عرق کاسنی در بارداری

فهرست مطلب

کاسنی گیاهی است که فواید سلامتی زیادی در دوران بارداری دارد ؛ عرق کاسنی از گیاه کاسنی به دست می آید و به طبع دارای تمام خواص و ویژگی های گیاه کاسنی است، برای آشنایی بیشتربا خواص این عرق در دوران بارداری در خواندن این متن همراه ما باشید.

عرق کاسنی در بارداری

آیا مصرف عرق کاسنی در بارداری مجاز است ؟


براساس مطالعات صورت گرفته توسط محققان نشان داده است که علی رغم خواص دارویی فراوان عرق کاسنی در بارداری، مصرف مقادیر زیاد این گیاه در بارداری به هیچ وجه مجاز نمی باشد ؛ اگرچه عرق کاسنی در بارداری با فوائد بسیاری بر سلامت مادران باردار همراه است ، ولی با این حال ، تاحد امکان مصرف عرق کاسنی در بارداری را به حداقل کاهش دهید. همچنین بهتر است پیش از مصرف هر نوع گیاه دارویی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. به دلیل بروز عوارض جانبی از جمله تحریک انقباضات رحمی و افزایش خطر سقط جنین توصیه می شود که همواره اعتدال در مصرف را رعایت کنید.

فواید مصرف کاسنی در دوران بارداری


عرق کاسنی دارای فواید درمانی بسیاری در دوران بارداری می باشد ،در زیر به بیان چند مورد از خواص عرق کاسنی در دوران بارداری می پردازیم:

تامین ویتامین ها ومواد معدنی با کاسنی


کاسنی منبعی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به شمار می رود. به همین دلیل مصرف عرق این گیاه می تواند نیاز روزافزون مادران باردار به انواع ویتامین ها و ریزمغذی های مهم را در این دوران برطرف کرده و از این طریق باعث کمک به روند رشد و تکامل جنین شود.

درمان عفونت ادراری در دوران بارداری


عفونت ادراری یکی از مشکلات رایج زنان باردار در دوران بارداری است و باید سریع درمان شود، زیرا عوارضی مانند زایمان زودرس ، تولد نوزاد ضعیف و کم وزن خواهد داشت، از آنجایی که در این دوران نمی‌توان از داروهای متداولی که در حالت غیر بارداری تجویزمی‌شود استفاده کرد، مصرف عرق کاسنی برای درمان عفونت ادراری از اهمیت خاصی برخوردار است. همانطور که در بالا اشاره کردیم کاسنی با افزایش ایمنی ، بدن را در برابر بیماری‌های عفونی ایمن می‌کند. همچنین عرق کاسنی با خاصیت ادرار آوری که دارد برای پاک کردن مجاری ادراری ، جلوگیری و درمان عفونت ادراری در دوران بارداری مفید است.

پیشگیری از مشکلات گوارشی در دوران بارداری


مصرف مقادیر متعادل عرق کاسنی در بارداری در کاهش علائم تهوع بارداری، سوزش سردل و سایر مشکلات گوارشی دوران بارداری بسیار موثر است.

پیشگیری از مشکلات گوارشی در دوران بارداری

کاهش یبوست با نوشیدن عرق کاسنی در بارداری


مصرف روزانه کاسنی به دلیل دارا بودن مقادیر بالای ترکیبات پروبیوتیک اینولین باعث بهبود عملکرد روده ها شده و به این ترتیب مشکل یبوست که از عوارض شایع دوران بارداری به شمار می رود را در مادران باردار کاهش می دهد.

کاهش درد عضلات


یک از مشکلاتی که زنان باردار با آن مواجه میشوند، گرفتگی عضلات به ویژه عضلات ساق پا است، خاصیت ضد التهابی عرق کاسنی باعث کاهش احساس درد ، کاهش گرفتگی عضلات و نرم کردن مفاصل پا در دوران بارداری می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن


کاسنی به دلیل دارا بودن خواص آنتی باکتریال به عنوان تقویت کننده سیستم ایمنی در مادران باردار عمل می کند. از این رو مصرف مقادیر متعادل این گیاه مفید در مقابله با باکتری های خطرناک و بیماری زا کمک موثری به بدن می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

حفظ سلامت کلیه ها


گیاه کاسنی همانند یک دیورتیک طبیعی در بدن عمل می کند. از این رو مصرف روزانه آن موجب افزایش دفعات ادرار و در نتیجه پاکسازی کبد و کلیه ها از سموم و مواد زائد می شود. همچنین مصرف این گیاه در کاهش احتباس آب بدن در دوران بارداری نیز بسیار موثر است.

جهت خرید تخم کاسنی کلیک کنید.

عرق کاسنی بهبود دهنده دیابت بارداری


کاسنی به دلیل اینکه کاهش دهنده قند خون است، برای خانمهایی که به دیابت بارداری مبتلا هستند، مصرف متعادل آن در بارداری مشکلی نخواهد داشت.

تاثیر عرق کاسنی بر سلامت و زیبایی نوزاد


مصرف عرق کاسنی می تواند با پاکسازی کبد و تصفیه خون نقش بسزایی در زیبایی نوزاد داشته باشد.

تاثیر عرق کاسنی بر سلامت و زیبایی نوزاد

فواید خوردن عرق کاسنی در ماه های آخر بارداری


یرقان مشکل رایج در نوزادان تازه متولد شده است ، در موردهای شدید ممكن است حتی در نوزادان طبیعی ایجاد اسیب های جدّي مغزی نماید و برای درمان آن از نور درمانی، دارو درمانی، تعویض خون و یا طب سنتی استفاده می شود. یکی از روش های جلوگیری از زردی نوزادان، جلوگیری آن در دوران بارداری است.
از این رو عرق کاسنی با پاک سازی کبد و دفع مواد زائد و سمومات کبد و نیز تصفیه خون مادر، نقش بسیار مهمی در جهت جلوگیری از ایجاد زردی نوزادان در طول دوران بارداری دارد، همینطور از آنجایی که یکی از راههای زیباتر شدن فرزند، پاکسازی کبد و خون مادر در دوران بارداری است، این خاصیت کاسنی سبب شده خوردن آن مورد توجه مادران باردار قرار گیرد.

فواید خوردن عرق کاسنی در ماه های آخر بارداری

نوشیدن عرق کاسنی زایمان را راحت تر می کند.


خوردن سبزی کاسنی در سالاد یا مصرف کاسنی در بارداری، از تجمع آب در بدن جلوگیری کرده و ورم پای ناشی از این دوران را کاهش میدهد.

آیا خوردن کاسنی در دوران بارداری بی خطر است؟


تحقیقات و مطالعات نشان می دهد که مصرف کاسنی در مقادیر زیاد در حین انتظار بی خطر نیست. با این حال ، اگر جایگزینی وجود نداشته باشد ، می توانید با پزشک خود صحبت کنید و مقدار کمی کاسنی در بارداری داشته باشید. کاسنی یک محرک رحمی قوی است و می تواند باعث انقباضات رحمی در دوران بارداری شود ، بنابراین سلامتی و همچنین جنین شما را به خطر می اندازد. مصرف مقدار زیادی کاسنی می تواند باعث قاعدگی در دوران بارداری شود و منجر به سقط جنین شود. بنابراین ، حتی اگر فواید زیادی برای سلامتی شما ایجاد کند ، باید از مصرف کاسنی در دوران بارداری خودداری کنید.

عوارض جانبی احتمالی در دوران بارداری


حتی اگر مصرف این عرق در دوران بارداری دارای فواید درمانی بسیار زیادی باشد ، ولی مصرف بیش از حد این گیاه باعث می‌شود تا شما دچار عوارض جانبی خاصی شوید؛ برخی عوارض جانبی رایج عبارتند از :
انقباضات ناگهانی رحم دردوران بارداری
قاعدگی در دوران بارداری
سقط جنین
التهاب پوست
خارش
سرکوب اشتها
کاهش وزن ناگهانی
مشکل در تنفس
خستگی
خواب آلودگی

مقدار و زمان مناسب مصرف مجاز از عرق کاسنی در دوران بارداری


از آنجایی که مصرف زیاد کاسنی در ماه‌های اولیه بارداری با خطر سقط جنین همراه است، عرق کاسنی را می‌توانید به میزان خیلی کم در ماه‌های اولیه بارداری استفاده کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید. البته حتماً قبل از مصرف عرق کاسنی در بارداری با پزشکتان مشورت نمایید.
بنابر توصیه پزشکان بهترین زمان مصرف این عرق در دو هفته آخر بارداری و بهترین زمان برای نوشیدن آن صبح ناشتا به همراه آب با دمای معمولی مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *