فواید پوست انار برای بدن

فهرست مطلب

فواید پوست انار برای بدن

انار که تأثیر فوق العاده ای بر تصفیه ی خون دارد؛ ولی چیزی که ما از آن غافلیم پوست انار میباشد، به این صورت که همین پوست سخت میتواند درمانگر خیلی از بیماری ها باشد

فواید پوست انار برای بدن

رفع مشکل بواسیر

پوست این میوه بهشتی را می توانید بجوشانید و برای رفع مشکل بواسیر استفاده کنید، اگر مقعد شما بیرون آمده و دچار مشکل شده و بواسیر شما را آزار می دهد می توانید از این پوست استفاده کنید، بهتر است در آب پوست آن بنشینید، برای این منظور پوست را نرم بسابید و شب با پنبه خیس در گلاب یا سرکه که پوست را در آن غلتانده اید ضماد مورد نظر را درست کنید.

کرم معده و روده را دفع کنید

جوشانده پوست این میوه بهشتی می تواند به از بین بردن کرم های روده و معده کمک کند و تاثیر زیادی در افزایش سلامتی دستگاه گوارشی و دفع آفت ها دارد، برای استفاده از آن ۴ گرم از پوست خشک میوه را با کمی آب گرم ترکیب کنید و بعد بنوشید.

کمک به درمان اسهال

پوست نار خاصیتی قابض دارد و بسیار تقویت کننده است، این پوست را بجوشید و میل کنید تا باعث درمان اسهال شود، اسهال هایی که در اثر مسمومیت غذایی ایجاد شده اند و همچنین اسهال های خونی را می توان با مصرف آن رفع کرد.

مفید برای دهان و دندان

پوست نار تاثیر بسزایی در خوشبویی دهان دارد و می تواند به درمان آبسه کمک کند، خاصیتی ضد التهاب دارد، برای لثه ها و درمان بیماری های لثه بسیار مفید است و تاثیر زیادی در سفید کردن دندان ها دارد.

سفید کردن دندان ها

می توانید پودر این پوست را روی مسواک خود ریخته و با آن مسواک بزنید، استفاده از آن با ترکیبات دیگر نیز موثر است ولی توجه کنید که آن را نباید با هر چیزی ترکیب کرد، بهتر است آن را با خمیر دندان نیز ترکیب نکنید، از بهترین مواد برای ترکیب با آن می توان فلفل سیاه را نام برد.

این پوست می تواند آبسه دندان را درمان کند

اگر سفیدی و پیه پوست را از آن جدا کرده و به مدت یک ساعت روی قسمت آبسه کرده قرار دهید این کار می تواند به درمان شما کمک کند، می توانید بعد از مدتی پوست دیگری روی آن قرار دهید و مدام پوست ها را جایگزین کنید.

لثه هایی سالم تر

اگر از جوشانده این پوست استفاده کنید می توانید لثه های خود را تقویت کنید، این ماده زمانی که دندان های خود را می کشید می تواند از خونریزی زیاد جلوگیری کند و اگر با پودر آن لثه های خود را ماساژ دهید از ورم آن جلوگیری خواهد کرد، برای حفظ لثه ها از بیماری های گوناگون توصیه می شود مقداری فلفل سیاه را با پودر پوست ترکیب کرده و با انگشت به دندان بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را بشویید.

بوی بد دهان را از بین ببرید

پوست این میوه عطر بسیار خوشایندی دارد و می تواند به خوشبو کردن لثه و دندان و به طور کلی دهان کمک کند، برای استفاده از آن می توانید در یک لیوان یک قاشق چایخوری از پوست میوه را ریخته و بعد از مخلوط کردن روزی دو بار آن را غرغره کنید.

بوی بد دهان را از بین ببرید

درمان آفت دهان

با جوشانده پوست این میوه دهان خود را بشویید تا از فواید آن شما را متعجب کند، اگر چند بار این کار را تکرار کنید خواهید دید که زخم های دهانتان رفع شده و آفت ها از بین رفته اند.

التیام زخم

خاصیت ضد التهابی این ماده برای درمان زخم های مختلف بخصوص زخم شانکر مفید است و می تواند به رفع مشکلات مختلف کمک کند، زخم شانکر نوعی زخم پوستی است که درد ندارد و در اوایل ابتلا به سلفیس دیده می شود، برای استفاده به این منظور می توانید پوست خشک شده و پودر شده را روی قسمت مورد نظر بگذارید.

مفید برای گلو

استفاده از جوشانده پوست این میوه به کاهش درد لوزه و گلو کمک می کند و از خونریزی آن جلوگیری می کند، برای این منظور می توانید مشتی پوست انار را با مقداری آب بجوشانید و بعد از رد کردن از صافی و خنک شدن آن را غرغره کنید، روزی شش بار غرغره کردن با آن می تواند از ساییده شدن گلو و خونریزی جلوگیری کند.

فواید پوست میوه بهشتی برای زنان

فواید پوست میوه بهشتی برای زنان

موثر در تنگ کردن واژن

افرادی که بعد از زایمان دچار مشکل شده اند برای رفع مشکل و از بین بردن شلی واژن می توانند از پوست این میوه استفاده کنند، برای این کار پوست را تکه تکه کنید و با کمی آب روی حرارت بگذارید بعد از اینکه نیم ساعت جوشید آن را از حرارت بردارید و بعد از خنک شدن آب آن را از صافی رد کنید و در یک لگن تمیز ریخته و در آن بنشینید، این کار را روزی دو تا سه بار می توانید انجام دهید.

مفید برای کاهش ترشحات سفید

این پوست می تواند ترشحات غیر طبیعی زنانه را متوقف کند و باعث کارکرد بهتر رحم شود، برای استفاده از آن توصیه می شود که زنان پوست پودر شده را روی پنبه بریزند و در دهانه رحم قرار دهند، این کار ترشحات سفید یا لوکوآر را کاهش می دهد

کاهش خونریزی در عادت ماهانه

اگر پریود شدیدی دارید و این شما را دچار مشکل کرده می توانید از جوشانده پوست این میوه استفاده کنید، این جوشانده را نباید زیاد هم استفاده کنید چون ممکن است برایتان دردسرآفرین شود.

تقویت استخوان های بدن

می توانید به تقویت استخوان ها و استحکام آن ها با مصرف پوست این میوه کمک کنید، خواص آن ضد التهابی و ضد باکتریایی است که از پوکی استخوان جلوگیری می کند و از این جهت برای زنان در دوران یائسگی بسیار مفید است، این پوست به کند کردن روند از دست رفتن تراکم استخوان به خصوص در زنان نزدیک به یائسگی کمک می کند.

مفید برای قلب و عروق

همان طور که می دانید انار فواید زیادی برای قلب دارد و از همین جهت نیز مشهور است، مصرف پوست آن نیز مانند خود میوه می تواند برای قلب خواص زیادی داشته باشد، این پوست سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند کلسترول خون را کاهش دهد و باعث تقویت قلب شود، برای مصرف آن می توانید هرروز یک قاشق چای خوری از پودر آن را با یک لیوان شیر ولرم ترکیب کرده و میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *