نحوه تشخیص عرقیات گیاهی اصل

فهرست مطلب


چگونه می توان عرقیات گیاهی اصل را تشخيص داد؟ عرق گیاهی اصل چه ویژگی هایی دارد؟ نحوه تشخيص عرقیات گیاهی اصل از تقلبی چگونه است؟ چه معیارهایی تعیین کننده اصل بودن عرقیات گیاهی است؟
طب سنتی با تکیه بر گیاهان دارویی و درمان های طبیعی به درمان امراض مختلف می پردازد. دمنوش های گیاهی، انواع معجون ها و جوشانده ها و نیز عرقیات گیاهی اجزا جدا نشدنی طب مکمل هستند. عرقیات گیاهی در صورت اصل بودن فواید گیاهان دارویی را در کوتاه مدت به بدن میرساند.

نحوه تشخیص عرقیات گیاهی اصل


راه های تشخیص عرقیات گیاهی اصل


عرقیات گیاهی مختلف همچون عرق نعناع، عرق کاسنی، عرق بهارنارنج، عرق بیدمشک و… را که در طول روز از آنها استفاده می کنید، بر اساس چه معیار هایی خریداری کرده اید؟ آیا از اصل یا تقلبی بودن آنها اطلاع دارید؟ چه راه هایی برای تشخیص عرقیات گیاهی اصل وجود دارد؟
باید بگوییم که با استفاده از چند روش ساده می توان به اصل بودن یک عرق گیاهی پی برد. در ادامه این مطلب شما را با روش های تشخیص عرقیات گیاهی اصل آشنا خواهیم کرد.

طعم و مزه


برای استفاده از این فاکتور در جهت تشخیص عرق گیاهی اصل لازم است با مزه گیاهان دارویی آشنایی داسته باشید. به عنوان مثلا گیاه نعناع طعم نسبتا تندی دارد، عرق نعناع اصل نیز باید طعمی مشابه با گیاه نعناع داشته باشد. به طور کلی اگر گیاهی طعم تند یا تلخ دارد، عرق گیاهی تهیه شده از آن نیز باید طعم تند یا تلخ داشته باشد. با شناخت طعم اصلی گیاهان دارویی، می توانید هنگام خرید عرقیات گیاهی، اصل را از تقلبی تشخیص دهید.

عطر و بو


عطر و بوی دیگر راه شناخت عرقیات گیاهی اصل است. عرق گیاهیی اصل باید بویی مانند گیاه منشا آن را داشته باشد. اگر گیاه بدی تند و غلیظی دارد، عرق گیاهی نیز باید همینطور بلشد. اگر بدی عرق گیاهی ملایم تر از گیاه دارویی بود یا بویی متفاوت داشت، باید به وجود ناخالصی ها و تقلبی بودن آن شک کرد.

عطر و بو

شفاف بودن عرق گیاهی


شفافیت از جمله فاکتورهای مهم تشخیص عرقیات گیاهی اصل است. عرق گیاهیی باید کاملا زلال و شفاف بوده و هیچ گونه کدورت، رگه رنگی یا ناخالصی درون آن نباشد. توجه به شفافیت عرقیات گیاهی از جمله راه های اصلی تشخيص عرقیات گیاهی طبیعی و اصل از انواع تقلبی است. باید توجه کنید که عرقیات گیاهی جون از تقطیر جوشانده ها تهیه می شوند، کاملا زلال و شفاف هستند و ناخالصی درون آنها وجود ندارد. برای تست این مسئله می توانید مقداری عرق گیاهی را درون لیوانی شیشه ای ریخته و جلو نور خورشيد بگیرید، اگر کاملا زلال و شفاف و بدون هر گونه ذرات اضافی بود، می توانید آن را به عنوان عرق گیاهی اصل استفاده کنید. عدم شفافیت می تواند در نتیجه ورود هر گونه آلودگی یا ناخالصی به ترکیب عرقیات گیاهی رخ دهد.

ترکیب درج شده روی بسته بندی عرقیات گیاهی


محتوای درج شده بر روی بسته بندی هر محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. هنگام خرید عرقیات گیاهی حتما به این نکته توجه کنید که علامت تاییدیه وزارت بهداشت بر روی محصول درج شده باشد. در این صورت می توانید به محتوای نوشته شده روی بسته بندی آن اعتماد کنید و اگر نوشته که این محصول از تقطیر خالص گیاه دارویی خاص تهیه شده است، چون تحت نظارت وزارت بهداشت می باشد، می توانید به آن اعتماد کرده وبه عنوان عرق گیاهی اصل خریداری نمایید.

اعتبار برند و قیمت


برخی از برندها و نام های تجاری تولید کننده محصولات گیاهی همچون انواع عرقیات به پشتوانه رضایت چندین ساله مشتری هایشان، شناخته شده تر از سایر تولیدکنندگان هستند. می توان گفت که اعتماد به این برند ها نیز یکی از راه های تشخیص عرقیات گیاهی اصل از تقلبی است. چون این برند ها با ارائه محصولاتی با کیفیت و خالص امتحان خود راپس داده اند و در بازار مشرفی جایگاهی به دست آورده اند. علاوه بر برند تجاری باید به قیمت محصول نیز توجه داشته باشید. عرق گیاهی اصل را که از گیاهان دارویی تهیه شده و توانسته تمام استاندارد های لازم وزارت بهداشت را کسب نماید. نمی توان با قیمت ناچیز به مصرف کننده ارائه کرد. بنابراین اگر عرق گیاهی با قیمت بسیار ارزان در بازار به فروش می رسد، باید به اصل بودن آن شک کرد.

چگونه عرقیات گیاهی را از جوشانده ها تشخیص دهیم؟


گاه برخی افراد سودجو، جوشانده گیاهی را به عنوان عرق گیاهی جا زده و به فروش می رسانند. تشخيص جوشانده از عرقیات گیاهی برای تهیه عرق گیاهی اصل، حائز اهمیت است. جوشانده جون مستقیما از گیاه اصلی تهیه می شود، اغلب حاوی ذرات ریز جامد، همچون شاخ و برگ گیاه یا سایر آلودگی های محیطی است. اما با توجه به روش تهیه عرقیات گیاهی که تقطیر می باشد، نباید هیچ گونه آلودگی یا ناخالصی در آن وجود داشته باشد. هنگام تهیه عرقیات گیاهی لازم است آنها را از محل های معتبر و با بسته بندی های معقول تهیه کنید. اگر نمی توانید به کارگاه های تهیه و تولید عرقیات گیاهی اعتماد کنید، بهتر است از برند های معروف مه تهیه و بسته بندی عرقیات گیاهی را با رعايت اصول بهداشتی انجام می دهند، محصول مورد نظر خود را تهیه نمایید.


آیا می توان عرق گیاهی طبیعی را از اسانس مخلوط شده با آب تشخیص داد؟


برخی افراد سودجو به حای تهیه عرق گیاهی، اقدام به تهیه مخلوط آب با اسانس های غیر مجاز و شیمیایی می کنند و آنها را به جای عرقیات گیاهی به فروش می رسانند. توجه کنید که اسانس های رقیق با آب به هیچ عنوان عطر و مزه گیاه اصلی را ندارند و مصرف آنها در برخی افراد می تواند منجر به بروز واکنش های آلرژیک شود. استفاده از این ترکیبات را نمی توان جایگزین مصرف عرق گیاهی اصل کرد چون هیچ خاصیتی ندارد.


نحوه تشخيص عرق رقيق شده از عرق طبیعی


عرقیات گیاهیی اصل اغلب قیمتی بالا دارند، چون تهیه‌ آنها سخت و زمان بر است. در این میان برخی افراد سودجو با رقیق مردن عرقیات گیاهی با آب به دنبال افزایش حجم عرق گیاهی و افزایش سود خود هستند. توجه داشته باشید که عرق رقیق شده طعم و عطر تند گیاه اصلی را ندارد، بلکه عطر و طعم آن بسیار ملایم تر است.

نحوه تشخيص عرق رقيق شده از عرق طبیعی

تشخیص عرق گیاهی تازه از انواع کهنه و تاریخ مصرف گذشته


برخلاف تصور عموم عرقیات گیاهی نیز تاریخ مصرف دارند و باید به انقضای آنها توجه کرد. اگر عرقیات گیاهی دارای بسته بندی بهداشتی را تهیه کنید، میبینید که تاریخ مصرف و انقضا آن روی بسته بندی ذکر شده است. انواع عرقیات گیاهی همجون نعناع، بومادران، بابونه، کاسنی و… دارای تاریخ انقضا هستند. بهترین زمان مصرف عرقیات گیاهی بین 1 تا 3 است که آن هم به نوع بسته بندی محصول، بستگی دارد. اگر عرقیات گیاهی به مرور کدر شده و حاوی ذرات جامد باشند، یا حالت لزج پیدا کنند، نباید مصرف شوند، چون فاسد شده و غیر قابل استفاده هستند. حتما عرقیات گیاهی اصل و تازه را خریداری نمایید و از عرق گیاهی فاسد و تاریخ مصرف گذشته پرهیز کنید جون مشکلات سلامتی زیادی به دنبال خواهد داشت.

بهترین راه برای تشخیص عرقیات گیاهی اصل از تقلبی


در متن فوق به انواع راه های تشخیص عرقیات گیاهی اصل اشاره کردیم. بهترین راه برای تشخیص عرق گیاهی اصل، آشنایی با عطر و مزه گیاهان دارویی است که باید در عرق گیاهی اصل نیز وجود داشته باشد. تشخیص عطر و طعم گیاه اصلی بهترین گزینه برای خرید عرقیات گیاهی اصل و شناخت آنها از انواع تقلبی می باشد.

جمع بندی


عرقیات گیاهی مختلف تاثیر زیادی در سلامت بدن دارند و اغلب توسط نسخه های طب سنتی توصیه می شوند. تهیه عرق گیاهی اصل و نحوه تشخیص آن از انواع تقلبی موجود در بازار اهمیت ویژه ای دارد چون دارای ارتباطی تنگاتنگ با سلامت انسان می باشد. از جمله راه های تشخیص عرقیات گیاهی اصل توجه به عطر و مزه عرق گیاهی است که باید کاملا مشابه با گیاه دارویی منشا آن عرق باشد، شفاف بودن عرق گیاهی، محتوای درج شده بر روی بسته بندی آن و اعتبار شرکت و برند تولید عرق گیاهی می توانند از جمله راه های تشخیص عرقیات گیاهی اصل از تقلبی باشند.
مجموعه سحرانا از جمله تولید کنندگان عرقیات گیاهی اصل و با کیفیت است که دارای انواع تاییدیه های وزارت بهداشت بوده و عرقیات گیاهی اصل و طبیعی را با کیفیت بسته بندی مناسب برای مصرف شما عزیزان عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *