امروزه با توجه به سبک زندگی غلط یا تغذیه نامناسب بیشتر زوج ها دچار نارضایتی زناشویی به دلیل پایین بود میل جنسی یا سردی جنسی هستند. راه های مختلفی برای تقویت این تمایل وجود دارد از جمله آنها بهره گرفتن از گیاهان دارویی است که بدون هیچ عوارض خاصی باعث افزایش تمایل و قدرت جنسی افراد می شود.

راهکارهای گیاهی و خانگی افزایش میل جنسی

افزایش میل جنسی


داشتن رابطه موفق زناشویی و تمایل به برقراری رابطه پایه و اساس زندگی سالم است. تمایل و انگیزه نسبت به برقراری رابطه جنسی در افراد مختلف با یکدیگر متفاوت است. برخی از توانایی بیشتری برخوردارند و برخی تمایل یا توان کمتری دارند. بی‌میلی یا سردی جنسی از جمله مشکلات شایع است که هم در بین مردان و هم در زنان وجود دارد و از جمله علت های آن عدم درک صحیح از نحوه برقراری رابطه و یا ضعف جنسی فرد است. تغذیه نامناسب و عدم درک درست از مزاج بدن از دیگر عوامل تشدید کننده این بی میلی است. طبیعی است که با افزایش تمایل جنسی، قدرت و توان افراد در برقراری رابطه نیز افزایش می یابد و این باعث افزایش قدرت باروری در آنها می شود.
ما در این مطلب سعی داریم تعدادی از گیاهان مفید برای افزایش میل جنسی در آقایان و خانم ها را به شما معرفی کنیم.

افزایش میل جنسی در آقایان و خانم ها


رایج ترین مشکل در بین مردان اختلال نعوظ یا عدم توانایی حفظ نعوظ برای تکمیل یک رابطه سالم است. گیاهان دارویی مختلفی برای درمان زود انزالی و اختلال نعوظ یا سردی جنسی در مردان وجود دارد که هر کدام می توانند برای تقویت نیروی جنسی بسیار موثر باشند.
خانم ها نیز اکثرا با افزایش سن و اختلالات هورمونی دچار سردی جنسی می شود و این اتفاق بر روابط آنها در زندگی مشترک تاثیر منفی می گذارد.

گیاهان موثر در تقویت میل جنسی


گیاهان هدیه های ارزشمند طبیعت به ما هستند که هر کدام کاربرد ویژه ای دارند و می توانند در حفظ سلامت بسیار موثر باشند. برخی از گیاهان یا فرآورده های گیاهی مانند انواع روغن های گیاهی، برای افزایش میل جنسی مفید هستند. در ادامه برخی از دمنوش های گیاهی و روغن ها ی گیاهی را که در افزایش میل جنسی تاثیر گذارند، به شما معرفی خواهیم کرد.


استفاده از گیاهان مختلف به عنوان دمنوش از گذشته تا کنون رایج بوده است. در ادامه برخی از گیاهان مختلف را به شما معرفی می کنیم که در افزایش میل جنسی تاثیر دارند و بیشتر به صورت دمنوش مورد استفاده قرار می گیرند.

گیاهان موثر در تقویت میل جنسی

جینسینگ


جینسینگ ( Ginseng) از جمله گیاهان موثر برای افزایش میل مردان و زنان است. استفاده از این گیاه برای ارتقا سلامتی بدن و افزایش طول عمر در طب سنتی چین قدمت دوهزار ساله دارد.
جینسینگ توانایی سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد ، به طور کلی احساسات و توانایی تحمل شرایط سخت (جسمی یا روانی) را بهبود می بخشد ، مقاومت در برابر فشارهای جسمی و روحی را بهبود می بخشد ، تحریک پذیری ، خستگی ، ضعف و خستگی را کاهش می دهد و بر اعصاب تاثیر می گذارد. سیستم عصبی روانی و شناختی را تقویت می کند ، روند پیری را کند کرده و حافظه را بهبود می بخشد. این ریشه گیاهی ارزشمند اثر تقویت کننده و حمایتی بر عملکرد قلب دارد و به کاهش اضطراب ، استرس و افسردگی و عواملی که اغلب بر عملکرد جنسی تاثیر می گذارد ، کمک می کند.
دارای خاصیت تحریک کننده ، تقویت کننده و متعادل کننده بدن است و علاوه بر همه اینها ، به بازیابی و بهبود توان جنسی سالم نیز کمک می کند ، برانگیختگی جنسی را برمی انگیزد و بر گردش خون تاثیر می گذارد ، که این امر به ویژه در صورت بروز مشکل در نعوظ بسیار مهم است.
جینسینگ به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و اکسید نیتریک را در بدن آزاد می کند که باعث اتساع رگهای خونی از جمله عروق منتهی به آلت تناسلی می شود و رسیدن و حفظ نعوظ را آسان تر می کند. استفاده از دمنوش جینسینگ برای مردانی که به دلیل اختلال نعوظ دچار سردی جنسی شده اند، بسیار مفید است.
استفاده از این گیاه بی خطر تلقی می شود اما نباید آن را مداوم و به صورت طولانی مدت استفاده کرد.
جینسینگ همچنین اگر با کافئین، الکل و برخی دارو ترکیب شود، اثر منفی بر بدن دارد. بیماران قلبی و مبتلا به فشار خون بالا نیز نباید از این گیاه استفاده کنند.

جینسینگ

شیرین بیان


ریشه شیرین بیان از جمله گیاهان دارویی است که از عصاره آن در ساخت بسیاری از دارو ها استفاده می شود.
این گیاه دارای ویتامین ها و مواد معدنی قابل توجهی است. از ریشه دارویی این گیاه روغن شیرین بیان به دست می آید، همچنین پودر شیرین بیان نیز در بازار موجود است که می توان از آنها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرد. شیرین بیان دارای بوی متمایزی است که باعث تحریک جنسی میشود. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این گیاه باعث افزایش آمادگی جسمانی و روانی می شود. همچنین این گیاه تاثیر مثبتی بر سیستم عصبی بدن دارد و با کاهش چشمگیر استرس باعث افزایش میل جنسی می شود. وجود استرس و اضطراب از جمله عوامل موثر در کاهش تمایل جنسی است.

ماکا


ماکا که به عنوان جینسینگ پرو شناخته می شود ، در واقع یک سبزی غده ای هویج مانند زرد مایل به بنفش است که شیرین است و توسط سرخپوستان استفاده می شود.
متعلق به خانواده تربچه است و دارای خواص انرژی زا و شگفت انگیز است. در کوه های آند رشد می کند و تنها گیاه کوهی است که قادر است در ارتفاع 4000 متری از سطح دریا زنده بماند ، از این رو ارزش سلامتی فوق العاده ای برای بدن انسان دارد.
گیاه ماکا از نظر جسمی و روحی محرک ، تقویت کننده و متعادل است و به دلیل اینکه به طور طبیعی حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری است ، منبع نیرو و انرژی محسوب می شود.
از جمله مزایای اصلی آن:
به تعادل هورمونی در مردان و زنان کمک می کند.
تمرکز ، مهارت های شناختی ، هوشیاری و حافظه را بهبود می بخشد.
باروری را در مردان و زنان بهبود می بخشد.
به فعالیت بدنی و ورزش کمک می کند.
روند پیری را کاهش داده و کیفیت زندگی سالمندان را بهبود می بخشد.
باعث افزایش توانایی جنسی و بهبود بروز ارگاسم در هر دو جنس می شود.
هنگامی که گیاه خشک می شود ، می تواند چندین سال بدون از دست دادن ارزش تغذیه ای زنده بماند. این شامل مواد فعال و بیشتر اسیدهای آمینه است.
توجه کنید که اگر دچار بیماری خاص هستید و داروی خاصی مصرف می کنید حتما قبل از استفاده از این گیاه با پزشک خود مشورت کنید.

ماکا

گزنه


این گیاهی ارزشمند برای درمان بسیاری از بیماری هاست. دمنوش این گیاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و سرشار از مواد مغذی است. مصرف آن علاوه بر بهبود شرایط گوست و مو، کاهش کلسترول، افزایش سلامت قلب و عروق، تسکین درد و… باعث افزایش میل جنسی در آقایان می شود. این گیاه با افزایش سطح هورمون جنسی تستوسترون در بدن و حفظ آن برای مدت طولانی به تقویت قوای جنسی مردان کمک کرده و مشکلات مربوط به نعوظ را مرتفع می کند.

زنیان


زنیان ( Trachyspermum) یا زیره وحشی گیاهی با دانه های ریز قهوه ای رنگ است که در طب سنتی کاربرد های بسیاری دارد. این گیاه معطر فواید زیادی دارد و منبع غنی از انواع ویتامین هاست. معمولا از دانه های این گیاه دمنوشی تهیه می شود که برای درمان مشکلات پوستی، دندان درد، لاغری، کاهش کلسترول و افزایش میل جنسی مفید است. طبق تحقیقات انجام شده مصرف زنیان مشکلات مربوط به نعوظ، زود انزالی، ناباروری و بی میلی جنسی را کاهش می دهد و باعث افزایش تعداد اسپرم ها می شود. می توانید از این گیاه هم به صورت دمنوش استفاده کنید و هم دانه ها را با شیر گرم مخلوط کرده و شب ها قبل از رفتن به رختخواب میل کنید.

تخم کرفس


تخم کرفس (Apium graveolens) دانه های ریز کرفس هستند که طعم تلخی دارد و برای درمان بیماری هایی مانند سوء هاضمه، فشار خون، قند خون، پوکی استخوان و… مورد استفاده قرار می گیرد.
از جمله کاربرد های این دانه های افزایش قدرت جنسی به ویژه در مردان است. مصرف تخم کرفس با افزایش گردش خون در بدن باعث حفظ حالت نعوظ برای مدت طولانی تری می شود و از زود انزالی که مشکل جدی در داشتن یک رابطه سالم به حساب می آید، جلوگیری می کند.

تخم کرفس

خارشتر


گیاه خار شتر (دوه تیکانی) از جمله محرک های جنسی طبیعی است. مصرف دمنوش تهیه شده از این گلها علاوه بر افزایش میل جنسی باعث بهبود کیفیت اسپرم ها و افزایش تعداد آنها نیز می شود. همچنین برای بهبود زود انزالی و اختلال نعوظ نیز بسیار مفید است.

کاکوتی


دمنوش کاکوتی نیز از دیگر دمنوش های گیاهی مفید در تقویت قوای جنسی است و می تواند نقش موثری در جلوگیری از بی‌ میلی جنسی داشته باشد. مصرف این دمنوش به صورت منظم باعث کاهش مشکلات مربوط به ناباروری و سردی جنسی می شود. همچنین زود انزالی و اختلال نعوظ را در مردان کاهش می دهد.

بابونه


بابونه گیاهی آرامبخش است و می تواند بر استرس و اضطراب غلبه کند. نوشیدن این دمنوش با کاهش دادن تنش های عصبی عامل اصلی مشکلات جنسی هستند، باعث تقویت قوای جنسی می شود. همچنین اگر هنگام تهیه دمنوش بابونه به آن یک تکه چوب دارچین اضافه کنید، خاصیت آن برای افزایش تمایل جنسی چندین برابر می شود.

چای سبز


سرشار از ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان است که ثابت شده است چربی شکم را از بین می برد و توانایی کبد در تبدیل چربی به انرژی را افزایش می دهد.
چای سبز حاوی کاتچین است که تاثیر زیادی در افزایش انرژی و میل جنسی دارد، همچنین با ترشح اکسید نیتریک کمک می کند که به نوبه ی خود باعث افزایش جریان خون به ویژه در ناحیه تناسلی می شود.

چای سبز

عرقیات گیاهی و نوشیدنی های موثر برای افزایش میل جنسی


عرقیات گیاهی نیز حاوی تمام خواص گیاهان هستند و معمولا به صورت محلول در آب یا به تنهایی مصرف می شوند. برخی از این عرقیات برای افزایش میل جنسی بسیار مفیدند.

پونه


پونه یا یارپیز (Mentha pulegium) گیاهی بسیار موثر در درمان بیماری های عفونی بدن است. عرق این گیاه برای بدن بسیار مفید است و اگر توسط مردان استفاده شود، ضعف کلی بدن به ویژه ضعف جنسی را از بین می برد و باعث افزایش قدرت و تمایل جنسی آنان می شود.

میخک


برخی افراد در اثر مزاج سردی که دارند دچار بی میلی جنسی می شوند. این افراد می توانند با مصرف عرق میخک که طبع بسیار گرم و خشکی دارد،میل جنسی خود را تقویت کنند. نوشیدن این عرق گیاهی مشکلات جنسی مربوط به سرد مزاجی را درمان می کند و باعث بهبود روابط زناشویی می شود.

قهوه


یک فنجان قهوه می تواند یک تقویت کننده جنسی باشد ، زیرا مطالعات نشان داده است که نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز ممکن است به کاهش یا جلوگیری از اختلال نعوظ کمک کند و این به دلیل کافئین است که جزء اصلی قهوه است و کافئین به عنوان یک منبع قابل اعتماد برای بهبود جریان خون با آرامش ماهیچه ها و عروق به نظر می رسد. که منجر به نعوظ قوی تر و سلامت جنسی بهتر می شود .
البته نوشیدن بیش از حد قهوه خطرات احتمالی و آثار زیانباری دارد که به شرح زیر است:
کاهش بارداری: محققان افزودند که مصرف قهوه در دوران بارداری ممکن است ایمن نباشد و در واقع شواهدی وجود دارد که ارتباط بین مصرف بیشتر قهوه و کاهش بارداری ، وزن کم هنگام تولد و زایمان زودرس را نشان می دهد.

رفلاکس معده: افرادی که زیاد قهوه می نوشند احتمال بیشتری دارد که به این بیماری مبتلا شوند.

سلامت روان: یک مطالعه نشان داد که مصرف مقدار زیادی کافئین در دوران نوجوانی می تواند منجر به تغییرات دائمی در مغز شود ، دانشمندانی که این مطالعه را انجام دادند ابراز نگرانی کردند که این امر ممکن است خطر ایجاد شرایط مرتبط با اضطراب را در بزرگسالی افزایش دهد .

قهوه

روغن های گیاهی برای افزایش میل جنسی


روغن های گیاهی را معمولا می توان به صورت ماساژ بر روی نواحی مختلف بدن مورد استفاده قرار داد، البته برخی علاوه بر ماساژ مصرف خوراکی نیز دارند. در ادامه به چند مورد از روغن های گیاهی موثر در افزایش میل جنسی اشاره می کنیم.

روغن یاسمن


روغن یاسمن بوی متمایزی دارد و استشمام رایحه آن موجب آرامش روحی و رفع استرس و تنش های عصبی می شود. همچنین می تواند گزینه مناسبی برای انگیزش جنسی باشد. ماساژ بدن با روغن یاسمن باعث تحریک تمایل جنسی شده و با تاثیر بر گیرنده های حسی و عصبی و افزایش گردش خون در بدن میتواند کیفیت روابط جنسی را بهبود بخشد و از این طریق باعث تحکیم روابط زناشویی شود.

روغن جعفری


از جمله روغن های گیاهی موثر برای افزایش میل جنسی روغن جعفری است. این ماده سرشار از ویتامین های A و B است و بسیاری از مشکلات مربوط به ناباروری مردان و زنان را درمان می کند. همچنین مصرف آن توسط مردان باعث تقویت قوای جسمی و جنسی می شود.

روغن هل


این روغن گیاهی که از دانه های هل به دست می آید، باعث افزایش قدرت جنسی به خصوص در مردان می شود. اختلالات نعوظ و زود انزالی را درمان می کند. همچنین برای افرادی که دچار بی میلی جنسی هستند، مفید است و باعث افزایش تمایلات جنسی آنان می شود.

روغن هسته انگور


از جمله روغن های گیاهی که یکپارچگی قلب را افزایش می دهد، باعث تامین انرژی بدن می شود و عملکرد اندام های آن را فعال می‌کند، روغن هسته انگور است که با حفظ سلامت عمومی بدن برای رابطه جنسی نیز، بسیار مفید است.

روغن چوب صندل


روغن چوب صندل می تواند به مقابله با ناتوانی جنسی در مردان کمک کند و همچنین ممکن است به افزایش میل جنسی مردان با سطح تستوسترون پایین کمک کند

روغن وانیل


فواید وانیل مایع برای رابطه جنسی و بدن به تازگی کشف شده است. وانیل علاوه بر محرک جنسی ، یکی از ساده ترین راه حل ها برای مشکلات باروری است ، زیرا استروژن را در زنان ، هورمون مسئول روابط جنسی ، تحریک می کند. روغن وانیل علاوه بر درمان اختلال نعوظ ، ترشح تستوسترون را که هورمون جنسی در مردان است ، تحریک می کند.
وانیل همچنین فشار را تنظیم می کند و اعصاب مرد را آرام می کند و چون حاوی منیزیم است در فرآیند جنسی بسیار مفید است. می توان از ماساژ روغن وانیل در ناحیه تناسلی چند دقیقه قبل از رابطه جنسی استفاده کرد.

روغن وانیل

روغن سیاه دانه


روغن سیاه دانه از دانه های سیاه دانه به دست می آید. این روغن گیاهی حاوی ویتامین های بسیاری از جمله B کمپلکس است، روغن سیاه دانه ارزش غذایی بالایی دارد و جز سالم ترین روغن هاست که می تواند به صورت موضعی و خوراکی مورد استفاده قرار گیرد. ازجمله خاصیت های این روغن گیاهی افزایش میل جنسی است هم چنین برای موارد زیر مفید می باشد:
این روغن ویاگرا طبیعی نامیده می شود که به افزایش نعوظ آلت تناسلی بدون عوارض جانبی کمک می کند.
قدرت آلت تناسلی را افزایش می دهد.
از عفونت هایی که می توانند دستگاه تناسلی را آلوده کنند محافظت می کند.
توانایی جنسی را افزایش می دهد.
میل جنسی را در مردان و زنان تحریک می کند.
باروری و توانایی بچه دار شدن را بهبود می بخشد.
تولید اسپرم را افزایش داده و عمر آن را افزایش می دهد.

ادویه های موثر در افزایش میل جنسی


گاه استفاده از برخی ادویه ها در هنگام آشپزی می تواند تاثیر مثبتی در رغبت جنسی افراد بگذارد. از جمله این ادویه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

زعفران


زعفران ( Crocus sativus) ادویه ای خوش عطر و پر کاربرد است که از آن به عنوان گیاه شادی بخش یاد می کنند. زعفران سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی و روغن های فرار است. این ماده به رفع استرس و اضطراب کمک می کند و عامل موثری در درمان افسردگی به شمارمی رود. این گیاه انرژی بخش است و استفاده از دمنوش گلبرگ زعفران یا افزودن زعفران به رژیم غذایی باعث تقویت قوای جنسی شده و مشکلات مربوط به اختلال نعوظ، زود انزالی و ناباروری در آقایان را به طور چشمگیری کاهش می دهد. همچنین باعث بهبود کیفیت اسپرم ها می شود. این گیاه با غلبه بر استرس و افزایش نشاط در فرد باعث بهبود عملکرد جنسی او می شود.

جوز هندی


جوز هندی (Myristica fragrans) ادویه ای خوش عطر و طعم است که علاوه بر ایجاد طعم مطبوع در غذاها کاربرد های درمانی نیز دارد. می توان از این ادویه ارزشمند برای درمان مشکلات پوست و مو، تقویت مغز، رفع استرس و اضطراب و… استفاده کرد. همچنین این ماده تاثیر بسزایی در افزایش توان جنسی افراد دارد و توصیه می شود اگر دچار سردی جنسی هستید چند ساعت قبل از اقدام به رابطه جنسی مقداری از جوز هندی را با عسل طبیعی مخلوط کرده و میل نمایید. این ترکیب با افزایش جریان خون در بدن باعث افزایش تمایل و قدرت جنسی می شود.

جوز هندی

چیلی (فلفل تند)


یکی دیگر از موارد مورد استفاده برای افزایش میل جنسی فلفل تند است. فلفل تند حاوی کپسایسین است که مطالعات نشان داده است که باعث ترشح اندورفین می شود.این ادویه با افزایش سرعت فرایند های متابولیک، افزایش گردش خون و افزایش ترشح هورمون های شادی بخش موجب افزایش میل جنسی افراد می شود.
برای نتیجه گیری بهتر از فلفل تند، در غذاها خود به طور مداوم استفاده کنید و از مصرف شکر، پنیر، الکل و کافئین پرهیز نمایید.

زنجبیل


این ادویه با ارزش به دلیل توانایی خود در افزایش گردش خون و افزایش جریان خون در اندام های تناسلی، باعث تقویت میل جنسی افراد می شود.

دارچین


این ادویه برای افزایش میل جنسی به خصوص در زنان محبوب است. از زمان های قدیم از آن به عنوان محرک جنسی استفاده می شده است. دیابت و قند خون بالا یکی از علل کاهش میل جنسی است. دارچین با کاهش سطح قند خون و در نتیجه افزایش میل جنسی در زنان عمل می کند. روش های زیادی برای مصرف دارچین وجود دارد. می توانید آن را به غذا ، چای یا قهوه اضافه کنید. می توانید چند قطره روغن دارچین را بر روی اندام تناسلی بمالید تا محرک قوی جنسی ایجاد شود. اگرچه دارچین به آرامی عمل می کند ، اما نتایج نهایی شگفت انگیز است.

هل


هل، نوعی ادویه معطر است که در بسیاری از فرهنگ ها به عنوان محرک قوی میل جنسی شناخته می شود. از آنجا که جریان خون را افزایش می دهد و گردش خون را تحریک می کند ، می توان آن را به بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها اضافه کرد.مواد غذایی موثر در افزایش میل جنسی

سبزیجات و مواد غذایی موثر در افزایش میل جنسی


گاه با ایجاد یک تغییر کوچک در رژیم غذایی و حرکت به سوی تغذیه ای سالم تر می توان از تمایل و نشاط جنسی بیشتری نیز بهره مند ‌شد. در ادامه به مواد غذایی اشاره می کنیم که مصرف آنها می تواند در ارتقا قدرت جنسی افراد موثر باشد.

اسفناج


اسفناج منبع غنی اسید فولیک است ، ماده ای که به افزایش جریان خون کمک می کند. اسید فولیک نقش مهمی در عملکرد جنسی مردان دارد. کمبود اسید فولیک با اختلال نعوظ ارتباط دارد. اسفناج پخته شده حاوی 65 درصد از نیاز روزانه بدن به اسید فولیک است. اسفناج که یکی از غنی ترین غذاهای غنی از اسید فولیک است ، حاوی مقدار زیادی منیزیم است که به بهبود و تحریک جریان خون نیز کمک می کند و ثابت شده است که منبع موثری برای افزایش سطح تستوسترون است .
هنگام خوردن اسفناج نکاتی باید رعایت شود:

اگر فردی از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده می کند ، مهم است که به طور ناگهانی میزان غذای حاوی ویتامین K را که نقش مهمی در لخته شدن خون دارد ، تغییر ندهد.
مصرف زیاد پتاسیم می تواند برای افرادی که مشکلات کلیوی قابل توجهی دارند مضر باشد.
اگر کلیه ها نتوانند پتاسیم اضافی را از خون خارج کنند ، دوز زیادی از غذاهای غنی از پتاسیم می تواند کشنده باشد.
بهتر است اسفناج را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خوب و مغذی مصرف کنید.

اسفناج

بادام


بادام به افزایش اشتیاق کمک می کند و اغلب به عنوان محرک جنسی استفاده می شود ، زیرا حاوی بسیاری از مواد معدنی کمیاب است که باعث افزایش روابط جنسی و تقویت سلامت جنسی می شود ، مانند روی و سلنیوم. بسیاری از مردان تأیید کردند که بوی بادام کاتالیزوری برای افزایش میل جنسی آنهاست ، زیرا بادام سرشار از روی است که عنصری ضروری برای تولید تستوسترون است.

هویج


هویج ممکن است با افزایش تعداد اسپرم و بهبود تحرک به بهبود باروری کمک کند ، زیرا تحقیقات نشان می دهد که این به دلیل کاروتنوئیدهای شیمیایی موجود در هویج است ، که همچنین مسئول رنگ نارنجی سبزیجات است.

گوشت قرمز گوسفندی


گاهی کمبود تمایل جنسی به علت فقر آهن در بدن است. گوشت قرمز از جمله منابع غنی از آهن است به ویزه اگر گوشت گوسفند باشد. با مصرف متعادل گوشت قرمز می توان بر سردی، ضعف و خستگی ناشی از کمبود آهن در بدن غلبه کرد و این خود باعث افزایش میل جنسی می شود.
اما باید توجه کنید که در مصرف گوشت قرمز زیاده روی نکنید چون مصرف بیش از حد آن مضر است به خصوص که امروز معمولا از انواع آنتی بیوتیک ها و هورمون ها به عنوان محرک رشد در دام و گوسفندان استفاده می کنند و این می توان آسیب رسان باشد. بهتر است مقدار متعادلی از گوشت گوسفند را در رژیم غذایی خود جای دهید.

جو دوسر


جو دو سر ممکن است برای رسیدن به ارگاسم مفید باشد. این ماده غذایی منبعی است که به بهبود برانگیختگی جنسی کمک می کند و اسید آمینه ال آرژنین موجود در جو دوسر به عنوان یک منبع قابل اعتماد در درمان اختلال نعوظ است.

جو دوسر

گوجه فرنگی


تحقیقات نشان می دهد که غذاهای غنی از لیکوپن مانند گوجه فرنگی ممکن است به جلوگیری از سرطان پروستات کمک کند و گوجه فرنگی نیز برای باروری مردان مفید است ، زیرا به نظر می رسد گوجه فرنگی به طور قابل توجهی به بهبود غلظت ، تحرک و شکل گیری اسپرم کمک می کند .

سیر


سیر حاوی آلیسین است که باعث افزایش جریان خون در اندام های تناسلی می شود و از این طریق می تواند باعث بهبود عملکرد جنسی شود. برای گرفتن نتیجه می توانید سیر را به مدت یکماه و به طور منظم مصرف کنید.

شبدر قرمز


شبدر قرمز یک حبوبات است که به عنوان غذا یا درسالاد استفاده می شود. این گیاه به عنوان محرک شناخته می شود و دارای محتوای بالای ایزوفلاون است.
شبدر قرمز یک نوع فیتواستروژن است به همین دلیل ، اغلب برای تسکین علائم یائسگی یا به طور طبیعی افزایش میل جنسی استفاده می شود.
اگرچه تحقیقات روی شبدر قرمز هنوز جدید است و نتیجه گیری در مورد اثربخشی آن به عنوان مکمل میل جنسی زنانه نسبتاً زود است ، اما می تواند سلامت استخوان ها و عملکرد قلب و عروق را بهبود بخشد.

شبدر قرمز

سیب زمینی شیرین


یک دیگر از غذاهایی که در افزایش رغبت جنسی موثر است، سیب زمینی شیرین است، این ماده حاوی بتاکاروتن و مقدار زیادی ویتامین A است که باعث افزایش قدرت باروری می شود.

شکلات تلخ


شکلات تلخ علاوه بر افزایش جریان خون ، باعث تولید هورمون های دوپامین و سروتونین می شود که استرس را از بین می برد و باعث آرامش در هنگام رابطه جنسی می شود

عسل


عسل یک منبع عالی از بور است ، یکی از مواد معدنی مهم که به بدن در متابولیسم استروژن و هورمون جنسی کمک می کند ، بنابراین توصیه می شود قبل از رابطه جنسی یک لیوان شیر گرم همراه با عسل میل کنید ، همچنین می توانید عسل را با زنجبیل یا فلفل مخلوط کنید.

عدس


این یکی از غنی ترین منابع اسید فولیک است که باروری را در زنان و مردان نیز بهبود می بخشد ، بنابراین توصیه می شود قبل از رابطه جنسی سوپ عدس بخورید چون باعث تحریک میل جنسی نیز می شود.

کاهو


کاهو برای رابطه جنسی و تقویت نعوظ مفید است یکی از غذاهایی است که برخی از مردم آن را گیاه باروری می نامند زیرا دارای درصد خوب و بالایی از ویتامین C است که برای افزایش مایع منی مفید است.

شنبلیله


شنبلیله میل جنسی را در مردان افزایش می دهد ، فتق ، اختلال نعوظ و سایر مشکلات مردانه مانند طاسی را درمان می کند ، زیرا شنبلیله یک مکمل غذایی سرشار از مواد مغذی است.

کرفس


هنگام ذکر غذاها برای افزایش میل جنسی ، نمی توان از کرفس غافل شد ، زیرا حاوی ترکیبات فیتو آندروژن مشابه تستوسترون انسان است که میل جنسی و تعداد اسپرم را افزایش می دهد. غذاهایی برای افزایش قدرت جنسی را می توان با افزودن کرفس خام به سالاد یا پختن آن در سوپ با پیاز و سیر تهیه کرد.

مارچوبه


این گیاه به دلیل محتوای غنی از ویتامین E ، که باعث تحریک سنتز هورمون های جنسی می شود ، یکی از بهترین غذاها برای افزایش میل در مردان است. فقط با سرخ کردن آن به مدت پنج دقیقه با نمک و روغن می توان به راحتی آن را تهیه کرد.

مارچوبه

دانه کتان


خوردن یک قاشق چایخوری دانه کتان به افزایش تستوسترون در بدن کمک می کند.
دانه های کتان همچنین حاوی اسیدهای چرب مهمی مانند امگا 3 و امگا 6 هستند که به تولید هورمون های جنسی در زنان کمک می کند.
اگر اسیدهای چرب کافی در بدن وجود نداشته باشد ، این باعث کاهش سطح هورمون ها در بدن و همچنین کاهش میل جنسی می شود.

شاهی


این گیاه منبع غنی انرژی است که برای یک رابطه جنسی سالم لازم است. علاوه بر این ، حاوی اسید فولیک است که مطالعات اخیر نشان داده است که کمبود آن منجر به اختلال نعوظ می شود. شما می توانید غذاهایی را برای افزایش تمایل جنسی با افزودن شاهی خام یا کمی پخته آماده کنید تا عناصر مفید آن را از دست ندهید.

تخم کدو تنبل


روی به مقدار زیاد در دانه های کدو وجود دارد و این ماده معدنی به بدن کمک می کند تا تستوسترون تولید کند ، که برای تقویت میل جنسی به آن نیاز دارد. دانه کدو تنبل همچنین حاوی مقدار زیادی منیزیم ، آنتی اکسیدان ها و برخی ترکیبات است.
تخمه کدو باعث افزایش مایع منی و تقویت میل جنسی می شود.

دانه چیا


فواید زیادی در دانه های چیا برای رابطه جنسی وجود دارد. دانه های چیا یکی از غنی ترین دانه های دارای فسفر است که برای روابط جنسی ضروری است . همچنین غنی از کربوهیدرات و عناصر ضروری است که بدن را قوی و فعال می کند. این دانه ها فعالیت بدن را افزایش داده و گردش خون را نیز افزایش می دهند.

گشنیز


گشنیز در حل بسیاری از مشکلات جنسی که بسیاری از مردان از آن رنج می برند، می تواند موثر باشد. گشنیز یکی از گیاهانی است که کمک زیادی به رهایی فرد از تمام مشکلات تنش عصبی می کند و در نتیجه به آرامش بدن و بهبود عملکرد جنسی در مردان کمک می کند.

گشنیز

کشمش


مطالعات اخیر نشان داده است که کشمش سرشار از ویتامین A است که کمبود آن در مردان باعث آتروفی بیضه ها و تولید ضعیف هورمون های جنسی توسط کلیه ها می شود. مصرف کشمش نه تنها در مردان، بلکه در خانم ها نیز بسیار مفید است و باعث تقویت میل جنسی می شود.

شلغم


شلغم سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها و ویتامین هاست. این ماده غذایی ارزشمند با تامین ویتامین C مورد نیاز بدن از بروز بسیاری از اختلالات جلوگیری می کند. مصرف شلغم سردی بدن را از بین می برد و برای تحریک میل جنسی بسیار مفید است. همچنین مشکلات زنان در دوران یائسگی را کاهش می دهد.

تخمه آفتابگردان


تخمه های آفتابگردان منبع غنی از ویتامین B1 هستند. این دانه های خوشمزه برای تامین انرژی بدن بسیار مفیدند و باعث فعال شدن ارگان های مختلف بدن می شوند. سطح بالای انرژی در تخمه آفتابگردان باعث تقویت میل جنسی نیز می گردد.

تخمه آفتابگردان

تربچه


تربچه یکی از منابع غنی آهن ، ید ، گوگرد و همچنین ویتامین C است. همچنین برخی از انواع تربچه نیز وجود دارند که دارای پتاسیم و منیزیم هستند و می تواند برای تقویت میل جنسی به ویژه در مردان بسیار مفید باشد.

صدف


صدف از جمله غذا های دریایی است که از سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D ، ویتامین B12 ، نیاسین (ویتامین B3) ، تیامین (ویتامین B1) و ریبوفلاوین (ویتامین B2) است. یکی از مزایای صدف این است که میل جنسی را افزایش می دهد ، به دلیل محتوای بالای روی از آن به عنوان یک داروی جنسی یاد می شود ، زیرا کمبود روی معمولاً به موارد زیر منجر می شود:
ED
کاهش سطح تستوسترون.
اختلال در نعوظ.

خردل


خردل یکی از گیاهانی است که توانایی بالایی در بهبود سلامت جنسی مردان دارد ، زیرا حاوی ویتامین های زیادی است که برای بهبود توانایی اندام های تناسلی مردان و به طور کلی رفع مشکلات ضعف جنسی ضروری است.
همچنین حاوی مواد مغذی مفید برای تقویت روابط جنسی است ، مانند روی ، که یکی از مهمترین عناصری است که به حل مشکلات جنسی و درمان ناتوانی جنسی در مردان کمک می کند.خردل منبع غنی از اسید فولیک نیز است.

میوه های موثر در افزایش میل جنسی


میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان و انواع ویتامین ها هستند که می توانند با تامین درصد بالایی از مواد مغذی مورد نیاز بدن باعث افزایش سلامت کلی بدن و در نتیجه تقویت میل جنسی شوند:

توت فرنگی


توت فرنگی سرشار از روی، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است. روی جزء اولیه تستوسترون است که تولید اسپرم به آن بستگی دارد.
تستوسترون هورمونی است که مسئول میل جنسی در مردان است و اگر سطح این هورمون کاهش یابد ، منجر به کاهش فعالیت جنسی در مردان می شود.
در مورد زنان ، وقتی زنان توت فرنگی سرشار از روی مصرف می کنند ، این امر منجر به افزایش قابل توجه هیدراتاسیون واژن می شود ، که به آماده سازی بدن زن برای انجام کارهای جنسی کمک می کند.

توت فرنگی

خرما


خرما میوه درخت نخل است، این ماده سرشار از انرژی، ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر است. خرما یک ماده انرژی زای طبیعی و کم کالری است. مصرف خرما باعث افزایش هورمون تستوسترون در مردان شده و قدرت باروری آنان را افزایش می دهد. همچنین باعث افزایش میل جنسی شده و مورفولوژی اسپرم ها را بهبود می بخشد.

موز


تحقیقات ثابت کرده است که میوه موز توانایی فوق العاده ای در افزایش میل جنسی دارد زیرا سطح انرژی را در طول رابطه جنسی به طور موثر تامین می کند. موز حاوی آنزیمی به نام بارلن است که به بهبود قدرت هورمون مردانه و استقامت جنسی کمک می کند. باید تاکید کرد که رابطه صمیمی مستلزم سلامت عمومی خوب است و به تغذیه خوب بستگی دارد: هرچه تغذیه متعادل تر باشد ، توانایی جنسی بهتر است. اطمینان حاصل کنید که از همه غذاهایی که برای شما و سلامت شما مفید است استفاده کنید تا از یک زندگی جنسی یکپارچه و شاد لذت ببرید.

آووکادو


آووکادو یک محرک جنسی خوب است چرا که حاوی فولیک اسید است و به متابولیسم پروتئین و ایجاد انرژی کمک می کند. ویتامین B6 موجود در این ماده به ترشح هورمون های جنسی مردانه کمک می کند. پتاسیم آن نیز باعث تنظیم عملکرد تیروئید در زنان می شود.
آووکادو یک منبع عالی از چربی های سالم ، پتاسیم و ویتامین ها است و همچنین برای خلق و خوی بهتر مفید است. آووکادو حاوی ویتامین E و روی است که هر دو اثرات مثبتی بر میل جنسی مردان و باروری دارند. روی برای افزایش تستوسترون پیشنهاد شده است و ویتامین E به بهبود کیفیت اسپرم کمک می کند.

سیب


سیب به طور کلی دارای مزایای سلامتی است ، اما یکی از خواص کمتر شناخته شده آن مربوط به سلامت جنسی است. پوست سیب به ویژه حاوی یک ترکیب فعال به نام اسید اورسولیک است که در مطالعات سلولی نشان داده شده است که منبع موثری برای متوقف کردن رشد سلولهای سرطانی پروستات است. به طور کلی توصیه می شود میوه ها و سبزیجات بیشتری مانند: انگور ، توت و زردچوبه بخورید ، زیرا آنها نیز دارای موارد مشابه هستند. نتایج نشان می دهد که مردانی که به طور کلی میوه و سبزیجات بیشتری مصرف می کنند ، شانس بیشتری برای غلبه بر سرطان پروستات دارند.

سیب

انجیر


انجیر حاوی مقدار زیادی آمینو اسید و سایر خواص و عناصر است که برای تنظیم تولید هورمون مردانه در بدن عمل می کند ، که انرژی لازم برای فرآیند جنسی در مردان را تامین می کند ، بنابراین یک مرد برای تقویت میل جنسی باید انجیر تازه یا خشک را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

هندوانه


یکی دیگر از مواد غذایی موثر در افزایش میل جنسی هندوانه است که به عنوان محرک جنسی شناخته می شود و باعث آرامش عروق خونی در ناحیه تناسلی می گردد. تاثیر این ماده غذایی در افزایش تمایل جنسی به قدری قدی است که توصیه می شود قبل از رفتن به اتاق خواب سعی کنید مقداری هندوانه مصرف نمایید.

انار


خوردن انار یکی از مواردی است که علاوه بر آنتی اکسیدان ها برای عروق خونی و قلب مفید است.یک مطالعه اخیر نشان داده است که آب انار در واقع قدرت نعوظ را بهبود می بخشد و ناتوانی جنسی را درمان می کند و اکسید نیتریک آن خاصیت کاهش التهاب و تقویت قوای جنسی را دارد برخی افراد انار را ویاگرا طبیعی می نامند.

انار

موارد فوق تنها چند نمونه از گیاهان و فرآورده های گیاهی موثر در درمان بی میلی جنسی است. برخی دیگر از مواد موثر در رفع مشکلات جنسی به خصوص بی میلی جنسی عبارتند از :
گیاه پنج انگشت
سداب
قاووت خشخاش
قاووت چهل گیاه
شیره انجیر
شیره خرما
ارده کنجد
بهمن سفید
شربت سکنجبین
روغن سنام
گیاه دامیانا
تریبولوس
ریحان
خارخاسک
مربای هویج
مربای گل محمدی
جوانه گندم و…

نحوه تاثیر تغذیه بر میل جنسی چگونه است؟


حال که با مواد غذایی موثر در افزایش میل جنسی آشنا شدیم، بهتر است با مهمترین مواد مغذی موثر در افزایش میل جنسی نیز آشنا شویم :

-چربی


توصیه می شود مصرف اسیدهای چرب موجود در غذاهایی مانند: ماهی ، تخم مرغ ، آجیل ، غلات و دانه های کتان را افزایش دهید ، زیرا این چربی های مفید باعث افزایش کار انتقال دهنده های عصبی می شوند و میل جنسی را تحریک می کنند.

-مواد معدنی


مواد معدنی باعث بهبود جریان خون در اندام های بدن به خصوص دستگاه تناسلی می شود. سبزیجات دارای برگ سبز، کلم بروکلی، کلم پیچ، گوشت قرمز و غلات کامل همگی سرشار از مواد معدنی هستند و باعث افزایش میل جنسی می شوند.

-ویتامین های گروه B برای تقویت قوای جنسی


خوردن مقدار زیادی غذاهای غنی از خانواده ویتامین B به بهبود خلق و خو و افزایش میل جنسی کمک می کند.برای این منظور غذاهای حاوی ویتامین های گروه B مانند مرغ، نان، غلات کامل و تخم مرغ بخورید یا از مکمل هایی مانند B کمپلکس استفاده نمایید.

ویتامین های گروه B برای تقویت قوای جنسی

-ویتامین D


به طور کلی ویتامین D برای تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ ثبات فشار خون و کلسترول مفید است، همچنین نقش مهمی در ارتقاء میل جنسی دارد.
کمبود این ویتامین باعث می شود که برخی از هورمون های جنسی به اندازه کافی ترشح نشوند که بر میل جنسی و روابط بین همسران تاثیر منفی می گذارد.

-آنتی اکسیدان ها


برخی از انواع آنتی اکسیدان ها از اسپرم و بیضه ها در برابر هرگونه اثرات مضر که ممکن است در اثر برخی عوامل خارجی ایجاد شود ، مانند: مسمومیت با جیوه محافظت می کند .

مواد غذایی که باعث کاهش میل جنسی می شوند


برخی از مواد غذایی با اینکه جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی اکثر افراد دارند اما می توانند عامل تاثیر گذاری بر کاهش میل جنسی باشند، به چند مورد از این مواد اشاره می کنیم:


پنیر


پنیر، قهرمان اصلی سفره هاست و کمتر کسی پیدا می شود که آن را دوست نداشته باشد. انواع پنیر ها با طعم لذیذی که دارند، جایگاه خاصی برای خود دارند و از جمله خوراکی های محبوب هستند، اما بهتر است بدانید که مصرف پنیر به ویژه اگر به صورت افراطی باشد باعث کاهش میل جنسی به خصوص در مردان می شود. زیرا پنیر در طولانی مدت باعث کاهش سطح هورمون های جنسی مانند تستوسترون و استروژن می شود و این عامل اساسی در سردی و بی میلی جنسی است.

نعناع


نعناع از جمله گیاهان معطر و خوش طعم است کهاز آن برای ساخت انواع آدامس ها، نوشابه ها و خمیر دندان ها استفاده می شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیش از حد نعناع می تواند باعث کاهش سطح ترشح تستوسترون و کاهش میل جنسی شود.

افزودنی‌ها و نگهدارنده ها


افزودنی‌ها، طعم دهنده ها و مواد نگهدارنده در انواع کنسرو ها، غذاهای نیمه آماده، نوشیدنی ها و آبمیوه های صنعتی و… وجود دارند. این مواد غذایی با اینکه خوشمزه هستند اما حاوی فیتو استروژن هستند و بر سطح تستوسترون به ویژه در مردان تاثیر می گذارند و باعث کاهش میل جنسی آنان می شوند.

سویا


اگرچه سویا غذاهای سالم و مفیدی برای بدن است ، اما منجر به افزایش استروژن و کاهش سطح تستوسترون می شود ، بنابراین بر میل جنسی تأثیر منفی می گذارد.

سویا

غذاهای سرخ شده


غذاهای سرخ شده نه تنها برای رژیم غذایی سالم مضر هستند ، بلکه می توانند بر میل جنسی افراد نیز تاثیر بگذارند. نشان داده شده است که چربی های ترانس موجود در اکثر غذاهای سرخ شده با افزایش تولید غیرطبیعی اسپرم ، میل جنسی مردان را کاهش می دهد.

پاپ کورن


به ویژه نوعی که در مایکروویو تهیه می شود ، زیرا پلاستیک آن حاوی اسید پرفلوروکتانوئیک است که باعث کاهش میل جنسی می شود و در طولانی مدت منجر به مشکلات پروستات می گردد.

گیاهان دارویی و مواد غذایی در درمان بی‌میلی جنسی و افزایش میل جنسی بسیار موثرند. اما بهتر است به علت ایجاد این سردی و بی میلی نیز بپردازیم.
خستگی یکی از عوامل اصلی ایجاد بی میلی نسبت به رابطه جنسی است. کار، تلاش و فشار های زندگی باعث تحلیل قوای بدن و خستگی مزمن می شود. این مورد به ویژه در مردان شایع است و برای بازیابی انرژی و قوای جسمانی خود نیاز به استراحت و رفع استرس و اضطراب دارند.
-خواب کافی یک عامل موثر در در افزایش قوای جنسی است و اگر افراد به ویژه مردان خواب نامنظم و ناکافی داشته باشند، باعث کاهش سطح تستوسترون در بدن و بی علاقگی به رابطه جنسی می شود.
-برخی از مردان به دلیل اختلال هورمونی و کاهش سطح هورمون های جنسی در بدن دچار اختلال نعوظ و زود انزالی می شوند که برای تشخیص این مورد نیاز به انجام آزمایش های خاص است که باید توسط پزشک متخصص انجام گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *