گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین

فهرست مطلب

در دوران بارداری هر چه می خورید اهمیت دارد، گیاهان دارویی مختلف از جمله مواردی هستند که اهمیت زیادی در رژیم غذایی دارند و می توانند مشکلات بیماری را رفع کنند اما توجه کنید که مصرف خودسر آن ها حتی برای افراد عادی نیز می تواند خطرناک باشد چه برسد به زنانی که باردار هستند، بهتر است گیاهان مضر را بشناسید و دوران بارداری را با آگاهی بگذرانید، در ادامه به بررسی گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین می پردازیم.

گیاهان دارویی مضر برای سقط جنین

برخی از گیاهان مضر


گیاهان بسیاری هستند که می توانند باعث سقط شدن جنین شوند، این گیاهان که خود می توانند از نظر شکل مصرف تا نوع خودشان به انواع مختلفی دسته بندی شوند در ادامه مورد بررسی ما قرار گرفته اند، در ابتدا گیاهانی که در دسته بندی خاصی قرار نمی گیرند آورده ایم و بعد دسته بندی میوه ها، دمنوش ها، روغن ها، بذرها، سبزی ها و ادویه ها را خواهیم داشت.

تاثیر کوهوش در دوران بارداری


کوهوش که به دو صورت سیاه و آبی وجود دارد موادی مانند اکسایتوسین و کولوساپونین در خود دارد که باعث انقباض های رحمی می شود و برای جنین مضر است، بهتر است در دوران بارداری سراغ کوهوش نروید.

مصرف گیاه سنبل ختایی در دوران بارداری جایز نیست


از جمله گیاهان دارویی مفید و موثر در طب سنتی سنبل ختایی است که مصرف بیش از حد آن باعث سقط جنین می شود و به این منظور به هیچ وجه توصیه نمی شود، این گیاه قاعدگی را تحریک می کند، باعث شل شدن عضلات می شود و انقباضات رحمی را افزایش می دهد، علاوه بر آن مصرف آن برای افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند یا قبل از مصرف نیز خون ریزی های شدید داشته اند خطرناک تر است و امکان مرگ جنین را چند برابر می کند.

آلوئه ورا گیاهی ضد جنین


از جمله گیاهان دیگری که مصرف آن در محصولات زیبایی بسیار رایج است آلوئه وراست، این گیاه نباید توسط زنان باردار به هر شکل که باشد مصرف شود، خوردن غذاهایی که آلوئه ورا دارند یا نوشیدن آن باعث خون ریزی لگن می شود و جنین را از بین می برد.

ریشه آنجلیکا در دوران بارداری


از جمله گیاهان دیگری که می تواند باعث سقط جنین شود ریشه آنجلیکا است، این گیاه دارویی با اینکه فواید زیادی در طب سنتی دارد اما مصرف آن اگر زیاد از حد باشد می تواند به مادر و فرزند در شکمش آسیب بزند.

ریشه آنجلیکا در دوران بارداری

آیا می توان در دوران بارداری گلپر مصرف کرد؟


مصرف گلپر که به عنوان دارویی گیاهی برای درمان انواع مشکلات گوارشی مانند نفخ و مشکلات هضم به حساب می آید در دوران بارداری می تواند باعث سقط جنین شود، این گیاه در سه ماه اول بارداری نهایتا باید دو گرم مصرف شود و مصرف زیاد آن خطرناک است.

در دوران بارداری از خوردن کرفس اجتناب کنید


کرفس به خصوص در سه ماه اول دوران بارداری می تواند به جنین آسیب بزند و او را بکشد، کرفس علاوه بر مرگ جنین می تواند باعث آسیب به سیستم عصبی جنین هم بشود و ناراحتی های عصبی مانند صرع را بعد از تولد نوزاد در او برجای بگذارد که بسیار آزاردهنده خواهد بود.

مصرف درمنه در دوران بارداری می تواند باعث سقط جنین شود


از جمله گیاهان دیگری که باعث مرگ جنین خواهد شد درمنه است، این گیاه دارویی که می تواند مشکلات باروری را حل کند و در درمان انواع مشکلات راهکار خوبی است می تواند به دلیل روغن های فرار خود و فلاونوئیدها و تاننش باعث تحریک رحم شود و سقط جنین را در پی داشته باشد.

مصرف درمنه در دوران بارداری می تواند باعث سقط جنین شود

تاثیر زرشک در سقط جنین


آلکالوئیدها و ترکیبات فنلی مانند آنتوسیانین هاستوهای موجود در زرشک تاثیر مستقیمی در منقبض کردن عضلات صاف رحم دارند و می توانند با افزایش میزان انقباضات عضلانی بدن باعث تحریک جنین شده و آن را سقط کنند.

مصرف سداب در دوران بارداری


سداب که از روش های سقط جنین به حساب می آید دارای پیلوکارپین راتینز است که ماهیچه های دهانه رحم را تحریک می کند و آندرنالین را در بدن افزایش می دهد، توجه کنید که مصرف آن در دوران بارداری خطرناک است و باعث سقط جنین می شود.

تاثیر منفی گل بنفشه در دوران بارداری


از جمله گیاهان مضر در دوران بارداری گل بنفشه است که می تواند با افزایش انقباضات رحمی به سقط جنین کمک کند، بهتر است در دوران بارداری سراغ این گیاه نروید.

مصرف گوجی بری برای سقط جنین


گوجی بری نام گیاهی است که ویتامین ث فراوانی دارد و همین باعث سقط جنین می شود، بتائینی که در این گیاه وجود دارد به افزایش انقباضات رحمی هم کمک می کند و می تواند جنین را از بین ببرد، علاوه بر این ده گرم از آن در بارداری می تواند بی خطر باشد اما مصرف بیش از حد آن مضر است.

گیاه دکمه طلایی در دوران بارداری


دکمه طلایی نام گیاهی است که می تواند باعث سقط جنین شود، این گیاه به گیاهی سمی و خطرناک شناخته می شود دارای روغنی است که حتی مصرف بسیار اندک از آن روغن نیز مضر است و نباید سمت آن رفت.

گیاه دکمه طلایی در دوران بارداری

تاثیر منفی غوره در سقط جنین


از جمله موارد قاعده آور دیگر که می توان به آن اشاره کرد غوره و آب غوره است، مصرف این محصولات می تواند امکان سقط جنین را در زنان افزایش دهد و سلامت نوزاد و جنین را به خطر اندازد.

اگر باردارید از گل ختمی فاصله بگیرید


گل ختمی می تواند انتهای عروق رحم را باز کند و باعث سقط شدن جنین شود، این گل را نباید در دوران بارداری مصرف کنید و شکل های مختلف آن از دمنوش تا روغن ممنوع است.

ادویه های نامناسب در دوران بارداری


ادویه های مختلف نقش زیادی در سقط جنین دارند، در دوران بارداری بهتر است از هر ادویه ای در میزان بسیار کمی استفاده کنید و بخصوص در ماه های اول بارداری مراقب باشید، توجه نکردن به این نکته می تواند باعث سقط جنین شود و خطراتی در پی داشته باشد.

دارچین می تواند موجب سقط جنین شود


سعی کنید در دوران بارداری از مصرف بیش از حد دارچین خودداری کنید، این ادویه بخصوص اگر به صورت خام مصرف شود انقباضات رحمی را افزایش می دهد و باعث سقط جنین می شود، البته مصرف آن به میزان بسیار کم خطرناک نیست اما برای خانم هایی که دوران بارداری حساسی دارند همان مقدار کم هم توصیه نمی شود.

داروی گیاهی مضر برای سقط جنین: زعفران


از جمله ادویه های دیگری که برای دوران بارداری بسیار مضر شناخته می شود زعفران است، در ماه های اول بارداری این حساسیت بالاتر است و بهتر است زنان باردار به هیچ وجه سراغ آن نروند، یک تا دو گرم از این ادویه خوش عطر و بو می تواند باعث مرگ جنین شود و به همین جهت اگر آن را بسیار کمتر از این میزان مصرف کنید خطر چندانی نخواهد داشت.

داروی گیاهی مضر برای سقط جنین: زعفران

تاثیر آویشن در سقط شدن جنین


از جمله ادویه هایی که در دوران بارداری بهتر است سراغ آن نروید آویشن است، این گیاه که طبع گرم و خشکی دارد تاثیر مستقیمی در سقط جنین دارد و بهتر است در غذاهای خود از مصرف آن اجتناب کنید.

سراغ شیرین بیان نروید


در زمان بارداری از جمله ادویه هایی که باید از آن ها فاصله بگیرید شیرین بیان است، این گیاه می تواند رحم را منقبض کند و باعث سقط جنین شود، سعی کنید در این دوران به طور کلی میزان ادویه های مصرفی را کاهش دهید.

مارچوبه در دوران بارداری


مارچوبه به طور کلی برای افراد عادی نیز نباید بیش از حد مصرف شود، این مصرف می تواند از سنگ کلیه تا مشکلات یبوست و گرفتگی عضلانی را در پی داشته باشد، مارچوبه اسید اگزالیک فراوانی دارد و در دوران بارداری باعث سقط جنین می شود، علاوه بر این مصرف آن در دوران شیردهی نیز توصیه نمی شود، مصرف عصاره مارچوبه برای کنترل زایمان زیر نظر پزشک صورت می گیرد زیرا تاثیر مستقیمی بر هورمون ها دارد.

بذرها و دانه هایی که موجب مرگ جنین می شوند


بذرها و دانه های مختلف نیز در سقط جنین می توانند نقش موثری داشته باشند، بذرها که از گیاهان متخلف به دست می آیند معمولا به صورت دمنوش کاربرد دارند، البته استفاده از آن ها به شکل روغن یا ادویه نیز معمول است و شربت آن ها را با آب و شکر درست می کنند، در ادامه بذرهای مضر در دوران بارداری را بررسی می کنیم.

تخم شوید در دوران بارداری


تخم شوید که از جمله گیاهان مفید برای لاغری به حساب می آید و نفخ را درمان می کند در دوران بارداری زیاد مصرف نمی شود و علت آن افزایش انقباضات رحمی و علاوه بر آن تحریک تولید هورمون های موثر در سیکل قاعدگی و خطرات مختلف سقط جنین است، این گیاه بخصوص در ماه های اول بارداری نباید مصرف شود.

دانه های کنجد می توانند جنین را بکشند


از جمله گیاهان دارویی دیگری که برای سقط جنین مضر است می توان به کنجد اشاره کرد، این گیاه در اوایل بارداری بسیار مضر است و تاثیری منفی برای بدن مادر دارد، بهتر است مصرف آن را کنترل کنید و روزانه با دز بالا سراغ آن نروید.

دانه های کنجد می توانند جنین را بکشند

سعی کنید در دوران بارداری سیاهدانه مصرف نکنید


مصرف سیاهدانه اگر خودسرانه و بیش از حد صورت گیرد علاوه بر نقش زیادی که در سقط جنین خواهد داشت باعث کاهش قدرت جنسی نیز خواهد شد، این گیاه به عنوان دارویی قاعده آور شناخته می شود که به همین دلیل در دوران بارداری نباید سراغ آن رفت، این جایز نبودن مصرف بخصوص در زنان گرم مزاج مهم تر است.

تاثیر دانه های رازیانه در سقط جنین


تخم رازیانه می تواند مراحل سقط جنین را در زنان باردار سرعت ببخشد، این گیاه نباید در دوران بارداری مصرف شود زیرا در افزایش میزان خون ریزی دوران عادت ماهانه نقش دارد و باعث مرگ نوزاد خواهد شد.

سبزی های مضر در دوران بارداری


توجه کنید که در دوران بارداری نمی توانید هر سبزی که دلتان خواست مصرف کنید و باید در مصرف سبزی های مختلف احتیاط کنید، مصرف برخی از سبزی ها اگر بیش از اندازه صورت گیرد خطرناک خواهد بود.

جعفری زیاد میل نکنید


جعفری با اینکه سبزی پر مصرفی است اما باید به میزان بسیار کمی از آن برای زنان باردار در رژیم غذایی قرار گیرد، این گیاه که سرشار از ویتامین ث هم هست می تواند سطح استروژن را بالا ببرد و باعث کاهش میزان ورود جریان خون به اندام های تولید مثل شود، علاوه بر این جعفری نازک شدن دیواره رحم نیز نقش دارد که علت اصلی آن روغن آلی فراری موجود در آن است، این روغن باعث نرم شدن دهانه رحم نیز می شود و گرفتگی ها و اسپاسم های رحمی را نیز ایجاد می کند.

تاثیر پونه در سقط جنین

پونه از جمله گیاهان مفید در طب سنتی است که کاربرد وسیع آن در دوران سرماخوردگی قابل توجه است، اما باید به این مسئله دقت کرد که مصرف زیاد از حد آن می تواند باعث سقط جنین شود، پولگان موجود در پونه در خون ریزی و انقباض رحم نقش دارد و مصرف زیاد آن برای بدن مضر است.

تاثیر پونه در سقط جنین

میوه های مضر در دوران بارداری

علاوه بر سبزی های مختلف مصرف برخی از میوه ها نیز می تواند مضر باشد، به طور کلی مصرف هر چیز خاصی در دوران بارداری باید با اطلاع قبلی صورت گیرد، میوه ها و گیاهانی که قاعده آور هستند یا تاثیر مستقیمی بر هورمون ها دارند می توانند خطرناک باشند.

آناناس و تاثیر آن در سقط جنین


از جمله میوه هایی که مصرف آن در دوران بارداری توصیه نمی شود آناناس است، ویتامین ث بالای این میوه و بروملاین آن خطرناک است و جنین را می کشد، علاوه بر این آناناس در سه ماه اول بارداری در نرم کردن دهانه رحم نیز نقش دارد و خون ریزی را افزایش می دهد که می تواند منجر به سقط جنین شود، آناناس سبز تر و یا نارس تر پروتئولیتیک بیشتری دارد که نقش مهمی در شکستن پروتئینی که جنین در مراحل ابتدایی بارداری از آن تشکیل می شود دارد و این برای جنین مضر است.

مصرف پاپایا در دوران بارداری


بهتر است در این دوران از پاپایا بخصوص پاپایای کال و نارسیده استفاده نکنید، این میوه زمانی که کال است آنزیم هایی مانند پاپائین دارد که این آنزیم ها می توانند به عنوان اکسی توسین و پروستاگلاندین عمل کنند و باعث سقط جنین شوند، خطر این مواد انقدر زیاد است که مصرف پاپایا به طور کامل در این دوران ممنوع است زیرا می تواند انقباضات رحمی را نیز افزایش دهد و علاوه بر این باعث افزایش تولید استروژن و مانع تولید پروژسترون می شود که این در رشد آندومتر تاثیر خواهد داشت، توجه کنید که اگر میزان پروژسترون در دوران بارداری کاهش پیدا کند عملکرد بدن مختل خواهد شد و امکان سقط جنین بالا خواهد رفت.
پاپایای خام لاتکس فراوانی هم دارد که به آزاد سازی پروستاگلاندین ها و اکسیتوسین ها کمک می کند و باز هم بیش از قبل در افزایش انقباضات نقش خواهد داشت، به هر حال هر گونه مصرفی از این میوه سقط جنین را در پی خواهد داشت و باید به آن توجه کرد.

مصرف پاپایا در دوران بارداری

روغن های مضر در دوران بارداری


اگر می خواهید سراغ روغن های گیاهی بروید قبل از مصرف آن ها حتما با پزشک مشورت کنید، اغلب روغن های گیاهی در دوران بارداری ممنوع هستند و نباید سراغشان رفت.

روغن گل مغربی و تاثیر آن در سقط جنین


از جمله روغن هایی که باعث سقط جنین می شود می توان به روغن گل مغربی اشاره کرد، این روغن با اینکه محبوبیت زیادی در رایحه درمانی دارد و سرشار از فواید است اما مصرف آن در دوران بارداری بخصوص در اطراف رحم می تواند باعث سقط جنین ناگهانی شود، به طور کلی مصرف این روغن قبل از زایمان برای ریلکس کردن ماهیچه های رحم و آمادگی جهت زایمان کاربرد دارد.

از روغن گل پامچال در دوران بارداری استفاده نکنید


روغن گل پامچال خواص ضد عفونی کننده ای دارد اما این دلیل نمی شود که شما آن را در دهانه رحم استفاده کنید یا میل کنید، قبل از هر کاری در دوران بارداری باید از مضر نبودن آن برای خود و جنین مطمئن شوید، این روغن در دوران بارداری قطعا باعث سقط جنین خواهد شد و نباید سراغ آن بروید.

دمنوش های مضر برای سقط جنین


اگر اهل چای و دمنوش هستید باید مراقب باشید که مبادا با مصرف خودسر دمنوشی باعث مرگ جنین شوید، علاوه بر ادویه هایی مانند زعفران و دارچین که به آن ها پرداختیم و به هیچ عنوان نباید سراغ دمنوش آن ها رفت گیاهان دیگری نیز هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

چای بابونه تاثیری منفی برای جنین دارد


از جمله دمنوش های بسیار مفید برای زنان و قاعدگی چای بابونه است که مصرف آن برای تنظیم عادت ماهانه پیشنهاد می شود، اما وقتی باردار هستید نباید سراغ آن بروید چون همانطور که مشخص است خاصیتی قاعده آور دارد و باعث سقط جنین می شود، این دمنوش حتی با چهار دقیقه دم کشیدن هم می تواند باعث مرگ جنین شود.

چای بابونه تاثیری منفی برای جنین دارد

دمنوش زیره در دوران بارداری


زیره قاعده آور است و تاثیر زیادی در تنظیم عادت ماهانه و کاهش دردهای دوران قاعدگی دارد، این گیاه شیر مادر را نیز افزایش می دهد و در افزایش میل جنسی نیز موثر است اما مصرف آن بخصوص در اوایل دوران بارداری توصیه نمی شود، همین خاصیت قاعده آور بودن زیره می تواند به سادگی جنین را از بین ببرد.

تاثیر دمنوش نعناع فلفلی در دوران بارداری


مصرف این چای در ماه های اول بارداری نباید صورت گیرد، در ماه های بعد نیز مصرف آن بسیار کم می تواند در رژیم غذایی قرار بگیرد، البته این کار باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، دمنوش نعناع فلفلی در تحریک عادت ماهانه نقش دارد و به همین جهت ممکن است باعث سقط جنین شود.

تاثیر دمنوش انیسون در سقط جنین


انیسون یا بادیان رومی دارویی تقویت کننده برای قوای جنسی به حساب می آید که در دوران شیردهی نیز مصرف آن، البته در اندازه ایده آل توصیه می شود، اما این گیاه و دمنوش آن در دوران بارداری از جمله گیاهان دارویی مضر به حساب می آیند که می توانند موجب سقط جنین شوند.

تاثیر دمنوش انیسون در سقط جنین

در دوران بارداری چای میخک ننوشید


از خود میخک به عنوان تسکینی برای دندان دردهای دوران بارداری استفاده می شود اما باید توجه کرد که نوشیدن چای این گیاه و خوردن آن مضر است و این مضر بودن بخصوص در ماه های اول بسیار اهمیت دارد و می تواند باعث سقط جنین شود.

چای کوهی باعث سقط جنین می شود


چای کوهی که مسکنی طبیعی به حساب می آید نوشیدنی قاعده آوری است که می تواند باعث سقط جنین شود، این نوشیدنی علاوه بر ماه های اول که امکان سقط جنین را افزایش می دهد در ماه های آخر نیز نباید مصرف شود زیرا باعث زایمان زود رس خواهد شد، به طور کلی بهتر است در کل دوران بارداری سمت آن نروید.

مسائل مختلف دیگری که باعث سقط جنین می شوند:


مسائل دیگری مانند ورزش های سنگین یا رژیم غذایی نامناسب نیز می توانند باعث سقط جنین شوند که در ادامه به برری آن ها می پردازیم.

تاثیر ویتامین ث در دوران بارداری


توجه کنید که مصرف ویتامین ث در دوران بارداری باید تحت کنترل باشد و مصرف بیش از حد آن می تواند باعث سقط جنین شود، سعی کنید در این دوران از مرکبات و گیاهانی که ویتامین ث دارند کمتر مصرف کنید، حداقل 500 تا 1200 میلی گرم از این ویتامین در روز می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد و علت آن افزایش سطح استروژن بدن است که با افزایش آن سطح پروژسترون کاهش پیدا می کند و چون پروژسترون برای سلامت جنین ضروری است با کاهش باعث مرگ جنین می شود.

تاثیر ویتامین ث در دوران بارداری

ورزش بیش از حد باعث سقط جنین می شود


سعی کنید ورزش های ساده و کوتاه مدتی انتخاب کنید، ورزش های شدید و طولانی در دوران بارداری می تواند باعث سقط جنین شود، ورزش های قدرتی نیز مضر هستند و نباید در این دوران اجسام سنگین بلند کرد، علاوه بر این ورزش های مانند دراز نشست یا پایین بالا رفتن از پله ها نیز توصیه نمی شوند.

از الکل و دخانیات دور باشید


الکل و دخانیات مختلف مانند سیگار می توانند برای زنان باردار بسیار مضر باشند و باعث از بین رفتن جنین شوند، این موضوع در ماه های اول بارداری اهمیت بیشتری ددارد و برای پیشگیری از سقط جنین بهتر است در این دوران به هیچ عنوان سراغ این مواد نرفت.

در ماه های اول بارداری دوش آب گرم نگیرید


دوش گرفتن مکرر با آب گرم موجب سقط جنین می شود، البته این کار به تنهایی شاید زیاد موثر نباشد اما در کنار عوامل دیگر تاثیر زیادی خواهد داشت و خطرناک است.

رابطه جنسی مکرر مضر است

رابطه جنسی زیاد از حد و پشت سر هم باعث مرگ جنین می شود، این بخصوص در ماه اول بارداری بسیار اهمیت دارد و باید به آن توجه کرد، رابطه های جنسی طولانی، دخول و ارگاسم های مکرر نیز برای جنین مضر هستند.

غذاهایی که بهتر است در دوران بارداری کمتر میل کنید


نخود، لوبیا و غذاهای این چنینی و سنگین بهتر است در دوران بارداری کمتر مصرف شود، ماهی با جیوه بالا، ماهی نپخته یا خام، گوشت نپخته یا خام و فرآوری شده، تخم مرغ خام، کافئین، جوانه های خام، گیاهان به صورت نشسته، شیر، پنیر و آب میوه هایی که پاستوریزه نیستند و… از جمله غذاهای مضر در دوران بارداری هستند.

غذاهایی که بهتر است در دوران بارداری کمتر میل کنید

قرص ها و داروهایی که می توانند باعث سقط جنین شوند:


به طور کلی مصرف هر قرص و دارویی در دوران بارداری باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، در ادامه به بررسی چند مورد از داروهای مضر می پردازیم، بهتر است قبل از اینکه سراغ آن ها بروید با پزشک خود مشورت کنید.

خوردن داروهای ملین در دوران بارداری


مصرف داروهای ملین در این دوران رایج است که علت آن یبوست رایج این زمان است، توجه کنید که اگر خودسرانه سراغ چنین داروهایی بروید ممکن است باعث سقط جنین شوید، علت این اتفاق گیاهان ملین مختلفی مانند ختمی، بنفشه و پنیرک است.

مصرف قرص آسپیرین می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد


از جمله عوامل تاثیر گذار که باعث سقط جنین می شود آسپیرین است، این قرص که در برای تنظیم قاعدگی نیز کاربرد دارد اگر روزانه پنج تا شش عدد مصرف شود برای جنین خطرناک خواهد بود، مصرف خودسر این دارو در بین مردم رایج است اما زنان باردار به هیچ عنوان نباید خودسر سراغ آن بروند.

تاثیر قرص میزوپروستول در سقط شدن جنین


از جمله قرص های دیگری که می تواند موجب مرگ جنین شود میزوپروستول است که قرص های 200 میکروگرمی آن ها برای درمان زخم معده کاربرد داشته اما ثابت شده است که باعث سقط جنین می شود، معمولا قرص های 600 میکروگرمی را داخل واژن قرار می دهند یا 800 میکروگرم از آن را میل می کنند تا باعث سقط جنین شود که راه خطرناکی است و نباید به هیچ عنوان سراغ آن رفت، توجه کنید که بدون نسخه پزشک هم نمی توان آن را خریداری کرد که همین در کاهش امکان خطر موثر است.

تاثیر قرص میزوپروستول در سقط شدن جنین

خطرات سقط های مکرر با قرص و آمپول:

دو مورد از مهم ترین خطراتی که با سقط جنین های پشت سر هم می توانند باعث ایجاد مشکل شوند سوراخ شدن رحم و پارگی دهانه رحم هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

سوراخ شدن رحم با افزایش سقط جنین های مکرر

دو تا سه درصد از زنان ممکن است دچار سوراخ شدن رحم شوند و البته این مشکل در این زنان معمولا شناخته نمی شوند و اگر معاینه لاپاراسکوپی صورت نگیرد تشخیص داده نمی شوند، طبق تحقیقات انجام شده در مجله پاتوق دو هزار خطر سوراخ شدن رحم برای زنانی که قبلا زایمان کرده اند یا در هنگام سقط جنین بی هوشی عمومی داشته افزایش پیدا می کند.

سقط جنین مکرر و پاره شدن دهانه رحم


پارگی های مختلفی در دهانه رحم ایجاد می شوند که به بخیه نیاز دارند، حداقل یک درصد از سقط جنین هایی که در سه ماه اول اتفاق می افتند باعث پارگی های کوچک تر یا جراحی های میکرو که غیر قابل درمان هم هستند در دراز مدت باعث تخریب سیستم باروری می شوند، این تخریب پایدار در دهانه رحم با سقط های مکرر متعاقبا می توانند باعث شل شدن دهانه رحم، زایمان زودرس و عوارض مختلف شوند، اگر سن زن باردار کمتر باشد و به نوجوانی نزدیک تر باشد خطر آسیب جدی دیدن رحم بیشتر است، سقط های ماه دوم و سوم در این افراد که از لامیناریا برای اتساع دهانه رحم استفاده نمی شود آسیب را تشدید می کند.

سقط جنین مکرر و پاره شدن دهانه رحم

سقط جنین چه زمانی به طور کامل اتفاق می افتد

سقط جنین معمولا در سه ماه اول بارداری اتفاق می افتد و در ماه های بعد امکان اتفاق افتادن آن کمتر است، زنانی که می خواهند خودشان به طور طبیعی سقط جنین داشته باشند باید توجه داشته باشند که این کار می تواند خطرات زیادی در پی داشته باشد، بخصوص اگر زنان باردار دارای بیماری هایی مانند فشارخون بالا، صرع، دیابت، مشکلات کبدی، کلیوی و قلبی باشند باید توجه داشته باشند که سقط جنین تاثیر زیادی در تشدید بیماری های آنان دارد.

مراحل سقط جنین چگونه است؟


کرامپ های خفیف و گرفتگی شکمی امر غیرعادی نیست و قبل از سقط شدن جنین معمولا پیش می آید، لکه بینی نیز دیده می شود که نشانه نزدیک شدن به سقط جنین است، بعد از سقط جنین زنان شاهد خون ریزی خواهند بود که ممکن است تا دو هفته طول بکشد.
ممکن است دو تا سه هفته شاهد لکه بینی باشید اما جنین سقط نشود، در این صورت باید داروها را قطع کرد و سراغ پزشک رفت، شاید جراحی کمک کننده باشد، اگر هم سقط کامل صورت گرفته بود باز باید سراغ پزشک رفت و معاینه شد، باید از خالی شدن کامل رحم مطمئن شوید.

سوالات رایج

آیا عرقیات مختلف نیز باعث سقط جنین می شوند؟

قطعا عرقیات همگی از جمله موارد خطرناک به حساب می آیند که مصرف آن ها بدون تجویز پزشک نباید صورت گیرد.

آیا طبع گیاهان دارویی تاثیری در مضر بودن آن ها دارد؟

طبع تاثیر مستقیمی ندارد اما با توجه به طبع فرد ممکن است باعث افزایش اختلال شود، زنی که طبع گرمی دارد بهتر است کمتر سراغ گیاهان طبع گرم برود و یا هنگام مصرفشان حتما از مصلح استفاده کند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *