آیا استفاده از فندق جادوگر به عنوان تونر پوست ایده خوبی است؟

فهرست مطلب

فندق جادوگر چیست؟


فندق جادوگر یا فندق افسون گر با نام علمی Hamamelis virginiana درختچه ای است که بومی ایالات متحده بوده و قرن هاست که توسط بومیان آمریکایی شناخته شده و به عنوان درمانی برای انواع بیماری های پوستی مربوط به تحریک و التهاب استفاده می شده است؛ امروزه به راحتی میتوان فندق افسون گر را در داروخانه ها و عطاری ها پیدا کرد و حتی در برخی از پمادها و کرم ها از این ماده استفاده شده است.
از فندق جادوگر به عنوان روشی برای درمان بیماری های پوستی یاد میشود؛ در دسترس بودن این محصول ( فندق افسون گر) به معنی بیخطر بودن آن نیست لازم است تا یک سری موارد ضروری و مهم در مورد آن رعایت شود؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره لطفا تا انتای متن ما را همراهی کنید.

آیا استفاده از فندق جادوگر به عنوان تونر پوست ایده خوبی است

مزایای احتمالی فندق افسونگر برای پوست


زمانیکه تونرهای پایه فندق جادوگر روی پوست قرار می گیرند ، احتمال تحریک ، آسیب و التهابات پوستی را کاهش میدهد؛ برخی از رایج ترین مواردی که از این ماده استفاده میکنند شامل موارد زیر است: آکنه، شرایط التهابی و آفتاب سوختگی.

مزایای احتمالی فندق افسونگر برای پوست

فندق جادوگر برای آکنه های پوست


آکنه ها مانند کیست ها و جوش ها اکثرا دارای التهاب هستند؛ علاوه براین فندق افسون گر میتواند به آکنه های غیرالتهابی مانند جوش های سرسیاه و جوش های سر سفید نیز تاثیرات مفیدی دارد.


ایده پشت فندق افسون گر برای درمان آکنه:

راهکار این ماده برای درمان آکنه این است که با خشک کردن لکه های آکنه به صورت قابض عمل میکند مثل روش درمانی OTC ، علت این فعالیت و راهکار نیز وجود ترکیبات tanninsTrusted که به عنوان یک منبع فعال در فندق جادوگر هستند و این ترکیبات گیاهی همچنین دارای اثرات آنتی اکسیدانی میباشند.


مبارزه با بیماری های التهابی پوست


فندق افسون گر برای درمان انواع بیماری التهابی پوستی دیگری نیز تاثیرات مفید و سودمندی دارد مانند پسوریازیس و اگزما. و تصور بر این است که اگر التهاب زمینه ای درمان شود میتواند واکنش های کمتری به صورت بثورات قابل گفتن وجود داشته باشد.
تاثیرات مفید فندق جادوگر هنگام استفاده بر روی پوست سر ثابت شده است.

مبارزه با بیماری های التهابی پوست


از بین بردن کیسه های زیرچشم با فندق افسونگر:


فندق افسون گر میتواند به کیسه های زیر چشم کمک کند و نباید به طور مستقیم در چشم استفاده شود در غیر این صورت احتمال سوختگی وجود دارد.

روش درمانی برای آفتاب سوختگی:


به طور سنتی ، فندق جادوگر به عنوان یک روش درمانی برای آفتاب سوختگی استفاده می شود با وجود این برخلاف اطلاعات دیگری که تبلیغ میشود، فندق افسونگر ضدآفتاب مناسبی نیست.

روش درمانی برای آفتاب سوختگی

تحریکاتی که ممکن است بعد از اصلاح ایجاد کنید:


میتوانید از فندق جادوگر روی انواع دیگر سوختگی های پوستی جزئی مانند سوختگی ناشی از مواد شیمیایی نیز بمالید و ممکن است یک روش ایمن برای تیغ نیز باشد.
جهت استفاده از فندق افسونگر برای سوختگی های پوستی، ابتدا یک پارچه نرم یا یک حوله کاغذی محکم را با محلول خیس کرده و در روی محل سوخته به آرامی فشار دهید دقت داشته باشید آن را مالش ندهید زیرا اینکار تحریکات پوستی را زیادتر میکند.

فندق جادوگر، درصورتیکه سوختگی پوست سر دارید:


چه مرد و چه زن در مواردی که این اتفاق ناگوار بیفتد با اطمینان میتوانید از این ماده استفاده کنید و مطمئن باشید که برای درمان این نوع سوختگی کاملا جواب خواهد داد؛ این نوع از سوختگی ها میتواند در اثر قرارگیری در معرض اشعه ماورا بنفش و یا ناشی از مواد شیمیایی خطرناک و سوزنده ایجاد شده باشد؛ جهت استفاده از فندق افسونگر برای سوختگی پوست سر، میتوانید به مقدار کم با شامپوی معمولی خود مخلوط کزده و یا به طور مستقیم زیر دوش به پوست سر خود بمالید.

استفاده های دیگر از فندق افسونگر:


بر اساس یک منبع آنلاین اطلاعاتی Berkeley Wellness ، در برخی مواقع از فندق افسونگر برای موارد زیر کاربرد داشته و مورد استفاده قرار میگیرد:
بواسیر
کبودی
گزش
بریدگی و زخم شدن
بثورات پوشک
سوختگی های دیگر

استفاده های دیگر از فندق افسونگر

خطرات احتمالی ناشی از فندق جادوگر


فندق افسونگر به برخی از بیماری های پوستی فقط میتواند کمک کند و نمیتواند به طور کامل آن را درمان کند مثل اگزما، که جهت درمان آن استفاده از فندق افسونگر کافی نیست.
اگر چه فندق افسونگر التهاب را کاهش میدهد ولی ممکن است از خارش مرتبط با این نوع بثورات خلاص نشوید.
برخی اعتقاد دارند که استفاده از فندق جادوگر برای آکنه تاثیرا مثبتی دارد ولی برخی ادعا میکنند که باعث خشکی و شکستگی پوست میشود.
از آنجا که این ادعا ها عینی است به همین دلیل دشوار است در مورد ایجاد عوارض جانبی ناشی از این ماده را به طور دقیق بدانید؛ و معلوم شود که در طی چه مدت استفاده از این ماده این اثرات ایجاد میشود.

آکادمی پوست آمریکا هنوز هم درمان های ثابت شده با آکنه OTC را توصیه می کند و در بیشتر مقالات تحقیقاتی نیز این مطلب تایید میشود ولی هیچ مدرکی وجود ندارد ثابت کند که اگر این ماده به صورا مپسول استفاده شود و تغییرات و تاثییراتی میتواند داشته باشد و به بدن شما کمک کند.

فندق افسونگر و پیری و واریس :


جهت تاثیرات این ماده بر درمان نگرانی های ضد پیری و از بین بردن چین و چروک و واریس شواهد کافی و معتبر وجود ندارد.


نوع فندق افسونگر مورد استفاده:

نوع فندق افسونگری که استفاده میشود نیز مهم است در تولید برخی از آنها دارای رایحه و الکل نیز استفاده شده است که میتواند در صورت داشتن التهاب ، زخم و یا درمواقعی که پوست شما حساس است این ویژگی میتواند بیماری پوست شما را تشدید کند.

به متخصص پوست خود مراجعه کنید

به طور کلی ، ثابت شده است که فندق جادوگر برای پوست بی خطر است ولی ممکن در صورت قرار گرفتن روی پوست هر فردی، برای همه مفید نباشد شاید برای فردی که دارای حساسیت پوستی است مضر باشد؛ درصورتیکه برای اولین بار از این ماده استفاده میکنید بهتر است ابتدا آن را در ناحیه کچکی از پوست خود امتحان کنید اگر بعد از چند روز هیچ گونه علایمی مثل قرمزی، خشکی، بثورات و … چیزی مشاهده نکردید میتوانید آن را روی پوست صورت خود استفاده کنید.

به متخصص پوست خود مراجعه کنید

نکته: اگر پوستی حساس دارید با احتیاط از این ماده استفاده کنید.
نکته: فراموش نکنید فندق افسونگر یک ماده طبیعی است ولی این هم به این معنا نیست که برای همه مفید باشد.

جهت خرید انواع روغن های گیاهی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *