از بین بردن خال با روش های طبیعی

فهرست مطلب

آیا برداشتن خال به صورت طبیعی و ایمن امکان پذیر است؟ چه دستورالعمل های طبیعی ممکن است در این زمینه موثر باشد؟
اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال ها هستید، با ما همراه باشید.

از بین بردن خال با روش های طبیعی

علل پیدایش خال بر روی بدن انسان چیست؟


خال در هر قسمتی از بدن می تواند وجود داشته باشد. سوالی که پیش می آید، این است که علت به وجود آمدن خال ها چیست؟ در ادامه به علل پیدایش خال اشاره می کنیم :

-در اثر قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، تغییراتی در رنگدانه‌های سلول‌های پوست رخ می‌دهد و با گذشت زمان، این رنگدانه ها به شدت گسترش می‌یابد و خال‌ها ظاهر می‌شوند.

-افزایش ترشح غدد چربی در صورت، ممکن است باعث ظاهر شدن این خال ها شود، بنابراین کسانی که پوست چرب دارند باید از لوسیون مناسب پوست برای کاهش ظاهر این خال ها استفاده کنند.

-تغییرات هورمونی یکی از بزرگترین دلایل ایجاد خال در بدن انسان است.

-علت به وجود آمدن خال ها در بدن انسان ممکن است ژنتیکی باشد، یعنی دلیل آن وجود خال در مادر یا پدر است که به خال های غیر معمول معروف است.

-در برخی موارد، دلیل ظاهر شدن خال ها در اصل یک تومور بدخیم به نام ملانوم است که نوعی سرطان پوست است.

انواع خال ها


انواع مختلفی از خال ها و همچنین رنگ ها و اندازه های آنها وجود دارد که در ادامه با انواع مختلف خال ها آشنا می شویم :

خال های مادرزادی


به آن دسته از خال هایی گفته می شود که در بدو تولد روی بدن نوزاد وجود دارد این نوع خال در بدن انسان در طول زندگی او وجود دارد و ممکن است در هر صد مورد یکی به سرطان پوست تبدیل شود، به خصوص اگر قطر آن حدود 19 میلی متر باشد، بنابراین باید مراقب آن باشید و مرتباً توسط پزشک متخصص معاینه شوید.

خال های ناشی از نقص بافتی


این خال ها با بالا رفتن سن و رسیدن به سن بلوغ به وجود می آیند و ممکن است در دوران نوجوانی یا زمانی که هورمون های بدن به طور قابل توجهی تغییر می کنند، ظاهر شوند. احتمال تبدیل شدن این نوع خال به سرطان پوست بسیار زیاد است، بنابراین باید به این خال ها توجه کرد و هر از چند گاهی بدن را معاینه کرد.


خال های سرطانی


از نظر پزشکی به عنوان ملانوم شناخته می شوند و در اندازه ها، رنگ ها و حاشیه های نامنظم بر روی بدن افراد ظاهر می شوند. پزشک متخصص آنها را به طور دائم و به روش های ایمن و سالم حذف می کند.

خال های هاله ای


این نوع خال ها، توسط یک هاله سفید احاطه شده اند.


راه های برداشتن خال به طور طبیعی


راه های مختلفی برای از بین بردن خال به روش های طبیعی و در خانه وجود دارد. اما توجه کنید که هیچ کدام از این روش ها قطعی نیست. با این حال توصیه پزشکان این است که قبل از دستکاری هرگونه خال، برای تشخيص غیر سرطانی بودن آن حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید. در ادامه برخی از برجسته ترین روش های طبیعی و خانگی که ممکن است به برداشتن خال به طور طبیعی کمک کند، آورده شده است :

ژل آلوئه ورا


ژل آلوئه ورا حاوی گروهی از ترکیبات شیمیایی و مواد مغذی است که ممکن است به بهبود سلامت پوست و کاهش علائم مرتبط با بسیاری از مشکلات مربوط به سلامت پوست کمک کند.
برای استفاده از ژل آلوئه ورا برای از بین بردن طبیعی خال ، مراحل زیر را دنبال کنید:
-ناحیه خال را به خوبی تمیز و خشک کنید.
-ژل آلوئه ورا تازه را به صورت موضعی روی خال بمالید.
-ناحیه مورد نظر را با بانداژ طبی به مدت 2 تا 3 ساعت بپیچید.
-این روند را دو بار در روز تکرار کنید.

روغن کرچک


استفاده از روغن کرچک، یکی از روش های طبیعی برای از بین خال است، زیرا روغن کرچک دارای خواص طبیعی ضد ویروسی، ضد باکتریایی و ضد قارچی است.
روغن کرچک همچنین یکی از روغن های طبیعی است که ممکن است بتواند به لایه های عمیق پوست نفوذ کند. این روغن وقتی به صورت موضعی روی پوست مالیده میشود ممکن است به خلاص شدن از شر برخی از مشکلات سلامت پوست، از جمله خال ها کمک کند.
استفاده از روغن کرچک پس از ترکیب آن با برخی مواد طبیعی می تواند یک دستورالعمل موثر برای خلاص شدن از شر خال باشد.
در اینجا لیستی از برجسته ترین دستور العمل های طبیعی حاوی روغن کرچک وجود دارد که ممکن است به حذف طبیعی خال برجسته کمک کند:

روغن کرچک با جوش شیرین


این دستور را با دنبال کردن مراحل زیر آماده کنید:
-سه قطره روغن کرچک را با نصف قاشق چایخوری جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
-خمیر را روی خال بمالید.
-یک شب ناحیه را با بانداژ طبی بپوشانید.
-صبح ناحیه مورد نظر را بشویید و هر دو روز یک بار این عمل را تکرار کنید.
ممکن است لازم باشد این دستور را به طور منظم برای چند هفته متوالی تکرار کنید تا بتوانید به نتایج دلخواه برسید.

روغن کرچک با عسل


این ماسک در مراحل زیر تهیه می شود:

-یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری پودر بذر کتان و دو قطره روغن کرچک مخلوط کنید.
-خمیر حاصل را روی خال بمالید.
-محل را با یک بانداژ طبی بپیچید و اجازه دهید چند ساعت بماند، سپس بشویید .
-این روند را دو بار در روز تکرار کنید.
ممکن است لازم باشد این دستورالعمل را به طور منظم برای مدتی بیش از یک هفته تکرار کنید تا بتوانید نتایج مطلوب را در برداشتن خال به طور طبیعی مشاهده کنید.

روغن کرچک با عسل


روغن کرچک با مواد دیگر


برای از بین بردن خال برجسته به طور طبیعی با استفاده از روغن کرچک، می توانید روغن کرچک را با سایر مواد طبیعی مفید مانند: روغن درخت چای یا سیر مخلوط کنید، اما به طور کلی در استفاده از این نوع مواد طبیعی باید احتیاط کرد، زیرا ممکن است باعث ایجاد برخی عوارض مانند ظهور یک واکنش آلرژیک شود.


روغن بذر کتان


روغن بذر کتان دارای خواصی است که می تواند لکه ها و خال های تیره را از بین ببرد، بنابراین یک درمان خانگی محبوب برای خلاص شدن از شر خال است.

روغن درخت چای


اگر دو بار در روز روی خال مالیده شود، می تواند به طور طبیعی خال را از بین ببرد.


سیر


اعتقاد بر این است که استفاده از سیر له شده به صورت موضعی روی خال ممکن است به برداشتن آن کمک کند، اما باید احتیاط کرد زیرا سیر ممکن است پوست را بسوزاند.


آبلیمو


اگر دنبال روشی برای از بین بردن خال های سطحی در خانه هستید، حتما از آبلیمو استفاده کنید. روزانه چند بار تکه ای پنبه را به آبلیمو آغشته کرده و آن را روی خال بمالید. این کار به کمرنگ شدن خال های سطحی کمک شایانی می کند.


آب پیاز


پیاز یکی از بهترین درمان های خانگی برای از بین بردن خال ها است، زیرا به از بین بردن خال ها و یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند.
می توان با انجام مراحل زیر از آن استفاده کرد:
-آب پیاز تازه را تهیه کنید.
-آب پیاز را با استفاده از یک تکه پنبه روی ناحیه ای که خال وجود دارد بمالید، بگذارید سی دقیقه روی پوست بماند، سپس پوست را بشویید. این روند را دو تا سه بار در روز، به مدت سه هفته یا بیشتر تکرار کنید.

روغن کندر


با استفاده از روغن های کندر می توانید باعث خشک و پوسته پوسته شدن و ریزش خال به مرور زمان شوید. از روغن کندر به صورت روزانه استفاده کنید.

آب آناناس


به کاهش رنگدانه ها در خال ها کمک می کند و آنها را کم کم از بین می برد. آب آناناس را می توان از فروشگاه ها خریداری کرد یا در خانه به صورت طبیعی تهیه کرد.
یک تکه پنبه را در آب آناناس خیس کنید و آن را روی خال قرار دهید.
محل آغشته به آب آناناس را نشویید، بلکه اجازه دهید تا خشک شود.
-برای بهترین نتیجه، استفاده از آب میوه تازه را توصیه می کنیم، زیرا حاوی مقدار زیادی اسید سیتریک است.

آب آناناس


یُد


یکی از موثرترین مواد برای برداشتن خال به روش های روش طبیعی استفاده از غلظت های معینی از ید است. ید به خصوص برای از بین بردن خال های گوشتی بسیار خوب عمل می کند. هنگام استفاده از ید توجه داشته باشید که ید را روی قسمت های زخم شده با آسیب دیده پوست نمالید.

روغن اوریگانو


روغن اوریگانو دارای خواص آنتی اکسیدانی و ترمیم کننده است. از این روغن برای از بین بردن زگیل ها استفاده می شود. روغن اوریگانو در از بین بردن خال نیز بسیار موثر است، اما توجه کنید که این روغن اسانسی را قبل از مصرف حتما با روغنی حامل همچون روغن کرچک رقیق نمایید.


پوست موز


پوست موز خال ها را از بین می برد. بعد از خوردن موز، پوست آن را دور نریزید.
پوست ها را به قطعات کوچک برش دهید، سپس آنها را طوری قرار دهید که خال ها را در قسمت داخلی خود لمس کنند. این درمان را هر روز و همیشه در شب تکرار کنید.


روغن پونه کوهی


برای از بین بردن خال های صورت و سایر قسمتهای بدن، میتوان از روغن پونه کوهی استفاده کرد. این روغن را هر چند روز یکبار بر روی خال ها بمالید. توجه کنید که روغن پونه کوهی از جمله روغن های اساسی است که با روغنی حامل رقیق شود.

سرکه سیب


سرکه سیب یکی از مواد محبوبی است که می توان از آن برای از بین بردن خال استفاده کرد. سرکه سیب حاوی اسید مالیک و اسید تارتاریک است که خال‌ها را حل کرده و از بین می‌برند. می‌توان با انجام مراحل زیر از آن استفاده کرد: کمی سرکه سیب روی یک تکه پنبه بریزید. پنبه را روی خال قرار دهید و بگذارید یک ساعت بماند. این روند را به مدت دو هفته تکرار کنید.

سیب زمینی


آب زمینی را می توان. برای از بین بردن خال مورد استفاده قرار داد. البته سیب زمینی نمی تواند خال را به طور کامل محو کرده و از بین ببرد، اما به دلیل خاصیت سفید کنندگی که دارد، باعث کمرنگ شدن خال می شود.

روش های پزشکی برای برداشتن خال


اگرچه دستورالعمل های زیادی وجود دارد که اعتقاد بر این است که به برداشتن خال به طور طبیعی کمک می کند، اما این روش ها تضمینی نیستند و برخی از آنها ممکن است ناامن باشند، بنابراین بهتر است در مورد روش مناسب برای برداشتن خال با پزشک مشورت کنید.

برجسته‌ترین روش‌های پزشکی که ممکن است پزشک ارائه دهد، به شرح زیر است:
-بریدن خال و برداشتن آن با جراحی.
-فریز کردن خال با استفاده از نیتروژن مایع.
-برداشتن خال با سوزاندن، جایی که از سیم برق برای جدا کردن خال از پوست استفاده می شود.

روش های پزشکی برای برداشتن خال


چه زمانی باید با پزشک مشورت کرد؟


این امکان وجود دارد که یک خال طبیعی به خال سرطانی تبدیل شود ، بنابراین همیشه بهتر است قبل از جستجوی راه‌هایی برای برداشتن طبیعی خال با پزشک در مورد آن مشورت کنید، به خصوص اگر برخی از نشانه‌ها ظاهر شوند که ممکن است به این معنی باشد که خال در حال تبدیل به یک تومور سرطانی است ، مانند شاخص های زیر:

-تغییر شکل خال
خال ظاهری نامنظم به خود می گیرد.

-تغییرات در اندازه خال
اندازه خال اغلب زمانی که به خال بدخیم تبدیل می شود، شروع به افزایش می کند.

-رنگ ناهمگن
خال ممکن است به جای رنگ یکنواخت، به گونه ای به نظر برسد که گویی دارای نواحی تیره و روشن است.

-سایر علائم
از جمله افزایش سختی خال، خونریزی یا ترشحات عجیب از خال و خارش در ناحیه خال.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *