نحوه تشخیص روغن نارگیل اصل

فهرست مطلب

هنگام خرید روغن نارگیل حتما این سوال برایتان پیش آمده است که چگونه می توان روغن نارگیل اصل را تشخیص دهم؟ روغن نارگیل اصل چه تفاوتی با روغن تقلبی دارد؟ روغن نارگیل اصل چه ویژگی هایی دارد؟ از روی چه فاکتور هایی می توان تشخيص داد که روغن نارگیل اصل است یا نه؟ اصل بودن روغن نارگیل به عنوان یک روغن گیاهی حامل و پر مصرف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطلب قصد داریم شما را با اساسی ترین ویژگی های روغن نارگیل اصل آشنا کنیم.

نحوه تشخیص روغن نارگیل اصل


روغن نارگیل یکی از روغن های گیاهی ایمن و مفید است که اغلب در جهت بهبود وضعیت پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد. اگر از روغن نارگیل اصل برای اهداف درمانی استفاده کنید، قطعا به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید. اما نحوه تشخيص روغن نارگیل اصل چگونه است؟

ویژگی های روغن نارگیل اصل


روغن نارگیل، یکی از سالم ترین روغن هاست که هم به صورت موضعی برای سلامت پوست و مو و ماساژ استفاده می شود و هم مصرف خوراکی دارد. این روغن حاوی اسید های چرب سالم است که در بدن جذب شده و خواص درمانی دارد. استفاده از روغن نارگیل به صورت خوراکی، مشکلات سایر روغن های مصرفی همچون دیر هضم بودن، افزایش خطر ابتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلبی و عروقی و… را ایجاد نمی کند. با این حال تشخیص اصل بودن روغن نارگیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برهی از ویژگی های روغن نارگیل اصل عبارتند از :

-عطر و بوی خوبی دارد و بویی شبیه به میوه نارگیل می دهد.
– در حالت مایع رنگ شفاف و در حالت جامد رنگ سفید دارد.
-به خوبی روی پوست جذب می شود.
-ته نشین می شود.

رنگ روغن نارگیل


یکی از مهمترین راه ها برای تشخیص روغن نارگیل اصل، توجه به رنگ آن است. روغن نارگیل اصل اگر خالص و بدون افزودنی ها و رنگ دهنده های مصنوعی باشد، شفاف و بی رنگ است.
البته روغن نارگیل چون نقطه انجماد پایین دارد، به سرعت می تواند به حالت جامد در آید. توجه کنید که رنگ روغن نارگیل در حالت مایع و جامد متفاوت است. روغن نارگیل اصل در دمای بالاتر از 24 درجه سانتیگراد یا همان دمای اتاق، حالت مایع و رنگ شفاف دارد. این روغن در دمای کمتر از 24 درجه سانتیگراد به حالت جامد درآمده و سفید رنگ می شود. بنابراین می توان گفت که حالت فیزیکی روغن نارگیل اصل بر روی رنگ آن تاثیر دارد.

رنگ روغن نارگیل


بوی روغن نارگیل اصل


روغن نارگیل خالص باید بویی شبیه به میوه نارگیل بدهد. این روغن اگر اصل باشد بویی ملایم دارد و هر گونه بوی غیر طبیعی و ناآشنا، نشان از تقلبی بودن و یا وجود ناخالصی است.
توجه کنید که هنگام خرید روغن نارگیل حتما به فاکتور بوی روغن نارگيل اصل توجه نمایید.

طعم روغن نارگیل اصل


طعم از دیگر فاکتور های تشخیص روغن نارگیل اصل از انواع تقلبی آن است. روغن نارگیل در صورت اصل بودن،، طعمی ملایم و شیرین و بسیار نزدیک به میوه نارگیل دارد. هر گونه طعم تلخ و غیر عادی در روغن نارگیل، نشانه تقلبی بودن آن است.

ته نشین شدن روغن نارگیل اصل


یکی از راه های تشخیص روغن نارگیل اصل از تقلبی توجه به این نکته است که روغن نارگیل اصل می تواند در دمای اتاق به دو حالت جامد و مایع دیده شود، به این صورت که بخشی از روغن به حالت جامد و سفید رنگ در ظرف ته نشین شوند و بخشی مایع و شفاف باشد. ته نشین شدن از جمله فاکتورهای مهم تشخیص روغن اصل است. بنابراین می توانید ظرف حاوی روغن نارگیل را برای مدتی بدون حرکت در جایی قرار دهید، اگر روغن ته نشین شد، بدانید که اصل است.

روغن نارگیل اصل به سرعت جذب پوست می شود


از جمله فاکتورهای مهم تشخیص روغن نارگیل اصل، قدرت جذب آن توسط پوست است. اگر مقداری روغن نارگیل را روی پوست بمالید، خواهید دید که به سرعت جذب پوست می شود و مانند سایر روغن ها اثری چربی بر روی پوست باقی نمی گذارد. از این ویژگی می توانيد برای تشخیص روغن نارگیل اصل از تقلبی استفاده کنید.

روغن نارگیل اصل به سرعت جذب پوست می شود

روغن نارگیل


روغن نارگیل یکی از محبوب ترین روغن های مصرفی در دنیا است که هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. خواص و فواید شگفت انگیز روغن نارگیل آن را به یک روغن گیاهی فوق العاده تبدیل کرده است. اگر بتوانید با رعایت نکات گفته شده، روغن نارگیل اصل تهیه کنید، با استفاده از آن می توانید از خواص درمانی زیر بهره مند شوید :

-سلامت قلب و عروق و پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی
-کنترل کلسترول و چربی خون
-افزایش جذب کلسیم در بدن
-کنترل سطح قند خون
-تقویت و زیبایی موها
-درمان اگزما و پسوریازیس
-بهبود وضعیت پوست با مرطوب کردن و آبرسانی آن.
-تقویت مژه ها و ابرو ها.
-ضد باکتری
-رفع بدی بد دهان
-سفید کردن دندان ها و موثر در حفظ بهداشت دهان و دندان.
-استحکام استخوان ها
-رفع التهاب به خصوص در مفاصل.
-درمان موخوره
-کمک به کاهش وزن و لاغری
-رفع ترک کف پا
-خاصیت آنتی اکسیدانی بالا
مرطوب کننده لب هاو…

می توانید روغن نارگیل اصل را از مجموعه آنلاين سحرانا با بهترین کیفیت خریداری کرده و از مزیت های بی شمار آن بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *