پاکسازی خون با دارو های گیاهی

فهرست مطلب

آیا تابه حال به فکر پاکسازی و تصفیه خون خود افتاده اید؟ شاید برایتان جالب باشید که بدانید خون انسان روزانه به دلیل گردش در بدن نیاز به پاکسازی از مواد زائد و سموم مختلف دارد. آیا می دانید که روش های گیاهی و طبیعی مختلفی برای پاکسازی خون وجود دارد؟ در این مطلب شما را با روش های پاکسازی خون با استفاده از دارو های گیاهی آشنا می کنیم.

پاکسازی خون با دارو های گیاهی

سموم و مواد زائد موجود در خون

خون مایع قرمز رنگی است که غذا و اکسیژن را از ریه ها به بقیه سایر نقاط بدن منتقل می کند و از گلبول های قرمز، گلبول های سفید، پلاسما و پلاکت ها تشکیل شده است و 8 درصد از توده بدنی انسان را تشکیل می دهد. عملکرد خون دفع مواد زائد به خارج از بدن است تا علاوه بر حفظ تعادل آب در بدن، سلامتی آن را نیز تامین کند، همچنین در تنظیم دمای بدن نیز اهمیت دارد. خون در بدن انسان گاهی در معرض میکروب‌ها و باکتری‌ها قرار می‌گیرد که آن را آلوده کرده و بر سلامت آن تاثیر منفی می‌گذارد که به مواد زائد و سموم خون معروف هستند.
بروز بسیاری از بیماری ها به تجمع سموم و مواد زائد در بدن نسبت داده می شود. بدن تحت تاثیر عوامل زیادی از جمله میکروب ها، سبک زندگی، رژیم غذایی و آلودگی قرار می گیرد.لازم به ذکر است که منشا مواد شیمیایی و سموم انباشته شده در خون یا در اثر فرآیندهای حیاتی است ، یا از هوایی که آن را تنفس می‌کند، یا مواد شیمیایی موجود در غذاها، داروها یا لوازم آرایشی. سموم از چندین قسمت از بدن خارج و فیلتر می‌شوند که عبارتند از کلیه ها، روده ها، کبد، پوست و ریه ها.

علل وجود سموم در خون سموم

وجود سموم و ضایعات در خون علل و عوامل زیادی دارند، از جمله آنها موارد زیر می باشد :
– مصرف بیش از حد فست فود، چربی، کربوهیدرات و نشاسته.
– کمبود آب آشامیدنی در طول روز.
– مصرف کم سبزیجات و میوه های تازه.
-سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر، مصرف الکل و مصرف حشیش.
– مصرف داروهایی که اثرات آنها حتی پس از از بین رفتن اثر آنها برای مدت طولانی در خون باقی می ماند. – – مسمومیت خون از طریق جلسات خالکوبی، وقتی که ابزارها مورد استفاده آلوده باشند.

فواید تصفیه خون از سموم

تصفیه خون از سموم فواید زیادی برای بدن به همراه دارد از جمله:
– تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن.
-کاهش کلسترول مضر در بدن.
PH- بدن را متعادل می کند .
– تجدید انرژی.
-بهبود وضعیت روانی، به عنوان یک فرد دارای بدن سالم همیشه از شادی برخوردار خواهید بود.
– پیشگیری از بیماری های کلیوی و کبدی.
-دور شدن از 0اقی و رسیدن به وزن ایده آل.
-افزایش طراوت و پاکی پوست و کاهش انتشار جوش و جای زخم.

پاکسازی خون با دارو های گیاهی

بسیاری از گیاهان وجود دارند که مانند یک داروی طبیعی می توانند به پاکسازی خون کمک کنند. می توانید با اصلاح تغذیه و بهبود سبک زندگی خون به پاکسازی خون بپردازید. خون سالم می تواند به داشتن بدنی سالم کمک کند.
در ادامه به معرفی برخی از این گیاهان و مواد غذایی موثر در فرایند پاکسازی خون می پردازیم:

گشنیز

گشنیز منبع غنی بسیاری از مواد معدنی مهم برای بدن انسان مانند منگنز، منیزیم، آهن ، کلسیم و پتاسیم است.آهن برای تولید گلبول های قرمز در بدن ضروری است، در حالی که پتاسیم برای تنظیم فشار خون و ضربان قلب مهم است و همین امر باعث می شود گشنیز به یکی از گیاهان گیاهی موثر در خلاص شدن از شر فلزات سنگین از جمله جیوه که به طرق مختلف وارد جریان خون می شود تبدیل شود.

شاهی

شاهی یکی از گیاهان دارویی است که در طب گیاهی استفاده می شود و سموم بدن را دفع می کند و البته خون را نیز تصفیه می کند.

گزنه

گزنه به دلیل دارا بودن مواد ضدالتهابی و همچنین حاوی اسید فرمیک و هیستامین در درمان بسیاری از بیماری های پاتولوژیک از جمله آلرژی، میگرن و آرتروز یکی از گیاهان گیاهی موثر محسوب می شود. موادی که به طور خاص در ساقه ها و برگ های گیاه گزنه یافت می شود، در پاکسازی خون موثر است زیرا به عنوان یک ادرارآور طبیعی عمل می کند و همچنین عملکرد لوزالمعده را تقویت می کند.نوشیدن روزانه یک فنجان دمنوش گزنه به مدت یک ماه برای پاکسازی خون توصیه می شود، این دمنوش با اضافه کردن یک قاشق غذاخوری گزنه خشک به نیم لیتر آب جوش تهیه می شود و سپس روی آن را می پوشانند و به مدت 30 دقیقه دم بکشد لازم به ذکر است که نوشیدن این چای بدون شیرینی فواید سلامتی آن را افزایش می دهد.

قاصدک

قاصدک وحشی یکی از بهترین گیاهان سم زدایی خون است، زیرا حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی است که کبد را پاکسازی کرده و بدن را از سموم و رادیکال های آزاد که باعث بسیاری از بیماری ها می شوند، خلاص می کند.

بیدمشک

ریشه بیدمشک یکی از گیاهانی است که خاصیت آن در پاکسازی خون و دفع سموم موجود در آن به اثبات رسیده است. البته بهتر است قبل از مصرف ریشه بیدمشک احتیاط کنید، مخصوصا برای کسانی که از دیابت رنج می برند و داروهای دیابت مصرف می کنند، زیرا ممکن است با داروهای دیابت تداخل داشته باشند. و بر اثربخشی آنها تأثیر بگذارد.

بیدمشک

جعفری

جعفری گیاهی دارویی است که در سم زدایی خون با گیاهان موثر است، زیرا خاصیت دیورتیک دارد و ادرار آور است به عملکرد کلیه ها کمک می کند و خون را از سموم تصفیه می کند، زیرا حاوی ماده آپیول و میریستیسین است، که مجاری ادراری را تمیز می کند.

زنجبیل

گیاه زنجبیل حاوی آنتی اکسیدان هایی است که بدن را از سموم و رادیکال های آزاد که توانایی ایجاد سرطان و بسیاری از بیماری های دیگر را دارند، پاکسازی می کند.

سیر

سیر یکی از گیاهان تند طبقه بندی می شود که بوی تند آن برای پاکسازی کبد و متعادل کردن PH بدن مفید است.لازم به ذکر است که سیر حاوی گوگرد است که به دفع سموم بدن کمک می کند. کبد را تحریک به تولید آنزیم هایی می کند که مسئول تصفیه خون از سموم هستند، علاوه بر این سیر دارای خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی است. سیر برای تصفیه خون و رگ ها و دفع سموم مفید است، برای این منظور خوردن سیر روزانه با معده خالی توصیه می شود.

ریحان

ریحان عملکرد کبد و کلیه ها را تقویت می کند تا از تجمع سموم در خون جلوگیری کند، ریحان حاوی اسید رزمارینیک است که به پاکسازی خون کمک بسزایی می کند. در واقع مصرف ریحان مشکلات گوارشی و عفونت ها را حل می کند. علاوه بر این، به عنوان یک ادرارآور برای حذف سموم پنهان شناخته شده است.

شبدر قرمز

شبدر قرمز یکی از گیاهان دارویی است که از قدیم الایام برای پاکسازی خون از سموم استفاده می‌شده است..شبدر همچنین در از بین بردن سلول های سرطانی و نیز دفع مواد لازم برای بقا و نمو آنها مفید است.

شبدر قرمز

زردچوبه

زردچوبه در ترکیبات خود حاوی ماده موثر کورکومین است که در دفع سموم بدن با گیاهان دارویی مفید است. زردچوبه در فیلتر کردن خون از ناخالصی ها به روشی کاملاً طبیعی و موثر عمل می کند. زردچوبه فعالیت سم زدایی بدن را تحریک می کند و می تواند در پیشگیری از انواع سرطان نقش داشته باشد.

بذر کتان

بذر کتان به پاکسازی کل بدن از سموم مانند روده، کبد و کلیه ها کمک می کند و همچنین خون را به روشی طبیعی تصفیه می کند. بذر کتان منبع خوبی از فیبر است که می تواند به بدن کمک کند مواد زائد را سریعتر و راحت تر از روده بزرگ دفع کند.بذر کتان سطح آنزیم های سم زدا را در بدن افزایش می دهد و به جلوگیری از ایجاد برخی از بیماری ها کمک می کند و اجازه نمی دهد سموم انباشته شوند.

زغال اخته

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به پاکسازی خون در بدن کمک کند. زغال اخته همچنین برای حفظ سلامت کبد و کاهش التهاب در بدن مفید است.

چغندر

چغندر حاوی مواد پاک کننده فعالی است که به بهبود سلامت کبد و خلاص شدن از شر سموم در خون کمک می کند. خوردن چغندر می تواند به کاهش فشار خون، کاهش کلسترول و پیشگیری از بیماری قلبی کمک کند. چغندر با تصفیه خون می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. چغندر دارای خواص محافظت از کبد است و مواد مغذی موجود در آن اثر سم زدایی روی کبد دارند. چغندر به فعال شدن آنزیم های سم زدایی در خون کمک می کند و در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. می توانید از چغندر برای پاکسازی سیستم لنفاوی و ارتقای سلامتی در تمام طول سال استفاده کنید.

پنجه گربه

گیاه گنجه گربه یک گیاه دیورتیک است که با افزایش، دفعات دفع ادرار به خلاص شدن از شر سموم و مواد زائد در بدن کمک می کند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها است که به حذف فعالیت رادیکال های آزاد و افزایش قدرت ایمنی بدن کمک می کنند. پنجه گربه با تحریک گردش خون در بدن با پاکسازی خون نیز کمک می کند.

جوانه کلم بروکلی

جوانه کلم بروکلی منبع غنی از ترکیبات سم زدایی است که می تواند به حفظ سلامت کبد و کلیه ها کمک کند. جوانه کلم بروکلی می تواند به معکوس کردن اثر آلاینده های موجود در هوا و سم زدایی بدن کمک کند و نقش موثری در پیشگیری از سرطان ریه دارد. این ماده غذایی باعث پاکسازی خون از مواد زائد نیز می شود.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز یک غذای عالی برای کمک به دفع سموم از بدن به طور طبیعی هستند.
سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، کلم و کلم پیچ حاوی ترکیباتی هستند که به سم زدایی طبیعی بدن شما کمک می کند و به پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، بیماری های قلبی عروقی و دیابت کمک می کند. سبزی های برگ دار حاوی کلروفیل هستند، یک ماده طبیعی که به حذف سموم از بدن و ساخت خون قوی تر و سالم تر کمک می کند. کلروفیل با اتصال به سموم و رادیکال های آزاد و تبدیل آنها به خنثی کننده به سم زدایی خون کمک می کند. همچنین سبزیجات برگ سبز حاوی ترکیباتی هستند که از تولید رادیکال های آزاد توسط آنزیم های بدن جلوگیری می کند.

سبزیجات برگ سبز

یک نکته مهم

پاکسازی خون با استفاده از گیاهان موثر است، اما برخی از آنها ممکن است عوارض منفی بر بدن داشته باشند، بنابراین توصیه می‌شودبه دور از هر گونه افراط ، گیاهان دارویی را در مقادیر مطمئن مصرف کنید.

برای تصفیه خون از مواد زائد و سموم می توان اقدامات دیگری نیز انجام داد که برخی از آنها به شرح زیر است:
– نوشیدن آب میوه های طبیعی و تازه؛ مانند پرتقال، لیمو و… .
-تداوم در انجام تمرینات ورزشی مختلف که به دلیل اهمیت آنها در تحریک گردش خون و دفع مواد زائد به شکل عرق از طریق تلاش عضلانی توصیه می شود .
-مصرف میوه های تازه، به ویژه روی خوردن میوه سیب تمرکز کنید، زیرا این میوه برای پاکسازی بدن انسان از مواد زائد بسیار موثر است .
– برای تنفس هوای پاک و تازه به طور دوره ای از طبیعت دیدن کنید و برای دفع سموم و تجدید نشاط بدن، دم و بازدم عمیق و قوی انجام دهید.
-روزانه و به طور منظم شیر بنوشید.
-از سیگار کشیدن که خون را با مواد سمی و کشنده آن مانند نیکوتین، قطران و غیره آلوده می کند، خودداری کنید. – از مواد مخدر و انواع مشروبات الکلی خودداری کنید. – – سونا و حمام بخار نیز بدن را از شر مواد زائد و سموم خلاص می کند .
– افزودن پیاز و سیر به غذا، زیرا این مواد میکروب‌ها و باکتری‌های عامل بیماری‌های مختلف را از بین می‌برند.
– از غذاهای چرب، نشاسته ای و بسیار غنی از کربوهیدرات خودداری کنید.
-روزه بدن را از سموم پاک می کند. روزه در ماه رمضان می توان سموم و مواد زائد خون را تصفیه کند.
-دمنوش های گیاهی بنوشید؛ مانند بابونه، نعناع، خاکشیر و… .
-آب بیشتری بنوشید، دو لیتر در روز یا معادل هشت لیوان ، زیرا آب توانایی بالایی در پاکسازی بدن از سموم و مواد زائد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *