روغن های مخصوص ماساژ جنسی

فهرست مطلب

داشتن رابطه جنسی یکی از پایه های اساسی زندگی زناشویی محسوب می شود. طبیعی است که اگر به این مسئله به طور جدی پرداخته نشود و اهمیت آن به اندازه کافی درک نشود، مشکلات زیادی در زندگی زوجین به وجود خواهد آورد که اکثرا افراد از منبع این مشکلات آگاه نیستند. در این مطلب شما را با اهمیت رابطه جنسی و راه های افزایش کیفیت آن که یکی از آنها ماساژ جنسی است آشنا خواهیم کرد. روغن های گیاهی نقش اصلی را در انواع ماساژ ها از جمله ماساژ جنسی دارند.

روغن های مخصوص ماساژ جنسی

ماساژ جنسی چیست؟

ماساژ یکی از مهمترین ابزارهای طبیعی رابطه جنسی است و یکی از بهترین درمان های طبیعی برای تمام مشکلات مربوط به سلامت جنسی است. ماساژ فواید بسیار زیادی دارد که مهمترین آن کمک به افزایش سلامت توانایی جنسی همسران است.
ماساژ یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربیاتی است که زوجین باید تجربه کنند، زیرا باعث راحتی ماهیچه‌ها می شود و برای رابطه جنسی مفید است، به محض اینکه برخی نواحی به شکلی هیجان‌انگیز لمس می‌شوند، میل جنسی نیز افزایش می یابد و یکنواختی و بی حوصلگی رابطه برای زوجین از بین می رود.

فواید ماساژ جنسی

قطعا انجام یک ماساژ ایده آل قبل از شروع رابطه می تواند تاثیر مثبت بسیاری در کیفیت این امر داشته باشد و خالی از لطف نخواهد بود. برخی از فواید بارز این نوع ماساژ عبارتند از :

استرس را از بین می برد

از مهم‌ترین ویژگی‌های ماساژ با روغن‌های طبیعی، توانایی آن در رفع تنش‌ها، ناراحتی‌های عصبی و فشارهای زندگی است که هر دو طرف در معرض آن قرار دارند، بنابراین احساس آرامش روانی را افزایش می دهد و در عین حال موارد تحریک و عصبی بودن را کاهش می‌دهند که به نوبه خود منجر به ناتوانی جنسی می شود.

درمان اختلال نعوظ

ماساژ یکی از مهمترین درمان های طبیعی برای رهایی از اختلال نعوظ است و یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بسیاری از زوج ها با آن مواجه هستند. درمان در این جا ماساژ بدن با روغن های طبیعی است که به نوبه خود باعث افزایش هیجان و برانگیختگی جنسی در هر دو طرف می شود.

تنش زدایی

درگیری های روزانه در جامعه و محیط کار باعث ایجاد تنش های روانی و استرس های زیادی در افراد می شود. ماساژ بعد از یک روز پر دغدغه می تواند باعث کاهش استرس و رفع تنش های ذهنی فرد شود و او را برای داشتن رابطه ای ایده آل آماده کند.

آرامش عضلانی

شرط داشتن یک رابطه جنسی خوب، عدم خستگی هر دو طرف است. خستگی باعث کاهش کیفیت رابطه و در نتیجه کاهش رضایت جنسی افراد خواهد شد. بنابراین ماساژ جنسی می تواند باعث کاهش خستگی و آرامش عضلات بدن شود و انرژی لازم برای برقراری رابطه را تامین نماید.

آرامش عضلانی

دفع رطوبت اضافه بدن

ماساژ قبل از عشق ورزیدن، رطوبت اضافی بدن انسان را از بین می برد و از احساس سرما جلوگیری می کند و به فرد گرما، آرامش و آسایش بیشتری می بخشد. انجام ماساژ برای همسر به او کمک می کند تا فواید زیادی را به دست آورد که قابل شمارش نیست و می توان به این نکته اشاره کرد که باعث افزایش پاسخ در رابطه، افزایش میل به رابطه جنسی و تسکین کمردرد، استخوان درد، شانه درد و خشونت می شود. مخصوصاً بعد از روزهای سخت کاری که نیاز به تلاش جسمی و روانی دارد.

مراحل انجام ماساژ

ایجاد فضای محیطی

فضای آرام یکی از مهمترین مراحل اولیه فرآیند ماساژ است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که فضای اتاقی که در آن ماساژ را برای همسرتان انجام می دهید، آرام باشد، چند شمع معطر کوچک روشن کنید و موسیقی عاشقانه زیبایی پخش کنید.

روغن ها

استفاده از روغن ها در فرآیند ماساژ می تواند بسیار دلپذیر باشد. روغن های گیاهی مختلفی برای ماساژ وجود دارد که برخی از آنها نیز معطر هستند. روغن باعث سهولت حرکت دست روی پوست بدن می شود، علاوه بر این روغن های معطر خاصیت آروماتراپی دارند و در ایجاد آرامش و حتی هیجان جنسی بسیار موثر هستند.

انجام ماساژ

برای ماساژ دادن فرد، ابتدا روغن را کف دست خود بریزید و بهم بمالید، سپس به آرامی از قسمت شانه شروع به ماساژ دادن کنید. سعی کنید حرکات دست شما رو پوست آرام باشد تا فرد احساس درد نکند. در نواحی وسیع از پایین به بالا و با کف دست خود ماساژ را انجام دهید.

روغن های مخصوص ماساژ جنسی

همانطور که گفتیم یک از اصول اولیه برای داشتن یک ماساژ درست، استفاده از روغن مناسب ماساژ است. روغن های مختلفی برای ماساژ مورد استفاده قرار می گیرد که هر کدام بسته به ویژگی هایی که دارند، تاثیرات مختلفی بر بدن فرد گیرنده ماساژ می گذارند. برخی روغن ها باعث آرامش عضلانی می شوند، برخی برای پوست بسیار مفید هستند و برخی خاصیت آروماتراپی دارند و آرامش ذهن را فراهم می کنند، بعضی روغن ها نیز همه این فواید را باهم دارند. در ادامه شما را با برخی از این روغن ها آشنا خواهیم کرد.

روغن های مخصوص ماساژ جنسی

روغن اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی با خاصیت آرام بخشی است. روغن تهیه شده از این گیاه نیز می تواند همین تاثیر را بر روی عضلات و بافت های بدن داشته باشد. ماساژ بدن با این روغن اسطوخودوس تنش عضلانی را از بین می برد، همچنین رایحه خاص آن باعث آرامش اعصاب و روان می شود.

روغن یاسمن

روغن یاس یا یاسمن به دلیل داشتن رایحه ای دلپذیر تاثیر مثبت زیادی در آرامش ذهن افراد دارد و باعث بهبود عملکرد افراد در حین رابطه زناشویی می گردد. روغن یاسمن با تاثیر مستقیم بر گیرنده های حسی و حرکتی باعث تحریک میل جنسی افراد می شود. این روغن گیاهی با افزایش گردش خون در بدن از مشکلات مربوط به نعوظ و زود انزالی جلوگیری می گردد و علائم مربوط به یائسگی را نیز تا حدود زیادی کاهش می دهد. روغن یاسمن با افزایش میل جنسی در افراد، خستگی و بی میلی را از بین می برد و فرد را برای داشتن یک رابطه عالی آماده می کند. کافیست قبل از ارتباط جنسی، مقدار روغن یاسمن را کف دست خود بریزید و همسر خود را با استفاده از این روغن ماساژ دهید. رایحه خوش آن نیز باعث آرامش ذهنی می گردد.

روغن نارنج

روغن نارنج یکی از روغن های اساسی است که می تواند در ماساژ جنسی مورد استفاده قرار بگیرد. این روغن علاوه بر اینکه فرد را آماده رابطه جنسی می کند و از نظر آروماتراپی ذهن او را آرام می نماید، بلکه خاصیت درمانی نیز دارد و مشکلات جنسی اعم از زود انزالی، سردمزاجی و بی میلی جنسی را از بین می برد. برای بهره مندی از فواید شگفت انگیز این روغن توصیه می شود ناحیه تناسلی را با آن ماساژ دهید.

روغن وانیل

روغن وانیل عطر بی نظیری دارد و برای ماساژ جنسی یک گزینه مناسب به شمار می رود. روغن وانیل علاوه بر تحریک میل جنسی و بهبود کیفیت روابط باعث افزایش سطح هورمون های جنسی در زنان و می شود. این روغن خوش عطر با ایجاد آرامش اعصاب و تنظیم فشار خون، باعث بهبود هر چه بیشتر روابط زناشویی می شود. کافیست چند دقیقه قبل از رابطه جنسی، همسر خود را با روغن وانیل ماساژ دهید.

روغن آووکادو

روغن آووکادو یکی از روغن های محبوب ماساژ است چون چربی کمی دارد و می توان برای ماساژ طولانی مدت از آن استفاده کرد. این روغن می تواند با بهبود عملکرد جنسی باعث افزایش کیفیت زندگی زناشویی شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل از جمله روغن های حامل است که کاربرد های متعددی دارد. از این روغن می توان برای ماساژ جنسی نیز استفاده کرد. روغن نارگیل با کمک به آرامش عضلات و رفع خستگی، انرژی لازم برای داشتن یک رابطه زناشویی عالی را فراهم می کند. همچنین این روغن برای رفع مشکلات پوستی و سلامت گوست نیز بسیار مفید است.

روغن نارگیل

سوالات متداول


چه مقدار روغن در هر بار ماساژ جنسی باید استفاده شود؟
روغن ها به دو دسته اصلی تقسیم می شود:روغن های حامل و روغن های اسانسی. روغن های حامل معمولا رایحه خاصی ندارند و بدی آنها تند نیست، از این روغن ها می توان برای رقیق کردن روغن های اسانس استفاده کرد.
روغن های اسانسی دارای عطر تند هستند و معمولا در آروماتراپی مورد استفاده قرار می گیرند. توصیه می شود هنگام ماساژ دادن بسته به نوع روغن مقدار آن را تعیین کنید. روغن های حامل را میتوان مستقیم روی پوست استفاده کرد و مقدار آنها بسته به چربی روغن و قدرت جذب شدن آن توسط پوست تعیین می شود. اما در مورد روغن های اسانس برای جلوگیری از هر گونه حساسیت یا عارضه پوستی بهتر است ابتدا روغن را به کف دست خود بمالید و سپس شروع به ماساژ دادن کنید. همچنین به دلیل رایحه قوی این گروه از روغن ها تنها دو تا سه قطره از آنها برای رسیدن به نتیجه دلخواه کافی است.
معمولا روغن های اسانس را با با روغنی حامل رقیق می کنند،تا از قدرت نرم کنندگی روغن حامل و رایحه آرام بخش روغن اسانسی به طور همزمان استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *