معرفی بهترین روشهای گیاهی برای حجم دهی گونه به صورت 100 درصد طبیعی

فهرست مطلب



بسیاری از افراد به دلیل لاغری یا بدشکلی صورت خود رنج می برند، در اینجا ما به معرفی راه های مختلف حجم دهی صورت می پردازیم، این روش ها به دو نوع طبیعی و غیرطبیعی هستند که هر کدام را جداگانه بررسی کرده و فواید و عوارض آن ها و روش مصرف یا نوع تاثیرگذاری آن ها را بیان کرده ایم. حجم دهی گونه با روشهای گیاهی یکی از بهترین روشهای انتخابی برای داشتن گونه های برجسته است.
توجه کنید که به طور قطع روش های طبیعی بهتر هستند، هزینه کمتری دارند و عوارض آن ها قابل مقایسه با عوارض عمل های جراحی نیست، بهتر است قبل از امتحان کردن روش های خطرناک ابتدا روش های گیاهی را امتحان کنید.

روش های حجم دهی گونه

روش های طبیعی برجسته کردن گونه


روش های طبیعی مختلف از ورزش های یوگا تا ماسک های گیاهی، روغن ها و حتی میل کردن بسیاری از مواد می تواند باعث بهبود پوست و افزایش لطافت آن شود، این روش ها برای حجم دادن به گونه ها قابل توجه هستند.

گیاهان موثر در چاق شدن صورت


گیاهان مختلف چه به صورت موضعی مصرف شوند و چه به صورت خوراکی می توانند تاثیر مستقیمی روی پوست بگذارند، برای مثال میوه ای مانند سیب ارزش بسیار زیادی برای پوست دارد و هرچه بیشتر در رژیم غذایی شما نقش داشته باشد برای پوست و سلامت عمومی بدنتان موثر است، در ادامه به بررسی دقیق تر گیاهان و روش های مصرف آن ها می پردازیم.

آلوئه ورا


برای افزایش انعطاف پذیری پوست روزاانه یک قاشق غذاخوری از آلوئه ورا را تا 90 روز مصرف کنید، این کار باعث از بین بردن علائم پیری شده و به دلیل ویتامین های ث و ای که در خود دارد باعث انتقال خاصیت آنتی اکسیدانی به پوست می شود.
ماسک آلوئه ورا را به سادگی از طریق ژل آن می توانید تهیه کنید، به ماده دیگری نیاز ندارید آن را به شکل دورانی روی گونه ها ماساژ دهید و یک ساعت بعد صورتتان را بشویید.

سیب


سیب از میوه های بسیار مفید برای بدن و پوست به حساب می آید که استفاده از ماسک آن می تواند به برجسته شدن گونه کمک کند، این میوه بهشتی سرشار از آنتی اکسیدان، کلاژن و الاستن است و با ویتامین هایی مانند ویتامین آ، ث و بی می تواند کیفیت پوست را بهبود بخشد، برای درست کردن ماسک آن به ماده دیگری نیاز ندارید و می توانید سیب رنده شده یا خرد شده را روی پوست بگذارید، خوردن این میوه هم در بهبود وضعیت پوست نقش موثری دارد.

سیب

شنبلیله


شنبلیله گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی است که فواید بسیاری برای پوست دارد، می توانید از ترکیب یک قاشق چایخوری پودر شنبلیله و آب خمیری غلیظ برای استفاده روی پوست درست کنید، ده تا پانزده دقیقه نگه داری آن روی پوست کافیست، بعد از این اتفاق صورتتان را با آب گرم بشویید، یک تا دو بار در روز می توانید آن را تکرار کنید.

عسل


از عسل به عنوان ماسکی خانگی استفاده کنید، عسل خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و باعث برجسته شدن صورت و گونه می شود، حتی میل کردن عسل هم برای پوست مفید است و می توانید روزانه ده قاشق عسل طبیعی میل کنید.

شیر


مصرف شیر چه به صورت ماسک و چه نوشیدنی می تواند به افزایش حجم صورت کمک کند، روزانه دو تا سه لیوان شیر بنوشید و از آمینواسیدها، ریبوفلاوین، کلسیم، پروتئین و ویتامین ها آ و دی این ماده لبنی بهره ببرید، شیر علاوه بر خاصیت آبرسانی که برای پوست دارد به پاکسازی آن هم کمک می کند و استفاده از آن به عنوان ماسک باعث از بین رفتن علائم پیری شده پوست را شفاف می کند.

شیر

ترکیب گلاب و گلیسیرین


گلاب و گلیسیرین را با هم مخلوط کنید و روی گونه های خود بمالید، این کار را شب تا صبح انجام دهید و با آبرسانی مناسب به پوست باعث تقویت آن شوید، این ترکیب در جوان سازی هم موثر است.

روغن های گیاهی مفید برای برجسته کردن گونه


روغن های گیاهی از جمله بهترین روش ها برای افزایش رطوبت پوست و محافظت از آن هستند، این روغن ها در افزایش خاصیت کشسانی پوست موثرند و می توانند به حجیم شدن گونه ها هم کمک کنند.

روغن بادام


روغن بادام خاصیتی رطوبت رسان برای پوست دارد و می تواند باعث نرم شدن پوست شود، این روغن با افزایش شادابی پوست از امکان لاغر شدن پوست پیشگیری می کند و برای پوست های خشک یا حساس بسیار مفید است، علاوه بر این می تواند از پوست در مقابل خورشید محافظت کند.

روغن بادام

روغن زیتون


روغن زیتون از بهترین روغن های طبیعی موجود است که علاوه بر فواید بسیاری که برای بدن دارد می تواند به بهبود کیفیت پوست و حجم دهی صورت هم کمک کند، این روغن را می توانید به تنهایی روی پوست بمالید و ماساژ دهید، پانزده دقیقه استفاده از آن کافیست.

روغن آووکادو


برای مرطوب کردن پوست، پیشگیری از خشکی آن، درمان پسوریازیس، درمان جوش آکنه و بسیاری از مشکلات پوستی مصرف روغن آووکادو پیشنهاد می شود، خاصیت روشن کننده و حجم دهنده این روغن به جوان سازی پوست کمک می کند و میزان کلاژن پوست را افزایش می دهد.

روغن آووکادو

روغن نارگیل


روغن نارگیل به عنوان روغنی مقوی پوست شناخته می شود که می تواند خشکی پوست را درمان کند و با آبرسانی کافی باعث پیشگیری از لاغری صورت شود، این روغن که در درمان بسیاری از بیماری های پوستی از جمله اگزما یا خشکی پوست موثر است می تواند از پیری زودرس پیشگیری کند و با ویتامین ای سرشار خود باعث افزایش ایمنی پوست شود.

روغن آرگان


روغن آرگان خاصیتی درخشان کننده برای پوست دارد که به عنوان ترمیم کننده و پاک کننده پوست هم کاربرد دارد، این روغن به جوان سازی کمک می کند و برای پوست های خشک بسیار مفید است، خاصیت کشسانی و سفتی پوست را افزایش می دهد و می تواند به افزایش چاقی صورت کمک کند، این روغن در درمان ترک های پوستی مختلف هم استفاده می شود.

روغن خراطین


روغن خراطین به عنوان روغنی حجم دهنده شناخته شده است که کار اصلی آن افزایش حجم در قسمت های مختلف بدن است، در صورت برای رفع خط لبخند، اخم و پیشانی استفاده می شود و علاوه بر این می تواند بر روی گونه برای چاق کردن صورت هم استفاده شود، این روغن خاصیتی جوان کننده دارد که به نرمی پوست هم کمک می کند و لکه های پوستی را از بین می برد.

روغن خراطین

روغن زالو


روغن زالو را روی صورت تمیز خود بکشید و یک ربع آن را ماساژ داده بعد از یک ساعت بشویید، البته در صورت حساسیت می توانید زودتر آن را بشویید، این روغن خاصیتی شگفت انگیز در چاق کردن صورت دارد و می تواند حجم گونه ها را با فرمی زیبا افزایش دهد، علاوه بر این روغن زالو در رفع چین و چروک، رفع آکنه و لکه های پوستی موثر است و باعث درخشندگی پوست می شود.

تمرین های یوگا برای چاق کردن صورت


تمرین های یوگا به طور کلی تمرین هایی برای افزایش شادابی پوست و جوانسازی هستند که به بهبود کیفیت پوست هم کمک می کنند، اگر روزانه نیم ساعت یوگا را امتحان کنید شاهد نرم تر شدن پوست خواهید بود، در ادامه تمرین های موثر یوگا برای صورت و گونه را بررسی می کنیم.

روش اول:
روی صندلی بنشینید، حتما حالت صاف داشته باشید و لب ها را غنچه کرده به سمت بیرون بکشید، سپس این کار را برعکس هم تکرار کرده و لب ها را به داخل دهان بکشید، یک دقیقه انجام دادن آن کافیست و می توانید روزانه سه بار تکرارش کنید.
روش دوم:
لب ها را به شکل غنچه درآورده و همزمان گونه هایتان را بکشید، در این حین لبخند هم بزنید، بعد باید انگشتانتان را کنار لب ها بگذارید و گونه ها را به سمت بالا بکشید، حالت ایجاد شده را بیست ثانیه نگه دارید.
روش سوم:
لب ها را روی هم قرار داده و باز نکنید، در همین حال لبخند بزرگی بزنید اما دهانتان باز نشود، ده ثانیه برای این کار کافیست، بعد از ده ثانیه گوشه ها را به سمت بالا بکشید و این کار را تا نهایت توان انجام دهید، سه ست و دو بار در روز این کار را انجام دهید.
روش چهارم:
لب ها را روی هم بگذارید و گونه هایتان را پر از هوا کنید، چهل و پنج ثانیه آن را نگه دارید و بعد کم کم هوا را به سمت بیرون فوت کنید.
روش پنجم:
دهان را به شکل o کرده و لبخند بزنید، بعد انگشتها را در بالای گونه ها قرار دهید و به آرامی گونه را به سمت پایین بکشید، این کار را سی ثانیه انجام دهید.

نکات ضروری دیگر
از دیگر مواردی که باید به آن ها توجه کنید استفاده از کرم ضد آفتاب، کم کردن میزان آرایش، پاک کردن پوست در هنگام خواب، اجازه اکسیژن رسانی به پوست، افزایش میزان آب نوشیدنی، کاهش مصرف زردچوبه، زردچوبه لاغر کننده پوست است.

تمرین های یوگا برای چاق کردن صورت

روش های غیرطبیعی برجسته کردن گونه


روش های دیگری هم برای حجم دادن به صورت وجود دارند که امروزه بسیار رایج هستند و حتما باید توسط پزشک صورت گیرند، این روش ها عوارض مخصوص خود را هم دارند که اگر پزشک حرفه ای باشد و در کار خود دقت داشته باشد مشکل خاصی پیش نخواهد آمد، در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

تزریق چربی


روش های غیرطبیعی که با عمل های زیبایی تزریق چربی به صورت شناخته می شوند می توانند عوارض و خطراتی در پی داشته باشند اما طبق گفته محققان خطر زیادی در این روش وجود ندارد و امکان ماندگاری طولانی وجود دارد، البته توجه کنید که در برخی افراد به دلیل روش نادرست تزریق یا مسائل دیگر صورت شکل بدی به خود می گیرد یا مصنوعی می شود، عدم رعایت بهداشت هم در این کار می تواند خطر آفرین باشد.

تزریق ژل


در این روش از ماده ای شیمیایی موسوم به ژل استفاده می شود که می تواند عوارض و حساسیت های خاصی داشته باشد و باعث ورم و التهاب شود، بین ژل و چربی فرق زیادی وجود دارد و یکی نیستند ولی در تزریق هر دو باید از میزان مشخصی ماده استفاده کرد و مهارت پزشک هم اهمیت بسیاری دارد.

تزریق ژل

پروتز


پروتز روشی است که در آن از جنسی سیلیکونی برای قرار دادن در زیر پوست استفاده می کنند، شکاف های کوچکی در دهان یا زیر پلک در اطراف گونه ایجاد کرده و پروتز را قرار می دهند، در این روش از بخیه برای بستن شکاف استفاده می کنند و حدود ده روز بعد یا بخیه ها را می کشند و یا منتظر جذب آن در مدت زمانی طولانی تر می مانند، عمل پروتز معمولا توسط جراحان پلاستیک صورت می گیرد و ماندگاری بسیار زیادی دارد، اما عدم مهارت پزشک یا عدم رعایت بهداشت می تواند عواقب جبران ناپذیری در پی داشته باشد.

انواع پروتز


کاشت گونه با روش پروتز معمولا به سه شکل صورت می گیرد، در کاشت گونه ای پروتز مستقیم روی استخوان گونه کار گذاشته می شود و باعث برجستگی بیشتر در گونه می شود، در کاشت زیرگونه ای از پروتز برای رفع افتادگی یا لاغری گونه استفاده می کنند و پروتز ها باعث ایجاد گونه های پرتری می شوند، در روش ترکیبی از دو روش قبل استفاده می کنند و باعث بهتر شدن شکل گونه می شوند.

عوارض تزریق و پروتز


در این روش ها امکان آسیب به اعصاب قسمت های لب وجود دارد هرچند در اکثر مواقع بعد از گذشت زمان بی حسی رفع می شود و آسیب ها کمتر می شوند، نامتقارن شدن پروتز یا تزریق نیز از اتفاقات رایج هستند، از جهتی دیگر در مواقع نادری ممکن است هماتوم یا تجمع خون در قسمت عمل شده ایجاد شود و یا صورت عفونت کرده و پروتز را پس بزند، ممکن است صورت متورم شود و یا واکنش های مختلف شخصی اتفاق بیفتند، در این صورت پزشک مجبور می شود تا پروتز را خارج کند.
در تزریق ژل امکان خروج آبسه هایی از پوست و ماندگاری آن ها روی پوست وجود دارد، به طور کلی عمل هایی که از ماده ای خارجی استفاده می کنند امکان عفونت زیادی هم دارند و معمولا آنتی بیوتیک برای آن ها تجویز می شود.

احتیاط ها و مراقبت های مورد نیاز برای پروتز و تزریق


قبل از انجام هر عمل جراحی یا تزریقی باید پزشک درمورد بیماری ها، داروهای مصرفی، دخانیات مصرفی و حتی بیماری هایی مانند سرماخوردگی، تبخال یا گلودرد اطلاع داشته باشد، قبل از عمل تا هشت ساعت نباید چیزی خورده باشید، آرایش یا ماده اضافه خاصی روی صورت خود نداشته باشید و آقایان بهتر است ریش های خود را بتراشند، قبل از عمل به حمام بروید زیرا بعد از آن نباید تا یک هفته به حمام بروید.
استفاده از کمپرس سرد بعد از عمل جراحی می تواند مفید باشد، در دو روز اول هر بیست دقیقه از کمپرس استفاده کنید و روز سوم هر نیم ساعت آن را استفاده کنید، در هر بار استفاده 5 دقیقه زمان کافیست، اگر کبودی خاصی دیدید از کمپرس گرم استفاده کنید.
پارچه تنگی که روی پوست بعد از عمل می گذارند را نگه دارید این پارچه ورم را کاهش می دهد، بعد از چهار یا پنج روز هم باید به پزشک مراجعه کنید تا فیکساسیون را بردارد، در روز چهارم چسب های روی پوست هم برداشته می شوند.
برای شستن بخیه ها از دهان شویه و آب نمک استفاده کنید، مسواک نرمی داشته باشید و به طور کلی برای غذا خوردن هم از غذاهای نرم و بیشتر مایعات استفاده کنید.
مراقب باشید که تا سه یا چهار هفته بعد از عمل پروتز روی گونه فشاری وارد نشود.

احتیاط ها و مراقبت های مورد نیاز برای پروتز و تزریق

لیفت گونه


در لیفت گونه (midface) پشت خط رویش مو در قسمت شقیقه ها را می برند و با کارگذاری چیزی روی استخوان در قسمت گونه پوست را کشیده می کنند، به طور کلی در لیفت از دو روش کلاسیک یا آندوسکوپی استفاده می کنند، با نخ هایی که جذب نمی شوند نسوج نرم و چربی گونه را به محل قبلی خود برمی گردانند و ثابت نگه می دارند، برای اصلاح ریزش نسوج همبندی بخش میانی صورت و اصلاح خط بینی و لب می توان از این روش استفاده کرد.

عمل جراحی


عمل جراحی که بر روی استخوان گونه صورت می گیرد روش موثر دیگری است که باعث جلو آمدن استخوان گونه می شود و در آن شکستگی ها یا فرورفتگی های مختلف را رفع می کنند و اگر سالم باشید بهتر است از آن اجتناب کنید، جراحی گونه روشی پایدار است که عوارض زیادی هم دارد و به چشم آسیب می زند.

سوالات رایج


آیا انجام عمل جراحی می تواند موجب مرگ شود؟

عوارضی در این حد پیش نمی آید مگر اینکه اتفاق غیرمنتظره ای رخ دهد که به روند اصلی عمل جراحی ربطی نداشته باشد.

آیا مصرف روغن های گیاهی روشی دائمی است؟

به دلیل طبیعی بودن این روش حجم دهی به طور دائم صورت نمی گیرد اما مصرف مرتب آن می تواند مدت زمان ماندگاری را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *