با گیاهان دارویی و روشهای خانگی از شوره سر خلاص شوید

فهرست مطلب


شوره سر یک از مشکلات شایع در بین افراد به خصوص نوجوانان و میانسالان است، این مشکل در اثر خشکی پوست سر، استرس، چربی بیش از حد پوست سر، شرایط آب و هوایی و سطح سلامت فرد به وجود می آید و در واقع سلول های مرده و جدا شده کف سر است که شروع به ریزش می کنند، وجود شوره سر معمولا مشکلی برای سلامتی فرد ایجاد نمی کند ولی ممکن است از نظر ظاهری و بهداشتی مشکل ساز شود و گاهی نیز با خارش همراه است؛ دراین متن راهکارهای مناسب برای درمان گیاهی شوره سر توضیح داده شده است با این روشها میتوانید این مشکل را رفع نموده و زیبایی را به موهایتان ببخشید.

درمان های گیاهی شوره سر

شوره سر چیست؟


شوره ( Dandruff) پوسته پوسته های سفید رنگی است که در اثر تجمع سلول های مرده کف سر در بین موها ایجاد می شود. احتمال ایجاد شوره سر برای هر فردی در هر سنی وجود دارد و عدم رعایت بهداشت و شستن دیر به دیر موها ممکن است باعث تشدید این وضعیت شود.
شوره انواع مختلفی دارد برخی افراد می توانند با درمان های گیاهی و خانگی مشکل خود را برطرف کنند اما برخی دیگر دچار شوره سنگین سر هستند و لازم است از شامپو های قوی ضد شوره استفاده کنند.
علل مختلفی برای ایجاد شوره در سر وجود دارد، چربی بیش از حد پوست سر، بیماری های زمینه ای، بیماری های قارچی، محصولات بهداشتی و مراقبت از مو که با نوع موهای فرد سازگاری ندارد و شانه نزدن مرتب موها از جمله این علت ها هستند، تغییرات آب و هوایی نیز ممکن است موجب ایجاد شوره شود مثلا در زمستان اغلب ممکن است افراد دچار شوره خشک شوند که با مرطوب کردن موها قابل درمان است.
شوره سر را می توان با راهکارهای خانگی و استفاده از درمان های گیاهی از بین برد،در این مطلب قصد داریم شما را با انواع درمان های خانگی شوره سر آشنا کنیم. در طب سنتی از درمان های گیاهی برای شوره سر استفاده می کنند که عوارض کمتری نسبت به دارو های شیمیایی دارند و چون طبیعی هستند آسیبی به موهای شما وارد نمی کنند.

شوره سر چیست

روغن های گیاهی برای درمان شوره سر


شوره سر به علت های مختلفی به وجود می آید، ممکن است به علت خشکی بیش از حد پوست سر و تحریک آن باشد، یا در اثر تولید چربی بیش از حد در پوست سر.
استفاده از روغن های گیاهی یکی از راه های درمان شوره سر که ناشی از خشکی پوست و پوسته پوسته شدن آن است، می باشد. در ادامه به معرفی چند نمونه از این روغن ها می پردازیم.

روغن درخت چای


درخت چای گیاهی همیشه سبز است که در طبیعت به صورت وحشی وجود دارد، این گیاه سرشار از مواد پروتئینی، مواد معدنی، اسید اگزالیک، کافئین، تانن و ترکیبات معطر است. روغن استخراج شده از این گیاه خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. استفاده از این روغن بر روی پوست سر می تواند از ایجاد التهاب و خارش در پوست سر جلوگیری کند و همچنین عوامل قارچی ایجاد کننده شوره سر را ازبین ببرد.
به دو روش می توان از روغن درخت چای برای ازبین بردن شوره سر استفاده کرد، روش اول افزودن چند قطره از این روغن به شامپو است، کافی است چند قطره روغن درخت چای را به شامپو خود اضافه کنید و به مدت سه ماه به طور منظم از آن استفاده کنید این روغن هزاران سال است که برای درمان شوره و سایر بیماری های مربوط به پوست سر کاربرد دارد.
در روش دوم می توانید چند قطره از روغن درخت چای را با روغن هایی مثل روغن نارگیل یا زیتون ترکیب کنید. و پوست سر را به مدت 5 دقیقه با آن ماساژ داده و سپس با آب ولرم بشویید. روغن درخت چای خاصیت آنتی بیوتیک دارد و از خشکی پوست سر جلوگیری می کند.

روغن درخت چای

روغن زیتون


روغن زیتون از جمله روغن های گیاهی مفید برای حفظ سلامت موها محسوب می شود و از آن در بسیاری از شامپو های گیاهی استفاده می کنند. از جمله کاربرد های این روغن گیاهی، درمان شوره سر نا‌شی از خشکی پوست سر است. برای این کار می توانید روغن زیتون را روی پوست سر خود ماساژ دهید و یا چند قطره از آن را به شامپو خود بیفزایید. هم چنین ترکیبات متعددی وجود دارند که با روغن زیتون تهیه می شوند و برای رفع شوره سر مفیدند.
ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون از جمله این ترکیب هایت. تخم مرغ سرشار از انواع اسیدهای آمینه و پروتئین هاست که باعث تغذیه عمیق پوست سر می شوند و از خشکی و خارش آن جلوگیری می کنند. می توانید دو عدد تخم را با 4 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و روی پوست سر ماساژ به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس اجازه دهید 30 تا 40 دقیقه روی سر بماند و در آخر با ولرم و شامپو موهای خود را بشویید، این ترکیب همچنین دارای آنزیم های بسیاری است و می تواند باکتری ها و قارچ های ایجاد کننده بیماری در پوست سر را ازبین ببرد.

زردچوبه و روغن زیتون را نیز می توانید مخلوط کنید و روی پوست سر ماساژ دهید. زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان هاست و اثرات ضد میکروبی و ضد قارچی دارد که می تواند عوامل بیماری زا را از بین ببرد، هم چنین چون ضدالتهاب است از التهاب و خارش پوست سر جلوگیری می کند، ترکیب زردچوبه و روغن زیتون یک ترکیب عالی برای ماساژ پوست سر می باشد که می تواند تا حدود زیادی در رفع شوره سر موثر باشد. برای این کار یک قاشق چایخوری زردچوبه را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و آن را 10 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و بعد از 30 دقیقه با آب و شامپو موهای خود را بشویید.

روغن نارگیل


روغن نارگیل از جمله بهترین روغن های گیاهی برای درمان شوره سر محسوب می شود، این یک ضد قارچ طبیعی است و سرشار از ویتامین های C و E می باشد.
وجود نوعی قارچ به نام مالاسزیا در پوست سر می تواند عامل ایجاد شوره و خارش سر شود، استفاده از روغن نارگیل بهترین روش برای درمان شوره سر است چون علاوه بر از بین بردن عوامل قارچی ایجاد کننده شوره می تواند باعث ترمیم پوست سر و موهای آسیب دیده شود، به روش های مختلف می توان از روغن نارگیل برای رفع شوره استفاده کرد.
می توانید موهای خود را به خوبی بشویید و پس از خشک کردن آن ها را با کمی روغن نارگیل ماساژ دهید و بعد از 2چ دقیقه دوباره بشویید. هم چنین می توانید شب قبل از خواب موها را با روغن نارگیل ماساژ دهید و سپس آنها را بپوشانید و صبح روز بعد بشویید.
روغن نارگیل را می توان با روغن درخت چای یا روغن رزماری ترکیب کرده و از آن برای درمان شوره سر بهره گرفت.

روغن نارگیل

روغن کرچک


روغن کرچک سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها، آمینو اسیدها و امگا 6 است که علاوه بر درمان شوره سر، نقش موثری از افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو دارد و می تواند رطوبت لازم برای پوست سر را فراهم کندو از خشک و پوسته پوسته شدن آن جلوگیری نماید. می توانید این روغن گیاهی را روی پوست سر خود ماساژ دهید و آن را بعد از 20 دقیقه بشویید یا چند قطره از این روغن را به شامپو خود اضافه کنید.
روغن کرچک هم چنین در ترکیب با روغن نارگیل، زیتون و اسطوخودوس نیز نقش بسیار موثری در درمان شوره سر دارد.

روغن رزماری


این روغن گیاهی نیز تاثیر زیادی بر حفظ سلامت موها و پوست سر دارد. رایحه تندی دارد، سرشار از آنتی اکسیدان های و فعالیت ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد و با عوامل ایجاد کننده شوره سر مبارزه می کند.
می توانید 4 تا 5 قطره از روغن رزماری را روی پوست سر خود ماساژ دهید یا آن را به شامپوی خود بیفزایید.
این روغن در ترکیب با روغن نارگیل و ر غن زیتون نیز ترکیب بسیاری مناسبی برای درمان شوره سر ناشی از خشکی پوست سر ایجاد می کند. این ترکیب را حدود 5 دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید 4 ساعت بماند سپس با شامپوی ملایم و آب ولرم موهای خود را بشویید. می توانید هر هفته این کار را تکرار کنید.
روغن رزماری علاوه بر درمان شوره سر می تواند باعث رفع خارش پوست سر، افزایش گردش خون در سر و حفظ سلامت فولیکول های مو شود که این خود باعث افزایش تراکم موها می شود و از طاسی و سفیدی زودرس موها جلوگیری می کند.

روغن نعناع


روغن نعناع برای درمان شوره سر بسیار مناسب است، این روغن سرشار از مواد مغذی و خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست سر است و چون ضد باکتری و ضد قارچ است، می تواند پوست سر را ضدعفونی کند و از رشد عوامل ایجاد کننده شوره و شپش در سر جلو گیری کند، هم چنین التهاب و خارش پوست سر را از بین می برد و می تواند باعث حفظ سلامت و درخشندگی موهای شما شود.
رایحه روغن نعناع می تواند باعث از بین بردن استرس و تنش شود و همان طور که می دانید یکی از علت های ایجاد شوره سر وجود استرس و اضطراب در فرد است.
چند قطره از روغن نعناع را روی پوست سر خود ماساژ دهید و پی از 30 دقیقه آن را بشویید یا به شامپوی خود 5 تا 6 قطره روغن نعناع اضافه کنید.
روغن نعناع در ترکیب با روغن نارگیل یا زیتون نیز کاربرد بسیاری برای درمان شوره سر دارد.

روغن نعناع

روغن بادرنجبویه


بادرنجبویه گیاهی بسیار معروف است زیرا در طب سنتی از مشتقات آن برای درمان بسیاری از مشکلات سلامت استفاده می شود. روغن بادرنجبویه که به روغن لیمو نیز معروف است. میتواند تنها در 7 روز شما را از شر شوره سر خلاص کند. این روغن باکتری ها و قارچ های پوست سر را ازبین می برد و از ایجاد عفونت ها جلوگیری می کند. هم چنین باعث تقویت فولیکول های مو می شود و رشد موها را افزایش می دهد، ماساژ این روغن بر روی پوست سر باعث تسکین التهاب و خارش و رفع شوره سر سر می شود. رایحه روغن بادرنجبویه می تواند باعث رفع سردرد نیز شود.
بهتر است چند قطره از این روغن را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید و یا موهای خود را با آن ماساژ دهید.

روغن بادام تلخ


برای داشتن موهایی سالم و درخشان استفاده از روغن بادام تلخ یک امر اجتناب ناپذیر است، این روغن سرشار از پروتئین، اسید چرب امگا3 و ویتامین E است. از جمله روغن های اساسی در حفظ سلامت موها محسوب می شود و در اکثر محصولات مراقبت از مو از روغن بادام استفاده می کنند.
مصرف این روغن گیاهی باعث نرم شدن موها می شود چون خاصیت نرم کنندگی دارد، اصطکاک بین ها را کاهش می دهد و موهای شکسته و آسیب دیده را ترمیم می کند، ویتامین E موجود در این روغن که یک آنتی اکسیدان طبیعی است باعث تقویت و افزایش رشد موها می شود، ماساژ روغن بادام تلخ بر روی پوست سر از پوسته پوسته شدن آن و ایجاد شوره سر جلوگیری می کند، از گذشته های دور از این روغن برای درمان خارش و خشکی پوست سر استفاده می شده است.
برای درمان شوره سر با روغن بادام تلخ می توانید پوست سر خود را با این روغن ماساژ دهید و سپس آن را بشویید، هم چنین می توانید بعد از شامپو زدن موها چند قطره روغن بادام را به موهای خود بزنید یا چند قطره از آن را به شامپو خود اضافه کنید و از فواید بی نظیر آن بهره مند شوید.

روغن دم اسب


روغن دم اسب به عنوان یک روغن طبیعی و بدون عوارض خاصی زیبایی و سلامت را به موها بر می گرداند. این روغن با ارزش با خاصیت ترمیم کنندگی فوق العاده ای که دارد از شکنندگی موها جلوگیری کرده و خاصیت ارتجاعی فیبر مو را حفظ می کند. ماساژ روغن دم اسب گرم شده بر روی پوست سر باعث کاهش التهاب و خارش و تقویت فولیکول های مو می شود که این خود موجب افزایش رشد مو و تنظیم چرخه رشد مو می شود و در درمان طاسی سر به کار می رود. این روغن با دارا بودن ماینوکسیدیل و اسیدهای سیلیکا باعث تغذیه کامل مو از ریشه تا انتهای ساقه می شود و موخوره را از بین می برد. این روغن گردش خون در پوست سر را افزایش می دهد،همچنین شوره سر را از بین می برد وبا تنظیم چربی پوست سر یک مرطوب کننده عالی به شمار می رود. برای رفع شوره سر و بهره مندی از خواص بی نظیر روغن دم اسب، آن را قبل از حمام چند دقیقه روی پوست سر خود ماساژ دهید و سپس با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید.

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور یک درمان طبیعی برای رفع شوره سر است علاوه بر اینکه پوست سر را مرطوب کرده از پوسته پوسته شدن آن جلوگیری میکند، استفاده از این روغن خارش و سوزش پوست کف سر را تسکین می دهد.

روغن خردل


روغن که از خردل به دست می آید نیز از جمله بهترین روغن ها برای کنترل شوره سر محسوب می شود، برای این کار مقداری از روغن خردل را در ظرفی داغ کنید و به آن چند عدد برگ حنا و پودر دانه شنبلیله اضافه کنید و اجازه دهید خنک شود سپس مخلوط حاصل را صاف کرده و در یک بطری کوچک بریزید، این روغن برای ماساژ پوست سر عالی است و می تواند خارش و شوره سر را ازبین ببرد،یک ساعت قبل از حمام موهای خود را با آن ماساژ دهید و سپس با شامپو ملایم بشویید.

روغن چریش


روغن چربش از دانه های گیاهی به همین نام ( azadirachta indica) به دست می آید. چریش بیشتر در کشور هندوستان و برخی از مناطق آسیا یافت می شود. این روغن گزینه مناسبی برای افرادی است که پوست سر آنها دچار خشکی بیش از حد است و پوسته پوسته می شود. از این فرآورده گیاهی در ساخت انواع شامپو ها نیز استفاده می کنند.

روغن چریش

ادویه و پودرهای گیاهی موثر در درمان شوره سر


کسانی فعالیت سلول های ترشح کننده چربی در پوست سر آن هابیش از حد طبیعی است، توصیه می شود بجای استفاده از روغن های گیاهی از برخی ادویه ها و پودرها استفاده کنند که در از بین بردن شوره شر موثرند.همچنین برای رفع شوره سر از ماسک آرد نخود هم می توان استفاده کرد .

پودر شیرین بیان


شیرین بیان حاوی ترکیباتی است که به کاهش ترشح چربی پوست کمک می کند و این امر از ایجاد شوره چرب در سر جلوگیری می کند. می توانید مقداری از پودر شیرین بیان را با سرکه سیب مخلوط کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید و پس از چند دقیقه با شامپو ملایم و آب ولرم موهای خود را بشویید.

آویشن


آویشن یک گیاه محبوب برای موها است، آویشن خاصیت ضد باکتریایی دارد و می تواند در از بین بردن عوامل ایجاد کننده شوره سر مفید باشد، برای این منظور باید 4 قاشق غذاخوری پودر آویشن را در دو فنجان آب بجوشانید و سپس کف سر خود را با محلول به دست آمده ماساژ دهید، بعد از چند دقیقه موها را با آب ولرم و شامپو بشویید.
مداومت بر این کار به تدریج باعث از بین رفتن شوره سر خواهد شد. همچنین عرق آویشن برای رفع شوره سر عملکردی همچون آویشن دارد و می توانید از آن نیز استفاده کنید.

زرد چوبه


زردچوبه ادویه ای پر کاربرد از خانواده زنجبیلیان است، استفاده از آن در زیبایی پوست و مو تاثیر زیادی دارد و چون حاوی کورکومین است باعث آرامش اعصاب و سلامت قلب می شود.
زردچوبه هم برای جوانسازی پوست و سلامت مو مفید است هم برای رفع شوره سر می توان از آن استفاده کرد.
زردچوبه برای درمان شوره سر بهتر است با روغن زیتون طبیعی مخلوط شود، برای این کار مقدار 2 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با یک چهارم لیوان روغن زیتون مخلوط کنید و این ترکیب را روی موها و کف سر خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند سپس موها را با آب ولرم و شامپو بشویید. این ماده علاوه بر رفع شوره سر باعث حفظ سلامت پوست سر نیز می شود.

حنا


حنا گیاهی با خاصیت درمان کنندگی برای موها است و از گذشته های دور از آن برای رنگ کردن موها و رفع مشکلات پوست سر استفاده می شود. استفاده از پودر حنا برای موهای چرب مفید تر است و کسانی که دچار موهای خشک هستند بهتر است از روغن حنا برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنند.
حنا در ترکیب با مواد مختلف می تواند برای ازبین بردن سوره سر مفید باشد. در ادامه به چند ترکیب حنا اشاره می کنیم.

حنا


حنا و روغن زیتون


4 قاشق غذاخوری پودر حنا
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 قاشق غذاخوری ماست (ماست در ترکیبات مختلفی می تواند برای درمان شوره مفید باشد.)
مقداری آب لیمو، 1 قاشق غذاخوری پودر دانه شنبلیله و مقدار سرکه سفید
این مواد را باهم مخلوط کنید و اجازه دهید حدود 12 ساعت بماند، سپس آن را رو موها و پوست سر خود قرار دهید و بعد از 2 تا 3 ساعت موهای خود را با شامپویی ملایم بشویید، توجه کنید که اگر موهای شما خشک است بهتر است از نرم کننده نیز استفاده نمایید.

حنا و تخم مرغ


3 قاشق غذاخوری پودر حنا
1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
2 عدد سفیده تخم مرغ
کمی آب
تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری شکل به خود بگیرد، سپس آن را روی موها و کف سر خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه روی سر بماند، سپس با شامپو ملایم موهای خود را بشویید.

سیر


سیر گیاهی با خاصیت درمانی فوق العاده است، یک آنتی اکسیدان، ضد میکروب، ضد باکتری و ضد التهاب قوی است که در بین درمان های گیاهی جایگاه خاصی دارد. استفاده از سیر در رژیم غذایی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از بروز عفونت های پوست و مو جلوگیری می کند. سیر با داشتن خاصیت آنتی بیوتیکی با عوامل ایجاد کننده شوره سر از جمله قارچ مالاسزیا مبارزه می کند و باعث کنترل چربی پوست سر و آبرسانی به آن می شود. برای استفاده موضعی از سیر برای درمان شوره سر، می توانید روغن سیر را با روغن زیتون یا نارگیل ترکیب کنید و پوست سر را با آن ماساژ دهید و سپس بشویید.
همچنین ترکیب پودر سیر با ماست نیز برای درمان شوره سر مفید است، ژل آلوئه ورا هم در ترکیب با پودر سیر خاصیت درمانگری برای شوره سر دارد.

سیر

دمنوش های گیاهی برای درمان شوره سر


گاه عصاره یک گیاه تاثیر شگفت انگیزی بر درمان برخی بیماری های پوست و مو دارد، استفاده از دم کرده برخی گیاهان بر روی موی سر علاوه بر حفظ سلامت و درخشندگی موها، باعث ترمیم موهای آسیب دیده شده و شوره سر را از بین می برد.

دمنوش بابونه


گیاه بابونه برای افرادی که موهای چربی دارند و دچار شوره سر هستند مفید است، این گیاه هم چنین باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود و اگر طولانی مدت استفاده شود می تواند باعث روشن تر شدن رنگ موها شود، استفاده در عصاره غلیظ بابونه می تواند باعث تقویت ریشه موها و جلوگیری از ریزش مو شود. برای استفاده از این درمان گیاهی مقداری گل بابونه خشک را در آب بجوشانید و اجازه دهید خنک شود، سپس موها و پوست سر خود را به آن. آغشته کنید و ماساژ دهید و در نهایت با آب ولرم بشویید، همچنین می توانید چند قطره اسانس بابونه به شامپو خود اضافه کنید.

دمنوش گزنه


گزنه گیاهی با طبیعت وحشی است که جایگاه ویژه ای در طب سنتی دارد، از جمله اصلی ترین تاثیرات دمنوش گزنه بر موها خاصیت تقویت کننده آن است، این گیاه از ریزش مو و ایجاد طاسی جلوگیری می کند و باعث افزایش رشد موها می شود، همچنین با تحریک گردش خون باعث تقویت فولیکول های مو و از بین رفتن شوره سر میشود، شستن موهابا جوشانده این گیاه می تواند برای از بین بردن شوره سر مفید باشد، البته باید توجه کنید که به گزنه حساسیت نداشته باشید.

دمنوش برگ بید


برگ بید در ترکیب با جوانه گندم می تواند تاثیر مثبتی در کاهش میزان شوره سر داشته باشد، براین منظور این دوماه را باهم بجوشانید و موها و کف سر خود با محلول حاصل بشویید.

دمنوش برگ بید

تخم شنبلیله


شنبلیله علاوه بر کاربرد هایی که آشپزی دارد می تواند برای درمان خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر مفید باشد. این دانه ها خاصیت ضد التهابی، مرطوب کننده، ضد قارچ و تسکین دهنده دارند و می توان از آنها برای درمان شوره سر استفاده کرد. می توانید تخم شنبلیله را از شب قبل خیس کنید و سپس آنها را با ماست مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرند، سپس مخلوط حاصل را روی موها ماساژ داده و بشویید.

به جز درمان گیاهی می توانید از برخی مواد موجود در خانه نیز برای درمان شوره سر کمک بگیرید از جمله این مواد می توان به سرکه سیب اشاره کرد، سرکه سیب باعث حفظ تعادل PH پوست سر می شود از خشکی بیش از حد آن جلوگیری می کند، علاوه بر این خاصیت ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد عفونی دارد و از ایجاد بیماری های قارچی و عفونی در پوست سر جلوگیری می کند.

شست و شوی مناسب موها و شانه زدن روزانه آنها می تواند از ایجاد شوره سر جلوگیری کند، باقی ماندن مواد شوینده در اثر شستن نادرست موها باعث ایجاد شوره می شود، برخی اختلالات هورمونی و مصرف دخانیات نیز در ایجاد شوره سر نقش دارند، گاه برخی افراد در اثر استفاده بیش‌از حد از محصولات آرایشی و بهداشتی مو مانند انواع ژل و حالت دهنده های مو، وسایل حرارتی مانند اتو مو و… دچار شوره سر می شوند.

راه های جلوگیری از ایجاد شوره


روبالشتی خود را زود به زود عوض کنید.
از شامپو مناسب موهای خود استفاده کنید.
از خاراندن پوست سر اجتناب کنید.
موهای خود را با آب داغ نشویید.

راه های جلوگیری از ایجاد شوره

در صورتیکه شوره سر داری چه نکاتی رو باید رعایت کنی؟

موارد گفته شده تنها بخشی از درمان های گیاهی موجود برای شوره سر می باشد، نکته قابل توجه این است که برای نتیجه گرفتن از درمان های گیاهی باید صبر و مداومت به خرج دهید و با یکبار استفاده انتظار معجزه نداشته باشید. اگر شوره سر در حد معمول باشد با استفاده مداوم از گیاهان دارویی قابل درمان است ولی اگر بیش از اندازه باشد نیاز به مراجعه به پزشک دارد و باید تحت درمان دارویی قرار گرفت.
نکته دیگر این است که نوع شوره سر باید مشخص شود یعنی اگر شوره سر شما ناشی از خشکی پوست سر و همراه با خارش است بهتر از روغن درمانی استفاده کنید، ولی اگر شوره چرب دارید و موهایتان چرب است از دیگر درمان های گیاهی استفاده کنید.
شوره سر به جز عوامل محیطی ممکن است در اثر برخی مشکلات تغذیه ای یا بیماری های مربوط به کبد نیز ایجاد شود، بنابراین اطمینان از سلامت ارگان های داخلی بدن و اصلاح سبک زندگی و تغذیه می تواند نقش موثری در از بین بردن شوره سر داشته باشد.
توجه کنید که خانم های باردار، افراد مبتلا به بیماری های مزمن و کودکان خردسال بدون تجویز پزشک مجاز به استفاده از گیاهان دارویی و خود درمانی نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *