بلاگ

روش های گیاهی پیشگیری از ریزش ابرو و تقویت رشد آن

فهرست مطلب


ابروها جزو مهمی از چهره افراد به حساب می آیند که در اولین برخورد به چشم می آیند، داشتن ابروهایی خوش فرم و پرپشت و زیبا از دغدغه های زیبایی معاصر و حتی دنیای قدیم به حساب می آید، مشکلات و عوامل مختلفی می توانند باعث ریختن موی ابرو یا کم پشتی آن بشوند که روش های گیاهی زیادی برای پیشگیری از آن ها وجود دارد، ریزش ابرو از جمله مشکلات اساسی است و در تقویت رشد آن اگر روش گیاهی موثر نبود حتما باید به پزشک مراجعه کرد، البته توجه کنید که به طور کلی قبل از اقدام به هر کاری اول باید علت ریزش ابرو را کشف کنید.

روش های گیاهی پیشگیری از ریزش ابرو و تقویت رشد آن

علل مختلف ریزش ابرو


علت های مختلف زیادی وجود دارند که می توانند باعث ریزش ابرو شوند، قبل از اقدام به درمان مشکل حتما باید علت آن را پیدا کنید و در صورتی که علت پیدا نشد حتما از پزشک متخصص کمک بگیرید، در ادامه چند مورد از عوامل و بیماری هایی را که باعث ریزش ابرو می شوند معرفی می کنیم.
طاسی منطقه ای یا ریزش موی سکه ای
اگزما یا درماتیت آتوپیک
کمبود مواد مغذی
پسوریازیس
درماتیت سبورئیک (اگزمای سبوره)
التهاب تماسی پوست (درماتیت تماسی)
کچلی قارچی (کرم حلقوی)
مشکلات مربوط به تیروئید
بیمای جذام
بارداری و زایمان
استرس زیاد و فشار روحی
تلوژن افلوویوم
بیشتر شدن سن
برداشتن ابرو و تاثیر استفاده از وسایل آرایشی مختلف
استفاده از دارویی خاص
شرایط مربوط به ژنتیک

طاسی منطقه ای یا ریزش موی سکه ای چیست؟


یکی از انواع ریزش مو که در ابرو، ریش، موی سر یا حتی نقاط دیگر بدن ممکن است اتفاق بیفتد ریزش موی سکه ای یا آلوپسی آره آتا است که در آن قسمت کوچکی از مو ریخته می شود، این مشکل ممکن است باعث طاسی دائمی شود و به همین جهت باید حتما مورد توجه قرار گیرد، این اتفاق نوعی بیماری خودایمنی به حساب می آید که در آن گلبول های سفید خون فولیکول های بدن را مورد حمله قرار می دهند و باعث ریختن مو می شوند.

روش های گیاهی پیشگیری از ریزش ابرو و تقویت رشد آن: بعد از شناخت دلیل ریزش موی خود اگر دچار بیمای خاصی نبودید می توانید سراغ روش های گیاهی بروید، البته افرادی که ریزش موی آن ها به دلیل بیماری است نیز می توانند از این روش ها استفاده کنند اما قبل از استفاده حتما باید با پزشک مشورت کنند.

طاسی منطقه ای یا ریزش موی سکه ای چیست

استفاده از ژل آلوئه ورا برای کاهش ریزش ابرو


برای از بین بردن مشکل ریختن ابروهای خود می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید، این ژل را روی ابرو بمالید و صبح تا شب نگه دارید، روز بعد می توانید ابروهای خود را بشویید.

آب پیاز برای رفع مشکل کم پشتی ابرو


آب پیاز راه حل خانگی و کم خرجی برای درمان ریزش ابرو است که می توانید آن را با کمک پنبه یا پارچه ای نرم روی ابروهای خود بمالید، بیست دقیقه زمان برای نگه داری آب پیاز روی ابرو کافیست و بعد از گذشتن این زمان باید ابروها را با آب ولرم و صابون بشویید، تکرار این کار تا پنج بار در هفته جایز است.

آب پیاز برای رفع مشکل کم پشتی ابرو

تاثیر سیر در افزایش رشد موی ابرو


گیاه دیگری که سرشار از فواید مختلف است و از آن می توانید برای افزایش رشد ابروهای خود نیز استفاده کنید سیر است، در روش استفاده از سیر نباید به طور مستقیم آن را روی پوست بمالید، این کار سوختگی و التهاب پوستی را در پی خواهد داشت، برای استفاده از این گیاه کافیست آن را تنها روی تارهای مو بمالید، یعنی یک حبه سیر را نصف کنید و قسمت داخل آن را روی موی ابرو بمالید، فراموش نکنید که بعد از چند ساعت حتما باید ابروها را بشویید.

تاثیر لیمو ترش در پرپشت کردن ابروها


می توانید از لیمو ترش به منظور بهبود کیفیت و حجم ابروهای خود استفاده کنید، وجود اسید فولیک، ویتامین ب، ویتامین ث و مواد معدنی دیگر موجود در این میوه به افزایش رشد مو کمک کرده و باعث تقویت ابرو خواهد شد، برای استفاده از آن کافیست لیمو را ببرید و روی ابروها ماساژ دهید، یک ربع بعد باید ابروها را با آب گرم بشویید، توجه کنید که آب لیمو وارد چشمتان نشود، روش دیگر برای استفاده از لیمو ترکیب آن با روغن نارگیل است، به این شکل که چند برش از لیمو را در روغن نارگیل بخوابانید و بعد از دو هفته آن را استفاده کنید، بهترین مکان برای نگه داری آن مکان خشک و خنک است، این ترکیب را می توانید تا صبح روی ابروهای خود نگه داشته و صبح بشویید.
توجه: اگر از روش ترکیبی روغن و لیمو استفاده می کنید تا دو ساعت نباید جلوی نور خورشید باشید زیرا این کار باعث روشن شدن رنگ ابرو خواهد شد.

تاثیر لیمو ترش در پرپشت کردن ابروها

روغن های موثر در درمان ریزش موی ابرو


استفاده از روغن های مختلف از جمله موثرترین روش های درمان ریزش ابرو است که به تقویت آن کمک می کند و میزان رشد مو را افزایش می دهد، در ادامه به بررسی روغن های مهم و تاثیر گذار در پیشگیری از ریزش موی ابرو می پردازیم.

مصرف روغن آرگان برای پیشگیری از ریزش موی ابرو و تقویت رشد آن


روغن آرگان روغنی بسیار مفید و گیاهی است که اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان های موثری در خود دارد و سرشار از ویتامین ای است، این روغن مرطوب کننده ای طبیعی است و به افزایش سلامت پوست کمک می کند، علاوه بر این اگر موی ابروی خود را رنگ کرده اید می تواند آن را تقویت کند و از آن ها در برابر ریزش مو مراقبت کند، علاوه بر این روغن آرگان از مو و پوست در برابر نور آفتاب هم محافظت می کند و استفاده از آن در طول روز مفید خواهد بود.

روغن زیتون برای رفع ریزش موی ابرو


از جمله روغن های محبوب و در دسترس که به سادگی می توانید آن را تهیه کنید روغن زیتون است، این روغن به طور طبیعی به افزایش رشد موها کمک خواهد کرد و برای استفاده از آن تنها کافیست با پنبه آن را روی ابرو بمالید و 45 دقیقه بعد با شیرپاک کن پاک کرده و بشویید.

روغن کرچک استفاده کنید


یکی از بهترین راه کار ها برای درمان ریزش ابرو استفاده از روغن کرچک است، این روغن را با پنبه یا پارچه ای نرم روی ابروهای خود بمالید و 45 دقیقه آن را نگه دارید، بعد از این زمان می توانید آن را با پارچه یا پنبه ای نمناک پاک کنید.

مصرف روغن رزماری برای درمان ریزش ابرو


روغن رزماری از جمله روغن های موثر در پرپشت کردن ابرو به حساب می آید که برای استفاده از آن می توانید مقداری از آن را روی ابروهای خود ریخته و به آرامی ماساژ دهید، این کار علاوه بر تاثیر زیادی که در پیشگیری از ریزش مو دارد به افزایش حجم و لطافت مو هم کمک می کند، البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنید و اگر یک شب تا صبح آن را نگه داشتید حتما صبح روز بعد آن را بشویید.

روغن ویتامین ای


یکی از روغن های موثر در درمان ریزش ابرو روغن ای است، این روغن را باید از کپسول های ویتامین ای دربیاورید و روی ابروهای خود اعمال کنید، بعد از ماساژ دادن آن را به حال خود بگذارید و شب تا صبح روی ابروهای خود نگه دارید، روز بعد می توانید ابروها را با آب ولرم بشویید، می توانید هر شب قبل از خواب این کار را تکرار کنید.

روغن ویتامین ای

تاثیر روغن آووکادو در پرپشت کردن ابرو


روغن دیگری که به منظور پرپشت کردن ابروهای خود می توانید از آن استفاده کنید روغن آووکادو است، این روغن به کاهش التهاب های پوستی مختلف کمک می کند و سریعا جذب می شود، برای آبرسانی نقش موثری دارد و رشد ابروها را سرعت می بخشد.

برای پرپشت کردن موی ابرو از روغن نارگیل استفاده کنید


روغن نارگیل علاوه بر تاثیری که در بلندتر شدن مو و تقویت رشد مو دارد به بهبود کیفیت مو و ضخیم شدن آن نیز کمک می کند و موهای ریخته شده را جایگزین می کند، این روغن مرطوب کننده ای طبیعی به حساب می آید، برای استفاده از آن می توانید روغن نارگیل را به آرامی روی ابروهای خود ماساژ دهید و بعد از یک ساعت آن را با آب و صابون بشویید، این کار را میتوانید روزانه دو بار تکرار کنید و ریشه ابروها را برای رشد بیشتر و بهتر تحریک کنید، سعی کنید روغن را بیش از حد روی ابروهای خود نگه ندارید.

روغن بادام جلوی ریختن ابروهایتان را می گیرد


روغن دیگری که می توانید سراغ آن بروید و با صرف کمترین زمان و هزینه مشکلات مربوط به پوست و موی خود را برطرف کنید روغن بادام است، این روغن اگر از بادام تلخ به دست آمده باشد تاثیر بیشتری در تقویت مو خواهد داشت و سلول های پوستی را ترمیم کرده باعث لطیف شدن پوست مو خواهد شد، روغن بادام را گرم کرده و روی ابرو بمالید، شب تا صبح آن را نگه دارید و روز بعد با آب ولرم بشویید.

استفاده از روغن فندق برای ابرو


روغن فندق روغنی سرشار از فواید است که می تواند به افزایش رشد ابرو کمک کند و ابروهای شما را ضخیم تر کند، این روغن در پیشگیری از ریزش موی ابرو هم موثر است و برای استفاده از آن کافیست آن را روی ابروهای خود اعمال کنید، می توانید آن را همراه با روغن زیتون یا نارگیل به کار ببرید و بعد دو تا سه ساعت با آب ولرم بشویید.

استفاده از روغن فندق برای ابرو

تاثیر وازلین در درمان ریختن موی ابروها


برای پرپشت کردن ابروهای خود می توانید سراغ وازلین بروید، این روغن را روی ابروهایتان ماساژ بدهید و بعد از بیست دقیقه با آب و صابون آن را بشویید، حتما از آب ولرم استفاده کنید و روزانه دو تا سه بار آن را تکرار کنید.

دانه های موثر در درمان ریزش ابرو


از دانه های موثر در درمان ریختن ابروها می توان به تخم شنبلیله و سیاهدانه اشاره کرد، این دانه ها نقش زیادی در طب سنتی ایفا می کنند و می توان از آن ها برای درمان مشکلات ریزش مو استفاده کرد.

استفاده از تخم شنبلیله برای درمان مشکل ریزش ابرو


برای این منظور کافیست نصف قاشق چای خوری از پودر تخم های شنبلیله را با دو قاشق چای خوری آب ترکیب کنید، ترکیب به دست آمده را چهل تا چهل و پنج دقیقه روی ابروهای خود نگه دارید و بعد با آبی ولرم آن را بشویید، این کار باعث بهبود حجم موهای ابرو شده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند، در هفته سه تا چهار بار می توانید از این خمیر استفاده کنید.

تاثیر سیاه دانه در افزایش رشد موی ابرو


سیاه دانه از جمله دانه های موثر و محبوب طب سنتی است که کاربردهای زیادی دارد، اسید آمینه ها، ویتامین ای، اسیدهای چرب ضروری و مواد معدنی دیگر موجود در سیاهدانه نقش زیادی در تقویت بدن و پوست و مو دارند که می توان از آن ها استفاده کرد، این دانه ها فولیکول های ابرو را تقویت می کنند و برای استفاده از آن کافیست هر شب یک تا دو قطره از عصاره یا روغن سیاهدانه را روی ابرو ماساژ داده و چند ساعت بعد آن را بشویید.

روش های دیگر برای پرپشت کردن ابروها: علاوه بر روش های گیاهی معرفی شده روش های دیگری هم برای درمان ریزش ابرو وجود دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

با شیر موهای ابرو را پرپشت کنید


برای استفاده از شیر آن را روی پنبه یا پارچه ای که نرم باشد و جذب بالایی داشته باشد بریزید و روی ابروها بگذارید، بیست دقیقه زمان برای این کار کافیست، بعد از بیست دقیقه با آب ولرم ابروهای خود را بشویید، این کار را روزانه سه بار تکرار کنید تا تاثیر آن را مشاهده کنید.

زرده تخم مرغ به تقویت ابرو کمک می کند


زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کرده و در ظرفی هم بزنید، بعد از آماده شدن با پارچه ای نرم یا پنبه آن را روی ابروهای خود بکشید، بیست دقیقه زمان برای نگه داری آن روی پوست کافیست و بعد از این مدت می توانید ابروهای خود را بشویید، اگر تخم مرغ خشک نشده باشد آن را بیشتر نگه دارید.

راه های عملی مهم در جلوگیری از کم پشت شدن ابرو: برای پیشگیری از کم مو شدن ابروهای خود بهتر است به چند نکته که در ادامه می آیند توجه کنید، این نکات ممکن است به سادگی از کم پشتی ابروهای شما جلوگیری کنند.

زرده تخم مرغ به تقویت ابرو کمک می کند


برای این منظور کافیست نصف قاشق چای خوری از پودر تخم های شنبلیله را با دو قاشق چای خوری آب ترکیب کنید، ترکیب به دست آمده را چهل تا چهل و پنج دقیقه روی ابروهای خود نگه دارید و بعد با آبی ولرم آن را بشویید، این کار باعث بهبود حجم موهای ابرو شده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند، در هفته سه تا چهار بار می توانید از این خمیر استفاده کنید.

تاثیر محصولات آرایشی و بهداشتی در ریزش موی ابرو


توجه کنید که آرایش و مواد آرایشی مختلف می توانند به مو آسیب بزنند، رنگ گذاشتن مدام، تیغ زدن یا استفاده از موم، برداشتن بیش از حد ابرو و استفاده از محصولات بهداشتی مصنوعی مانند لوسیون ها تاثیر زیادی در ریزش ابروها دارند.

اهمیت رژیم غذایی در رشد ابروها


ممکن است علت اصلی مشکل شما مربوط به کمبود چیزی در بدن باشد، معمولا با رژیم های غذایی مناسب این مشکل را رفع می کنند، مکمل های مختلف اگر مصرف می شوند حتما باید توسط پزشک تجویز شوند و پزشک نیاز بیمار به مکمل را تشخیص بدهد، برای مثال مکمل غذایی اسیدهای چرب امگا3، امگا 6، آنتی اکسیدان های مختلف، ویتامین هایی مانند ویتامین آ، ای و ث و همچنین مصرف پروتئین و آهن اهمیت زیادی در سلامت مو دارد، این مواد غذایی که باید حتما وارد بدن شوند می توانند به تقویت موها کمک کنند و علاوه بر افزایش رشد و کاهش ریزش مو به لطیف و درخشان شدن مو کمک کنند.

تاثیر کمبود میزان آب بدن در ریختن موی ابرو


آب از حیاتی ترین چیزهایی است که بدن به آن نیاز دارد، کاهش میزان این مایه حیات در بدن علاوه بر مشکلات متعدد مانند سردرد، سرگیجه و یا افزایش امکان ابتلا به بیماری هایی مانند سنگ کلیه، عفونت و نقرس می تواند در ریزش مو و خراب شدن پوست هم تاثیر مستقیمی بگذارد، به همین منظور سعی کنید مرتب و فراوان آب بنوشید.

استفاده از روش های درمانی دیگر: اگر مشکل شما با روش های گیاهی رفع نشد و یا دلیلی اساسی داشت و نیاز به پزشک و راهکار های علم پزشکی بود حتما باید با پزشک مشورت کرده و این کار را پشت گوش نیندازید، در ادامه برخی از روش های احتمالی که در درمان معرفی خواهند شد بررسی می کنیم.

روش هورمون درمانی


گاهی که علت اصلی ریزش مو به غدد سازنده هورمون ها مربوط است پزشک داروهای متناسب با تحریک این غدد را تجویز می کند تا مشکل را رفع کند، از جمله مسائل پرتکرار در مشکلات هورمونی مربوط به مسائل تیروئید و هورمون های جنسی است که با قرص استروژن یا تستوسترون آن را رفع می کنند.

آیا طب سوزنی از ریزش ابرو جلوگیری می کند؟


طب سوزنی از جمله روش های کاربردی برای درمان بیماری های مختلف در طب سنتی چینی است که در بسیاری از مواقع به طور موثری عمل می کند، البته حتما باید از حرفه ای بودن و تخصص فرد در این مورد مطمئن شوید و بعد سراغ آن بروید، طب سوزنی فولیکول های مو را تحریک کرده و گردش خون را بهبود می بخشد، این روش درمانی بیشتر به منظور درمان طاسی منطقه ای استفاده می شود.

آیا سرم تقویتی در افزایش رشد موی ابرو موثر است؟


سرم های تقویتی تاثیر موثری در افزایش رشد مو دارند و فولیکول های مو را تحریک و تقویت می کنند، البته قبل از استفاده از آن ها باید از علت ریزش ابرو مطمئن شوید، اگر مشکلی اساسی داشته باشید پزشک باید روش مناسب شما را معرفی کند، در استفاده از سرم ابرو معمولا پنج هفته زمان کافیست و بعد از این مدت تاثیرات آن مشخص خواهد شد.

آیا سرم تقویتی در افزایش رشد موی ابرو موثر است

کاشت موی ابرو به چه صورت انجام می شود؟


روش دیگری که ممکن است سراغ آن بروید کاشت مو است، این کار معمولا با میکروپلاستیک صورت می گیرد و در آن از رشد موی طبیعی انسان استفاده نمی شود، در این روش شکل ابرو به دلخواه شما ساخته می شود و کم پشتی ها ریزش های پراکنده وعیب های دیگر ابرو از این طریق رفع می شود.
در کاشت ابرو موهای بغل گوش را که شبیه موی ابرو هستند برداشته و روی ابرو می کارند، این کار که حتما باید توسط پزشک صورت گیرد در زمان کمی موهایی پرپشت با فرمی که دوست دارید در اختیار شما قرار می دهد.

روش های دارویی درمان ریزش ابرو: برای مصرف داروهای مختلف باید اول به این نکته توجه داشته باشید که دارو باید توسط پزشک تجویز شود و مصرف آن به صورت خودسر ممکن است مضر و خطرناک باشد، داروهای مختلف متناسب با علت ابتلا به ریزش مو توصیه می شوند که در ادامه چند مورد از آن ها را معرفی می کنیم.

کرم یا پماد کورتیکواستروئید به درمان ریختن ابرو کمک می کند


برای این منظور که به مدت چهار هفته درمان آن طول می کشد از کرم یا پماد کورتیکواستروئید البته زیر نظر پزشک استفاده می شود، می توان به جای پماد از روش تزریق نیز در افزایش رشد مو استفاده کرد، البته این روش بیشتر برای افرادی که دچار طاسی منطقه ای یا به عبارتی دیگر آلوپسیا آره اتا دارند استفاده می شود، تاثیر کورتیکواستروئید علاوه بر کاهش سرعت ریختن ابروها به افزایش رشد نیز کمک می کند.

استفاده از قطره موضعی بیماتوپروست


بیماتوپروست نام قطره ای است که برای چشم استفاده می شود و به رشد مژه کمک می کند، این تاثیر که توسط سازمان غذا و دارو هم تایید شده آن را تبدیل به یکی از درمان های موضعی رفع ریز موی ابرو و مژه کرده است، با این همه توجه کنید که برای استفاده از این قطره حتما باید با پزشک مشورت کنید، با اینکه عوارض این قطره بسیار کم و فقط در برخی افراد خود را نشان می دهد اما باید توجه کنید که عوارضی مانند درماتیت تماسی، تیره شدن پوست یا به وجود آمدن لکه های پوستی و خارش بدن را در پی خواهد داشت.

استفاده از ماینوکسیدیل برای پیشگیری از ریختن موی ابرو


روش دیگری که برای درمان ریزش ابرو استفاده می شود ماینوکسیدیل است که نوعی محلول برای تنظیم کردن هورمون به حساب می آید و در کنار کورتیکواستروئیدها تجویز می شود، این تجویز بیشتر برای افرادی که ریزش موی سکه ای دارند موثر است و با افزایش تعادل هورمون های بدن از ریزش مو جلو گیری می کند.

داروی ضد التهاب آنترالین


اهمیت شناخت علت ریزش مو تاثیر زیادی در نحوه انتخاب روش درمان دارد، اگر علت ریزش ابرو بیماری های پوستی مانند پسوریازیس باشد معمولا داروی ضد التهاب آنترالین توصیه می شود، این دارو که در تحریک رشد مو نقش دارد حتما باید توسط پزشک تجویز شود و مصرف آن به طور خودسر جایز نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من