بلاگ

گیاهان دارویی خنک کننده بدن

فهرست مطلب

یکی از مشکلاتی که در فصل تابستان بیشتر از تمام زمان های دیگر می تواند باعث مختل شدن زندگی شود افزایش غیرقابل تحمل دمای بدن است، برای رفع این مشکل یکی از بهترین راه ها پناه بردن به گیاهان و روش های طبیعی مختلف است که علاوه بر فواید زیادی که دارند و می توانند به درمان مشکلات کمک کنند، تاثیر بسزایی در خنک کردن بدن نیز دارند.در این مطلب با گیاهان خنک کننده بدن آشنا می شویم .

گیاهان دارویی خنک کننده بدن

چه گیاهانی را می توان مصرف کرد؟

برای اینکه خنک شوید در ادامه انواع گیاهان و شکل های مصرف را معرفی می کنیم که بسته به سلیقه و نیاز یا دسترسی خود می توانید از آن ها کمک بگیرید.

نعناع گیاهی معجزه گر برای فصل تابستان

اگر دنبال گیاهی می گردید که هم در دسترس باشد و هم بتواند با کمترین هزینه و زمان شما را خنک کند سراغ نعناع بروید، این گیاه سرشار از فواید مختلف است و از آن برای درست کردن انواع محصولات بهداشتی و یا خوردنی های خنک کننده کمک می گیرند، شربت نعناع را می توانید با مقداری عرق نعناع و شکر و آبمیوه های طبیعی درست کنید، این ماده منافذ پوستی را باز می کند و می تواند در طول هضم انرژی زیادی را برای بدن شما آزاد کند، علاوه بر این خنک کننده ای قوی است.

گشنیز برای خنک کردن بدن

گشنیز از گیاهان ملین است که مصرف آن در تابستان بسیار توصیه می شود، این گیاه علاوه بر خاصیت خنک کننده می تواند سموم بدن را دفع کند و تاثیر زیادی در کاهش کلسترول بدن دارد، علاوه بر این از گیاهان بسیار موثر در درمان کم خونی به حساب می آید که ایمنی قلب را افزایش می دهد و می تواند به تنظیم عادت ماهانه در خانم ها کمک کند.

از گیاه رازیانه کمک بگیرید

گیاه دیگری که مصرف آن برای خنک کردن بدن توصیه می شود رازیانه است، این گیاه حس تازگی را به دهان منتقل می کنند و کل بدن را خنک می کند، علاوه بر این می تواند نفس شما را خوشبو کند و تاثیر زیادی در بهبود سیستم ایمنی بدن دارد، علاوه بر این در درمان یبوست و مشکلات گوارشی دیگر نیز موثر است.

از گیاه رازیانه کمک بگیرید

شوید و تاثیر آن در خنک کردن بدن

شوید از جمله گیاهان بسیار موثر در کاهش دمای بدن است که می توانید در فصل تابستان آن را به آبدوغ خیار یا ماست خود اضافه کنید و میل کنید، این گیاه که در درمان یبوست و اسهال خونی موثر است می تواند دستگاه گوارشی را تقویت کند و از پیری زودرس پیشگیری کند، علاوه بر این تاثیر زیادی در کاهش علائم قاعدگی دارد و کلسترول و قند خون را تحت کنترل خود در می آورد.

زیره سبز خاصیتی خنک کننده دارد

از گیاهان بسیار رایج برای خنک کردن بدن زیره است، این گیاه مسمومیت هایی را که ممکن است در فصل تابستان ایجاد شود از بین می برد و می تواند به درمان یبوست و مشکلات گوارشی کمک کند، علاوه بر این فرایند هضم را بهبود می بخشد و می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند، باعث بیشتر شدن سلامت پوست و مو شود و در رژیم لاغری کمک کننده باشد.

کاهش دمای بدن با شاه پسند لیمویی

شاه پسند لیمویی سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که استرس و اضطراب را کاهش می دهد و از بدن در برابر بیماری های سخت مانند سرطان مراقبت می کند، این گیاه که آرامش بخش است ضد میکروب و بی حس کننده نیز هست که از نورون های بدن محافظت می کند، اما چیزی که باعث اهمیت این گیاه در این قسمت شده خاصیت خنک کردن آن است که می تواند به عنوان روشی طبیعی برای رفع گرمازدگی به کار برود.

نعناع فلفلی در فصل تابستان

نعناع فلفلی از جمله گیاهان خنک کننده برای بدن است که در درمان مشکلات زیادی از جمله سوءهاضمه؛ سندرم روده تحریک پذیر، مشکلات پوستی، سردرد و میگرن، سرماخوردگی، تهوع و استفراغ و زخم های مزمن موثر است، این گیاه که از خانواده نعناست معمولا به عنوان ضد دردی قوی مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید دانه های سنا در فصل تابستان

دانه های سنا می توانند حرارت گاز معده و کبد را بگیرند و باعث خنک شدن بدن شوند، علاوه بر این در فصل تابستان ضد خشکی و گرما عمل می کنند، از یبوست پیشگیری می کنند و می توانند باعث بهبود وضعیت عمومی بدن شوند.

می توانید از کنجد استفاده کنید

شاید تعجب کنید اما یکی از راه های طبیعی برای کاهش دمای بدن می تواند استفاده از کنجد باشد، برای این منظور می توانید کنجد را با آب ترکیب کرده و بنوشید، این ماده که ارزش غذایی بالایی نیز دارد سرشار از فیبر است و می تواند به کاهش مشکلات بسیاری مانند قندخون، فشارخون و کلسترول خون کمک کند، این گیاه که در کاهش استرس و اضطراب نیز موثر است برای درمان کم خونی به کار می رود و سلامت استخوان ها را نیز افزایش می دهد، می تواند چین و چروک پوستی را رفع کند، سلامت چشم را بیشتر کند و باعث تقویت دستگاه تنفسی شود، علاوه بر این مصرف آن در بهبود کار دستگاه گوارشی نیز موثر است.

می توانید از کنجد استفاده کنید

تاثیر دانه های خشخاش در کنترل دمای بدن

برای بهبود هضم و مشکلات گوارشی مختلف می توانید از خشخاش استفاده کنید، این گیاه در درمان بی خوابی موثر است، باعث درمان زخم دهان می شود، انرژی را افزایش می دهد و می تواند سلامت مغز را بیشتر کند، علاوه بر این خشخاش فشارخون را تنظیم می کند، استخوان ها را محکم تر می سازد و می تواند باعث بهبود عملکرد قلب شود، این دانه ها که فواید بسیاری دارند و نمی توان تمامی آن ها را شمرد علاوه بر این ها می توانند به خنک کردن بدن در فصل تابستان نیز کمک کنند.

سراغ علف لیمو بروید

علف لیمو نام گیاهی معطر است که عطر و طعمی همچون لیمو و مرکبات دارد، این گیاه که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند تاثیر زیادی در درمان بی خوابی دارد و می تواند از ابتلا به سرطان پیشگیری کند، علاوه بر این در فصل تابستان می تواند به خنک کردن بدن شما کمک کند و تاثیر زیادی در از بین بردن میکروب ها دارد، این گیاه برای دستگاه گوارشی نیز مفید است و می تواند به درمان زخم معده کمک کند.

گل رز به عنوان خنک کننده!

گل رز با عطر و بوی خاصی که دارد می تواند به عنوان ماده ای خنک کننده نیز به کار رود، گل رز که خواص بسیاری دارد، می تواند باعث کاهش درد شود، سوختگی ها را درمان کند، به رفع افسردگی و کاهش استرس کمک کند و باعث تقویت نیروی جنسی شود.

آقطی سیاه

آقطی سیاه نام ماده ای غذایی است که سرشار از مواد مغذی است و می توان از آن در فصل تابستان استفاده کرد، این ماده که سرشار از ویتامین ث است می تواند فیبر غذایی و آنتی اکسیدان های موثر را به بدن منتقل کند و خواصی ضد ویروسی دارد، علاوه بر این در دفع میکروب ها نیز موثر است و باعث بهبود اوضاع عمومی بدن شما می شود.

آقطی سیاه

خوک طلایی برای خنک کردن بدن

خوک طلایی یا گلدن سیل نام گیاهی با خاصیت خنک کننده است که ضد باکتری است و می تواند به طور سنتی به درمان عفونت و التهاب کمک کند، علاوه بر این تاثیر زیادی در کاهش مشکلات گوارشی دارد، بیماری های پوستی را رفع کند و بینایی را تقویت کند، این ماده ضد سرطان است، زخم معده را درمان می کند و به طور کلی برای درمان زخم های مختلف موثر است.

ادویه های خنک کننده بدن

ادویه ها که عضو جدایی ناپذیر سفره های ایرانی هستند از جمله موادی هستند که می توانید از آن ها برای خنک کردن بدن کمک بگیرید، البته همه ادویه ها این خاصیت را ندارند و باید ادویه های خنک کننده را شناخت.

زردچوبه می تواند ادویه ای خنک کننده باشد

یکی از ادویه هایی که می توانید از آن برای خنک کردن بدن خود کمک بگیرید زردچوبه است، این ماده خون را تصفیه می کند و تاثیر زیادی در کارکرد بهتر کبد دارد، علاوه بر این خنک کننده ای طبیعی است که می توان از آن برای از بین بردن باکتری ها و میکروب های مختلف و حفظ بیشتر سیستم ایمنی کمک گرفت.

فواید هل برای بدن

هل با عطر خوشایندی که دارد می تواند به خنک کردن بدن در فصل تابستان کمک کند، این گیاه که تاثیر زیادی در افزایش سلامت قلب و عروق دارد می تواند کلسترول خون را کاهش دهد و حالت روحی بدن را بهبود بخشد، علاوه بر این از بیماری های گوارشی مختلف پیشگیری می کند، می تواند اسپاسم های عضلانی را کاهش دهد و از ابتلا به بیماری های باکتریایی پیشگیری کند، علاوه بر این هل برای دستگاه تنفسی نیز مفید است و از ابتلا به آسم و بیماری های دیگر پیشگیری می کند.

زعفران خنک کننده ای طبیعی برای بدن

زعفران از جمله گیاهانی است که تاثیر زیادی در کاهش افسردگی و افزایش شادی افراد دارد، این ادویه نشاط آور که به طلای سرخ معروف است علاوه بر خاصیتی که در آرامش بخشی به افراد دارد گیاهی خنک کننده نیز شناخته می شود که می توان در تابستان از شربت آن برای رفع عطش کمک گرفت، زعفران تاثیر زیادی در تقویت قلب دارد، می تواند مغز را تقویت کند، انرژی بدن را افزایش دهد و تنگی نفس را درمان کند، علاوه بر این برای شفاف تر شدن پوست و زیبایی مو نیز کاربرد دارد.

زعفران خنک کننده ای طبیعی برای بدن

شربت ها و نوشیدنی ها

احتمالا جذاب ترین بخش برای شما نوشیدنی ها باشند، به هر حال در تابستان آب بدن کم می شود و نیاز به نوشیدنی بیشتر حس می شود، این عطش می تواند باعث انتخاب های اشتباه شود که در نتیجه تشنگی را تشدید کند، در ادامه شربت های مناسب را معرفی می کنیم.

شربت خاکشیر

از شربت های بسیار معروف و پر طرفدار در فصل تابستان شربت خاکشیر است، این شربت که تاثیر زیادی در خنک کردن بدن دارد می تواند التهاب ها و زخم ها را درمان کند و به از بین رفتن کهیر یا مشکلات پوستی کمک کند، این گیاه در درمان یبوست معجزه می کند و می تواند در رژیم غذایی لاغری مورد استفاده قرار گیرد.

شربت سکنجبین برای کاهش دمای بدن

شربت سکنجبین که تاثیر زیادی در سرد و خنک کردن بدن دارد می تواند به رفع تشنگی و التهابات بدن کمک کند، علاوه بر این می توان با افزودن خیار به آن خاصیت خنک کنندگی آن را افزایش داد، این گیاه به کاهش وزن کمک می کند، حتی در افزایش وزن نیز استفاده می شود، می تواند کبد را پاکسازی کند و تاثیر زیادی بهبود حال عمومی بدن دارد.

چای سبز بنوشید

به طور کلی مصرف چای سبز بسیار توصیه شده است، این چای که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند می تواند حرارت بدن را هم دفع کند و از گرمازدگی پیشگیری کند، علاوه بر این می تواند سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و به کاهش مشکلات دیگر بدن کمک کند، چای سبز ضد چاقی است، کالری آن صفر است و می تواند به بهتر شدن کارکرد مغز در بدن کمک کند.

چای سبز بنوشید

آب نارگیل برای رفع گرمای بدن

آب نارگیل می تواند به کاهش دمای بدن کمک کند، این نوشیدنی که ارزش غذایی بالایی دارد و سرشار از آهن، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی، پتاسیم، مس، منگنز، سلنیوم و ویتامین هایی مانند ویتامین ث، ویتامین ب6، ریبوفلاوین، تیامین، نیاسین و فولات است می تواند به افزایش سلامتی بدن کمک کند، این ماده عملکرد ورزشی را بهتر می کند، باعث سلامتی بیشتر قلب می شود و می تواند پوست را تقویت کند، علاوه بر این مصرف آن برای دستگاه گوارشی نیز مفید است و سطح قندخون را کنترل می کند.

چای سفید برای خنک کردن بدن

چای سفید از جمله چای های پر خاصیتی است که تاثیر زیادی در تقویت قلب و عروق دارد و می تواند از ابتلا به بیماری های سخت مانند سرطان پیشگیری کند، این چای در پیشگیری از پیری زودرس موثر است و کاهش وزن را سرعت می بخشد، علاوه بر این بهداشت دهان و دندان را افزایش داده و در درمان سردرد و کاهش باکتری های بدن موثر است، می توانید در تابستان با مصرف این چای به خنک کردن بدن خود کمک کنید.

مصرف چای ترش در تابستان

برای رفع بسیاری از مشکلات بدن خود بخصوص مشکلات قلبی عروقی مصرف چای ترش پیشنهاد می شود، این نوشیدنی التهاب های بدن را کاهش می دهد، استرس اکسیداتیو را رفع می کند، مقاومت به انسولین را رفع می کند و می تواند باعث افت فشارخون شود که بهتر است افرادی که مشکلات مربوط به فشارخون دارند آن را زیر نظر پزشک مصرف کنند.

شیر سرد بنوشید

شیر سرد می تواند به خنک کردن بدن کمک کند، البته قبل از مصرف باید از عدم مشکلات گوارشی خود مطمئن شوید، افراد سالمی هم هستند که ممکن است باعث مشکل شوند، اما به هر حال مصرف این نوشیدنی سرشار از فواید دیگری نیز هست، می تواند به تسکین اسیدیته کمک کند، پوست را شفاف تر سازد، انرژی بدن را افزایش دهد و به مقابله با گرسنگی کمک کند.

شیر سرد بنوشید

عرقیجات خنک کننده بدن

علاوه بر نوشیدنی هایی که به آن ها اشاره کردیم می توانید از عرق های گیاهی نیز برای درست کردن شربت یا به منظور مصرف عادی کمک بگیرید.

از عرق بیدمشک کمک بگیرید

عرق بیدمشک عرقی خون ساز و محبوب است که می توان با آن شربتی دلپذیر برای فصل تابستان آماده کرد، این نوشیدنی که تاثیر زیادی در تقویت قلب و اعصاب دارد می تواند به رفع مشکلات پوستی کمک کند و بارداری سالمی را برای زنان به ارمغان بیاورد، علاوه بر این استفاده از آن برای لاغری یا چاقی نیز کاربرد دارد و به عبارتی همه افراد می توانند از آن استفاده کنند.

بادرنجبویه

این گیاه می تواند به رفع مشکلات پوستی کمک کند و تاثیر زیادی در بهبود دستگاه تنفسی دارد، بادرنجبویه خواب آرامی را برای شما به ارمغان می آورد و می تواند مشکلات مربوط به دستگاه گوارشی مانند معده یا کبد را رفع کند، علاوه بر این تاثیر زیادی در بهبود علائم قاعدگی دارد و مصرف آن برای کاهش سردردهای میگرنی بسیار کاربرد دارد، بادرنجبویه معمولا برای کاهش دمای بدن می تواند به کار برود.

عرق کاسنی برای خنک کردن بدن

عرق کاسنی از جمله عرقیجات با طبع سرد است که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است و می تواند به کاهش التهاب های بدن کمک کند، کاسنی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، از بدن در برابر حساسیت های مختلف محافظت می کند و می تواند باعث تنظیم هورمون های بدن شود، برای خنک کردن بدن در فصل تابستان یکی از بهترین انتخاب ها می تواند عرق کاسنی باشد.

عرق کاسنی برای خنک کردن بدن

دمنوش های خنک کننده

اگر اهل دمنوش هستید در این بخش می توانید دمنوش های خنک کننده را بشناسید و از آن ها برای خنک کردن بدن خود کمک بگیرید، البته زیاده روی در مصرف این نوشیدنی ها توصیه نمی شود.

دمنوش گل داوودی برای تابستان

دمنوش گل داوودی سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند قلب را تقویت کند و باعث افزایش سلامتی استخوان ها شود، علاوه بر این مصرف آن در تابستان به خنک کردن بدن کمک می کند و سرشار از فلاونوئیدها، اسیدهای فنولیک و لیگنان هاست که باعث اهمیت آن در طب سنتی شده است.

فواید دمنوش بابونه برای بدن

از جمله دمنوش های موثر دیگری که می توانید از آن برای کاهش دمای بدن کمک بگیرید بابونه است، این دمنوش به درمان آکنه کمک می کند و می تواند باعث بهبود وضعیت روحی بدن شود، علاوه بر این هضم غذا را آسان تر می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند باعث تقویت قلب شود.

دمنوش اسطوخودوس برای بدن

دمنوش اسطوخودوس که به خاصیت آرامش بخش بودن خود معروف است می تواند به کاهش اضطراب و بی خوابی یا استرس کمک کند، این گیاه ضد دردی طبیعی است، به درمان سرگیجه کمک می کند و می تواند تشنج و اسپاسم را کنترل کند، این گیاه که سرشار از خواص خنک کننده برای بدن است را می توان آن را همراه با نعناع نیز دم کرد تا خاصیت خنک کنندگی آن چند برابر شود.

دمنوش اسطوخودوس برای بدن

دمنوش سنبل الطیب

دمنوش سنبل الطیب که به عنوان خنک کننده معروف است می تواند به آرامش اعصاب کمک کند و دردهای روماتیسمی را کاهش دهد، علاوه بر این تاثیر زیادی در کاهش فشارخون بالا دارد، برای درمان قولنج نوزادان استفاده می شود، امراض قلبی را تحت کنترل خود در می آورد و تاثیر زیادی در کاهش مشکلات مربوط به قاعدگی دارد.

میوه های خنک کننده

خوشمزه ترین بخش میوه ها هستند، می توانید با مصرف میوه آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنید و به درمان مشکلات مختلف نیز کمک کنید، علاوه بر این اهمیت میوه در خنک کردن بدن نیز غیرقابل انکار است.

خیار بخورید!

مصرف خیار در تمام فصول و برای اکثر افراد بسیار مفید است، این میوه که بدن را هیدراته می کند و باعث خنک شدن آن می شود در بهبود وضعیت پوست و مو بسیار نقش دارد و به این منظور در انواع ماسک های خانگی می توان از آن کمک گرفت، خیار که از قلب مراقبت می کند می تواند در کاهش وزن نیز موثر باشد و باعث بهتر هضم شدن غذا شود، علاوه بر این خیار ضد سرطانی موثر است که سیستم عصبی را نیز تقویت می کند.

هندوانه معجزه ای برای فصل گرما

هندوانه از جمله میوه هایی است که آب فراوانی دارد و همین برای تامین آب از دست رفته بدن در تابستان اهمیت دارد، این میوه بدن را هیدراته و در نتیجه خنک نگه می دارد و علاوه بر فوایدی که به این منظور دارد می تواند به تقویت قلب هم کمک کند، باعث درمان التهاب شود، با سرطان مبارزه کند، دردهای عضلانی را کاهش دهد و به هضم بهتر غذا کمک کند.

نظرتان درمورد خربزه چیست؟

خربزه از میوه های تابستانی پر طرفداری است که تاثیر زیادی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد و می تواند سلامت قلب و عروق را افزایش دهد، علاوه بر این خربزه می تواند به کاهش وزن کمک کند و باعث کمک به کاهش وزن شود، اگر می خواهید در تابستان با گرمازدگی کمتری مواجه شوید می توانید از خربزه کمک بگیرید.

انار میوه ای خنک کننده

انار که سرشار از فواید است می تواند به خنک کردن بدن نیز کمک کند، این میوه را می توانید به صورت آبمیوه مصرف کنید و از اثرات آن شگفت زده شوید، این میوه فشارخون را کنترل می کند، باعث بهبود سوءهاضمه می شود و می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند، علاوه بر این تاثیر زیادی در درمان کم خونی دارد، مصرف آن از مشکلات پوست و مو می کاهد و باعث سرعت بخشیدن به عمل هضم می شود.

انار میوه ای خنک کننده

زغال اخته برای خنک کردن بدن

زغال اخته از جمله میوه های سرشار از فوایدی است که می تواند سلامت دستگاه گوارشی را افزایش دهد، باعث کاهش کلسترول خون شود، عفونت ادراری را درمان کند و از کلیه ها در برابر عفونت مراقبت کند، علاوه بر این زغال اخته پوست را زیباتر می کند، از سرطان سینه پیشگیری می کند و می توان از آن در فصل تابستان برای بهبود اوضاع عمومی بدن و خنک شدن استفاده کرد.

تربچه خنک کننده بدن است

تربچه از گیاهان غنی از فیبر غذایی است که تاثیر زیادی در کاهش وزن دارد و می تواند التهاب های بدن را کاهش دهد، علاوه بر این تربچه سرشار از ویتامین ث، پتاسیم، فولات، منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، ویتامین ب6 و ریبوفلاوین است که همه این مواد برای بدن ضروری هستند، این گیاه برای درمان سرفه، آلرژی، گلو درد و گرفتگی کبد یا کلیه استفاده می شود و می تواند باعث درمان روماتیسم شود.

کارهایی که بهتر است نکنید:

اگر می خواهید بدنتان خنک تر بماند و دچار مشکل نشوید بهتر است برخی از مسائل را رعایت کنید، در ادامه چند مورد از این مسائل مهم را بررسی می کنیم.

آب یخ نخورید

احتمالا در فصل تابستان و در وسط خیابان وقتی از عطش هلاک می شوید سراغ اولین سوپری رفته و آب یخ می خواهید! شاید هم از آن هایی باشید که در خانه آب را در فریزر می گذارند و با خود می برند، باید توجه کنید که آب یخ هیچ کمکی به رفع عطش و کاهش دمای بدنتان نخواهد کرد، بلکه ضررهای زیادی برای کبد و دستگاه گوارش خواهد داشت، می تواند باعث ترک خوردن ناگهانی دندان ها نیز بشود، بهترین جای گزین آب یخ دوغ کم نمک و سکنجبین با عسل است.

آب یخ نخورید

از کولر گازی استفاده نکنید

استفاده از کولر گازی اگر ادامه دار باشد و دمای آن پایین تر از 18 درجه سانتی گراد باشد می تواند باعث بیماری های مختلف شود، احتمالا افرادی که به این کولرها عادت می کنند در اثر بیرون رفتن و دور ماندن از کولر نیز گرما زدگی شدیدتری را تجربه می کنند.

دوش آب سرد نگیرید

دوش آب سرد در هوای گرم توصیه نمی شود چون می تواند باعث ایست قلبی و شوک شود، علاوه بر این در زمان گرما معمولا منافذ پوست باز هستند و غدد عرقی و عروق سطحی بدن در حالت انبساط هستند، اگر از آب خیلی سرد استفاده کنید ممکن است این منافذ بسته شوند و تعریق کاهش پیدا کرده گرمای بدن خارج نشود، در نتیجه سرد بودن آب باعث داغ تر شدن بدن می شود، بهتر است به جای این کار با آب ولرم دوش بگیرید.

فکر می کنید زیورآلات یا ابزار فلزی می توانند باعث خنک شدن بدن شوند؟

برخی ادعا می کنند که استفاده از گردنبند و دستبند فلزی می تواند به کاهش دمای بدن کمک کند، البته برخی از فلزات سرد مزاج برای برخی از افراد گرم مزاج می تواند موثر باشد اما برای همه اینگونه نیست، نمی توان انتظار داشت که با استفاده از آن ها در تابستان بدن خنک خواهد ماند.

سوالات رایج

گرما زدگی چیست؟

گرمازدگی مشکلی است که در اثر گرمای بیش از حد تولید می شود و علائمی مانند تعریق شدید، پوست خنک، مرطوب و مور مور شده در اثر گرما، ضعف، سرگیجه، خستگی، نبض ضعیف و سریع، سردرد، حالت تهوع، گرفتگی عضلات و فشارخون پایین هنگام ایستادن دارد.

آیا همه افراد می توانند از روش های گیاهی برای خنک کردن بدن خود استفاده کنند؟

این روش ها بسته به اینکه چه عوارضی دارند ممکن است برای همه افراد مناسب نباشند و بهتر است افرادی که دچار مشکلی هستند تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند.


1 دیدگاه در “گیاهان دارویی خنک کننده بدن

  1. نقل و حلوای قاسمی گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون از مطالب ارزشمندتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من