بهمن سفید(گیاه بهمن)

فهرست مطلب

گیاه بهمن نوعی گیاه دارویی دو ساله و علفی است که در مناطق کوهستانی می روید و ارتفاع آن بین 40 تا 50 سانتی متر است. بهمن بر دو نوع است، بهمن سفید و بهمن قرمز. تفاوت این دو نوع گیاه در رنگ ریشه های آنهاست. ریشه های بهمن قرمز سرخ تر و تیره از نوع سفید است. ریشه های گیاه بهمن سفید، سفید مایل به زرد و خمیده است.
در این مطلب قصد داریم شما را با خواص درمانی گیاه بهمن سفید آشنا کنیم.

بهمن سفید

خواص گیاه بهمن

بهمن سفید نوعی از گیاه بهمن است که ریشه آن سفید مایل به زرد همراه با کجی و ناهمواری است. بهمن سفید گیاهی با طبع گرم است و بوی خوب و مطبوعی دارد. این گیاه در طب سنتی خواص متعددی برای انسان دارد و معمولا به صورت پودر شده مورد استفاده قرار می گیرد. بهمن سفید در تقویت اسپرم، درمان سرد مزاجی، تقویت قلب و عروق، بهبود عملکرد کلیه و مجاری ادراری و… مفید است.

روش استفاده از بهمن سفید

بهمن سفید نوعی ریشه گیاهی با خاصیت درمانی است که می توان آن را به صورت پودر شده، پخته شده و یا دمنوش مورد استفاده قرار داد. البته نوع مصرف و میزان استفاده از این ماده گیاهی برای درمان بیماری های مختلف را باید پزشک متخصص در زمینه طب سنتی تشخیص دهد.
فواید بهمن سفید
بهمن سفید به دلیل داشتن طبع گرم و ترکیبات دارویی خاص خود فواید متعددی دارد که می تواند در درمان برخی از بیماری ها ضعف های بدن مفید باشد. در ادامه به معرفی فواید بهمن سفید می پردازیم :

افزایش وزن

برخی از افراد از لاغری مفرط رنج می برند و به دنبال روش های طبیعی برای افزایش وزن خود هستند. جالب است بدانید که بهمن سفید یکی از مواد گیاهی موثر در افزایش وزن است. این ماده گیاهی به تقویت قوای جسمی و چلق شدن فرد کمک می کند. برای بهره مندی از این مزیت بهمن سفید کافی است آن را به صورت پودر در آورده وبا مقداری پودر بادام، نخود پخته و آسیاب شده، کمی شکر و آب مخلوط کرده و به صورت فرنی تهیه کنید و هر روز صبح به صورت ناشتا میل نمایید. این کار به چاق و فربه شدن بدن کمک می کند.

افزایش وزن

تقویت قوای جنسی

بهمن سفید یکی از گیاهان موثر در افزایش میل جنسی و تقویت قوای جنسی است. این گیاه به افزایش تعداد و کیفیت اسپرم ها کمک می کند. از طرفی با افزایش میل جنسی از بروز سردی روابط جنسی و بی میلی در آقایان جلوگیری می کند. برای بهره بردن از این خاصیت کافی است حدود 10 گرم بهمن سفید پودر شده را با شربت سیب مخلوط کرده و میل کنید.

بهبود وضعیت پوست

وجود پوستی صاف و شاداب از نشانه های سلامتی به شمار می رود. یکی از فواید بهمن سفید در بدن کمک به شفافیت و زیبایی پوست می شود. برای این منظور می توان پودر بهمن سفید را با کمی عسل و نمک خوراکی مخلوط کرد و به صورت ماسک بر روی صورت قرار داد این مار را تحریک گردش خون در سلول های پوستی باعث بهبود رنگ و وضعیت پوست می شود.

از بین بردن بوی بد رحم

گاه در اثر انواع عفونت های تناسلی رحم خانم ها دچار بدی بد می شود که اصلا خوشایند نیست. عواملی همچون سردی رحم، ترشحات بیش از حد و بد و بد بو می تواند بر سلامت رحم تاثیر منفی بگذارد. بهمن سفید نقش‌ موثری در رفع مشکلات رحم و از بین بردن بوی بد آن دارد. برای این منظور می توان از پودر بهمن سفید به همراه زعفران شیاف درست کرد و ر رحم قرار داد، یا جوشانده بهمن سفید و زعفران را به صورت مایع تنقیه کرد. این کار رحم را گرم کرده و بوی بد آن را از بین می برد.

عوارض جانبی بهمن سفید

بهمن سفید اگر در حد اعتدال و به اندازه مصرف شود، عارضه ای ایجاد نمی کند. در مورد میزان و نحوه مصرف این ریشه گیاهی حتما با پزشک متخصص در زمینه طب سنتی مشورت نمایید.

موارد منع مصرف

خانم های باردار و شیرده برای جلوگیری از هرگونه عوارض جانبی احتمالی از مصرف بهمن سفید خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *