بیش از 10 روش خانگی و سنتی برای رهایی از شر جوش ناحیه تناسلی

فهرست مطلب


برای از بین بردن جوش های تناسلی بخصوص جوش های چرک دار که درد زیادی دارند می توانید از روش های گیاهی مختلف استفاده کنید، جوش های عفونی در ناحیه تناسلی بسیار آزار دهنده اند و با مالش شدید تر می شوند، این جوش های دردناک که به آن ها کورک هم می گویند را با روش های خانگی به سادگی می توانید درمان کنید.

روشهای خانگی و سنتی برای رهایی از شر جوش ناحیه تناسلی

چرا در واژن یا ناحیه تناسلی جوش به وجود می آید؟


علت های مختلفی وجود دارد، اگر فرد بیماری خاصی نداشته باشد باکتری هایی که به دلیل تولید بیش از حد سبوم از غده های چربی ایجاد می شوند، موهای زائد بدن که به درستی اصلاح نمی شوند و خانم ها به پوستشان آسیب می زنند، کبودی یا بریدگی های مختلف، سموم مختلف بدن که به خاطر غذای بد یا آلودگی و استرس ایجاد می شوند همگی از دلایل جوش های تناسلی هستند.

آیا می توان از جوش تناسلی پیشگیری کرد؟


علاوه بر رعایت بهداشت و افزایش مصرف آب و میوه و سبزی بهتر است لباس های گشاد بپوشید و هنگام اصلاح مراقب باشید، در جهت رشد مو از تیغ استفاده کنید، تیغ را استریلیزه کنید، پوست را مرطوب کنید و به هیچ عنوان به جوش ها دست نزنید، بهبود روند خوردن غذا و کاهش غذاهای چرب در رژیم غذایی اهمیت بسیاری دارد.

آیا می توان از جوش تناسلی پیشگیری کرد

روش های گیاهی برای درمان جوش تناسلی


برای از بین بردن جوش های مختلف بخصوص در ناحیه واژن روش های دارویی مختلفی وجود دارند که حتما باید زیر نظر پزشک مصرف شوند اما روش های گیاهی کم خرج تری هم وجود دارند که در صورت عدم حساسیت و موافقت پزشک می توانند کمک کننده باشند، از مصرف همزمان روش ها خودداری کنید و روش موثر خود را پیدا کنید.

روغن کرچک


روغن کرچک را روی جوش بریزید و چند روز آن را تکرار کنید تا کم کم جوش چرک هایش را خالی کند، مراقب باشید که در ادامه این کار زیاده روی نکنید و بعد از خالی شدن جوش روی زخم جوش دوباره آن را نمالید.

سیر


سیر گیاهی ضد باکتری است که خاصیتی آنتی بیوتیک دارد و به سرعت مشکلات واژینال را درمان می کند، درواقع یک حبه سیر رنده شده برای درمان جوش کافیست، آن را روی جوش بگذارید و منتظر رفع آن بمانید، سمی توانید از کپسول سیر یا خوردن خود سیر هم بهره ببرید.

پیاز


مانند سیر می توانید پیاز را هم رنده کنید و عصاره اش را روی جوش بمالید، بهتر است از تکه ای پنبه برای این کار استفاده کنید، لازم نیست خود پیاز را روی جوش بگذارید، بعد از چند روز می توانید بهبود جوش را مشاهده کنید.

پیاز

خیار


از بهترین روش ها که احتمال حساسیت داشتن به آن بسیار کم است خیار است، این میوه خنک را بعد از تکه تکه کردن روی قسمت مورد نظر بمالید و کاهش درد و سوزش جوش را تجربه کنید، هرگاه نتوانستید دردهای جوش را تحمل کنید می توانید از این روش استفاده کنید.

استفاده از عسل و زردچوبه


زردچوبه ادویه ای بسیار مهم در رفع عفونت های مختلف بدن به حساب می آید، مصرف این ادویه همراه با عسل تاثیر آن را افزایش می دهد و باعث خالی شدن چرک جوش خواهد شد، کافیست به مقدار برابر از ترکیب عسل و زردچوبه استفاده کنید و آن را روی جوش بگذارید، یک شب تا صبح این کار را انجام دهید و صبح روز بعد چرک جوش را به سادگی پاک کنید.

استفاده از عسل و زردچوبه

زنجبیل


ترکیب زنجبیل و زردچوبه می تواند به تسکین جوش و کاهش میکروب ها کمک کند، در ترکیب این دو ادویه از مقدار کمی آب استفاده کنید تا خمیر مانند شوند و سپس آن را روی جوش قرار دهید.

کمپرس گرم


ده دقیقه استفاده از کمپرس گرم می تواند دردهای جوش را بسیار کاهش دهد، یک تکه پنبه را در آب جوش خیس کرده و روی قسمت مورد نظر روی جوش بگذارید و بعد از چهار روز تکرار شاهد روند بهبود جوش باشید.

کمپرس گرم

یخ


یخ را به طور مستقیم روی جوش بگذارید تا درد شما را کاهش داده و ناحیه مورد نظر را بی حس کند، این کار در کاهش علائم درد تمام بیماری ها موثر است ولی بعد از سه روز استفاده از یخ باید از کمپرس داغ استفاده کنید.

ترکیب سرکه، زردچوبه و شیر برای رفع جوش ناحیه تناسلی


برای درست کردن این ضماد می توانید مقداری از زردچوبه را با کمی نمک مخلوط کنید، نصف قاشق چایخوری سرکه به آن اضافه کرده و در نهایت یک قاشق چایخوری شیر را هم ترکیب کنید و روی جوش بگذارید، روش می تواند جوش را برانگیخته و خالی کند.

فندق افسونگر


عصاره ای که از گیاه فندق افسونگر به دست می آید خاصیتی ضد التهاب دارد و از آن برای درمان آکنه و اگزما هم استفاده می کنند، می توانید با استفاده از این گیاه که به صورت درختچه می روید جوش های مختلف پوستی را درمان کنید.

فندق افسونگر

آرد ذرت


آرد ذرت باعث بروز چرک جوش و خالی شدن آن می شود، این آرد را چند بار در روز می توان استفاده کرد و واژن را با آن تمیز کرد، البته از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

روغن درخت چای


روغن درخت چای در رفع انواع جوش و التهاب موثر است، کافیست آن را روزی دو تا سه بار روی جوش بمالید تا به بهبود آن کمک کند، خاصیت آنتی باکتریال و ضد التهاب این روغن در طب سنتی اهمیت بسیاری دارد.

روغن درخت چای

روشی دارویی:


می توانید ازترکیب آنتی بیوتیک با باسیتراسین، نوموسین و پلی مکسین پمادی موثر در رفع عفونت بسازید، البته در استفاده از آن نباید زیاده روی کرد، اگر با متخصص زنان در این مورد مشورت کنید بهتر است.

توجه


اگر جوش های تناسلی به طور مکرر ایجاد می شوند حتما باید به پزشک مراجعه کرد، به این نکته هم توجه کنید که اگر شرایط خاصی دارید باید زیر نظر پزشک از روش های گیاهی استفاده کنید.

سوالات رایج

آیا جوش تناسلی به رابطه جنسی ربط دارد؟

جوش های تناسلی بسیار شایع هستند و در دختران مجرد هم بسیار دیده می شوند پس نباید نگران انتقال آن از طریق رابطه جنسی بود.

آیا جوش تناسلی خطرناک است؟

این جوش ها خطرناک نیستند و می توانید به آسانی آن ها را از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *