بلاگ

درمان گیاهی گرفتگی رگ ها

فهرست مطلب


گرفتگی رگ ها می تواند باعث بروز مشکلات زیادی در بدن شود، از جمله خطرناک ترین این مشکلات سکته قلبی است، برای پیشگیری از سکته قلبی و محافظت از قلب رگ هایی سالم بدون مشکل در انتقال خون اهمیت دارد، علاوه بر قلب اهمیت سلامت رگ ها برای اعضای دیگر بدن هم بسیار زیاد است، گرفتگی رگ ها می تواند باعث ایجاد لخته های خون شده و به مغز هم آسیب بزند، درمان گیاهی گرفتگی رگ ها شاید یکی از بهترین روش ها برای افزایش سلامتی است، گیاهان مختلف می توانند تاثیری همچون داروهای شیمیایی اما بدون عوارض داشته باشند، البته اگر بیماری قلبی دارید یا مشکلتان حاد است بهتر است قبل از مصرف گیاهان با پزشک مشورت کنید.

درمان گیاهی گرفتگی رگ ها

گیاهان موثر در رفع گرفتگی رگ ها


گیاهان مختلف می توانند رگ های شما را باز کرده و گردش خون را در بدنتان تنظیم کنند، در ادامه به بررسی برخی از مهم ترین این گیاهان می پردازیم که قرار دادن آن ها در رژیم غذایی اهمیت بسیاری دارد.

سیر


سیر گیاهی سرشار از فواید مختلف است که در درمان انواع بیماری های مختلف کاربرد دارد و مصرف آن بسیار توصیه می شود، علاوه بر کاهش کلسترول خون توسط سیر می توانید شاهد کاهش فشارخون هم باشید، این گیاه می تواند قلب را از بیماری های مختلف محافظت کند و از غلظت بیش از حد خون پیشگیری کند از همین رو در از بین بردن لخته های خونی هم موثر است و می تواند جلوی گرفتگی عروق را بگیرد.

کلم بروکلی


کلم بروکلی سرشار از ویتامین کا، فیبر، پتاسیم و منگنز است که برای قلب اهمیت بسیاری دارند، مصرف این گیاه علاوه بر کمکی که در کاهش میزان چربی بدن می کند می تواند در کاهش وزن هم موثر باشد و مقدار چربی اطراف قلب را کاهش داده از قلب محافظت کند، علاوه بر این کلم بروکلی با کاهش میزان چربی و تنظیم گردش خون به درمان گرفتگی عروق هم کمک می کند.

کلم بروکلی

زرشک سیاه


برای درمان انواع بیماری های قلبی عروقی می توان از زرشک سیاه استفاده کرد، این گیاه فشارخون و کلسترول را کاهش می دهد و می تواند بیماری هایی مانند سرخرگ کرونری یا آرتیمی قلب را کاهش دهد، علاوه بر این برای تنظیم ضربان قلب هم موثر است.

تخم شنبلیله


تخم شنبلیله ماده گیاهی دیگری است که می تواند رگ های گرفته شده را باز کند، دانه های این گیاه را یک شب تا صبح باید خیس کنید و صبح روز بعد بطور ناشتا آن را میل کنید، این کار در کاهش کلسترول خون هم نقش مثبتی دارد و به دلیل وجود مقدار قابل توجه فیبر در خود، دستگاه گوارش را هم تنظیم می کند.

شاهی


از دیگر گیاهان مفید برای قلب و عروق می توان به شاهی یا تره تیزک اشاره کرد، این گیاه که به صورت خودرو در بهار هم می روید اگر به صورت خام مصرف شود فواید بیشتری خواهد داشت و به همین جهت میل کردن آن همراه با غذا یا داخل سالاد بسیار توصیه می شود، شاهی می تواند رگ های گرفته شما را باز کند.

شاهی

اسفناج


اسفناج سبزی خوردنی بسیار مفیدی است که سرشار از پتاسیم، فیبر، آهن و فولیک اسید است و می تواند به تقویت قلب کمک کند، اسفناج فشارخون را تنظیم می کند و گیاهی مفید برای بدن شناخته می شود که تصلب شرایین را رفع می کند.

برگ زیتون


از گیاهان موثر برای کاهش کلسترول خون و کنترل فشار و قند خون می توان به برگ زیتون اشاره کرد، این برگ ها آنتی اکسیدانی قوی به حساب می آیند که از لخته شدن خون جلوگیری می کنند و می توانند گرفتگی رگ ها را هم باز کنند، به طور کلی می توان گفت برگ زیتون گیاهی مفید برای قلب شناخته می شود. جهت خرید عرق برگ زیتون کیلیک کنید.

بادام


از جمله آجیل های مفید برای قلب و عروق می توان به بادام اشاره کرد، بادام سرشار از ویتامین، پروتئین و فیبر است و می تواند گردش خون را تنظیم کند، البته در مصرف آن نباید زیاده روی کنید.

نوشیدنی ها و دمنوش های گیاهی مفید برای درمان گرفتگی رگ ها


اگر شما اهل چای و دمنوش هستید می توانید نوشیدنی های مختلف را برای باز کردن عروق امتحان کنید، تمام نوشیدنی هایی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم برای قلب و عروق مفید شناخته می شوند و حتی اگر سالم هستید و احساس نیاز به این روش ها ندارید باز هم بهتر است این نوشیدنی ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا علاوه بر قلب سلامت عمومی بدن را هم افزایش دهید.

چای سبز


چای سبز نوشیدنی بسیار مهم و مفیدیاست که می تواند بسیاری از بیماری ها را درمان کند یا از ابتلا به آن ها پیشگیری کند، این نوشیدنی سرشار از آنتی اکسیدان است که می تواند رادیکال های آزاد بدن را دفع کند و این در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی موثر است، می تواند فشارخون را تنظیم کند و باعث کنترل جریان خون در رگ ها شده از گرفتگی عروق پیشگیری کند، علاوه بر این چای سبز سموم مختلف بدن را از بین می برد و برای قلب بسیار مفید است.

چای سبز

دمنوش گل گاو زبان


دمنوش گل گاو زبان علاوه بر خواص بسیاری که برای آرامش دارد، نوشیدنی بسیار مفیدی برای قلب و عروق هم شناخته می شود، این چای را می توانید همراه با بادرنجبویه، بیدمشک، گلاب و زعفران و عسل آماده کنید تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

قهوه


قهوه نوشیدنی بسیار مفید و پرطرفداری است که نوشیدن آن به کاهش بیماری های قلبی و تقویت قلب کمک می کند، سعی کنید نوشیدن قهوه را در برنامه روزانه خود قرار دهید، بخاطر اهمیت خواب شب بهتر است از مصرف نوشیدنی های کافئین دار در هنگام شب خودداری کنید.

قهوه

دمنوش گل محمدی


دمنوش گل محمدی سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف و پلی فنول هاست که باعث افزایش سلامت قلب می شود می تواند عروق گرفته شده را باز کند، به طور کلی دمنوش گل سرخ خاصیتی آرام بخش دارد و این خاصیت را به رگ ها هم منتقل می کند.

دمنوش ریحان


برای منظم کردن تپش قلب می توانید به چای ریحان اعتماد کنید، این نوشیدنی خوش عطر می تواند ماهیچه های قلب را تقویت کرده و در حالت بهتری قرار دهد، گرفتگی عروق را باز کند و فشارخون را تنظیم کرده امکان سکته قلبی را هم کاهش دهد.

چای ترش


چای ترش از جمله نوشیدنی های معروفی است که در کاهش کلسترول خون تاثیر بسزایی دارد، این نوشیدنی می تواند عروق گرفته قلب را باز کند و باعث بهبود روند گردش خون در بدن شود، از مهم ترین خواص چای ترش محافظت از قلب است.

چای ترش

عرقیجات مفید برای درمان گیاهی گرفتگی رگ ها


شاید یکی دیگر از روش های محبوب افرادی که اهل نوشیدنی و چای هستند مصرف عرقیجات مختلف باشد، با توجه به این که عرقیجات غلظت بیشتری دارند شاید تاثیر سریع تری بگذارند اما توجه کنید که ممکن است برای شما مضر باشند و در مصرف آن ها باید اعتدال را رعایت کرد.

عرق بابا آدم


عرق بابا آدم می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند در کاهش کلسترول خون نقش موثری دارد و بیماری هایی مانند رگ کرونری را درمان می کند، عرق بابا آدم برای قلب خواص بسیاری دارد و لخته های خونی مضر را از بین می برد.

عرق خارخاسک


عرق خارخاسک عرقی مفید برای قلب شناخته می شود زیرا می تواند کلسترول خون را کاهش دهد و تاثیر مثبتی در تنظیم فشارخون دارد، با کاهش مشکلات مربوط به قلب می توان به کارکرد درست خون رسانی در بدن کمک کرد و با تنظیم قشار و چربی خون می توان از گرفتگی رگ ها پیشگیری کرد.

عرق خارخاسک

عرق برگ بید


این عرق برای رقیق کردن خون بسیار موثر است و می تواند جلوی سکته قلبی و مغزی را بگیرد، برای استفاده از خواص ضد درد و آسپرینی این عرق آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید، البته در مصرف آن نباید زیاده روی کنید و اگر بیماری قلبی دارید قبل از مصرف باید با پزشک مشورت کنید.

عرق چایر اوتی

یکی از عرقیات گیاهی مفید در درمان گرفتگی رگ ها عرق چایر اوتی می باشد، که در درمان انواع بیماریهای قلبی و عروقی بسیار مفید است. این محصول در بهبود بیماری هیپرتورفی قلب و نارسایی های قلبی بسیار موثر است. عرق چایل اوتی باعث افزایش قدرت انقباض ماهیچه میوکارد قلب شده و بی نظمی های ناشی از فشار بطنی را تنظیم میکند.

ادویه های موثر در درمان گرفتگی عروق


مصرف ادویه های مختلف علاوه بر طعم خوشایندی که به غذا می بخشد می تواند فواید بسیار زیادی هم به همراه داشته باشد، البته باید از عدم حساسیت خود به این ادویه ها مطمئن شوید و اگر مصرف آن ها به تنهایی برایتان مشکل است مقدار بسیار کمی از آن ها را به غذا اضافه کنید به طوری که طعم غالبی نداشته باشند.

زردچوبه


زردچوبه که در پختن غذاهای مختلف می تواند کاربرد بسیاری داشته باشد ادویه ای سرشار از کورکومین است که از قلب محافظت می کند، این ادویه خواصی آنتی اکسیدانی دارد و از سرطان پیشگیری کرده التهاب را کاهش می دهد همین خاصیت ها در کاهش گرفتگی رگ ها نقش موثری دارند و می توانند باعث افزایش ایمنی قلب شوند.
کورکومین موجود در زردچوبه از پیری زودرس پیشگیری می کند و نارسایی های مربوط به قلب را رفع می کند، افراد چاق، دیابتی، دارای فشارخون و کلسترول بالا بهتر است به مصرف کورکومین توجه داشته باشند.

زردچوبه

زنجبیل


زنجبیل ادویه ای پرکاربرد در انواع شیرینی ها و غذاهای ایرانی است که مصرف روزانه آن می تواند باعث اعتدال نسبی در بدن شود، این ادویه فشارخون را کنترل می کند و خطر ابتلا به فشارخون را از شما دور می کند، علاوه بر این زنجبیل می تواند خطر بیماری عروق کرونر را هم کاهش دهد و به طور کلی از قلب در برابر کلسترول بالا، قندخون بالا و سکته قلبی محافظت کند، دو تا چهار گرم از این ادویه را روزانه در رژیم غذایی خود قرار دهید، البته از عدم حساسیت خود به زنجبیل مطمئن شوید.

فلفل قرمز


فلفل حاوی کاپسیسین است که می تواند کلسترول بد خون را کاهش دهد و به باز شدن رگ های گرفته شده کمک کند، این گیاه تند و خوش عطر امکان ابتلا به سکته قلبی را کاهش می دهد و گردش خون را تنظیم می کند، برای استفاده از آن می توانید حتی نصف قاشق چایخوری از فلفل را با یک لیوان آب گرم حل کرده بنوشید، البته بهترین راه برای مصرف فلفل همراه با غذاست، سعی کنید ناشتا از فلفل استفاده نکنید تا معده آسیب نرسد.

فلفل قرمز

پودر رازیانه


پودر رازیانه می تواند امکان دچار شدن به حمله قلب را کاهش دهد و سیستم ایمنی را تقویت کند، این ادویه سرشار از پتاسیم و فیبر است که برای قلب اهمیت بسزایی دارد، البته بهتر است از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

میوه های موثر در درمان گیاهی گرفتگی عروق


علاوه برگیاهان شاید یکی از خوشمزه ترین راه ها برای افزایش سلامت قلب و عروق توجه به میوه های مختلف است، سعی کنید میوه هایی را که برای قلب مفید هستند بشناسید و مصرف کنید که یکی از راهکارهای موثر در درمان گیاهی گرفتگی رگ ها است.

هندوانه


هندوانه که میوه ای شیرین و آبدار است سرشار از آمینواسیدی به نام سیترولین است که در تنظیم فشارخون تاثیر بسیاری دارد و می تواند التهاب رگ ها را کاهش دهد، این میوه اکسیدنیتریک تولید می کند که برای سلامت قلب اهمیت بسیاری دارد و می تواند از قلب محافظت کند، به طور کلی مصرف هنداونه بخصوص در روزهای گرم تابستان اهمیت ویژه ای دارد و از آسیب به کلیه و دستگاه گوارش هم پیشگیری می کند.

لیمو


از میوه های خوش طعم و بسیار مفید برای تقویت قلب و باز کردن عروق می توان به لیمو اشاره کرد، این میوه آنتی اکسیدانی قوی به حساب می آید زیرا سرشار از ویتامین ث است، برای مصرف لیمو بهتر است آب یک عدد لیموی تازه را با عسل و پودر فلفل سیاه ترکیب کرده روزانه دو بار میل کنید، این کار علاوه بر کاهش التهاب های مختلف در رگ ها می تواند کلسترول خون را هم کاهش دهد.

لیمو

آووکادو


آووکادو سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که تک تک آن ها برای قلب و عروق مفید هستند، از جمله این مواد می توان به کاروتنوئیدها، ویتامین ث، فیبر و پتاسیم اشاره کرد، آووکادو خاصیتی آنتی اکسیدانی دارد.

توت ها


مصرف توت های مختلف علاوه بر کاهش کلسترول خون می تواند فشارخون را هم تنظیم کند و سلامتی قلب را افزایش دهد، توت ها میوه هایی با خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که سلامتی قلب را تضمین می کنند و کالری بسیار پایینی دارند.

مواد دیگری که برای باز شدن عروق مفید هستند:


علاوه بر روش های گیاهی که برای درمان گرفتگی رگ ها به آن ها اشاره شد می توانید از روش های دیگری هم استفاده کنید که به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

روغن نارگیل


روغن نارگیل نوعی از چربی های اشباع شده است که گفته می شود برای بدن نسبت به روغن های دیگر فواید بیشتری دارد و سلامت قلب و عروق را افزایش می دهد، البته توجه کنید که به طور کلی هرچه میزان مصرف روغنتان کمتر باشد برای قلب بهتر است اما میزان آن نباید به صفر هم برسد، در رژیم غذایی خود می تواند روغن نارگیل را جایگزین روغن های مضر کنید.

روغن نارگیل

عسل


عسل ماده ای طبیعی و شیرین است که فواید آن برای انواع امراض قابل توجه است و به همین جهت بهتر است در برنامه غذاییتان حضور پررنگی داشته باشد، عسل می تواند قلب را تقویت کند و تنگی شرایین را کاهش دهد، سعی کنید برای باز کردن رگ های قلبی حداقل ده گرم عسل در ماه مصرف کنید.

سوالات رایج

آیا می توان همزمان از چند روش گیاهی برای باز کردن عروق استفاده کرد؟

بستگی به موادی که انتخاب می کنید دارد، برای مثال می توان در روز هم عسل و هم دمنوش گل گاو زبان میل کرد.

آیا افرادی که سابقه سکته قلبی دارند می توانند از این روش های گیاهی برای باز کردن عروق استفاده کنند؟

این افراد شرایط خاصی دارند و بهتر است قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من