درمان گیاهی دیرانزالی زنان

فهرست مطلب

از جمله مشکلات اساسی در روابط جنسی دیر انزالی زنان است، این اتفاق به دلایل بسیاری ممکن است اتفاق بیفتد و لذت جنسی دو طرف را کاهش دهد، گاهی انزال زنان به بیش از یک ساعت زمان نیاز دارد و تا چهار ساعت هم طول می کشد که این به معنای مشکلی مسلم است و باید رفع شود، درمان گیاهی دیرانزالی زنان در خانه و با صرف کمترین وقت و هزینه می تواند به بهبود اوضاع زناشویی کمک کند.

درمان گیاهی دیرانزالی زنان

انزال چیست و در زنان چگونه اتفاق می افتد؟


در هنگام رابطه جنسی وقتی زن به اوج لذت جنسی برسد انزال را تجربه می کند، انزال زنانه معمولا همراه با ترشح مایعات و لرزش دیده می شود که ممکن است در زنان مختلف متفاوت باشد، دو نوع مایع ممکن است در انزال از زنان ترشح پیدا کند، مایع بی رنگ و بویی که به مقدار زیاد خارج می شود و یا مایعی شبیه منی مردها که غلیظ و شیری رنگ است.

آیا زن حتما باید در طول رابطه دچار انزال شود؟


انزال مسئله ای کاملا طبیعی و انسانی است، بسیاری از مردم از این آگاهی ندارند و درموردش صحبت نمی کنند، طبق گزارش هایی که توسط انجمن بین المللی پزشکی جنسی منتشر شده ده تا پنجاه درصد زنان دچار انزال می شوند و حتی بسیاری از این مقدار از زنان نیز از دیرانزالی رنج می برند، ممکن است زنی انزال شود اما متوجه آن نشود و یا اصلا از آن آگاهی نداشته باشد، به طور کلی هنگام انزال امکان برگشتن مایعات به عقب و به سمت مثانه وجود دارد که باعث مشخص نشدن آن می شود.

چرا زنان دچار دیرانزالی می شوند؟


علت های مختلفی می توانند باعث دیرانزالی شوند که در ادامه به بررسی تک تک این عوامل می پردازیم، اگر دچار دیرانزالی هستید اولین مرحله باید شناخت دقیق مشکل باشد، اگر هیچ کدام از دلایل گفته شده در شما صادق نبود باید به پزشک مراجعه کنید تا دلیل آن را متوجه شوید.

چرا زنان دچار دیرانزالی می شوند

مشکلات مربوط به روان


معمولا خانم ها وقتی دچار مشکلات روحی و روانی هستند و از استرس و اضطراب، افسردگی یا دیگر مسائل مانند وسواس شدید و… رنج می برند دچار دیرانزالی می شوند و در واقع لذتی از رابطه نمی برند، این افراد باید با مشاوره روان شناس و یا راه های مختلف دیگر به بهبود وضعیت روانی خود کمک کنند تا بتوانند رابطه ای لذت بخش را تجربه کنند.

هورمون های نامنظم


هورمون های مختلف بدن از جمله مشکلات مربوط به کم کاری و پرکاری تیروئید می توانند تاثیر زیادی در رابطه جنسی داشته باشند، نامنظم بودن هورمون های زنانه و مصرف داروهای ضد بارداری یا مدروکسی پروژسترون همگی در هورمون ها تداخل ایجاد کرده و در حس جنسی موثرند.

بیماری های مربوط به سیستم عصبی


منظور از این بیماری ها بیماری هایی مانند دیابت یا سکته مغزی و… هستند که تاثیر مستقیمی روی اعصاب دارند و باعث کاهش میل جنسی می شوند.

مشکل در خود رابطه جنسی


گاهی مشکل در خود رابطه است، اختلال در رابطه، اضطراب زیاد بخاطر آمیزش جنسی و ترس از آمیزش یا تجربه ای ناخوشایند، عدم علاقه و حس نفرت و… همگی می توانند به کاهش میل جنسی کمک کنند.

مشکلات احساسی


از جمله مشکلات احساسی می توان به عدم اعتماد به نفس یا حتی ترس و خجالت اشاره کرد، اگر خانم فرد خجالتی باشد امکان لذت جنسی کاهش پیدا می کند و دچار دیر انزالی می شود، علاوه بر این یکنواختی محیط اتاق خواب برای رابطه یا آسیب ها و تجربه های مخرب قبلی مانند تجاوز یا سواستفاده جنسی می توانند از عوامل دیر انزالی باشند، برای کاهش مشکلات مختلف بهتر است اطلاعات خود را افزایش دهید.

مصرف برخی از داروها


داروهای مختلف که به داروهای ضد بارداری و مدروکسی پروژسترون اشاره شد می توانند به کاهش میل جنسی کمک کنند، علاوه بر آن ها داروهای فشارخون یا ضد افسردگی نیز تاثیر زیادی در این جریان دارند و باعث کاهش میل جنسی می شوند.

مصرف برخی از داروها

دلایل دیگر:
علاوه بر دلایل بیان شده مسائل دیگری هم هستند که می توانند باعث دیرانزالی شوند، شرایط سنی و وضعیت جسمی خانم، مصرف الکل دخانیات و هرچیز از این قبیل، شرایط مربوط به آب و هوا و محیط همگی در دیرتر اتفاق افتادن اوج لذت جنسی موثرند.

درمان گیاهی دیر انزالی زنان


برای درمان دیر انزالی و بهبود ارضا در زنان می توان از روش های گیاهی مختلف استفاده کرد، البته اگر مشکل شما جدی تر است و یا باید به پزشک یا روان پزشک مراجعه کنید نباید در این مسئله کوتاهی کنید.

تاثیر انار در زود ارضا شدن خانم ها


اگر از دیرانزالی رنج می برید یکی از خوشمزه ترین راه های درمان این مشکل مصرف انار است، انار علاوه بر تنظیم جریان خون می تواند اندام های جنسی را تحریک کند و باعث بهبود روابط جنسی و سریع تر ارضا شدن زنان شود، سعی کنید هر شب قبل از خواب یک عدد انار میل کنید تا تاثیر آن را ببینید.

تاثیر انار در زود ارضا شدن خانم ها

در افزایش میل جنسی خانمها


می توانید از جوز کاج برای تقویت میل جنسی خود استفاده کنید، این گیاه سرشار از زینک است و زینک نقش مهمی در تولید هورمون های جنسی بدن دارد که می توانید از آن بهره ببرید.

تاثیر شکلات تلخ در کاهش مشکلات جنسی


روش دیگری که برای درمان زود انزالی می توانید سراغ آن بروید مصرف شکلات تلخ است، شکلات 70 درصد می تواند در گرایشات جنسی موثر باشد و باعث زودتر ارضا شدن بانوان در هنگام رابطه جنسی شود.

ادویه های موثر در درمان دیرانزالی


ادویه های مختلف تاثیر زیادی در افزایش کیفیت رابطه جنسی دارند، ادویه هایی که طبع گرمی دارند و با اضافه شدن به غذاها و دمنوش های شما می توانند به تحریک غدد جنسی کمک کنند و هورمون های جنسی را افزایش دهند.

برای درمان دیر انزالی فلفل بخورید


فلفل از ادویه های پررنگ در غذاهای مختلف ایرانی است که بسته به ذائقه هر فرد استفاده می شود، اگر با فلفل و طعم تند آن مشکلی ندارید یکی از بهترین روش ها برای کاهش مشکلات جنسی مصرف فلفل است، این ادویه را در غذاهایتان استفاده کنید و البته مراقب باشید که در مصرف آن زیاده روی نکنید، فلفل میل جنسی را افزایش خواهد داد.

برای درمان دیر انزالی فلفل بخورید

مصرف دارچین برای بهبود عمل ارضا در خانم ها


دارچین ادویه ای موثر در افزایش میل جنسی و قوای جنسی است، این ادویه که طبع گرمی دارد علاوه بر کاربردی که در غذاهای مختلف دارد می تواند به صورت ترکیبی با چای یا حتی به تنهایی به عنوان دمنوش مورد استفاده قرار گیرد، مصرف چهار گرم از این ادویه در روز کافیست و بهتر است در مصرف زیاده روی نکنید، توجه کنید که زیاده روی باعث کاهش خواب و افزایش تپش قلب خواهد شد.

تاثیر زعفران در درمان دیرانزالی


زعفران از ادویه های بسیار محبوب ایرانی است که می توانید با مصرف آن علاوه بر افزایش سلامتی جریان خون به گرم نگه داشتن بافت های بدن و رحم کمک کنید، این ادویه خوش آب و رنگ علاوه بر افزایش میل جنسی در تحریک و تحرک اندام های جنسی هم موثر است اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد زیرا باعث خون ریزی رحمی، مشکلات تهوعی و حتی خطرات جدی خواهد شد، توجه کنید که در زنان باردار نیز امکان سقط جنین وجود دارد.

فواید زنجبیل برای رابطه جنسی


زنجبیل را چه به صورت تازه و چه به صورت پودر استفاده کنید می تواند به افزایش میل و رغبت جنسی شما کمک کند، سه گرم از این ادویه در روز مصرف می شود که علاوه بر کمک به درمان مشکلات ارضا می تواند مشکلات گوارشی و قلب و عروقی را هم کاهش دهد، زنجبیل طبع گرمی دارد و از این جهت برای بانوانی که طبع سرد دارند تاثیر بیشتری خواهد داشت.

روغن های گیاهی موثر در درمان مشکلات جنسی زنان

روغن سیاهدانه برای درمان دیرانزالی


از جمله روغن های موثر در کاهش مشکلات جنسی روغن سیاه دانه است، این روغن را همراه با مقدار برابری از روغن زیتون ترکیب کرده و در هر بار مصرف یک قاشق چای خوری از آن را بین کنید، بعد از چند روز استفاده مداوم تاثیر آن را خواهید دید.

مصرف روغن اوکالیپتوس در کاهش مشکلات جنسی


روغن اوکالیپتوس رایحه موثری دارد و می تواند مخاط دهانه رحم را تقویت کند، این روغن فیبروم های رحمی و عفونت های دهانه رحم و پروستات را رفع می کند و به همین جهت در افزایش امکان باروری زنان موثر است، همچنین این روغن می تواند قوای جنسی را تقویت کند و باعث بهبود روابط جنسی شود.

مصرف روغن اوکالیپتوس در کاهش مشکلات جنسی

روغن اسطوخودوس و درمان دیرانزالی


این روغن در اصل نقشی موثر در متعادل کردن هورمون های جنسی دارد و می تواند نوسان های خلقی زنان را کنترل کرده حس لذت بیشتری را در هنگام رابطه جنسی ایجاد کند، اسطوخودوس نقش پررنگی در کاهش استرس دارد و سیستم غدد درون ریز را کنترل و تنظیم می کند.

دمنوش های موثر در درمان دیرانزالی زنان


دمنوش های گیاهی مختلف می توانند شما را از مشکلات جنسی دور کنند، اگر جزو افراد چای خور هستید عادت خود را از چای سیاه به دمنوش های مفید تغییر دهید تا در مدت کوتاهی تاثیر آن را در کیفیت رابطه جنسی خود ببینید.

دمنوش نعناع برای افزایش قوای جنسی


می توانید از نعنای تازه و یا پودر نعناع برای درست کردن دمنوش استفاده کنید، این دمنوش تاثیر زیادی در سرعت گرفتن زمان ارضا در بانوان دارد و قوای جنسی را تقویت می کند، برای درست کردن دمنوش با پودر نعناع برای یک لیوان آب داغ یک قاشق چای خوری از پودر کافیست، اما برای درست کردن دمنوش با برگ های تازه گیاه می توانید ده تا پانزده عدد از برگ های نعناع را با یک لیوان آب جوش دم کنید.

دمنوش پنج انگشت برای رفع مشکلات جنسی


از جمله چای ها و دمنوش های مفید برای زنان دمنوش پنج انگشت است، این دمنوش علاوه بر تنظیم مزاج در زنان سردمزاج می تواند به افزایش قوای جنسی هم کمک کند و میل جنسی را تحریک کند، البته در مصرف این دمنوش نیز مانند موارد دیگری که اشاره شد نباید زیاده روی کرد.

دمنوش پنج انگشت برای رفع مشکلات جنسی

جوشانده الوتروکوکوس برای درمان مشکلات جنسی زنان


الوتروکوکوس گیاهی موثر برای هورمون ها و میل و قوای جنسی است که با پنجاه گرم از ریشه آن و یک لیتر آب می توان جوشانده ای مناسب درست کرد، بیست دقیقه زمان برای جوشیدن این گیاه کافیست و بعد از این مدت نوشیدنی شما آماده می شود، مصرف این دمنوش روزانه سه لیوان با فاصله می تواند مفید باشد، این کار علاوه بر کاهش خستگی، استرس و مشکلات روحی متعدد می تواند غدد آندوکرین را تحریک کرده و باعث افزایش میل جنسی شود، البته توجه کنید که مصرف آن برای زنان باردار و شیرده یا افرادی که فشارخون بالایی دارند و داروهای ضد انعقاد خون مصرف می کنند ممنوع است، خانم هایی که دچار سرطان سینه هستند نیز باید از مصرف آن اجتناب کنند.

تاثیر دمنوش گزنه در درمان دیرانزالی خانم ها


اگر از دیرانزالی رنج می برید می توانید سراغ دمنوش گزنه بروید، این گیاه میزان تستوسترون خون را بالا می برد و باعث تقویت میل و قوای جنسی می شود، گزنه از جمله گیاهان موثر برای افزایش میل جنسی است که در طب سنتی نیز جایگاه ویژه ای دارد.

از جمله گیاهان موثر دیگر در کاهش زمان انزال:
انجیر
خرما
پسته
کنجد
نخود
نارگیل
برنج
شاهی
خارخاسک

روش های دارویی برای درمان دیرانزالی


برای درمان این مشکل داروی مشخصی وجود ندارد اما برخی از پزشکان ممکن است داروهایی تجویز کنند، البته این داروها نیز تایید شده نیستند، برای مثال داروی آمانتادین که برای درمان بیماری پارکینسون تجویز می شود، داروی بوسپیرون که برای درمان اضطراب کاربرد دارد و داروی سیپروهپتادین که برای درمان آلرژی مصرف می شود از جمله داروهایی هستند که ممکن است پزشک برای افرادی که دچار دیرانزالی هستند تجویز کند.

تاثیر انزال سالم و صحیح در سلامتی زنان


تا کنون تحقیقی اثبات شده در این باره وجود ندارد که فواید انزال را نشان دهد اما تحقیقات زیادی درمورد خود رابطه جنسی نشان داده اند که چقدر رابطه جنسی می تواند سلامتی و حال زنان را بهبود بخشد، رابطه جنسی باعث می شود هورمون های تسکین دهنده درد در زنان ترشح یابند و باعث کاهش درد در قسمت های مختلف بدن شوند، این تاثیر بخصوص در کمر درد، پا درد، سر درد و دردهای دوران قائدگی موثر است، علاوه بر این رابطه جنسی هورمون های پرولاکتین و اکسی توسین را در بدن آزاد می کند که باعث بهبود کیفیت خواب شده و استرس را کاهش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *