است.

تاثیر اسفناج در درمان مشکلات روده


اسفناج گیاهی بسیار موثر در درمان یبوست به حساب می آید که خاصیتی ملین دارد، برای این منظور می توانید آن را در درمان ورم روده کوچک و سرطان روده بزرگ مصرف کنید.

روغن های گیاهی مفید برای درمان مشکلات روده


می توانید از روغن ها به شکل موضعی یا خوراکی استفاده کنید تا مشکل دفع و روده را حل کنید، البته علاوه بر مصرف خوراکی حتی در مصرف موضعی نیز باید با پزشک مشورت کنید و زیر نظر پزشک سراغ آن ها بروید.

تاثیر روغن کرچک در کاهش مشکلات گوارشی


روغن کرچک که تاثیر زیادی در درمان یبوست دارد و به همین منظور نیز استفاده می شود روغنی گیاهی است که می توانید آن را به صورت موضعی یا خوراکی مصرف کنید، این روغن در حفظ رطوبت روده کوچک و بزرگ نیز تاثیر دارد و می تواند به دفع بهتر کمک کند.

تاثیر روغن کرچک در کاهش مشکلات گوارشی

روغن بادام تلخ برای درمان انسداد روده


روغن بادام تلخ را برای کاهش مشکلات روده استفاده می کنند، برای این منظور کافیست یک قاشق از روغن بادام تلخ را با یک لیوان آب داغ ترکیب کرده و میل کنید.

ترکیب روغن بابونه و روغن شتر مرغ


یکی از روش های درمان برای کاهش مشکلات روده این است که روغن بابونه و شتر مرغ را به میزان برابری با یک دیگر ترکیب کنید و کشاله ران هایتان را با آن ماساژ دهید، پیاده روی نیز در ادامه این کار موثر خواهد بود.

استفاده از روغن شوید


برای درمان مشکلات مربوط به دستگاه گوارشی می توانید در لگنی از آب داغ که با چند قطره روغن شوید ترکیب شده بنشینید تا به کاهش ورم روده و دستگاه گوارشی کمک کند.

استفاده از روغن شوید

دمنوش های مفید برای درمان انسداد روده


برای درمان انسداد روده به طور کلی مصرف چای سیاه توصیه نمی شود، اما مصرف دمنوش های مختلفی که بخصوص در حفظ رطوبت روده موثرند می تواند مفید باشد.

چای گل سرخ بنوشید


می توایند چای گل سرخ را همراه با گیاه سنا دم کنید و روزانه سه بار آن را میل کنید، این دمنوش از روش های خانگی درمان انسداد روده به حساب می آید که البته حتما باید زیر نظر پزشک سراغ آن رفت.

دمنوش بابونه برای رفع انسداد روده


از جمله دمنوش های موثر در کاهش ورم روده در بیماری انسداد روده دمنوش بابونه است، این دمنوش هضم غذا را بهبود می بخشد و نفخ و گاز معده را نیز کاهش می دهد، بهترین روش در مصرف دمنوش این گیاه ترکیب کردن آن با شکر سرخ است، البته می توانید استفاده موضعی روغن بابونه را نیز روی شکم خود امتحان کنید و هر سه ساعت یک بار آن را روی معده و روده ماساژ دهید.

مصرف چای سبز برای درمان یبوست


چای سبز تاثیر معجزه آسایی در درمان یبوست دارد و روده ها را به کار می اندازد، برای این منظور کافیست آن را دم کرده و روزانه میل کنید، چای سبز در پیشگیری از انسداد روده نیز نقش موثری خواهد داشت، البته اگر به انسداد دچار شدید قبل از مصرف چای سبز باید با پزشک مشورت کنید.

مصرف چای سبز برای درمان یبوست

مشکل دیگری که باعث التهاب و ورم روده می شود: کولیت روده


کولیت روده که با نام انگلیسی intestinal colitis شناخته می شود، نام بیماری خاصی است که باعث التهاب در روده می شود و شباهت زیادی به سرطان کولون دارد، در این بیماری جذب مواد غذایی در روده دچار اختلال می شود و عواملی مانند میکروب، آلودگی مربوط و غذاها و حتی ژنتیک تاثیر زیادی در ابتلا به این بیماری دارند، استرس و فشار روانی نیز باعث تشدید بیماری کولیت می شود و بهتر است موارد مختلف را برای پیشگیری رعایت کرد، هرچه میزان درگیری با التهاب روده در این بیماری بیشتر شود امکان ابتلا به سرطان روده نیز بیشتر خواهد شد و به همین جهت توجه به درمان سریع تر آن اهمیت دارد.

علائم ابتلا به کولیت روده چیست؟


علائمی مانند درد شدید شکم و اسهال یا خون ریزی مقعدی از جمله علائم مهم این بیماری هستند که حتما باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرند، آزمایش خون در این بیماری اهمیت دارد و با استفاده از این آزمایش میزان گلبول های سفید خون و سطح آنمی بررسی می شود تا تشخیص دقیق تر صورت گیرد.

درمان گیاهی کولیت روده: توجه کنید که کولیت روده مانند بیماری های دیگر مربوط به روده و دستگاه گوارش حتما باید تحت نظر پزشک درمان شود، مصرف هر گونه گیاه و روش خانگی نیز باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، در ادامه به بررسی چند مورد از این روش های گیاهی می پردازیم.

جنسینگ مصرف کنید


جنسینگ گیاهی موثر برای کاهش التهاب های مختلف شناخته می شود که البته این توسط آزمایش روی حیوانات ثابت شده است و هنوز تحقیق انسانی آن انجام نشده، اما به طور کلی تاثیر مثبت آن در محافظت از سلول ها مشخص شده است.

برای کاهش مشکلات روده سراغ قاصدک بروید


قاصدک از جمله گیاهان بسیار موثر در درمان مشکلات روده بزرگ و کولیت به حساب می آید و خاصیتی ضد التهابی دارد، کافیست در هنگام ابتلا به اختلالات گوارشی مختلف سراغ آن بروید و همراه با روغن زیتون یا گیاهان مختلف دیگر میل کنید.

عسل سیاه برای رفع کولیت


عسل سیاه خاصیتی ضد نفخ دارد که می تواند بیماری های مختلف گوارشی را از شما دور کند، این عسل را می توانید صبح به صورت ناشتا میل کنید تا به تنظیم معده و روده کمک کند، یک قاشق غذاخوری از آن برای این منظور کافیست و تاثیر خود را خواهد گذاشت.

عسل سیاه برای رفع کولیت

تاثیر بوسولیا در درمان کولیت روده


از جمله گیاهان دیگری که می تواند التهاب بدن و روده را کاهش دهد بوسولیاست، این گیاه می تواند بیماری های گوارشی را نیز کنترل کند اما در مصرف آن نباید زیاده روی کنید.

مصرف آلوئه ورا


ژل آلوئه ورا را پنج بار در روز میل کنید تا میزان علائم بیماری شما کاهش پیدا کند، علاوه بر ژل می توانید آب این میوه را نیز بنوشید و از خاصیت ضد التهابی آن بهره مند شوید، آلوورا گیاهی آرام بخش برای دستگاه گوارشی به حساب می آید.

تاثیر نعناع در درمان کولیت روده


یکی از گیاهان مهم دیگر در درمان کولیت روده نعناع است، این گیاه که برای دستگاه گوارشی معجزه می کند بخصوص برای روده بزرگ مفید است و اگر آن را به شکل های مختلف تازه و یا در سالاد و غذا، دمنوش و … میل کنید می تواند به درمان مشکلات دستگاه گوارش کمک کند.

تاثیر روغن شاهدانه


روغن شاهدانه
سرشار از اسیدهای چرب موثر در درمان کولیت است و می تواند التهاب ناشی از این بیماری و ورم روده را کاهش دهد، علاوه بر این روغن شاهدانه در افزایش سطح سیستم ایمنی بدن نیز نقش موثری دارد و می توان روزانه یک قاشق از آن را میل کرد.

مصرف پروبیوتیک ها


پروبیوتیک ها همان طور که قبلا نیز اشاره شد تاثیر زیادی در سلامتی افراد دارند و باید مصرف آن ها را در اولویت قرار داد، این بخصوص برای افرادی که دچار مشکلات روده هستند اهمیت دارد، پروبیوتیک که نوعی باکتری سالم به حساب می آید در بازسازی روده و حفظ فلوز میکروبی طبیعی در روده موثر است.

مصرف آب علف گندم


آب علف گندم دردهای مختلف را می تواند کاهش دهد و اگر چه تاثیر مستقیمی در درمان خود بیماری ندارد اما با کاهش درد به افزایش میزان تحمل شما کمک می کند، برای مصرف آن چهار قاشق چای خوری در روز کافیست و بهتر است بیشتر از این مقدار آن را میل نکنید تا باعث افزایش علائم بیماری نشود.

دانه ها و ادویه های موثر در درمان کولیت روده: مصرف دانه ها و ادویه های مختلف می توانند به بهبود کار دستگاه گوارشی کمک کنند، برای مصرف این مواد بهترین راه استفاده از آن ها در غذاها و سالادهای مختلف و به صورت ترکیبی با نوشیدنی های دیگر است، اما به هر حال می توان آن ها را به تنهایی نیز مصرف کرد.

مصرف آب علف گندم

دانه پسیلیوم یا گیاه اسفرزه


از جمله بذرهای موثر در درمان مشکلات مختلف بذر پسیلیوم است که تاثیر زیادی در تحریک روده دارد و می تواند کولیت را تحت کنترل خود قرار دهد، این گیاه برای از بین بردن میکروب ها و آلودگی های مختلف نیز به کار می رود.

مصرف تخم رازیانه


رازیانه گیاهی مفید برای روده به حساب می آید که می توانید آن را به منظور کاهش مشکلات کولیت مصرف کنید، برای این منظور می توانید از رازیانه در چای یا غذاهای مختلف خود استفاده کنید، رازیانه ضد نفخ است و گاز را کاهش داده روند کار دستگاه گوارشی را بهبود می بخشد.

تاثیر کندر


کندر از جمله ضد التهاب های بسیار مفید به حساب می آید که می تواند درد بدن را کاهش دهد و عوامل غیر استروئیدی و ضد التهابی این گیاه در افزایش سرعت درمان نقش موثری دارند.

زردچوبه، ادویه ای برای درمان مشکلات مختلف


زردچوبه از جمله ادویه های بسیار مهم در بین روش های گیاهی درمان در طب سنتی است که می تواند انواع مختلف بیماری ها را درمان کند، این ادویه سرشار از کورکومین است که اهمیت زیادی برای بدن دارد و آنتی اکسیدانی قوی با خاصیتی ضد التهابی به حساب می آید که به درمان کولیت نیز کمک می کند، می توانید روزانه یک لیوان از دمنوش آن را بنوشید.

دمنوش های مفید برای درمان کولیت:

دمنوش های مختلف می توانند به درمان کولیت کمک کنند، این دمنوش ها برای افرادی که اهل چای هستند جایگزین مناسبی به حساب می آیند که می توانند مایعات مورد نیاز بدن را نیز تامین کرده و در عین حال خاصیت درمانی خود را نیز منتقل کنند. دمنوش ها و چای های گیاهی مختلف می توانند به درمان کولیت روده کمک کنند، این دمنوش ها که به سادگی آماده می شوند اکثرا دارای پلی فنول هستند که تاثیر زیادی در سلامتی بدن دارند و آنتی اکسیدان های مورد نیاز شما را تامین می کنند.

مصرف چای سبز


به منظور جلوگیری از ابتلا به این بیماری و یا حتی برای درمان می توانید سراغ چای سبز بروید، این نوشیدنی را برای کاهش سطح مواد شیمیایی مختلف مانند فاکتور نکروز تومور یا اینترلوکین ها استفاده کنید تا التهاب روده نیز کاهش پیدا کند، چای سبز سرشار از پلی فنول هاست که به دلیل تخمیر نشدن مانند چای سیاه آن ها را از دست نداده است.

باز هم دمنوش بابونه!


همانطور که تا الان متوجه شدید در درمان اکثر بیماری های مربوط به روده مدام بابونه معرفی می شود و از آن به عنوان درمان کننده انواع مشکلات روده یاد می شود، این گیاه سابقه ای هزاران ساله در درمان روده دارد و سرشار از خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و خواص دیگر است که می تواند کولیت اولسراتیو را کاهش دهد، بابونه در تسکین معده نیز موثر است و نفخ را کاهش داده به شل شدن ماهیچه روده کمک می کند.

مصرف دمنوش انیسون


انیسون نیز از گیاهان موثر در درمان کولیت روده است که می توانید آن را دم کرده و میل کنید، این دمنوش آرام بخش است و سندرم روده تحریک پذیر را نیز تحت کنترل خود قرار می دهد، علاوه بر این دمنوش انیسون در بهبود روند کار روده نیز موثر است، یک قاشق غذاخوری از دانه های این گیاه همراه با آب ولرم می تواند برای دمنوش بسیار موثر باشد.

مصرف دمنوش انیسون

تاثیر دمنوش زنجبیل


دمنوش زنجبیل که در طب سنتی چینی نیز جایگاه ویژه ای دارد به طور کلی از جمله دمنوش های موثر در درمان اکثر مشکلات گوارشی به حساب می آید و یکی از علل این فواید این است که زنجبیل سرشار از پلی فنول های موثر مانند جینجرول، شوگائول و زینگرون است که همگی باعث کاهش التهاب می شوند و خاصیت هایی آنتی اکسیدانی دارند، طبق تحقیقات انجام شده می توان گفت که افرادی که تا دوازده هفته از این دمنوش استفاده کردند کیفیت زندگیشان بهتر شده بود اما این به معنای این نیست که چای این گیاه دقیقا می تواند کولیت را درمان کند، اما به هر حال اثری امیدوار کننده دارد.

سندرم تنبلی روده چیست؟


این بیماری نوعی اختلال است که علائمی همچون یبوست و درد و التهاب روده ای با خود دارد که بخصوص در هنگام دفع افزایش پیدا می کند، این سندرم عملکرد و سرعت کولون را کاهش می دهد که به ورم روده کمک می کند.

چرا دچار تنبلی روده می شویم؟


علل مختلفی می تواند باعث ایجاد بیماری سندرم روده تنبل شود، این بیماری معمولا به دلیل توقف حرکت عضلات و ماهیچه ها ایجاد می شود که علت این توقف ها می تواند متفاوت باشد، از جمله معروف ترین علت ها می توان به محدود شدن الگوهای خوردن، سندرم روده تحریک پذیر، بی هوشی، اختلالات خوردن مانند آنورکسی و یا بولیمی اشاره کرد، کمبود میزان فیبر در رژیم غذایی نیز در ضعیف شدن روده تاثیر دارد.

درمان گیاهی تنبلی روده: مهم ترین مسئله در درمان این مشکل تغییر رژیم غذایی و مصرف فیبر به مقدار کافی است، میزان مایعات بدن نباید کاهش پیدا کند و بهتر است کافئین یا غذاهای دیر هضم از رژیم غذایی حذف شده و مصرف بستنی، چیپس و غذاهای فریزی مختلف به حداقل کاهش پیدا کند.

سبزیجات و میوه های مختلف میل کنید


از جمله بهترین سبزیجات برای میل کردن بروکلی و گل کلم هستند اما به هر حال سبزیجات مختلف دیگر نیز تاثیر زیادی در درمان دارند، سعی کنید میوه هایی مانند سیب و موز را نیز در رژیم غذایی خود قرار دهید، این میوه ها سرشار از فیبر هستند و معجزه می کنند، علاوه بر این ها کیوی، طالبی، آلو خشک و میوه های خشک دیگر نیز در درمان یبوست موثرند.

سبزیجات و میوه های مختلف میل کنید

تاثیر پرتقال در درمان یبوست


پرتقال ویتامین ث فراوانی دارد که در نرم شدن مدفوع موثر است و می تواند با فیبری که در خود دارد حجم مدفوع را نیز افزایش دهد و حرکت مدفوع را در روده بهتر کند، این میوه دارای نارینجنین است که نوعی فلاونوئید است و تاثیری ملین دارد، مصرف آن به عنوان میان وعده یا همراه با سالاد بسیار مفید است.

تمشک بخورید


تمشک فیبر بالایی دارد و همین تاثیر زیادی در درمان یبوست و ورم روده دارد، این میوه حجم مدفوع را هم افزایش می دهد و باعث بهبود حرکت دستگاه گوارش می شود، می توانید با مصرف آن باکتری های روده را نابود کنید و با مصرف هر فنجان از آن 8 گرم فیبر را وارد بدن خود کنید.

مصرف آلوی سیاه برای درمان تنبلی روده


آلوی سیاه بعنوان میوه ای درمان کننده یبوست شناخته می شود که از زمان های دور به این منظور کاربرد داشته است، این میوه فیبر بالایی دارد و 12 گرم فیبر در هر فنجان از آن وجود دارد، علاوه بر این آلوی سیاه دارای دی هیدروکسی فنیل ایزاتین است که در تحریک روده موثر است و می تواند سرعت کار روده را افزایش دهد، سوریبتول موجود در این میوه نیز نوعی قند به حساب می آید که خاصیت ملین دارد، علاوه بر این پتاسیم نیز در این میوه به فراوانی وجود دارد و می تواند جلوی یبوست و خستگی را بگیرد، پتاسیم که برای قلب نیز اهمیت ویژه ای دارد باعث مفید بودن این میوه برای قلب نیز می شود.

ریواس تنبلی روده را کاهش می دهد


از جمله میوه های موثر در درمان مشکلات مختلف روده می توان به ریواس اشاره کرد، این میوه برای پخت و پز و درمان یبوست بسیار مفید است و می تواند در کمترین زمان بیشترین تاثیر را بگذارد.

چه سبزیجاتی برای تنبلی روده مفید هستند؟


معمولا گیاهان و سبزیجاتی که برگ های سبزی دارند برای درمان گیاهی یبوست مفید هستند، از جمله این گیاهان می توان به برگ چغندر، اسفناج، و کلم اشاره کرد، در هر فنجان از برگ چغندر چهار گرم فیبر وجود دارد که قابل توجه است و می تواند به بهبود دستگاه گوارش شما کمک کند، سبزیجات مختلف را می توانید همراه با غذا و ساندویچ و سالاد میل کنید.

مصرف ریشه گل ختمی


ریشه گل ختمی
سرشار از موسیلاژ است و ملینی موثر به حساب می آید، این گیاه دمنوشی مفید به شما می دهد که می توانید آن را در طول روز مصرف کنید و کار روده ها را سرعت بخشید، البته برای مصرف آن افرادی که داروی خاصی مصرف می کنند یا بیماری خاصی دارند حتما باید با پزشک مشورت کنند.

تاثیر ارجنگ برای درمان یبوست


ارجنگ گیاهی موثر در نرم کردن روده است که از عصاره پوست درختش آن را می گیرند و می تواند باعث حرکت بیشتر روده ها شود، البته در مصرف آن نباید زیاده روی کرد زیرا می توانند باعث دردهای شکمی مختلف شود، علاوه بر این استفاده بلند مدت از آن مشکلات مختلف کبدی را در پی خواهد داشت.

تاثیر ارجنگ برای درمان یبوست

برگ درخت زبان گنجشک


می توانید برگ های درخت زبان گنجشک را به منظور کاهش مشکلات روده دم کرده و میل کنید، برای این کار برگ های خشک شده و بدون ساقه میانی این درخت را با مقدار مورد نیازی آب داغ دم کنید، برای یک لیوان آب داغ تنها نوک انگشتی از این برگ ها کافیست، ده دقیقه آن را بجوشانید و بعد میل کنید.

کاهش مشکلات روده با بارهنگ


گیاه دیگری که می توانید با مصرف آن مشکل یبوست را درمان کنید بارهنگ است، برگ های آن را خشک کرده و یک قاشق چای خوری از آن ها را همراه با یک لیوان آب داغ دم کرده و میل کنید، این دمنوش یبوست را رفع خواهد کرد، می توانید برگ های تازه بارهنگ را همراه با سالاد نیز میل کنید و بی تحرکی روده را درمان کنید.

درمان تنبلی روده با نارون آمریکایی


نارون آمریکایی از جمله گیاهان موثر در درمان یبوست به حساب می آید که می تواند اعصاب را تحریک کند و به افزایش تولید مخاط کمک کند، این گیاه در کاهش مشکلات گوارشی مختلف موثر است و مواد چسبنده ای دارد که مسیر گوارشی را می پوشانند و جذب داروها را کاهش می دهد.

تاثیر سبوس گندم در درمان تنبلی روده


سبوس گندم نقش زیادی در درمان یبوست دارد و علت اصلی آن فیبر فراوانی است که در لایه بیرونی گندم وجود دارد و از هر فنجان از آن می توان 25 گرم فیبر به دست آورد، سبوس گندم که مزایای زیادی برای دستگاه گوارشی دارد به خصوص در هنگام رژیم های لاغری مختلف می تواند کمک کننده باشد.

برای درمان یبوست و تنبلی روده سراغ گیاه سنا بروید


سنا از جمله گیاهان ملینی است که روده را خالی می کند و می تواند به درمان یبوست کمک کند، البته توجه کنید که این گیاه نباید بیش از حد مصرف شود و استفاده مداوم از آن نیز جایز نیست زیرا می تواند به کبد آسیب بزند

تاثیر بادام در درمان تنبلی روده


بادام از جمله آجیل های مفید برای بهبود کار روده و دستگاه گوارشی به حساب می آید که علاوه بر آن در تنظیم کار قلب نیز موثر است، بادام چربی های مفید، فیبر و پروتئین های موثری دارد و سرشار از منیزیم است که برای روده بسیار مفید است و به کاهش اسید معده کمک کرده تحرک روده را افزایش می دهد، یک مشت بادام یعنی حدودا 28 گرم از آن می تواند 25 درصد منیزیم مورد نیاز روزانه شما را تامین کند، از خمیر بادام در اسموتی ها و غذاهای مختلف می توانید استفاده کنید.

آب کافی بنوشید


این نکته اهمیت بسیار زیادی در درمان یبوست دارد، وقتی روده شما دچار تنبلی شده مصرف مایعات بسیار کمک کننده است و مدفوع را نرم می کند، هر چه میزان آب بدن شما کمتر باشد مدفوع سخت تر و دردآور تر خواهد بود، علاوه بر این توجه کنید که آب در کنترل حرکت غذا در لوله گوارش نیز نقش مهمی دارد و به هر شکلی که می توانید باید آن را در بدن خود حفظ کنید، اگر مصرف آب خالی سخت است یکی از راه های مفید طعم دار کردن آب با مواد مختلف مانند لیمو و خیار یا چیزهای دیگر است.

آب کافی بنوشید

کفیر چیست؟


کفیر نوشیدنی لبنی خاصی است که تخمیر شده و دارای مقدار فراوانی پروبیوتیک است، پروبیوتیک همانطور که قبلا هم اشاره شد اهمیت زیادی در روند کار روده دارد و باکتری مفیدی شناخته می شود، توجه کنید که کفیر ده برابر ماست می تواند پروبیوتیک داشته باشد و به همین جهت تاثیر بیشتری هم خواهد داشت، مصرف کفیر در نرم شدن مدفوع، درمان یبوست و بهبود روند گوارشی موثر است.

بارداری و یبوست


از جمله مهم ترین مشکلات دوران بارداری ابتلا به یبوست و تنبلی روده است که به علل مختلفی می تواند در فرد ایجاد شود، این یبوست نیز با روش های بیان شده قابل درمان است البته قبل از مصرف بهتر است با پزشک مشورت شود.

علت های مختلف ابتلا به یبوست در دوران بارداری:


یبوست ممکن است به دلیل کم آب شدن بدن، هورمون ها، مصرف قرص آهن و رژیم غذایی نادرست در خانم های باردار ایجاد و یا تشدید شود، در ادامه به بررسی تک تک این عوامل می پردازیم.

کم آب شدن بدن و ابتلا به یبوست


در دوران بارداری مشکلاتی مانند حالت تهوع و مسائل دیگر باعث می شوند که مادر دچار مشکل شود و به همین جهت باید میزان آب و نوشیدنی یا حتی غذای مشخصی داشته باشد تا روده هایش دچار مشکل نشوند، کم آبی بدن عامل مهمی در ابتلا به یبوست است که باید از آن پیشگیری کرد.

هورمون های بارداری باعث یبوست می شوند


هورمون های بارداری باعث می شوند که بعضی از ماهیچه های جدار روده مانند ماهیچه ها و عضلاتی که در فشارآوردن به غذا تاثیر دارند و غذا را سمت دستگاه گوارشی هل می دهند تحت تاثیر قرار بگیرند و مادر را دچار یبوست کنند، این اتفاق بیشتر در ماه های آخر بارداری رخ می دهد.

مصرف قرص آهن دلیل دیگری برای یبوست است


مکمل آهن که توسط زنان باردار مصرف می شود از عوامل یبوست آور است که روند هضم غذا را دچار مشکل می کند، در مصرف این قرص ها بخشی از آهن را از جریان خون خارج می شود و وارد جریان خون شده بخشی هم به سمت روده می روند که همین باعث ترکیب شدن آن ها با مواد دیگر می شود و حالت سفتی در شکم ایجاد می کند.

رژیم غذایی بد یبوست را تشدید می کند


زنان باردار باید از مصرف مواد غذایی یبوست آور خودداری کنند، این مواد در ماه های آخر بارداری باید بسیار کمتر مصرف شوند تا زایمان راحت تری داشته باشند، ماکارونی، انار و دانه انار، مواد تند و فلفلی، کشک یا دوغ، کاکائو، قهوه و تریاک یا مشروبات الکلی از جمله مواد یبوست آور هستند که بهتر است در مصرف آن ها دقت داشته باشید.

5 پاسخ

  1. حدودا” از بیست سال پیش یبوست من شروع شده و کم کم شدیدتر شده، دکترها هم انواع ملین تجویز میکنن که رودهام به اونها عادت میکنه و دیگه تاثیری نمیکنه، الآن بعلت شدت یبوست، بیماریهایی که اضافه شده عبارتند از سندرم رودهٔ تحریک پذیر ، بیماری سلیاک ، عدم تحمل لاکتوز ، سندرم رودهٔ نشتی ، ریفلکس معده ، گرفتگی مجاری صفراوی و مجاری طحال ، پوکی استخوان ، ضعف حافظه و تمرکز ، وزوز گوش ، دیر بند آمدن خون ، خارش شدید پوستی ، دیر خوب شدن زخم ها ، کاهش وزن بی دلیل ، ریزش موهای سر و ابرو و بدن ، درد تمام مفاصل ، کمخوابی شبانه ، ضعف سریع چشمها ، سیاتیک کمر ، دیسک گردن ، التهاب غدد لنفاوی کشالهٔ ران ، کمکاری غدهٔ پاراتیروئید…….
    در این مدت به تعداد زیادی از دکترها مراجعه کردم ولی فقط سعی میکنن علایم رو کاهش بدهند و تاحالا نتونستن درمان علت ریشه ای انجام بدهند. در این دو سالآخر هم کلا” ده جلسه به دوتا دکتر طب سنتی رفتم، اونها هم فقط داروهای دفع صفرا از بدن رو تجویز میکنن که هیچ تاثیری تا حالا نداشته و درد کبدی رو هم شدیدترش کرده!! اینها دکترهای ما هستند که هیچ کاری از دستشون برنمیاد……

  2. سلام حدودا یک هفته بودکه سردلم درد میکرد و کم‌اشتهایی به من دست دادویبوست شدم وبعدازسه روزی رنگ مدفوعم سیاه رنگ اینکه دارریی مصرف کنم که تداخل در رنگ مدفوعم داشته باشد لطفا راهنمائیم کنید چه قرصی برای درمانم ویااز چه گیاهان ومیوه های اسهفاده کنم باتشکر ارادتمند شما خادم امام رئوف ومهربانیها امامرضا(ع)نائب الزیارة شماازمشهدالرضا(ع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *