درمورد انفیه چه می دانید؟

فهرست مطلب

انفیه نام ترکیبی از چند گیاه دارویی است که شکل مصرف آن کمی متفاوت است، برای مصرف این دارو آن را با دماغ بالا می کشند! این کار باعث می شود که فرد عطسه کند و مجاری بینی اش باز شوند، در واقع انفیه که کلمه ای عربی است در واقع به معنای بینی است و در طب سنتی نیز به دارویی گفته می شود که با بینی مصرف می شود، معمولا برای درمان بیماری های مرتبط با سر انسان سراغ انفیه می روند.

درمورد انفیه چه می دانید

انفیه شیشه ای

یکی از بهترین راه های تهیه کردن این پودر خرید آن به صورت شیشه ای است که در بازار موجود است و می تواند باعث نگهداری مطلوب ماده در ظرف باشد و عمر آن را طولانی تر کند، شیشه به طور کلی از ظروف مطمئن درمورد استفاده برای مواد غذایی مختلف است.

فواید انفیه برای سر و مشکلات آن:

همانطور که اشاره شد بیشترین فایده انفیه برای سر است، این ماده در درمان سینوزیت نقش دارد و می تواند به کاهش سردرد و آبریزش بینی کمک کند، علاوه بر این پولیپ بینی را درمان می کند و می تواند بلغم سر را کاهش دهد، برای درمان سرماخوردگی معمولا افراد سراغ آن می روند.

کمک به درمان سینوزیت

برای درمان سینوزیت می توانید سراغ این ماده بروید، پودر مد نظر ما می تواند با عطسه های زیاد و شدید عفونت های بدن را خارج کند و باعث بهبود دردهای سینوزیتی شود، افراد زیادی حتی تاثیر این ماده را در درمان آبریزش یا گرفتگی بینی تایید کرده اند.

درمان سرماخوردگی

سرماخوردگی از بیماری های آزار دهنده است که می توان برای درمان آن سراغ این پودر رفت، دلیل تاثیر این پودر این است که می تواند باعث خروج عفونت های بدن از طریق بینی شود و بعد علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی را درمان کند، این ماده تاثیر زیادی در رفع مشکلات دیگر سرماخوردگی که ربطی به این مسئله ندارند نیز دارد زیرا می تواند با کاهش عفونت ها به طور غیر مستقیم بر میزان تب، سر درد، گلو درد و مسائلی این چنینی نیز تاثیر بگذارد.

عوارض و موارد منع مصرف:

طبق تحقیقات صورت گرفته افراد عادی که از بیماری خاصی رنج نمی برند با مصرف این ماده دچار مشکل خاصی نمی شوند، افرادی که مسائل دیگری مانند بارداری، نارسایی قلبی دارند و حتی در زمان بعد از عمل جراحی هستند نیز باید از استفاده از این ماده اجتناب کنند، این ماده البته در صورتی که بیش از حد و طولانی مدت مصرف شود می تواند باعث ابتلا به سرطان بینی شود، رعایت تعادل در مصرف این ماده و هر ماده دیگری شرط سلامتی بدن شماست.
افرادی که معمولا زود عطسه می کنند نیز ممکن است با مصرف این پودر دچار سردرد شوند، کسانی که سابقه سکته قلبی یا مغزی دارند بهتر است از آن دور باشند و به طور کلی افرادی که دچار مشکلات قلبی مختلف هستند بدون تجویز پزشک از آن نباید استفاده کنند.

عوارض و موارد منع مصرف

چرا عطسه مفید است؟

عطسه اتفاقی است که در اسلام نیز به آن تاکید شده و می تواند رطوبت اضافی بدن را خارج کند، عطسه را به نوعی درمان بسیاری از مشکلات مربوط به سر می دانند و تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به جذام، بادهای بدخیم، جای گرفتن آب در چشم، باز کردن حفره های بینی و خروج مو از چشم دارد، این ماده به طور کلی برای اکثر امراض سر مفید شناخته شده است.

روش مصرف

برای استفاده از این ماده کافیست یک نخود از پودر را در کف دست قرار دهید و جلوی یکی از سوراخ های دماغ خود بگیرید، با دست دیگر جلوی سوراخ دیگر را بگیرید و با شدت پودر را بالا بکشید تا کاملا استنشاق شود، بعد از این کار سراغ سوراخ بعدی بینی بروید، کمتر از یک دقیقه زمان لازم است تا آبریزش بینی و عطسه های پی در پی شروع شوند، بعد از چند دقیقه عطسه ها و آبریزش تمام می شوند.

در مکانی خصوصی سراغ پودر توتون مانند بروید

اگر می خواهید از این پودر استفاده کنید بهترین کار این است که در فضایی خصوصی آن را استفاده کنید، زیرا بعد از مصرف مکررا دچار عطسه خواهید شد و در مکان عمومی این مسئله هم برای شما و هم برای دیگران آزار دهنده خواهد بود، بخصوص که بعد از این عطسه ها آبریزش بینی هم خواهید داشت.

انواع انفیه

این ماده به طور کلی انواع بسیار زیادی دارد و با گیاهان مختلفی می توان آن را ساخت، البته پایه اصلی آن گیاه کندش که ریشه گیاهی با ظاهر سیاه و درون زرد است و سیاه دانه است، ترکیب دیگری که برای این منظور استفاده می شود برگ ساییده یا خرد شده تنباکو و ریشه کندش و ریشه خریق است.

آیا می توان انفیه را در خانه درست کرد؟

برای درست کردن این ماده در خانه کافیست سیاه دانه و گیاه کندش را که سیاه رنگ است تهیه کنید، میزان این مواد نسبت به به هم باید این گونه باشد که دو برابر کندش باید سیاه دانه اضافه کنید و آن ها را آسیاب کنید، البته دقت کنید که آن را در میزان کمی درست کنید، این پودر از جمله موادی است که در صورت کهنه شدن برای بدن مضر خواهد بود.

سوالات رایج:

انفیه دان چیست؟

انفیه دان نام ظرفی است که در آن پودر را حل می کنند، البته گاهی مجازا به گودش شست محل اتصال انگشت به دست نیز مجازا همین نام را اطلاق می کنند.

آیا زنان شیرده و کودکان می توانند از این پودر استفاده کنند؟

زنان شیر می توانند از آن استفاده کنند اما کودکان بهتر است تا سن دوازده سالگی سراغ آن نروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *